Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotuksia rippijuhlien kahvipöytään, Kiitos.

Vierailija
23.05.2016 |

Vieraille tarjoillaan pääosin kylmä buffet, paahtopaistia, savustettua kalaa jne. Tämä jo päätetty. Kahvipöytään toki täytekakku, mansikkainen. Mutta mitä sen lisäksi? Mielellään sellaista, mitä voi tehdä pari päivää ennen. Ja tietysti erilaista kuin täytekakku.
Olen miettinyt suklaapikkuleipiä. Ja sitruunainen juustokakku kiehtoisi, tai vaihtoehtoisesti valkosuklaa-mustikka tai suklaa-herukka -juustokakut. Kuivakakut ja pullat voi jättää pois ehdotuksista, niitä ei tarjoilla. Muuten olen avoin ehdotuksille. Hlömäärä n 30.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av mamma 2 kirjoitti:

Minä ajattelin laittaa vain kakun ja jotain hyviä pikkuleipiä, makeaa kun menee yleensä niin todella vähän eikä se sitten kulu meilläkään, kun kukaan perheessä ei oikein tykkää kakuista jne. Mutta toi sitruunainen juustokakku alkoi kuulostaa aika mainiolta! Onko sulla linkkiä reseptiin?

Mitä ap laitat buffaan paahtopaistin ja savulohen kanssa? Itselläkin tämä mietinnässä nimittäin. Konfirmaation on jo klo 10 ja kaikki vieraat ovat pitkänmatkalaisia, eli lounasta kaivataan, mutta koska olemme kirkossa, on hankalaa ajatella lämmintä ruokaa. Mietin paria erilaista ruokaisaa salaattia, koska ne voisi tehdä valmiiksi jääkaappiin, mutta sitten kuitenkin ehkä kaipaisi jotain lämmintä. Ehkä varhaisperunat ja kalaa...

Teen ihan perusvihreän salaatin, avokadosalaatin ja luultavasti perunasalaatin ( vähän hohdokkaamman kuin eines). Tähän mietin vaihtoehtona valkosipuli-kermaperunoita, jotka siis olisi juuri tuo " jotain lämmintä". Lapsiporukkaa ajatellen vielä kurkku- ja porkkanatankoja pari dippikastiketta sekä pikkulihapullia kylmänä ja valmiina. Lisäksi patonki/omatekoinen näkkileipä ja tuorejuustoja. Saa riittää lounaaksi meidän pitkänmatkan vieraille. Ja kahvipöytään sitten makeampaa.

Ap

Vierailija
22/31 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonymous100 kirjoitti:

Juustokakut ovat jo niin nähty ja aika tylsää tarjottavaa. Jos on pakko sellaista tarjota, niin laseihin/maljoihin kootut juustokakut voisivat olla kivaa vaihtelua.

Pieniä kolmioleipiä, suolaisia ja makeita tuulihattuja. Wrappeja.

Kiitos vinkeistä.

Laseihin tehdyt juustokakut olisi toki ihania, mutta aikaa säästääkseni ja säilytystä helpottamaan teen kuitenkin niitä aikansa nähneitä juustokakkuja.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippityttö toivoi myös:

Oreo keksejä

Kanes limuja

Karkkia

Kaiken muun saan minä päätää

Vierailija
24/31 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sankari toivoo? Mikä on Pop?

Vierailija
25/31 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minihampurilaisia

Sushia

Minipizzoja

Jotain nuorekasta

Vierailija
26/31 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukka toffee kääretorttu tai kakku

Tai vastaava mustaherukasta

Macaroonseja

Vierailija
27/31 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä annoksia myös muffinsivuokiin tai sitten sellaisiin kirkkaisiin kivoihin kertakäyttökuppeihin. 

Britakakku kestää myös pakastusta, väliin jotain mukavan kirpeää

Vierailija
28/31 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin parikin erilaista liivate/moussekakkua. Voi tehdä pakasteeseenkin valmiiksi tai pari päivää ennen. Raparperimoussekakku tai mustaherukka valkosuklaa juustokakku tai juustokakku,jossa pensasmustikoita ja vaniljajogurtti/kerma. Sacherkakku myös ollut tykätty.

Vierailija
29/31 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sankari toivoo? Mikä on Pop?

Sankari toivoo täytekakkua ja sen saa. Lisäksi hänen oma suosikkiherkku on juuri sitruunainen juustokakku, joita poika tykkää myös tehdä itse.

Muutoin melko kaikkiruokainen kaveri, eikä menun suhteen ole sen enempää toivetta/vastalausetta esittänyt.

Ap

Vierailija
30/31 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas laittaisin mansikkakakun vierelle mutakakun, vaikka on se sitruunajuustokakkukin herkkua. Yksi vaihtoehto, joka yhdistää nuo kaksi em. komponenttia on sitruunavalkosuklaamutakakku: http://www.wickedsweetkitchen.com/2013/03/sitruuna-ja-valkosuklaamutaka…

Nam!!!!

Vierailija
31/31 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tosi simppeli, mutta herkullinen vaihtoehto, on laittaa sesongin marjoja sellaisenaan tarjolle ja vierelle kulhoon kevyesti vatkattua vaniljakastiketta (tai jäätelöä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä