Työkkärin työosoitus. Voi luoja.
Viime viikolla prosessijhoitajaksi lääketehtaalle. Pätevyyteni kuulemma riittää, vaikka minulla ei ole minkäänlaista käsitystä varastotyöstä, tehdastyöstä tai lääkkeistä.
Tänään sitten erikoissairaanhoitajaksi.. Kondiittorin papereilla ja ylppäritutkinnolla.
Pakkohan niihin on hakea, muuten tulee karenssi, mutta mitä je tuolla ajattelevat? Samallahan niitä elämiä pelastetaan kuin kakkujakin kuorrutellaan? :D Työkkäriin voisin hakeutua, siellä ei näköjään ammattiosaamista tarvita.
Kommentit (351)
Hei,
Sain tietä työvoimatoimistona kautta, että teillä on avoimena anestasiahoitajan paikka
Haen sairaanhoitajan paikkaa koska olen alasta tosi kiinnostunut. Koulutus: kondiittori.
Harrastukset: nukkuminen
Vierailija kirjoitti:
Työministerimme Jari Lindström kirjoittelee edelleen ainakin Uudessa Suomessa. Käykää joku postaamassa tämä ketju johonkin hänen bloggauksensa kommentteihin! Tai FB-sivulle. Jarin olisi aika alkaa kommentoimaan sitä, mitä järkeä tässä koko touhussa on olevinaan.
Tai postatkaa hulluja työhönosoitusesimerkkejä hänelle.
Älkää viitsikö ruokkia palstan työttömyysprovoa. Kun näette sen kirjoittaman asiattoman viestin niin älkää vastatko. Vastailkaa vain niihin viesteihin, jotka ovat asiallisia. Muuten osallistutte itsekin provoiluun.
Mulle tuli työttömyysaikoina paljon vaativia it-alan paikkoja, ohjemointia yms. Siihen aikaan vielä sai mennä työkkäriin ja menin sanomaan, että en minä osaa. Neuvoja, joka oli vielä tuttu, sanoi, että osaat sinä. Pakko hakea, mutta luonnollisesti ein tullut valituksi. Mulla oli taustalla kaupallinen koulutus ja lyhyt atk-kurssi työvoimakoulutuksena, olin ollut työllistämistuella myös mikrotukihenkilönä. Tästä kai katsottiin, että ei se ohjelmointi sen kummempaa ole. No kun taas tuli vaativa, inssin tutkinto toivomuksena, paikka, menin taas työkkäriin ihmettelemään. Nyt oli eri neuvoja ja sain tietää, että minulle oli laitettu ihan väärä ammattikoodi, eli juurikin se tietotekniikan insinööri, vaikka olin merkonomi + joku lyhyt atk-kurssi. Tästä syystä niitä outoja paikkoja tuli.
Vierailija kirjoitti:
Siellä taitaa olla jotkut määrälliset tavoitteet. Jokaiselle työttömälle pitää lähettää jokin... minusta työkkäri on leipomassa ikkunamyyjää. Olen yliopistotutkijana ollut. Tällainen typerehtiminen TE-toimistolta aiheuttaa vain turhaa vaivaa sekä työnhakijalle että -antajalle.
Totta ei tolla pätevyydellä ikkunoita voi osata pestä. Mutta jos ensin olisi palkaton työssäoppimisjakso jonkun pätevän ohjaajan kanssa.
ehkä kannattaa tarkistaa tietonsa ja että minka alan asiantuntijaksi listasivat sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työministerimme Jari Lindström kirjoittelee edelleen ainakin Uudessa Suomessa. Käykää joku postaamassa tämä ketju johonkin hänen bloggauksensa kommentteihin! Tai FB-sivulle. Jarin olisi aika alkaa kommentoimaan sitä, mitä järkeä tässä koko touhussa on olevinaan.
Tai postatkaa hulluja työhönosoitusesimerkkejä hänelle.
Ei pitäisi noita mitenkään hulluina.
Vai luuletko tosiaan että Jarilla on mitään pätevyyttä kansanedustajaksi saati ministeriksi.
Eiks nuo TE:n tiedot saa jokainen ainakin kerran vuodessa tarkastaa? Suosittelisin tarkastamaan samalla lailla kuin myös sen, mitä teistä on www.kanta.fi - palveluun kirjoitettu.
