Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin työosoitus. Voi luoja.

Vierailija
24.05.2016 |

Viime viikolla prosessijhoitajaksi lääketehtaalle. Pätevyyteni kuulemma riittää, vaikka minulla ei ole minkäänlaista käsitystä varastotyöstä, tehdastyöstä tai lääkkeistä.

Tänään sitten erikoissairaanhoitajaksi.. Kondiittorin papereilla ja ylppäritutkinnolla.

Pakkohan niihin on hakea, muuten tulee karenssi, mutta mitä je tuolla ajattelevat? Samallahan niitä elämiä pelastetaan kuin kakkujakin kuorrutellaan? :D Työkkäriin voisin hakeutua, siellä ei näköjään ammattiosaamista tarvita.

Kommentit (351)

Vierailija
21/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Esim. Käsittääkseni sairaanhoitajan työ on ammattisuojattu, tai mikä oikea termi onkaan, mutta tarkoitan sitä, ettei työtä saa tehdä kuin laillistettu alan ammattilainen. Miten voidaan näitä töitä osoittaa ihmisille alaan katsomatta?

Katsos, kun asiantuntijoilta ei vaadita aivoja.

Tarkoitan TE-toimiston asiantuntijoita. En erikoish.

Vierailija
22/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne järjettömiä meidänkin mielestä, käsky käy ylempää niin no can do.. T. Työkkärin täti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi haukkumaan niitä TE-toimiston työntekijöitä. Oma käsitykseni on, että he toimivat tiukan sanelun alla mikä tulee TEM:stä, eli Työ - ja elinkeinoministeriöstä, joka taas on hallituksen ohjauksessa.

Eli virkailijat ovat vain niitä, jotka toteuttavat käskyjä. Suuntaisin sen raivon ennemmin hallitukseen, koska siellä ne ylätason päätökset tehdään.

Tälle tulee alapeukkuja. Miksi? Sama se minulle, jos olette vihaisia TE -toimistoille. Saa ollakin. Se on vain sikäli hukkaan heitettyä, että heillä ei ole valtaa oikeastaan mihinkään. Vähän sama kuin asiakaspalvelijat yrityksissä tai poliisit. Ei heillä ole valtaa päättää, vaan määräykset tulevat muualta. Silloin jos haluaa muutosta, kannattaa tiedostaa se, kenellä on valta päättää asioista.

Heillä on yllättävän paljon valtaa. Ja mahdollisuus vääristellä asioita jos niikseen tulee. Ihan sisäpiiriläisenä sanon tämän.

Vierailija
24/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui määräaikaisuus, joka oli ollut niin hektinen etten ollut jaksanut hakea töitä järin aktiivisesti ennen kuin pätkä loppui.

Menin sitten työkkäriin kertomaan tilanteestani ja nuori virkailija ehdotteli, että hakisin erinäisiin paikkoihin. Se varmaan piti mua työtä vieroksuvana nyrpistelijänä, kun ilmoitin että kiinteistökirjanpitäjä ei ole nimikkeestään huolimatta lainkaan sama asia kuin kirjanpitäjä. Enkä lähde hakemaan töihin paikkaan, jonne työmatka tarkoittaa ruuhkassa seisomista mennen tullen - tai julkisilla kestää yli tunti.

En myöskään viitsinyt sanoa, että olin juurikin samana aamuna saanut tiedon että olin tullut valituksi uuteen työhön, tosin se alkaisi vasta kahden viikon kuluttua - mikä oli ihan hyvä aika lomailla. On vaan kokemus, että jos kertoo työllistyneensä itse, niin eväävät senkin muutaman päivän työttömyyskorvauksen.

Vierailija
25/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi haukkumaan niitä TE-toimiston työntekijöitä. Oma käsitykseni on, että he toimivat tiukan sanelun alla mikä tulee TEM:stä, eli Työ - ja elinkeinoministeriöstä, joka taas on hallituksen ohjauksessa.

Eli virkailijat ovat vain niitä, jotka toteuttavat käskyjä. Suuntaisin sen raivon ennemmin hallitukseen, koska siellä ne ylätason päätökset tehdään.

Tälle tulee alapeukkuja. Miksi? Sama se minulle, jos olette vihaisia TE -toimistoille. Saa ollakin. Se on vain sikäli hukkaan heitettyä, että heillä ei ole valtaa oikeastaan mihinkään. Vähän sama kuin asiakaspalvelijat yrityksissä tai poliisit. Ei heillä ole valtaa päättää, vaan määräykset tulevat muualta. Silloin jos haluaa muutosta, kannattaa tiedostaa se, kenellä on valta päättää asioista.

Saat alapeukkuja, koska hallitus ei ilmoita näille asiantuntijoille, että lähetää työtarjous sh paikasta kondiittorille. Kyllä se aivoton asiantuntija ihan itse sen lähettää.

Vierailija
26/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automatisoi hakuprosessisi. Kirjoita jokaiseen hakemukseen ettet ole pätevä eikä ole sinulla työkokemusta alalta. Säästät rekrytoijan aikaa.

Osoita yleinen innokkuutesi työhön hakemalla oma-aloitteisesti elokuvataiteen professoriksi ( kerro, että olet nähnyt Lauri Töhrösen radiossa ). 

Laita hakemuksesi vastauspaperi, jos et vaikka tulekaan valituksi mukaan kaikkiin lähetyksiin työvoimaviranomaisille.

Vierailija
27/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lukion käynyt alentuu kondiittoriksi???

Vierailija
28/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellläni älyttömimmät oli, esim.kun olin juuri valmistunut merkonomiksi. Sain työhönosoituksen metallitehtaaseen hitsaajaksi. Tietenkään en uskaltanut 19vuotiaana arkana tyttönä ottaa yhteyttä metallifirmaan, ja karenssiahan siitä tuli :(. Myöhemmin on tullut paikka keittiöemännäksi ruokalaan. Tuolloin jo uskalsin mennä paikalle, jossa ei kuitenkaan ymmärretty, että en pysty hoitamaan työvuorolistoja, ja ruokalan tuotelistaa päivälle, enkä osaa tehä konditoria tason pikkuleipiä ja viinereitä tunnissa :(. No karenssiahan siitä pukkasi, kun tyhmä kieltäydyin aloittamasta työt välittömästi. Työvoimatoimiston mielestä olin pätevä työhön, koska jokaisen 27 vuotiaan täytyy jo perusosaamisena osata pyörittää ravintolaa ja tehdä kaikki tarjottavat ajallaan ja moitteettomasti....

Vierailija
29/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lukion käynyt alentuu kondiittoriksi???

Lukio oli minulle aika läpihuutojuttu jonka kävin äitivainaani mieliksi, leipuri-kondiittorin ammatista olen haaveillut lapsesta saakka eikä palo alalle ole vähentynyt missään vaiheessa, päinvastoin. -ap

Vierailija
30/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat alapeukkuja, koska hallitus ei ilmoita näille asiantuntijoille, että lähetää työtarjous sh paikasta kondiittorille. Kyllä se aivoton asiantuntija ihan itse sen lähettää.

Niin, mutta ilmeisesti on ilmoittanut, että lisää työhönhakumääräyksiä ja karensseja pitää antaa. Eli siinä sitten pyrkivät vaadittuihin tavoitteisiin millä keinoilla hyvänsä, eli lähettelemällä ympäriinsä aivan järjettömiä määräyksiä - jolloin myös näppärästi saadaan ne karenssien määrät ylös.

Vierailija
31/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi työnantajia vituttavan nämä turhat hakemukset niin että sieltä suunnalta menisi noottia te-toimistoihin ja ylemmillekin tasoille :o

Vierailija
32/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin työttömäksi, koska pienestä yrityksestä vähennettiin väkeä. Astellessani työvoimavirkailijan eteen, ja esitettyä asiani, hän antoi irtisanomispaperin minulle takaisin, ja tokaisi, että "Jos nyt vaan menisit takaisin töihin, kun kellokin on vasta puoli 10".

Vierailija
33/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi keino "siivota" tilastoja ja "vähentää" työttömien määrää. Ihmiset ajattelee järjellä eikä hae järjettömiä paikkoja, niin työkkäri saa poistaa työttömän listaltaan. Virkailijoiden pääasiallinen tehtävä ei nyky-Suomessa ole ammattitaidon ja vapaiden työpaikkojen yhteensaattaminen vaan mielivaltaisilla säännöillä perusteltu karenssien jakaminen. Surullista.

Vierailija
34/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi työnantajia vituttavan nämä turhat hakemukset niin että sieltä suunnalta menisi noottia te-toimistoihin ja ylemmillekin tasoille :o

Kyllä varmaan, mutta senhän takia monet yritykset eivät ilmoita avoimia paikkoja TE-palveluille vaan täyttävät ne muilla tapaa.

Julkisten toimijoiden taas on pakko osallistua systeemiin.

Vierailija
35/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ihan varmasti on mielivaltaa ja väärinkäytöksiä, mutta osaksi tuo on tietoista toimintaa hallituksen määräysten täyttämiseksi.

Vierailija
36/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskimmat kohdalleni sattuneet ovat olleet sairaanhoitajan papereilla rakennussunnittelijaksi ja sähköasentajan papereilla rakennusmestariksi. Rekrytoin siis raksalle.

Vierailija
37/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nauhoittaa puhelusi viranomaisten kanssa.

Vierailija
38/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä on varmaan hakea potentiaaliselle työnantajalle, mutta väärään työhön. Tuhlaa omaa ja työnantajan aikaa, ja pahinta kaikesta antaa itsestään huonon kuvan ja pilaa mahdollisuutensa saada sopivaa työtä kys. yrityksessä. 

Vierailija
39/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mullakaan ole hyviä kokemuksia työkkärin asiantuntijoista.. Sanssi-kortti käteen ja kun kysyin omaehtoisesta kouluttautumisesta niin sain vastaukseksi mutinaa. Työkkäriduunit on kyl suojatyöpaikkojen numero 1.

Vierailija
40/351 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää! Nämä ovat niin absurdeja, että pitäähän niille jo nauraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi