Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö kukaan enää korppuja, rinkeleitä ja marie-keksejä?

Vierailija
24.05.2016 |

Kaupassa on kyllä, mutta niitä taitaa ostaa vain mummot, jotka käyvät päivällä kaupassa? En viitsinyt itse ostaa, kun on niin isoja pusseja ja söisin kuitenkin liikaa. Mutta rinkeli kahvin kanssa on tosi hyvää. Kun sen pilkkoo sinne kahviin, lapsuusherkkua. Samoin Mariet, ei maistu siltään miltään, mutta kun kastaa kahvissa, nam.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, omat lapset ja itse myös tykkään kastaa Marie-keksejä kahviin .)

Vierailija
22/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempien luona on aina noita kaikkia! Ja Mariet on meidän 3 vene suosikkeja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkia noita, mökillä satunnaisesti.

Vierailija
24/54 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin ostaa korppupaketin seuraavan kerran kaupasta, kiitos kuin muistutit näistä herkuista Ap.

Vierailija
25/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaapaskaa nuo eväät.

Vierailija
26/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ylipäätään tykkää kauheasti makeista leivonnaisista. Korput on ihan jees, mutta en mä niitä kotiin osta. Marie-keksejä meillä oli aina kotona, mutta enää ei houkuttele. Rinkelit on musta olleet aina pahoja. Ainoat keksit, joita oikeasti himoitsen, on Digestivet!

Pidän sankareita ihmisiä, jotka syövät Digestivejä. Mielestäni ne maistuvat härskiintyneeltä voilta. 

Vierailija
27/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiholla muistelen aikoja, kun herkullisia vesi- ja voirinkeleitä saattoi ostaa irtotavarana. Ne olivat rapeakuorisia samalla tavoin kuin muinainen ranskanleipäkin. Nykyään saa vain lämpimänä jo muovipussiin pakattuja sitkeitä rinkeleitä. Ei kiitos! Ne pahville maistuvat Marie-keksit jätin jo vuosikymmeniä sitten lapsuuteen. En erikoisemmin pidä myöskään korpuista, jos niissä on paksu sokeri- tai kanelikuorrutus.

Kaikkia näitä kuitenkin ostetaan melkoisesti eivätkä ostajat ole pelkästään mummoja.

Vierailija
28/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jopa teen niitä (kaneli)korppuja itse, jos leipää jää yli :D (Samoin köyhiä ritareita.) T: N43

En halua/osaa heittää ruokaa pois. 

Vierailija
29/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ylipäätään tykkää kauheasti makeista leivonnaisista. Korput on ihan jees, mutta en mä niitä kotiin osta. Marie-keksejä meillä oli aina kotona, mutta enää ei houkuttele. Rinkelit on musta olleet aina pahoja. Ainoat keksit, joita oikeasti himoitsen, on Digestivet!

Pidän sankareita ihmisiä, jotka syövät Digestivejä. Mielestäni ne maistuvat härskiintyneeltä voilta. 

Totta! Ylipäätään muualla kuin tietyillä valmistajilla Suomessa ei tehdä hyvänmakuisia yksinkertaisia viljakorppuja kuten hapankorput, näkkärit ja vaikkapa nuo kanelikorput. Se härskiintyneen teollisuusrasvan, ei edes voin, maku on läpitunkeva.

Digestivet ja kumppanit ovat kai tuontitavaraa sellaisenaan, vaikka kyllähän jotain vastaavia kotimaisiakin kehitelmiä löytyy.

Vierailija
30/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie keksejä ostetaan. Ihan ok ottaa päiväkahvin kera. Muut keksit hupenee liian vauhdilla. Rinkeleitä ostetaan automatkalle. Kätevä välipala p-paikalla tai autossa. (Ei sotke, murut taas menee imuriin). Korpuja en oo syönytkään pitkään aikaan. Pitääpä muistaa ostaa. Aivan yli ihanaa kuuman kaakaon kanssa.

Vierailija
31/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ennen vanhaan" rinkelit olivat todella hyviä. Pinta oli kiiltävä ja "nahkamainen", ja rinkelit olivat todella joustavan pehmeitä. Nykyisin ovat kovahkoja ja kuivia. Voi kun saisimme vanhan ajan rinkelit takaisin.

Nro 16

Töysäläisellä on tälläisiä. Myydäänköhän niitä muualla päin suomea?

Vierailija
32/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Korppuja voin syödä kahviin tai teehen dipattuina, jos tarjotaan, ihan ok mutten ostaisi kotiin. Marie-keksit maistuvat  pahvilta ja rinkeleistä en koskaan tykännyt. 

Vierailija
33/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kaikkiin suuri himo ulkomailla asuvana. Ahmin niitä nautinnollisesti teen kanssa Suomen reissuilla. Parasta!

Nimim. Ulkomailla vuodesta 1989'

Vierailija
34/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään vesirinkeleistä, siis niistä suolaisista. Syön toisinaan, jos saan jostain käsiini pussin. Ovat siis mulle leipää siinä missä kaurapalat tai ruislimppu.

Vierailija
35/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelikorppuja tuli aikanaan syötyä paljonkin, dippailin niitä maitokahviin. Nyt on painoa kertynyt sen verran paljon että yritän välttää muun kuin perusruoan syömistä. Mutta ehkä voisin syödä korpun viikossa?

36/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin lapsena tosi paljon niistä pehmeistä vesirinkeleistä ihan voin kanssa.

Kanelikorput maitokahviin dipattuna kuulostaa ihanalta, täytyy kokeilla.

Marie-keksit ovat vähän turhia. Eivät pahoja, mutteivät erityisen hyviäkään.

Vierailija
37/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista kekseistä pidän vain Marie kekseistä. Kaneli-sokerikorppuja syömme kesäisin (rannalla, eväänä reissulla, päiväkahvilla). Vaniljarinkeleitä muutaman kerran vuodessa. Lapset laittavat voita rinkelin väliin.

Vierailija
38/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mutta meillä on tällä hetkellä vaniljarinkeleitä sekä Marie-keksejä kaapissa! Vaniljarinkelit on kaupassa meidän nuorimman "nenän korkeudella" ja jos mennään sen hyllyn ohi, oikein nään kuinka saa vainun. 😄 Välillä hellyn ostamaan. Kanelikorput on siinä vieressä ja joskus ostetaan niitäkin.

Marie-keksejä ostin itse ihan nostalgia mielessä pari viikkoa sitten, oli varmaan ensimmäinen kerta 20 vuoteen!

Ja sinulle yhdelle tiedoksi: eivät maistu pahville! Sulle on tarjottu jotain kaapin perukalle unohtuneita.

Vierailija
39/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tosi usein marie keksejä ja rinkeleitä toisinaan :D

Vierailija
40/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korput menee, mutta ei marie-keksit (lapsena kiintiö niihin tullut täyteen). Rinkeleistä en ole koskaan pitänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi