Työkkärin työosoitus. Voi luoja.
Viime viikolla prosessijhoitajaksi lääketehtaalle. Pätevyyteni kuulemma riittää, vaikka minulla ei ole minkäänlaista käsitystä varastotyöstä, tehdastyöstä tai lääkkeistä.
Tänään sitten erikoissairaanhoitajaksi.. Kondiittorin papereilla ja ylppäritutkinnolla.
Pakkohan niihin on hakea, muuten tulee karenssi, mutta mitä je tuolla ajattelevat? Samallahan niitä elämiä pelastetaan kuin kakkujakin kuorrutellaan? :D Työkkäriin voisin hakeutua, siellä ei näköjään ammattiosaamista tarvita.
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Luulisi työnantajia vituttavan nämä turhat hakemukset niin että sieltä suunnalta menisi noottia te-toimistoihin ja ylemmillekin tasoille :o
Työnantajia vtuttaa nämä turhat hakemukset niin, että työpaikat yritetään täyttää kaikin muin keinoin kuin julkisella haulla ja työkkäriin ilmoittamalla. Ei kai kukaan vapaaehtoisesti ala sorttaamaan satoja hakemuksia, joista vain murto-osa on varteenotettavien hakijoiden, yleensä ihmisillä on töissä muutakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on sen verran erikoinen ammatti, että ei työkkärissä välttämättä tiedetä mitä se tarkoittaa ja siksi työtarjoukset on mitä sattuu. Kokemusta on vastaavasta :D
Kun tavallinen tallaajakin tietää mikä on kondiittori niin ammatti-ihminen työkkärissäkö ei tietäisi. Ja jos on niin tonttu että ei tiedä kai kysyy joltakin ennenkuin arpoo, että onko se sairaanhoitaja tai joku muu....
No ei kyllä tunnu tietävän, eikä osta/välitetä ottaa selvää. Työkkärin ihmisissä on oikeasti niin uunoa porukkaa joukossa, että ihmettelen suuresti millä perusteella heidät rekrytoidaan.
Miksi minä en ole saanut yhtään työosoitusta? oonko niin surkea tapaus että turha edes yrittää :(
Tee haut kuten sinua on pyydetty tekemään. Sanoin tästä jo aiemmin: TE testaa olitko kotona lukemassa saamaasi postia ja yrittää sillä tavalla saada sinut pudotettua karenssiin. Samalla saavat kehuja kun tilastoissa näkyy että ovat voineet jakaa työhönosoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain työhönosoituksen yliopistolle harjoittelijan paikkaan, joka oli tarkoitettu gradun tekoa varten. Minulla kyllä oli alan koulutusta, olinhan aikoja sitten valmistunut DI:ksi. En siis ollut edes opiskelija. No eipä ne valinneet minua sinne.
Työkkärin tyyppi on lukenut yhden sanan molemmista, siis yliopisto ja ajatteli, että nyt mä pääsen helpolla.
Kenties se oli ainoa sana jonka hän ymmärsi ilmoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tee haut kuten sinua on pyydetty tekemään. Sanoin tästä jo aiemmin: TE testaa olitko kotona lukemassa saamaasi postia ja yrittää sillä tavalla saada sinut pudotettua karenssiin. Samalla saavat kehuja kun tilastoissa näkyy että ovat voineet jakaa työhönosoituksia.
Joo tottakai haetaan niitä paikkoja. Pointti on se, että tulevaisuudessa kukaan työnantaja ei enää ilmoittele työkkärissä vapaita työpaikkoja, kun niitä joutuu täysin epäsopivat ihmiset hakemaan.
Tuttavani on töissä eräässä suuressa terveydenhuoltoalan yrityksessä. Viimeksi kun yritys perusti suurehkon vanhusten asumisyksikön ja ilmoittivat työkkärissä työpaikoista, pelkästään lähihoitajien hakemuksia oli tullut lähes 900kpl, niistä oli iso osa ollut näitä pakkohakemuksia. Aikamoista ajan haaskausta on alkaa erottelemaan oikeita hakijoita tämmöisestä joukosta. Puhumattakaan niistä muista ammattilaisista, joita haettiin samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kosmetologin tutkinto ja olen käynyt lukion. Työkkärin mielestä olin sopiva kahvilapäälliköksi ja pakkohan se oli hakea, jostain syystä en kuitenkaan paikkaa saanut:D on myös ehdotettu kouluttautumista rauhanturvaajaksi, en kyllä tiedä miten tämä olisi ollut mahdollista kun en armeijaakaan ole käynyt. Ainiin ja olisi pitänyt mennä tekemään myös ikkunaremontteja?
Kauhean rajoittunutta. Miksi ei armeijaa käymätön kosmetologi voisi toimia rauhanturvaajana? Siinä olisi mellakat ja taisteluhalut kaukana kun turvaajat ja paikalliset jonottaisivat jalkahoitoon, meikkaukseen ja ties mihin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa? Tämä nyt sentään ei voi olla totta vaikka tämä maa kahjo onkin.
Minä en juurikaan epäile provoksi, ihan omien kokemusteni perusteella.
erikoissairaanhoitajaksi kondiittorin papereilla? Menisin hypyn kengässä jos moinen kutsu tulisi.
Voi te uskossanne heikot, en ole ap mutta vastaavia hakemuksia tulee paljon. Olenkin jo tottunut omituisen hakemuksen saatuani kysymään hakijalta tuliko kenties työhönosoitus työvoimatoimistolta.
Ihan oikeasti? Vau :o
tässä ketjussa on jälleen useita esimerkkejä absurdista ilmiöstä nimeltä "työkkärin työtarjous".
Työkkärillä ei ole ensimäistäkään työpaikkaa joita he voisivat tarjota yhtään kenellekään. Silti työkkäri selittää posket lommolla "työtarjouksista" joita he lähettävät ja jotka on pakko ottaa karenssin uhalla vastaan.
Kaikki työpaikat ovat työnantajilla joita ei kiinnosta paskan vertaa se kuka työkkärin mielestä on "pätevä" hakemaan työpaikkaa.
Kun työkkäri tekee sinulle "työtarjouksen" se ei todellakaan tarkoita sitä että kukaan olisi tarjoamassa sinulle työpaikkaa. Itse asiassa työkkärin "työtarjous" ei tarkoita sitä että työpaikan tarjoaja olisi aikeissa pyyhkiä edes ahteriaan sinun hakemuksellasi. Tarkalleen ottaen karenssin uhalla vastaanotettava "työtarjous" ei tarkoita edes sitä että sinua voitaisiin palkata koko hommaan vaikka paikkoja olisi auki tuhat ja sinä olisit ainoa hakija.
Ainoa asia jonka työkkäri on koskaan onnistunut työllistämään, on bysanttilainen organisaatio 100% varmassa työsuhteessa köllötteleviä työkkärin virkamiehiä joita tarvitaan lähettelemään näitä "työtarjouksia" ja nostamaan moisesta vaivasta verovaroista maksettua, ihan messevää liksaa.
Mulle ei ole työkkäristä tarjottu kun oman alan hommia, mutta niitä on täälläpäin niin vähän, ettei tosiaan hirveästi ole soittoja tullut. Tai no, on mulle pari kertaa vinkattu hommista, jotka eivät varsinaisesti ole oman alan töitä, mutta joihin kuitenkin osaaminen riittää/ei juuri vaadi koulutusta.
Mutta se pitää sanoa, kun pari vuotta opiskelin sivutoimisesti, eli siis olin virallisesti työtön, niin tämä ei meinannut työkkärillä mennä jakeluun. Täytin selvityspaperit, joissa selitin tilanteen, eli käyn lukiota sivutoimisesti, mutta olen silti virallisesti työmarkkinoilla eli luonnollisesti etsin siinä koulun ohella töitä.
Vähän reilu puoli vuotta meni, niin sieltä tiedusteltiin, että mikä on homman nimi, oletko nyt opiskelija vai työtön? Kerroin mistä on kyse ja että asia oli jo käsitelty reilua puolta vuotta aikaisemmin. No, piti tehdä uudet selvitykset.
4-5 kk myöhemmin sama homma. Kyselin jo, että eikö riitä että kahteen otteeseen on n. vuoden sisällä homma käyty läpi. Kuulemma eivät huvikseen asiasta kysele, mutta uskallan olla hieman eri mieltä. Kolme selvitystä vuoteen yksinkertaisen jutun vuoksi...ja aina uhkailtiin ties millä tukien menettämisillä, jos selviäisi, ettei tuo sivutoimisena opiskelu-järjestely toimikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa? Tämä nyt sentään ei voi olla totta vaikka tämä maa kahjo onkin.
Minä en juurikaan epäile provoksi, ihan omien kokemusteni perusteella.
erikoissairaanhoitajaksi kondiittorin papereilla? Menisin hypyn kengässä jos moinen kutsu tulisi.
Valesairaanhoitaja. Pitkä kakku kondiittorille.
Laittakaa heti hakemukseen liitteeksi tämä työkkarin työosoituksen teksti&päiväys, niin hoksaavat rekrytoijat laittaa hakemuksesi roskiin.
Ymmärtävät kyllä, että pakotettuna karenssin pelossa hait.
Olet kuitenkin hakenut.
Tästä on kohta kymmenen vuotta aikaa kun sain ensimmäisen työtarjouksen. Olin sinisilmäisesti innoissani kun ensiksi luulin, että minulle tarjottaisiin työtä. Ilo karistui kun luin kirjettä vähän pidemmälle. Minun pitikin hakea työkkärin osoittamaa paikkaa X. Muuten hyvä, mutta olin jo nähnyt työpaikkailmoituksen mollin sivuilla ja todennut, että henkilöstöhallinnon ammattilaisena minun ei ehkä kannata hakea kirjanpitäjäksi, vaikka minulla olikin edellytyksenä oleva tradenomin tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on kohta kymmenen vuotta aikaa kun sain ensimmäisen työtarjouksen. Olin sinisilmäisesti innoissani kun ensiksi luulin, että minulle tarjottaisiin työtä. Ilo karistui kun luin kirjettä vähän pidemmälle. Minun pitikin hakea työkkärin osoittamaa paikkaa X. Muuten hyvä, mutta olin jo nähnyt työpaikkailmoituksen mollin sivuilla ja todennut, että henkilöstöhallinnon ammattilaisena minun ei ehkä kannata hakea kirjanpitäjäksi, vaikka minulla olikin edellytyksenä oleva tradenomin tutkinto.
Eikö kaikki muka tiedä, että ei se mikään työvälitystoimisto ole? Ei sieltä mitään tarjouksia saa.
Työkkärin virkailijan mukaan työmatka ei saa olla este työpaikan hakemiselle. Tarjoamansa paikkaan oli matkaa 287 kilometriä.
Mulla kuitenkin on kotipaikkakunnallemme työllistynyt mies, oma koti jne. Ei meinannut mennä jakeluun, että vaikka olenkin aiemmin ajanut 120 km suuntaansa töihin, on tuo reilut tuplat siihen pikkaisen liikaa. No mikäs, kai sitä työpäivän (8h) ja ajomatkojen (7h) jää yhdeksän tuntia vuorokauteen ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki muka tiedä, että ei se mikään työvälitystoimisto ole? Ei sieltä mitään tarjouksia saa.
Tiedän nyt. Kritiikki olikin siihen väärin nimettyyn työtarjoukseen. Ei se ole työtarjous se on "kehotus hakea työpaikkaa, johon olen arponut sinut sopivaksi hakijaksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö aina joku tasaisin väliajoin valita, kuinka työkkäri pakottaa töihin?
virkamiesmoraali kirjoitti:
tässä ketjussa on jälleen useita esimerkkejä absurdista ilmiöstä nimeltä "työkkärin työtarjous".
Työkkärillä ei ole ensimäistäkään työpaikkaa joita he voisivat tarjota yhtään kenellekään. Silti työkkäri selittää posket lommolla "työtarjouksista" joita he lähettävät ja jotka on pakko ottaa karenssin uhalla vastaan.
Kaikki työpaikat ovat työnantajilla joita ei kiinnosta paskan vertaa se kuka työkkärin mielestä on "pätevä" hakemaan työpaikkaa.
Kun työkkäri tekee sinulle "työtarjouksen" se ei todellakaan tarkoita sitä että kukaan olisi tarjoamassa sinulle työpaikkaa. Itse asiassa työkkärin "työtarjous" ei tarkoita sitä että työpaikan tarjoaja olisi aikeissa pyyhkiä edes ahteriaan sinun hakemuksellasi. Tarkalleen ottaen karenssin uhalla vastaanotettava "työtarjous" ei tarkoita edes sitä että sinua voitaisiin palkata koko hommaan vaikka paikkoja olisi auki tuhat ja sinä olisit ainoa hakija.
Ainoa asia jonka työkkäri on koskaan onnistunut työllistämään, on bysanttilainen organisaatio 100% varmassa työsuhteessa köllötteleviä työkkärin virkamiehiä joita tarvitaan lähettelemään näitä "työtarjouksia" ja nostamaan moisesta vaivasta verovaroista maksettua, ihan messevää liksaa.
Sovitaanko, että käyt lukemassa tämän
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2012/20120916
ja palataan sitten keskusteluun siitä, mitä työkkäri tekee ja mitä se ei tee.
Minusta on kamala ajatella, että meillä on yli 300 000 työtöntä, jotka eivät ole vaivautuneet paneutumaan edes tähän yhteen lakiin ja silti he jaksavat marmattaa siitä, että työkkäri toimii väärin.
Vierailija kirjoitti:
On ne järjettömiä meidänkin mielestä, käsky käy ylempää niin no can do.. T. Työkkärin täti
Kyllä sieltä tulee paljon sellaistakin että se on selvästi vain virkailijan vika. Vai onko sinua kehotettu lähettämään työtarjouksia paikoista joiden hakuaika on umpeutunut?
Tuskin, mutta koska työkkärin akoilla ei kaikesta päätellen kovin paljon järki päätä pakota, teet niin joka tapauksessa. Tai sitten tekniikan ihmeenä nauhoitat asiakkaiden puheluja niin, että asiakas kuulee pelkästään oman puheensa kaikuna.
Työkkärin ämmät yrittävät selvästi todistella olevansa tarpeellisia, vaikka totuus on ettei sitä kautta käytännössä kukaan työllisty. Koko paskan voisi lakkauttaa ja edistää säästyneillä rahoilla työttömien työllistämistä sata kertaa nykyistä tehokkaammin, mutta koska ylipainoiset 50-vuotiaat Marjatat jäisivät sitten ilman suojatyöpaikkojaan niin eihän sellaista kukaan ehdota.
Minulla on kosmetologin tutkinto ja olen käynyt lukion. Työkkärin mielestä olin sopiva kahvilapäälliköksi ja pakkohan se oli hakea, jostain syystä en kuitenkaan paikkaa saanut:D on myös ehdotettu kouluttautumista rauhanturvaajaksi, en kyllä tiedä miten tämä olisi ollut mahdollista kun en armeijaakaan ole käynyt. Ainiin ja olisi pitänyt mennä tekemään myös ikkunaremontteja?