Muistelen että kun joskus sain tuollaisia lippulappuja joissa velvoitettiin hakemaan tiettyä työtä, siinä luki että työkkäriin voi ilmoittaa mikäli kokee ettei työ mitenkään sovellu itselle tai muuta diipadaata. No muttah itse sain työni justiin sillä tavalla kun oli pakko hakea eikä käsittääkseni ollut yleisessä haussa kun en löytänyt ko. työpaikkailmoitusta netistä :d onneksi osottautui ihan kivaksi paikaksi vaikka ennakkoluulot oli kovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on kohta kymmenen vuotta aikaa kun sain ensimmäisen työtarjouksen. Olin sinisilmäisesti innoissani kun ensiksi luulin, että minulle tarjottaisiin työtä. Ilo karistui kun luin kirjettä vähän pidemmälle. Minun pitikin hakea työkkärin osoittamaa paikkaa X. Muuten hyvä, mutta olin jo nähnyt työpaikkailmoituksen mollin sivuilla ja todennut, että henkilöstöhallinnon ammattilaisena minun ei ehkä kannata hakea kirjanpitäjäksi, vaikka minulla olikin edellytyksenä oleva tradenomin tutkinto.
Eikö kaikki muka tiedä, että ei se mikään työvälitystoimisto ole? Ei sieltä mitään tarjouksia saa.
Eikö aina joku tasaisin väliajoin valita, kuinka työkkäri pakottaa töihin?
Ne on niitä "töitä" joista maksetaan 9 euroa/päivä tai ei mitään, kuntouttavaa työtomintaa tai työnäyte vms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on kohta kymmenen vuotta aikaa kun sain ensimmäisen työtarjouksen. Olin sinisilmäisesti innoissani kun ensiksi luulin, että minulle tarjottaisiin työtä. Ilo karistui kun luin kirjettä vähän pidemmälle. Minun pitikin hakea työkkärin osoittamaa paikkaa X. Muuten hyvä, mutta olin jo nähnyt työpaikkailmoituksen mollin sivuilla ja todennut, että henkilöstöhallinnon ammattilaisena minun ei ehkä kannata hakea kirjanpitäjäksi, vaikka minulla olikin edellytyksenä oleva tradenomin tutkinto.
Eikö kaikki muka tiedä, että ei se mikään työvälitystoimisto ole? Ei sieltä mitään tarjouksia saa.
Ne on niitä "töitä" joista maksetaan 9 euroa/päivä tai ei mitään, kuntouttavaa työtomintaa tai työnäyte vms.
Juuri noita. Mulla ei olisi mitään sitä vastaan, että työkkäri pakottaisi työhön josta myös maksettaisiin palkkaa. Täysiopäisille henkilöille jotka paraikaa etsivät töitä nämä työkokeilut jotka eivät työllistä ovat puhdasta orjuuttamista.
Miksei työkkäriä lopeteta? Olen ihan tosissani. Mitä siitä seuraisi?
En ole kuullut kenestäkään, joka sieltä olisi löytänyt töitä. Valtavasti vaan byrokratiaa. Palkataan säästyneillä rahoilla vaikka lisää sairaanhoitajia tai vanhustenhoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Esim. Käsittääkseni sairaanhoitajan työ on ammattisuojattu, tai mikä oikea termi onkaan, mutta tarkoitan sitä, ettei työtä saa tehdä kuin laillistettu alan ammattilainen. Miten voidaan näitä töitä osoittaa ihmisille alaan katsomatta?
- Nyt pitäisi tällaisesta ( jos totta) valittaa jonnekin; onko se Valvira vai mikä kenelle laittaa vaikka sähköpostissa kopion hakukäskystä ja selvittää oman koulutuksensa. Jokin rotihan tähän on saatava. Mikään pakko ei voi myöskään olla hakea ikkunamyyjän paikkaa jos on korkestikoulutettu yliopistotutkija ollut.
Tällaiset tiedoksi ylemmille tahoille; työvoimaministeriöön......Kuka laittaisi.
Laita itse laiskamato.
Mitenköhän kävisi, kun päättäisi sairaanhoitajan työnosoituksen työkkärin määrittelemäksi pätevyydeksi? Kai sen voi CV:hen merkitä, jos viranomainen on sitä mieltä?
Eihän silloin enää olisi edes valesairaanhoitaja, vaan työkkärin päättämä sairaanhoitaja. Toki valviran rekisteriinpääsy vaatisi vähän enemmän, mutta työnhakuun laittaa tutkintopäivämääräksi työnosoituksen päivämäärän. Kun kysyttäessä kertoisi aina oman oikean taustan, jos sillä työllistyisi, kukahan olisi vastaamassa valehoitajasyytöksissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noita. Mulla ei olisi mitään sitä vastaan, että työkkäri pakottaisi työhön josta myös maksettaisiin palkkaa. Täysiopäisille henkilöille jotka paraikaa etsivät töitä nämä työkokeilut jotka eivät työllistä ovat puhdasta orjuuttamista.
Työkokeiluun ei voi tehdä työtarjousta, ei se järjestelmä anna myöten. Työkokeiluun ei edes pääse, jos on ammatti ja osaaminen kunnossa. Mistä te keksitte, että niitä olisi tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä lähtisi haukkumaan niitä TE-toimiston työntekijöitä. Oma käsitykseni on, että he toimivat tiukan sanelun alla mikä tulee TEM:stä, eli Työ - ja elinkeinoministeriöstä, joka taas on hallituksen ohjauksessa.
Eli virkailijat ovat vain niitä, jotka toteuttavat käskyjä. Suuntaisin sen raivon ennemmin hallitukseen, koska siellä ne ylätason päätökset tehdään.
Koska TE -toimiston pitää toimia muualta päätettyjen lakien ja ohjeistuksien mukaan. Ja asiat päätetään pienessä piirissä hallituksessa.
Näin se virkamies piiloutuu pykälien taakse kun ei uskalla itse ottaa minkäälaista vastuuta ja itse tehdä ratkaisuja. Yksityispuolelle kelpaamattomia lapasia koko porukka.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut kenestäkään, joka sieltä olisi löytänyt töitä. Valtavasti vaan byrokratiaa. Palkataan säästyneillä rahoilla vaikka lisää sairaanhoitajia tai vanhustenhoitajia.
Hallituksen linjaus on että Te-toimistot lopetetaan vuonna 2019 ja työttömyysasiat siirretään kuntien vastuulle.
ELY -keskukset ja TE-toimistot lakkautetaan ja niiden vastuulla olevien palveluiden
järjestämisvastuu on maakunnilla. TE-palveluiden järjestämisessä hyödynnetään järjestäjä
- tuottaja - mallia. Maakunnat pääsääntöisesti sopivat TE-palveluiden tuottamisesta
laissa säädetyt kriteerit täyttävien kuntien, yksityisten tai kolmannen sektorin
tuottajien kanssa.
Kopsattuna linkistä ja sieltä voi lukea lisää.
http://vnk.fi/documents/10616/2287640/Hallituksen+linjaus+maakuntahalli…
Vierailija kirjoitti:
Työkkärit loppuu vuoden 2019 alussa. Sen jälkeen työtön ilmoittautuu henkilövuokrayritykseen ja on valmis vaikka tunnissa menemään töihin. Jos tähän ei ole valmiutta, ei saa työttömyysetuutta. Ammattitaitosuoja poistuu samalla, joten esimerkiksi metron siivoojaksi voi todella päätyä, vaikka olisi opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä lähtisi haukkumaan niitä TE-toimiston työntekijöitä. Oma käsitykseni on, että he toimivat tiukan sanelun alla mikä tulee TEM:stä, eli Työ - ja elinkeinoministeriöstä, joka taas on hallituksen ohjauksessa.
Eli virkailijat ovat vain niitä, jotka toteuttavat käskyjä. Suuntaisin sen raivon ennemmin hallitukseen, koska siellä ne ylätason päätökset tehdään.
Koska TE -toimiston pitää toimia muualta päätettyjen lakien ja ohjeistuksien mukaan. Ja asiat päätetään pienessä piirissä hallituksessa.
Näin se virkamies piiloutuu pykälien taakse kun ei uskalla itse ottaa minkäälaista vastuuta ja itse tehdä ratkaisuja. Yksityispuolelle kelpaamattomia lapasia koko porukka.
Virkamiehen tulee noudattaa lakia. Sitä on hankala ymmärtää, jos on töissä yksityisellä ja kiertää veroja minkä ehtii.
Työtarjous ei edelleenkään tarkoita, että sinulle ja vain juuri sinulle tarjotaan paikkaa x. Työtarjous tarkoittaa, että haet karenssin uhalla satojen muiden joukossa julkisessa haussa olevaa paikkaa x.
Mahdoton työllistyä.