Vierailija

Viime viikolla prosessijhoitajaksi lääketehtaalle. Pätevyyteni kuulemma riittää, vaikka minulla ei ole minkäänlaista käsitystä varastotyöstä, tehdastyöstä tai lääkkeistä.

Tänään sitten erikoissairaanhoitajaksi.. Kondiittorin papereilla ja ylppäritutkinnolla.

Pakkohan niihin on hakea, muuten tulee karenssi, mutta mitä je tuolla ajattelevat? Samallahan niitä elämiä pelastetaan kuin kakkujakin kuorrutellaan? :D Työkkäriin voisin hakeutua, siellä ei näköjään ammattiosaamista tarvita.

Sivut

Kommentit (344)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Porvoossa? Tämä nyt sentään ei voi olla totta vaikka tämä maa kahjo onkin.
Minä en juurikaan epäile provoksi, ihan omien kokemusteni perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olisikin porvoossa :D Olen saanut mm. Työosoituksen kuorma-auton kuljettajaksi, vaikka minulla on vain B-ajokortti. :D Onneksi pääsen ensi kuussa ihanaan leipomoon. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

erikoissairaanhoitajaksi kondiittorin papereilla? Menisin hypyn kengässä jos moinen kutsu tulisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

erikoissairaanhoitajaksi kondiittorin papereilla? Menisin hypyn kengässä jos moinen kutsu tulisi.

Voi te uskossanne heikot, en ole ap mutta vastaavia hakemuksia tulee paljon. Olenkin jo tottunut omituisen hakemuksen saatuani kysymään hakijalta tuliko kenties työhönosoitus työvoimatoimistolta.

Vierailija

:D Äitini sanoi ihan samaa, että pitäiskin koittaa päästä sinne työkkäriin töihin, kun siellä voi aina vaan vastata, että en minä tiedä ja pompotella asiakkaita virkailijalta toiselle eikä mitään ammattitaitoa tarvita.

Vierailija

Siellä taitaa olla jotkut määrälliset tavoitteet. Jokaiselle työttömälle pitää lähettää jokin... minusta työkkäri on leipomassa ikkunamyyjää. Olen yliopistotutkijana ollut. Tällainen typerehtiminen TE-toimistolta aiheuttaa vain turhaa vaivaa sekä työnhakijalle että -antajalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

TE-toimiston työtarjoukset -jopa osoitukset- eivät ole mikään tae työn saannista. Mutta haettava on vaikka olisi kuinka älytöntä. Muuten tulee karenssi.

Ja kyllä, ihan vastaavaa, eri ammateista toki kyse mutta yhtä mahdottomasta yhtälöstä kuitenkin, olen itse saanut TE-n taholta haettavaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
:D Äitini sanoi ihan samaa, että pitäiskin koittaa päästä sinne työkkäriin töihin, kun siellä voi aina vaan vastata, että en minä tiedä ja pompotella asiakkaita virkailijalta toiselle eikä mitään ammattitaitoa tarvita.
Ja silti heitä kutsutaan te-toimiston "asiantuntijoiksi", ei virkailijoiksi.

Vierailija

Hain työkkäriin töihin. En päässyt. Kirjoitin mielipiteitäni ko. lafkan toimintatavoista hakemukseen. Valitsivat vissiin jonkun lastentarhan suorittaneen.😊

Vierailija

En kyllä lähtisi haukkumaan niitä TE-toimiston työntekijöitä. Oma käsitykseni on, että he toimivat tiukan sanelun alla mikä tulee TEM:stä, eli Työ - ja elinkeinoministeriöstä, joka taas on hallituksen ohjauksessa.

Eli virkailijat ovat vain niitä, jotka toteuttavat käskyjä. Suuntaisin sen raivon ennemmin hallitukseen, koska siellä ne ylätason päätökset tehdään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minä en. Toisinpäin voisin mennäkin. Ihan turvallisuusssyistä.

Vierailija

Mitä ihmettä? Esim. Käsittääkseni sairaanhoitajan työ on ammattisuojattu, tai mikä oikea termi onkaan, mutta tarkoitan sitä, ettei työtä saa tehdä kuin laillistettu alan ammattilainen. Miten voidaan näitä töitä osoittaa ihmisille alaan katsomatta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En kyllä lähtisi haukkumaan niitä TE-toimiston työntekijöitä. Oma käsitykseni on, että he toimivat tiukan sanelun alla mikä tulee TEM:stä, eli Työ - ja elinkeinoministeriöstä, joka taas on hallituksen ohjauksessa.

Eli virkailijat ovat vain niitä, jotka toteuttavat käskyjä. Suuntaisin sen raivon ennemmin hallitukseen, koska siellä ne ylätason päätökset tehdään.

Koska TE -toimiston pitää toimia muualta päätettyjen lakien ja ohjeistuksien mukaan. Ja asiat päätetään pienessä piirissä hallituksessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sanoo ihminen, joka ei ole TE-toimistossa asioinut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Esim. Käsittääkseni sairaanhoitajan työ on ammattisuojattu, tai mikä oikea termi onkaan, mutta tarkoitan sitä, ettei työtä saa tehdä kuin laillistettu alan ammattilainen. Miten voidaan näitä töitä osoittaa ihmisille alaan katsomatta?

Se osoittaminen ei ole tae sen työpaikan saamiselle, siinä ei ole mitään muuta pointtia kuin tuhlata työnhakijan ja rekrytoivan tahon aikaa. Pitää vain osoittaa jotain työtä jota työtön sitten hakee tai menettää etuudet, ei niillä töihin oikeasti pääse mutta voidaan sanoa että on tällainen työllistämisprojekti menossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Katsos, kun asiantuntijoilta ei vaadita aivoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sanoo ihminen, joka ei ole TE-toimistossa asioinut.

Aivan. Kaikki se pompotelu, vääristely yms ei todellakaan mene hallituksen säätämien lakien alle vaan ihan asiantuntijan ikävän luonteen ja vallanhalun.

Vierailija

Ei muuta kuin hakemusta kehiin. Ei tarvitse edes valehdella mitään, kun ilmoittaa CV:ssä koulutuksensa. Onpahan haettu, palkatahan ne eivät voi epäpätevää... (joo uskon, että turhauttaa)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tälle tulee alapeukkuja. Miksi? Sama se minulle, jos olette vihaisia TE -toimistoille. Saa ollakin. Se on vain sikäli hukkaan heitettyä, että heillä ei ole valtaa oikeastaan mihinkään. Vähän sama kuin asiakaspalvelijat yrityksissä tai poliisit. Ei heillä ole valtaa päättää, vaan määräykset tulevat muualta. Silloin jos haluaa muutosta, kannattaa tiedostaa se, kenellä on valta päättää asioista.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat