Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön sukulainen loukkaantui yo-juhlaehdotuksesta

Vierailija
23.05.2016 |

Ehdotin työttömälle nuorehkolle sukulaisnaiselle jos tulisi juhliin avuksi kuoharia ja kahvia kaatelemaan yms puuhastelua. Ei tarvise lahjaa tuoda ja olisin 50€ vaivanpalkkaakin antanut. Ainahan ruokaakin jää ylikin joten syödäkseenkin olisi saanut. Samassa kaupungissakin asutaan joten ei ole kulkemisista kiinni.
Mutta kyseinen diiva loukkaantui ja löi luurin korvaa. joten nyt olen minäkin suuttunut ja juhliin ei ole enää asiaa edes vieraana. Kumpi tässä on häpeämätön??

Kommentit (230)

Vierailija
161/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nämä kaikki mammathan hoitavat kaiken juhlissa itse, tai sitten ottavat kalliin pitopalvelun. Salli mun salaa hieman vienosti hymyillä... koskaan eivät myöskään kysy naapurin teiniä tai jotain sukulaisnuorta lapsiaan vahtimaan. Eikä koskaan kavereita remppa-, muutto- tai muuhun "talkoo"apuun. Ei tietenkään. Aina kaikki itse, tai ammattilaisen toimesta.

Vierailija
162/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vain kiukuttelee kun joutuu nyt itse kahvinkaatelu-puuhasteluihin eikä saanut jotain toista nakitettua hommaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä näitä, jotka kutsuvat piioiksi tai rengeiksi palkattuja apulaisia. Kertoo surullista kieltä näiden ihmisten asenteista työntekoa kohtaan.

Palkattua työntekijää en sano piiaksi tai rengiksi. Sen sijaan kahvipalkalla pimeitä kymppejä tarjoava emäntä syyllistyy pitämään nyky-yhteiskuntaa piikayhteiskuntana. Siis että ammatti-ihmisen työn joutaa puuhaamaan kuka tahansa ja olemaan vielä kiitollinen ylijäämäruuasta.

Tää nyt on kärjistys ja menee syvemmälle, ohi aiheesta. Tässä on monta kanttia pohdittavaksi, tämä rakenteellinen työttömyys tässä mittakaavassa on aika uusi ilmiö meille nyt ja asenteita täytyy vävän lennossa muutella. Arvostan kaikkea työtä. Ehdottomasti. Mutta siihen kuuluu säällinen palkka. Vapaaehtoistyö erikseen, siitä ei tässä ollut kyse.

Mielestäni asenteesi on oikeasti aika kummallinen. Johan tässä on monet kerrat todettu, että ko. sukulainen saisi ihan asiallisen tuntipalkan, noin esimerkiksi, eikä kukaan varmaankaan edellyttäisi ammattitarjoilijan laatua työhön?

Päinvastoin. Aloittajahan nimenomaan kirjoitti, ettei kyse ole työsuhteesta eikä veroja maksettaisi eikä työnantajavelvoitteita hoidettaisi.

Jännä, että työttömän sukulaisen vaaditaan suhtautuvan asiaan kuten työhön, mutta ap:n ei edellytetä noudattavan työnantajavelvoitteita. Mitä työtä se sellainen on, jossa on vain työ ja työntekijä mutta ei työnantajaa, veroja, työnantajamaksuja, vakuutuksia ja eläkkeen ja lomien kertymistä?

Vierailija
164/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä näitä, jotka kutsuvat piioiksi tai rengeiksi palkattuja apulaisia. Kertoo surullista kieltä näiden ihmisten asenteista työntekoa kohtaan.

Piika ja renki sai palkkaa, joten miten piikana oleminen vuonna 1906 poikkesi siitä, että on kaatamassa kahvia herrasväelle vuonna 2016.

Vierailija
165/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita lukematta:

Loukkaantuahan kuka tahansa voi ihan mistä tahansa. Työttömyys ei tässä ole oleellista vaan se, auttavatko sukulaiset ja ystävät toisiaan yhteisissä juhlissa. Meillä päin se on tapana: autetaan valmisteluissa, tarjoilussa, loppusiivouksessa, jos tarvetta on. 

Ellei moinen ole ap:n perheessä tapana, niin pyyntö voidaan tulkita orjatyöksi, almuksi tai muuksi nöyryyttäväksi. Ja varsinkin jos on hanakka loukkaantumaan, ihan luonnollisesta avunpyynnöstäkin, niin sitten lopputulos on tuo ap:n kuvaama. Olkaa nyt sitten suutuksissanne molemmat. 

Vierailija
166/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saattaisin itse tarjoutua, jos tietäisin että apua haetaan ja mulla ei olisi parempaakaan menoa. Mutta sääliä en kaipaa ja jos mulle ehdoteltaisiin, että "tuuppa kaatelemaan kahvia, kun ei sulla muutakaan tekemistä ole, saat tosta vähän käteistäkin kun ei sulla työttömällä sitä rahaa liikaa ole - jääkaappikin varmaan tyhjä, saat tähteitä mukaan. Katsele kun muut  sukulaiset juhlivat", niin en kyllä todellakaan lähtisi. 

On se vähän alentavaa, että sukulainen on töissä, kun muut sukulaiset juhlii - pistää sen yhden eri tasolle muiden kanssa. Eri asia tietysti jos on itse ehdottanut, että voisi töihin tulla. 

Vierailija
167/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin kyllästynyt näihin hyväksi käyttäjiin, jotka kuvittelevat saavan kaiken ilmaiseksi, eivätkä he tosiaan hyödyn saamiseksi keinoja kaihda, vaan ovat tärkeyden huippuja.

Ompelen ja neulon paljon ja eikö nämä samaiset ihmiset kuvittele olevani heidän ilmainen ompelijansa ja neulojansa, kun työn tekemiseen menee vain muutama tunti.

Sama on ystävälläni, kun toinen on kampaaja ja toinen innokas leipoja ja eikös nyttenkin ole satanut avun pyyntöjä, kenelle pitäisi lyhentää mekko, kenelle tehdä juhlakampaus, kenelle leipoa täytekakku ja kirkkain silmin vielä iljetään sanoa, että voin maksaa siitä muutaman kympin, kun kuvittelevat sen hoituvan muutamassa tunnissa ja tahallaan jätetään huomioimatta työn valmisteluun ja matkoihin käytetty aika.

Antakaa hyvät ihmiset jokaisen saada juhlia, ilman mitään velvoitteita. Jos ei ole vara pitää juhlia, jättäkää ne väliin, eikä käyttää tuttavia hyväksi ja maksumiehenä.

No voi pyhä yksinkertaisuus. Olisiko 500e ollut sellainen summa, että sen jos tarjoaisi, ei puhuttaisi siitä, että yritetään saada joku ilmaiseksi hyväksikäytettäväksi? Muutaman tunnin tarjoiluavusta?

Nyt vähän suhteellisuudentajua kiitos. 

Ja jos ystävät/sukulaiset/kukalie pyytävät ompelutyötä tai kampausta tai whatever ja teet sitä muutenkin ammatiksi tai vakavasti harrastaen, tottakai voit pyytää ihan järkevän korvauksen. Se vaan, että esim 50e/3-5 tuntia kevyttä ja helppoa työtä on oikeasti tosi hyvä korvaus. Nyt ei puhuta mistään ammattipitopalvelusta.

Vaikka se olisi kuinka helppoa ja kevyttä kenttätyötä, niin tässäkin tapauksessa siihen voi varata koko päivän ja mikä naurettavinta näillä hyväksikäyttäjillä, he käyttävät alhaisen hinnan ja työvelvotteen perusteena, lähes poikkeuksetta "kun sä olet" työtön, lapseton, sulla on jo isot lapset, olet niin hyvä siinä ja siinä jne. ja hyväksikäyttäjät kuvittelevat etteivät he pystyisi nauttimaan juhlista ja seurustelemaan kutsuvieraiden kanssa, ilman työvelvoitetta.

Koko päivän? Sanotaan nyt vaikka, että perusylppärit alkavat noin yhden-kahden maissa, tulet paikalle 15 vaille. Neljän-viiden maissa yleensä viimeisetkin vieraat ovat liuenneet, voit itsekin lähteä. Aikaa meni paikan päällä maksimissaan 4 tuntia 15 minuuttia ja matkat ehkä maksimissaan tunnin siihen päälle, eikai kukaan mistään kauhean kaukaa apuja pyydä. Ihan kohtuu tuntipalkka edelleen. Tässähän ei nyt edellytetty osallistumista valmisteluun tai loppusiivoukseen.

Meillä on vieraita klo 13.00 - 20.00 ja mahdollisesti myöhempäänkin. Vanhalla laskuopilla tuosta tulee 7 tuntia.

Vierailija
168/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piika ja renki sai palkkaa, joten miten piikana oleminen vuonna 1906 poikkesi siitä, että on kaatamassa kahvia herrasväelle vuonna 2016.

Samaa sukua ja yksi on piika, muut suvussa herrasväkeä?

Koska olet oikeasti kuullut käytettävän piika/renki-nimitystä muuten kuin hiukan alentuvassa merkityksessä?

Vierailija
169/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin kyllästynyt näihin hyväksi käyttäjiin, jotka kuvittelevat saavan kaiken ilmaiseksi, eivätkä he tosiaan hyödyn saamiseksi keinoja kaihda, vaan ovat tärkeyden huippuja.

Ompelen ja neulon paljon ja eikö nämä samaiset ihmiset kuvittele olevani heidän ilmainen ompelijansa ja neulojansa, kun työn tekemiseen menee vain muutama tunti.

Sama on ystävälläni, kun toinen on kampaaja ja toinen innokas leipoja ja eikös nyttenkin ole satanut avun pyyntöjä, kenelle pitäisi lyhentää mekko, kenelle tehdä juhlakampaus, kenelle leipoa täytekakku ja kirkkain silmin vielä iljetään sanoa, että voin maksaa siitä muutaman kympin, kun kuvittelevat sen hoituvan muutamassa tunnissa ja tahallaan jätetään huomioimatta työn valmisteluun ja matkoihin käytetty aika.

Antakaa hyvät ihmiset jokaisen saada juhlia, ilman mitään velvoitteita. Jos ei ole vara pitää juhlia, jättäkää ne väliin, eikä käyttää tuttavia hyväksi ja maksumiehenä.

No voi pyhä yksinkertaisuus. Olisiko 500e ollut sellainen summa, että sen jos tarjoaisi, ei puhuttaisi siitä, että yritetään saada joku ilmaiseksi hyväksikäytettäväksi? Muutaman tunnin tarjoiluavusta?

Nyt vähän suhteellisuudentajua kiitos. 

Ja jos ystävät/sukulaiset/kukalie pyytävät ompelutyötä tai kampausta tai whatever ja teet sitä muutenkin ammatiksi tai vakavasti harrastaen, tottakai voit pyytää ihan järkevän korvauksen. Se vaan, että esim 50e/3-5 tuntia kevyttä ja helppoa työtä on oikeasti tosi hyvä korvaus. Nyt ei puhuta mistään ammattipitopalvelusta.

Onko se oikeasti kevyttä ja helppoa? Olla koko ajan varuillaan täydentämässä pöytää, keräämässä astioita, kaatamassa kahvia ja teetä jne. Jos tuo olisi kevyttä ja helppoa, voisivat talon emäntä ja isäntä tehdä sen yhdessä.

Tässä on vaihtoehtona maksaa ihan oikea tuntipalkka veroineen kaikkineen tai tehdä itse tai maksaa pimeästi. Miksi ihmeessä tuo viimeinen vaihtoehto on se suosituin, vaikka se on harmaan talouden pönkittämistä?

No on se kevyttä ja helppoa. Ja jos se samainen sukulainen tulisi pitopalvelun kautta verokortilla, ei varmasti saisi edes tuon vertaa käteen keikastaan + että silloin häntä oikeasti voitaisiin kohdella työntekijänä käskyttäen. Yleensä tuollaiset auttamassa olevat sukulaiset ehtivät kyllä itsekin syödä, seurustella jne.

Pitopalvelun kautta verokortilla työskentelevä on vakuutettu, hän kerryttää eläkettään, saa tarvittaessa työtodistuksen tekemisistään jne. Lisäksi hänellä on usein työnantajan tarjoama työasu. YO-juhlissa harvoin ehtii rupattelemaan sukulaisten kanssa työtehtävien lomassa - paitsi silloin, kun laiminlyö työnsä.

Jaa, mulla on ihan päinvastainen kokemus. 

Aluksi kaataa skumppaa ja kiertää tarjottimen kanssa. Ehtii itsekin ottamaan lasillisen. Sitten keräilee laseja pois.

Pöytä on jo katettu etukäteen, laittaa kahvit valumaan ja nostelee ehkä kylmästä kermakakut jne pöytään. Kaataa kahvit sitä mukaa kun vieraat hakevat syötävää. 

Istahtaa itsekin nauttimaan kahvia ja kakkua.

Kun vieraat alkavat olla valmiita, keräilee kupit ja lautaset, aika moni tuo ne itsekin keittiöön. Laittaa tiskariin. 

Jotkut tulevat vähän eri aikoihin, tarvittaessa auttaa näitä.

Emäntäväki hoitaa loppusiivoukset.

Olipas iso homma. Joka välissä ehtii hyvin jutella ja istuskella.

Meillä tuo ei onnistuisi.

Kaadat skumppaa ja seisot sen tarjottimen kanssa kuistilla vieraita vastaanottavan isäntäväen vieressä. Tarvittaessa täydennät tarjotinta, mutta et todellakaan ennätä nauttimaan omaa lasillistasi, koska siinä sivussa kaadat kahvia, täydennät tarjoilupöytää ja kierrät kahvipannun kanssa kaatamassa lisää juotavaa ja keräät astioita sitä mukaa kun porukka lähtee. Keittiöön vieraat eivät todellakaan tule! Samalla täytät ja tyhjennät tiskikonetta, keität lisää kahvia, täydennät taas kahvipöytää, kuivaat astioita jne. Jos ennätät istumaan, niin samalla taittelet lisää lautasliinoja. Pidät huolta, että teeveden lämpötila on oikea ja että gluteiinitontakin tarjottavaa riittää.

Missään välissä ei ehdi juttelemaan tai istuskelemaan.

Kuulostaa ihan siltä, että stressaat vähän liikaa. Tai sitten teillä on v-mäinen suku, jos tuollaista odottavat. Eri asia, jos olisi ihan ammattilainen pitopalvelusta, sitten voikin jo odottaa tiptop-meininkiä.

Siis suku on vittumainen, jos se odottaa, että yo-juhlien pöydässä on tarjottavaa ja astiat ovat puhtaat?

Minä oletin, että ihan tavallisissa juhlissa on tuollaista, mutta näköjään normijuttu onkin se, että kahvia ei ole ja kakku on pöydästä loppu, joten käydäänpä itse katsomassa jääkaapista löytyykö lisää.

Vierailija
170/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Työntekoa. Teetkö sinä töitä veljentyttären ylioppilasjuhlissa samaan aikaan kun miehesi on siellä viettämässä vapaa-aikaansa vieraana?

Työtön sukulainen voi toki olla vaikka ylioppilaan isä. Palkataan työtön isä lapsensa yo-juhliin. Annetaan lapsen äidin rauhassa juhlia uutta ylioppilasta. Jos joku ihmettelee, niin vastataan että onpas sinulla huono asenne työntekoa kohtaan.

No olen vaikka ollut töissä/auttamassa siskoni yo-juhlissa. Sain ihan palkkaa, pimeästi kylläkin. Kyllä olisin ihmetellyt, jos joku vieraista olisi alkanut piiaksi kutsumaan (tai ajattelemaan).

Ehkä sisko on vähän eri asia. Mutta jos esim serkkunne juhlisi ylioppiluuttaan ja siskosi saisi kutsun ihan oikeana vieraana ja sinä saisit mennä vain keittiöavuksi ja syödä saisit jos juhlaruokia ylitse jää, olisiko se sinusta ihan ok? Vai voisitko ajatella että muut näkisivät sinut piian asemassa, toisin kuin muut vieraat siellä, siskosi mukaanlukien?

Tässä on se mikä mättää, ymmärrätkö?

Vierailija
171/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tulla. Lupaan hymyillä koko ajan jos teillä on hyvät safkat, jotka saan ottaa mukaan.

Vierailija
172/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilasjuhlissa tulee sen verran vieraita, että jos olet kaatamassa kahvia ja kuohuviiniä niin ei siinä oikein ehdi kenenkään kanssa keskustella. Nuoren minut nakitettiin niihin hommiin (en edes saanut palkkaa), ja vietin suurimman osan ajasta keittiössä. Ikinä en pyydä sukulaista auttamaan, he ovat meidän vieraita ja he tulevat juhliin (jos haluvat) seurustelemaan koko suvun kanssa. Ei silloin ketään nakiteta keittiöön. Jokainen sukulainen on yhtä arvokas, ja jos tarvitsen apua keittiössä palkkaan ulkopuolisen.

Se että vapaaehtoisesti mennään viemään astiat keittiöön kuuluu kohteliasuuteen, minulle ei tulisi mieleekään että jättäisin lataset ja muut lojumaan. Lakkiasjuhlissa myös vieraat tulevat tipotellen joten se ei yleensä ole yksi kaato ja sitten juhlat, vaan koko päivän juokset tarjoilun kanssa.

Minulle taas ei tule mieleenkään mennä juhlapaikan keittiöön likaisten astioiden kanssa! Suomalainen itsepalvelukulttuuri on liian pitkällä, koska vieraat tunkevat keittiöön ja jättävät siellä astioita ympäriinsä muka helpottaakseen kutsujan elämää. Yleensä tuosta ei ole kuin haittaa.

Vierailija
173/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap muuten sanonut, että henkilö ei olisi muuten tervetullut vai ootteko päättänyt vaan alkaa mesoo ennenkuin tiedätte mitään?

Vierailija
174/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkattua työntekijää en sano piiaksi tai rengiksi. Sen sijaan kahvipalkalla pimeitä kymppejä tarjoava emäntä syyllistyy pitämään nyky-yhteiskuntaa piikayhteiskuntana. Siis että ammatti-ihmisen työn joutaa puuhaamaan kuka tahansa ja olemaan vielä kiitollinen ylijäämäruuasta.

Tää nyt on kärjistys ja menee syvemmälle, ohi aiheesta. Tässä on monta kanttia pohdittavaksi, tämä rakenteellinen työttömyys tässä mittakaavassa on aika uusi ilmiö meille nyt ja asenteita täytyy vävän lennossa muutella. Arvostan kaikkea työtä. Ehdottomasti. Mutta siihen kuuluu säällinen palkka. Vapaaehtoistyö erikseen, siitä ei tässä ollut kyse.

Mielestäni asenteesi on oikeasti aika kummallinen. Johan tässä on monet kerrat todettu, että ko. sukulainen saisi ihan asiallisen tuntipalkan, noin esimerkiksi, eikä kukaan varmaankaan edellyttäisi ammattitarjoilijan laatua työhön?

Päinvastoin. Aloittajahan nimenomaan kirjoitti, ettei kyse ole työsuhteesta eikä veroja maksettaisi eikä työnantajavelvoitteita hoidettaisi.

Jännä, että työttömän sukulaisen vaaditaan suhtautuvan asiaan kuten työhön, mutta ap:n ei edellytetä noudattavan työnantajavelvoitteita. Mitä työtä se sellainen on, jossa on vain työ ja työntekijä mutta ei työnantajaa, veroja, työnantajamaksuja, vakuutuksia ja eläkkeen ja lomien kertymistä?

No ihan sama. Varmaan useimmille merkitsee se, että mitä rahaa jää käteen, eikä se, että maksetaanko joka kympistä verot jne. Vakuutuksessa olet ihan normaalin kotivakuutuksen piirissä, kun olet toisten juhlissa ja eläkettä tuosta kertyisi mitä, 0,0001 senttiä tms.

Ymmärrän isommassa mittakaavassa mistä puhutaan, mutta joku satunnainen sukulaiselle maksettu viisikymppinen ei tee kenestäkään huonoa ihmistä. Jos hurskastelemaan haluaa ryhtyä, lähdeppä kyttäämään niitä, jotka kiertävät veroja miljoonien edestä.

Vierailija
175/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Työntekoa. Teetkö sinä töitä veljentyttären ylioppilasjuhlissa samaan aikaan kun miehesi on siellä viettämässä vapaa-aikaansa vieraana?

Työtön sukulainen voi toki olla vaikka ylioppilaan isä. Palkataan työtön isä lapsensa yo-juhliin. Annetaan lapsen äidin rauhassa juhlia uutta ylioppilasta. Jos joku ihmettelee, niin vastataan että onpas sinulla huono asenne työntekoa kohtaan.

No olen vaikka ollut töissä/auttamassa siskoni yo-juhlissa. Sain ihan palkkaa, pimeästi kylläkin. Kyllä olisin ihmetellyt, jos joku vieraista olisi alkanut piiaksi kutsumaan (tai ajattelemaan).

Ehkä sisko on vähän eri asia. Mutta jos esim serkkunne juhlisi ylioppiluuttaan ja siskosi saisi kutsun ihan oikeana vieraana ja sinä saisit mennä vain keittiöavuksi ja syödä saisit jos juhlaruokia ylitse jää, olisiko se sinusta ihan ok? Vai voisitko ajatella että muut näkisivät sinut piian asemassa, toisin kuin muut vieraat siellä, siskosi mukaanlukien?

En ymmärrä, itse asiassa. Puhuit isästä ja miehestä ja nyt yhtäkkiä sisko onkin ihan ok.

Ja kyllä, minusta olisi ok, jos saisin palkan.

Vierailija
176/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, itse asiassa. Puhuit isästä ja miehestä ja nyt yhtäkkiä sisko onkin ihan ok.

Ja kyllä, minusta olisi ok, jos saisin palkan.

En ole puhunut isästä mitään. Vaikka YO-juhla onkin sen ylioppilaan juhla, ovat vanhemmat osittain myös juhlan kohteina (rintalyyrakin sen osoittaa), sisarukset eivät. Minusta on ok auttaa omaa siskoa/veljeä, mutta jos oma äit tai isä on keittiöapulaisena toisen vanhemman patsastellessa juhlijana on se "erikoista".

Mutta jos et halua ymmärtää niin et. Ja ihan oikeasti sinulle olisi ok että sisaresi saisi kutsun vieraana ja sinä apulaisena serkkunne juhliin?

Vaikea uskoa mutta voithan sanoa niin. 

Ja vaikka se juuri sinulle olisi ihan ok niin melko moni muu kokisi sen (aiheesta) halveksuntana.

Vierailija
177/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Ap muuten sanonut, että henkilö ei olisi muuten tervetullut vai ootteko päättänyt vaan alkaa mesoo ennenkuin tiedätte mitään?

Avausviestissä sanoi. Tai ettei ole tervetullut enää. Tiedä olisiko ollut jos ei olisi loukkaantunut törkeästä ehdotuksesta. