Vierailija

Törmäsin tällaiseen asiaan kuin save the date -kortti eli kortti joka lähetetään hyvissä ajoin häävieraille ennen varsinaista hääkutsua, jotta nämä tietävät buukata päivän kalentereihinsa. Monikohan vanhempi sukulainen ymmärtää mitä tällainen kortti edes tarkoittaa? Tarkoitus on kai maksimoida osallistujien määrä (= maksimoida lahjojen määrä).

Oikeasti, mihin tämä häähömpötys vielä johtaakaan?

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Häähömpötys on aihe ihan erikseen, mutta tuo korttiaan on loistava keksintö! Päivämäärä kuitenkin lyödään ensimmäiseksi lukkoon, niin onhan siitä hyvä tiedottaa ajoissa! Itse kutsuun kun pitää laittaa kaikenlaista informaatiota, joka ei välttämättä ole tiedossa vielä kovin pitkään ennen häitä. Mitä vikaa siinä, että saa tietää tulevasta kutsusta jo etukäteen??

Vierailija

Kohtelias tapa ilmoittaa ajoissa tieto siitä, milloin häät vietetään. Useampi vieras voi HALUTESSAAN varata ajan kalenteristaan.

Mielenkiintoista, kuinka kohteliaisuus käännetään epäkohteliaisuudeksi. :)

Vierailija

Mikä vika? Hääpari haluaa kortilla valmistaa, että kaikki heille tärkeät ihmiset pääsevät paikalle ja pyytävät merkitsemään päivän ylös. Moni haluaa kutsuun kirjoittaa jo illan ohjelmasta ja vaikka menuusta, ei niitä välttämättä tiedä vielä 6kk ennen juhlaa.

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
öö miksei samalla voi jo lähettää hääkutsua jos päivä on jo varma?[/quote

Samaa ihmettelen minäkin :D

Koska esimerkiksi hääpaikka on vielä auki tai kellonaika tai mahdollinen yhteiskuljetus tai mikä tahansa muu järjestely, jota ei ole vielä lyöty lukkoon! Eikö ole kivempi, saada ajoissa tieto kutsusta ja päivämäärästä? Silloin voi vielä vaikuttaa vaikkapa työvuoroihin/lomiin/järjestää lastenhoito jne. Itse tarkentavaa tietoa hääjuhlista voi sitten odotella rauhassa.

Vierailija

No jo mennyt naurettavuuksiin. Läheiset varmasti tietävät päivän jo muutenkin ja kaukaisemmat tuskin kirjoittavat sitä minnekään ylös. En ainakaan itse alkaisi varailla kuukausia ennen päivää jonkun häitä varten. Ellei kyse ole läheisestä ihmisestä. Ihan kuin ne häät olisivat ylettömän tärkeät kellekään muulle kuin hääparille - tai vain morsiamelle - itselleen.

Vierailija

Mun mielestä tuo on loistava käytäntö. Ihmisillä voi olla kesälomat aikataulutettu, reissuja, juhlia jne, niin ne, ketkä oikeasti haluavat osallistua, saavat laittaa päivämäärän kalenteriin hyvissä ajoin. En ymmärrä, miten tästä saa käännettyä negatiivisen asian?

Vierailija

Miksi aina luullaan että kutsutaan paljon vieraita että saataisiin paljon lahjoja? Isojen häiden järjestäminen maksaa paljon. Ei ne lahjat sitä muuta.

Vierailija

Mikäli todella haluaa vain solmia avioliiton rakkaansa kanssa, ei tuollaisia huuhaa-korteja tarvita. Ajan varaus oikeustalolle ja siviilivihkiminen 2:n todistajan läsnäollessa käy aivan hyvin.

Kannattaa panostaa parisuhteeseen, ei hetken hömppään. Säästyneet rahat voi sijoittaa yhteisen tulevaisuuden rakentamiseen, tai vaikka grillibileisiin läheisten kanssa (me tuodaan grillattavat ja juomat, tuokaa te tunnelma).

Vierailija

Vuorotyöläisenä toivoisin käytännön vain yleistyvän. Niin monet pippalot on jääneet välistä, kun kutsu tulee pari viikkoa ennen. Työlistat on jo tehty eikä kaikilla aloilla vuoronvaihdot niin vain onnistu. Toinen asia onkin löytää lyhyellä varoitusajalla hoitaja koiralle, kun kesäaikaan tuppaa ihmisillä olemaan menoja ja koirahoitolat täynnä. Sukulaiset loukkaantuvat, kun heidän juhlien takia ei vapaata järjestä. Minä taas koen etten niin toivottu vieras mahtanut olla, kun ei voida ajoissa ilmoittaa.

Hääkutsut sentään tulee vähän aiemmin, mutta en ala lomaviikkoa, ulkomaanmatkaa ja koirahoitolaa siirtämään joko myöhemmin johonkin jämävalikoimaan hotelleissa ja huonoon hintaan tai lykkäämään ensi kesään. Silti harmittaa, kun missaa vuoden ainoan tilaisuuden juhlia suvun kanssa.

Sinkku itse

Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on kai maksimoida osallistujien määrä (= maksimoida lahjojen määrä

Ai senkö takia niitä vieraita kutsutaankin; jotta saadaan mahdollisimman paljon lahjoja? Onpas ap:llä raadollinen maailmankuva. Olen luullut, että vieraita kutsutaan siksi, että hääpari haluaa jakaa tärkeän päivänsä muiden kanssa...

Itse en ole saanut koskaan save the date -korttia, save the date -tekstareita kylläkin. Mielestäni kohteliasta hääparilta ilmoittaa ajankohta hyvissä ajoin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No jo mennyt naurettavuuksiin. Läheiset varmasti tietävät päivän jo muutenkin ja kaukaisemmat tuskin kirjoittavat sitä minnekään ylös. En ainakaan itse alkaisi varailla kuukausia ennen päivää jonkun häitä varten. Ellei kyse ole läheisestä ihmisestä. Ihan kuin ne häät olisivat ylettömän tärkeät kellekään muulle kuin hääparille - tai vain morsiamelle - itselleen.

Mä en tiedä millaiset välit sulla on sukulaisiin mutta mulle ainakin on mun suku tärkeä, ja mielelläni osallistun häihin jos kutsu tulee. Ei kuitenkaan olla arkena jokapäivä tai edes joka viikko tekemisissä joten minusta tuo on hyvä tapa varmistaa että haluavat pääsevät paikalle.

Samoin on tärkeää että pääsemme miehen ystävien häihin, nytkin miehen ystävän tyttöystävä soitti ja kysyi sopiiko meille x päivä kun hänen miehelleen olisi tärkeää että y olisi paikalla.

En siis näe tossa mitään negatiivista! itse pidän tärkeänä olla paikalla hääjuhlassa jos minulle on kutsu suotu.

Vierailija

Toisaalta hyvä juttu. Mutta ehkä itse ajattelen niin, että vieraat jotka tarvitsevat tiedon häistä monta kuukautta etukäteen niin eivät välttämättä muutenkaan ole niitä kaikista läheisimpiä, koska heillä hääpäivä olisi joka tapauksessa jo ylhäällä. Eli en tiedä vaikuttaako toi loppujen lopuksi ihmisten osallistumiseen, vaikka kutsun saisi puoli vuotta eteenpäin. Sellaisille vieraille, jotka kutsun tarvitsevat vaikka puoli vuotta eteenpäin niin on kuitenkin varmasti aivan sama onko se kutsu tullut puoli vuotta ennen vai jälkeen, jos heille osuu häiden kanssa päällekkäin meno niin häät jäävät väliin olipa kutsun saanut ajoissa tai ei. 

Vierailija

Mielestäni tapa on aivan mahtava!

Häät pukkaa useimmiten olemaan kesän viikonloppuina, ja kesälomamatkat yms buukataan hyvissä ajoin. Koska loma kestää useimmilla monta viikkoa, on lyhyttä reissua varaa siirtää muutamalla päivällä suuntaan tai toiseen jos tietää että päivänä xx on henkilöiden xy häät.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat