Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen ollut monen tahon kuukausilahjoittaja ja aina valmis jeesaamaan rahallisesti niin pitkään, että itse olen mennyt laskuissa sekaisin.

Kommentit (18)

Vierailija

Minä annan rahaa hyväntekeväisyyteen verotuksen kautta. Ylimääräistä ei tarvitse tulla kerjäämään.

Annoin ennen rahaa vain sotaveteraaneille, mutta nyt en anna, koska keräysrahat eivät mene sotaveteraaneille.

jelaa

Empä paljoa ole konkreettisesti rahaa antanut. Turhauttaa tieto siitä, miten pieni määrä lahjoituksista prosentuaalisesti päätyy sitä oikeasti tarvitseville. Sen sijaan olen joka joulu ostanut joululahjoja vähävaraisille, lahjoittanut ruokaa ja vaatteita. Kaikki tekstiilit pyrin antamaan pelastusarmeijalle. Olen myös ostellut ruokaa ja vilttejä ihmisille, jotka ovat kodittomia.

Asuin puolivuotta ulkomailla, jossa taloustilanne on todella kurja. Au pairin palkasta säästimme rahaa kaveriporukan kanssa, menimme mercadonaan ostoksille ja teimme  kodittomille ruoka ja vaatepusseja :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No siis SPR:lle, unicefille ja jos on jotain kampanjoita muita niin annan aina. 

Pakolaisia pitää auttaa ja on kohtuutonta vaatia heilta työllistymistä tai muuta nopeasti. Menee vuosia toipua sotatraumoista ja oppia kieltä jne. Sensijaan kannatan suomalaisten pakkotyöllistämistä sikäli, että heiltä puuttuvat argumentit miksi makaavat kotona.

Eli tukien kohdallakin pitäisi olla progressiota, esim.jos tulee hätäalueilta niin tietenkin tuen pitäisi olla suurempi kuin suomalaisen työnvieroksujan. 

Vierailija

En ole koskaan laskenut, mutta kuukausilahjoittaja olen ollut 15 vuotta, lisäksi milloin mitäkin satunnaisia keräyksiä, joulupatoja, joululahjoja jne.

Vierailija

Ehkä noin muutama sata euroa.  Myös vähävaraisille vaatelahjoituksia.  Ajattelen aina että jokainen voi joutua samaan tilanteeseen kuin he joille kerätään. 

Vierailija

Lopetin kaikenlaisten järjestöjen tukemisen kun lapseni tutustui harrastuksen kautta tyttöön joka asuu lastenkodissa. Siellä vieraillessa on tullut muutkin lapset tutuiksi.

Ostan heille kaikille syntymäpäivälahjat ja joululahjat
Lisäksi heistä osa vierailee säännöllisesti luonamme.

Vierailija

Tänäänkin tuin Syyrian pakolaislapsia 120 eurolla.

En ole ikinä laskenut kuinka paljon on mennyt hyväntekeväisyyteen eikä edes kiinnosta laskea.

Vierailija

Ei aavistustakaan. Viime vuosina on mennyt keskimäärin 2000-2500 € vuodessa eläinten hyväksi ja 1000-1500 € vuodessa ihmisten hyväksi. 

Vierailija

Rahallisesti en pysty hirveästi auttamaan, mutta käyn melkein joka päivä paikallisella koiratarhalla siivoamassa ja leikityttämässä koiria ja muuten auttelemassa.

10 euroa kuukaudessa menee suoraveloituksena WWF:lle, on mennyt useamman vuoden. 

Vierailija

Vuodessa menee nykyisin n. 3000e. Ja olen alle keskituloinen, mutta hyvin pärjää näinkin. Antaessaan saa enkä koe jääneeni mistään paitsi. Annan yleensä tahoille(esim. puolituttujen pyörittämään toimintaan), joiden tiedän käyttävän rahat oikein. Ja jos joku hyväuskoisuuttani käyttäisikin väärin, niin ajattelen, että ei sekään ole sinänsä minulta pois. Olen antanut rahat hyvin aikein, joten ei ole sinänsä mun ongelma jos joku haluaa elää ahneena. Mutta kyseiselle ihmiselle ahneus kyllä on ongelma ja sinänsä surullinen juttu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lopetin kaikenlaisten järjestöjen tukemisen kun lapseni tutustui harrastuksen kautta tyttöön joka asuu lastenkodissa. Siellä vieraillessa on tullut muutkin lapset tutuiksi.

Ostan heille kaikille syntymäpäivälahjat ja joululahjat
Lisäksi heistä osa vierailee säännöllisesti luonamme.

Tulin iloiseksi tästä. Varmasti merkityksellistä puolin ja toisin.

Vierailija

Eläinten eteen varmaan useampia tuhansia raha- tai tavaralahjoituksina ja konkreettisesti auttamalla esim. koiratarhoilla. Ja viimeisten lähes 25 vuoden ajan olen ottanut omikseni vain rescue-koiria eli juurikin niitä, jotka kipeimmin kotia tarvitsevat.

Ihmiset kyllä pärjäilee, niille löytyy helpommin ja enemmän auttajia. Minä autan mieluummin eläimiä koska ne eivät osaa pitää meteliä puolestaan kuten ihmiset.

Vierailija

En koe tärkeänä miettiä paljonko olen antanut. Tärkeämpää on, että jos liikenee, silloin annan ja kannustan esimerkillä muita. Yleensä summat ovat olleet kympeistä satasiin. Lisäksi lahjoitan säännöllisesti kahteen kohteeseen.

Kaikki keräyskohteet on tärkeitä. Minusta on turha selittää lahjoittamattomuutta sillä, että keräyksen hallinnollisiin kuluihinkin menee vähän. On paljon tärkeämpi, että avuntarvitsijat saavat sen osan apua, joka mitä tahansa kautta tulee. Periaatteellinen vastustus siitä syystä on minusta ennemminkin tekosyy olla auttamatta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat