Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "ystävällisiä" heittoja te muut työttömät saatte sukulaisilta ja tutuilta?

Empatiaa...
24.05.2016 |

Aloitan:

"Mä en kyllä kestäisi olla työttömänä, tulisin hulluksi kun ei olisi mitään tekemistä".

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan kauheen masentunut - ja sitten outo katse kun sanoin että en ole.

Toki siis halusin töitä (ja nyt olenkin töissä) mutta ei työttömyys minulle mitään masennusta aiheuttanut ja jotkut ihmiset ei sitä hyväksyneet.

Vierailija
22/23 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut työttömänä, mutta eräs ystäväni kysyi minulta miten saan päiväni kulumaan. Olin kotona 2-vuotiaan ja vauvan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä löytyy kyllä, mutta ei välttämättä niitä oman alan töitä! Eikö työtönkin saa tienata 300e kuussa ilman, että sitä vähennetään työttömyysetuudesta? Näin oli ainakin muutama vuosi sitten. CV:ssä näyttää oudolta, jollei ole edes sen vertaa töitä halunnut tehdä työttömyytensä aikana.

Oletko ajatellut, että niihin ei oman töihinkin on hakijoita, joilla on siihen hommaan alan koulutus ja työkokemus? Vai ajattelitko tässä mainospostin jakamista kerran viikkoon tai puhelinmyyntiä? Ja jos työttömällä on 30 vuoden työkokemus yhdestä ja samasta työpaikasta, hänellä on työnantajien mielestä liian yksipuolinen työkokemus.

Nuorena kuulin kaikki nuo edellä mainitut hyvät neuvot ja jo silloin oli joskus naurussa pitelemistä. Parhaan neuvon antoi yksi eläkeläinen. Silloin oli pienen paikan lähikauppa myynnissä, siinä olisi ollut hyvä tilaisuus työttömälle työllistyä kauppiaana. Harmi vaan, että kauppaa myytiin puolen miljoonan markan hinnalla. Lähiasukkaat osti sieltä vain maitopurkin tai hiivan, isot ostokset hoidettiin kaupungissa. Sanoja ihmetteli, kun työttömiä ei kiinnostanut työllistyminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi