Vierailija

Miten etenitte tuohon pisteeseen? Oletteko aina tehneet töitä sen eteen, että joskus tienaatte hyvin? Kävittekö koulut millaisilla arvosanoilla?

Sivut

Kommentit (61)

Vierailija

Olen tietokonenörtti. Löytyi työnantaja joka on valmis maksamaan siitä, että harrastan. Yliopistotutkinto, mutta sillä ei ole kauheasti merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen tietokonenörtti. Löytyi työnantaja joka on valmis maksamaan siitä, että harrastan. Yliopistotutkinto, mutta sillä ei ole kauheasti merkitystä.

Sama homma. Koulussa keskiarvo oli aina 9,5:n paremmalla puolella, menin kuitenkin suoraan lukiosta töihin. Palkka 5000 e/kk, ikää 26. En alkanut harrastaa koodausta siksi, että joskus tienaisin paremmin kuin Siwan kassalla, vaan kiinnostus ajoi alalle.

Vierailija

Olin koulussa kasin oppilas, enkä päässyt yhteyshaussa mihinkään, joten oli pakko mennä yliopistoon, johon pääsykoe painoi enemmän. Ihan palkkataulukosta se tulee, eli en ole tehnyt mitään ansaitakseni tätä. Virassa olen.

Vierailija

Olen käynyt yliopiston ja olen FM. Koulussa aina keskinkertainen. En ole liiemmin rahaa tavoitellut ja olin muutaman vuoden kunnan virassa hieman alle 4000 e/kk palkalla. Sitten kyllästyin työilmapiirin ja työtahtiin ja aloin yksityisyrittäjäksi. Nyt kunta ostaakin minulta ja tienaan 5000-6000 kuussa bruttona riippuen kuusta. Koulutodistuksia ei kukaan missään ikinä ole kysellyt, työtä on vaan pitänyt tehdä firman eteen.

Vierailija

Lukion ka 8,4. C:n paperit. Koulutuksena AMK ja yliopisto. Olen aina ollut kova touhuamaan. Työpaikalla olen ollut aktiivinen ja minulla on ollut hyvät "alaistaidot". Sitä myötä sain vastuuta ja olen edennyt uralla. Eli ei ole tullut vahingossa mutta en myöskään ole tietoisesti pyrkinyt esimiestehtäviin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mitäs luulet? Että tuollaista palkkaa ja enemmänkin saa tuurilla/osaamatta mitään/ilman tutkintoja?

:D ihan pelkällä peruskoululla mun mies vasta 23v bruttona vetää 7000-7600€/kk. Ei ole yrittäjä, eikä sukulaisella/muullakaan tuttavalla töissä. Haki paikkaa, pääsi ja eteni nopeasti. Teki silloin 20v aika paljon 12-15h päivää, mä olen kanssa raatanut hänen hommiaan silloin, nyt tekee töitä kun haluaa. Mä saan nauttia että käyn koulua rauhassa ja elän silti hyvin. Hänelle soitellaan aika usein, että tulisiko kilpaileviin yrityksiin töihin ja tarjotaan enemmän palkkaa ja kaikenlaisia etuja, ei ole vielä lähtenyt. Aikoo kuulema joskus käydä jonkun tutkinnon työn ohella, mutta tuskin tekee sillä mitään.

Vierailija

Hankin yliopistotutkinnon. Menin tietoisesti töihin yksityiselle sektorille ja tekniikan alalle; tutkintoni ei ole tekninen enkä ole tehnyt teknistä hommaa.

Olen hyväksynyt haasteet ja tehtävät mitä eteen on tullut. Olen vaihtanut töitä noin 4-5 vuoden välein; olen hankkinut tietoisesti alani "kovia" osaamisia ja hakeutunut esimiestehtäviin ja liiketoimintajohtoon. Olen pitänyt verrattain lyhyet äitiyslomat, vuosi per mukula.
Liksa on nyt 8000 euroa kuukaudessa, olen ollut 17 vuotta työelämässä.

Vierailija

Olenhan mä kouluja käynyt (ylempään korkeakoulututkintoon asti) ja aina siellä hyvin pärjännyt. En pidä bruttopalkkaani (5000) kuitenkaan kovin kummoisena, tai ei sillä kovin leveästi kahden lapsen yhteishuoltaja ainakaan elä. Vakituinen työpaikka on mulle isompi juttu.

Vierailija

Bruttopalkka 4200 euroa, enkä koe, että olisi erityisen hyvä. Normaali. Työelämässä 11 vuotta, miinus kahden lapsen mammalomat, yhteensä pari vuotta.

Lukion päättötodistuksen keskiarvo oli noin 9, kirjoitin 3 E:tä ja 2 M:ää. Ylempi korkeakoulututkinto.

Asiantuntijatyö valtiolla.

Ja toki olen halunnut opiskella ja menestyä.

Vierailija

Vastavalmistunut juristi ja lääkäri tienaavat tuon verran heti koulusta päästyään, eli n. 25-27-vuotiaina. Toki vaatinut paljon satsausta ja aikaa opiskelut, pääsykokeet, työkokemus.

Vierailija

Hyvä koulussa. Lukion päättötodistuksen keskiarvoa en muista, mutta kirjoitin aikoinaan 3 L:ää. Sekä opistotason että yliopistotutkinto. Kotona lasten kanssa reilu kymmenen vuotta. Nykyisen palkka 4500 muistaakseni. Käteen jää 3000 €. 

Vierailija

Itse saan alle tuon, mutta vastaan 50 000/vuosi tienaavan veljeni puolesta. Hänellä peruskoulun ka 6,4, sieltä jatkoi amikseen, jonka keskeytti. Nyt roskakuskina. Työ on rankkaa ja työajat perseestä, mutta rahaa tulee - no, kuin roskaa. Kollegansa saa 66 000 vuodessa.

Vertailun vuoksi, minä olen E:n paperit huippulukiosta kirjoittanut FM & KTK. Pitkään sain oman alan työstä 2600/kk, nyt onneksi toisessa firmassa jo tuntuvasti enemmän. Ei koulutus silti todellakaan ole mikään tae hyvistä tuloista muutamia aloja lukuun ottamatta.

Vierailija

M:n paperit, en oikein jaksanut opiskella. Tosin sitten puskin ktm:n. Olen aina ollut avoin kaikille tehtäville, ehkä vähän välkympikin. En valita turhista ja marmata. 3 vuotta ulkomailla välillä 26v-29v, tosin enemmän seikkailuhalusta vaikka töissä olinkin. Muutenkin työpaikan vaihto 3-4v välein kun on alkanut leipiintyä. Nyt 38v. Kolme lasta ja vuos kotona per lapsi.

Vierailija

Koulussa olin ihan ok, en koskaan peruskoulussa tai lukiossa panostanut hullun lailla (lukion päättötodistuksen ka 8.4, kirjotin EEMMMC). Pääsykokeissa sitten näin kouluvuosienkin edestä vaivaa: luin molemmilla kerroilla 6 kuukautta täyspäiväisen työn ohella ja pääsin toisella yrittämällä yliopistoon haluamalleni alalle (sisäänotto 10 opiskelijaa vuosittain). Valmistuin tavoiteajassa FM:ksi, alallani on ammattilaisista huomattavasti suurempi kysyntä, kuin tarjonta. Minulla tosin oli työkokemustakin jo useampi vuosi  (ei tosin alalta), sillä lukion jälkeiset välivuodet olin täyspäiväisesti töissä ja tein töitä myös koko opiskelujen ajan. Olin harjoittelun jälkeen hetken palkkatyössä (n. 3400e/kk), kunnes perustin oman yrityksen ja nyt tienaan kuukaudesta riippuen n. 5000-6000 e/kk bruttona. 

Eniten hommia tässä ovat vaatineet ehdottomasti 1. koulutusohjelmaan sisäänpääsy ja 2. oman yrityksen perustaminen. Ja onhan sitä hommaa nytkin, mutta toisaalta olen nuori, toistaiseksi lapseton ja nautin työstäni. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koulussa olin ihan ok, en koskaan peruskoulussa tai lukiossa panostanut hullun lailla (lukion päättötodistuksen ka 8.4, kirjotin EEMMMC). Pääsykokeissa sitten näin kouluvuosienkin edestä vaivaa: luin molemmilla kerroilla 6 kuukautta täyspäiväisen työn ohella ja pääsin toisella yrittämällä yliopistoon haluamalleni alalle (sisäänotto 10 opiskelijaa vuosittain). Valmistuin tavoiteajassa FM:ksi, alallani on ammattilaisista huomattavasti suurempi kysyntä, kuin tarjonta. Minulla tosin oli työkokemustakin jo useampi vuosi  (ei tosin alalta), sillä lukion jälkeiset välivuodet olin täyspäiväisesti töissä ja tein töitä myös koko opiskelujen ajan. Olin harjoittelun jälkeen hetken palkkatyössä (n. 3400e/kk), kunnes perustin oman yrityksen ja nyt tienaan kuukaudesta riippuen n. 5000-6000 e/kk bruttona. 

Eniten hommia tässä ovat vaatineet ehdottomasti 1. koulutusohjelmaan sisäänpääsy ja 2. oman yrityksen perustaminen. Ja onhan sitä hommaa nytkin, mutta toisaalta olen nuori, toistaiseksi lapseton ja nautin työstäni. 

Mikä ala? Onko rankkaa hommaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs luulet? Että tuollaista palkkaa ja enemmänkin saa tuurilla/OSAAMATTA MITÄÄN/ilman tutkintoja?

:D ihan pelkällä peruskoululla mun mies vasta 23v bruttona vetää 7000-7600€/kk. Ei ole yrittäjä, eikä sukulaisella/muullakaan tuttavalla töissä. Haki paikkaa, pääsi ja eteni nopeasti. Teki silloin 20v aika paljon 12-15h päivää, mä olen kanssa raatanut hänen hommiaan silloin, nyt tekee töitä kun haluaa. Mä saan nauttia että käyn koulua rauhassa ja elän silti hyvin. Hänelle soitellaan aika usein, että tulisiko kilpaileviin yrityksiin töihin ja tarjotaan enemmän palkkaa ja kaikenlaisia etuja, ei ole vielä lähtenyt. Aikoo kuulema joskus käydä jonkun tutkinnon työn ohella, mutta tuskin tekee sillä mitään.

Hyvä että miehesi selvästikin OSAA JOTAIN, sinä kun et vaikuta erityisen välkyltä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat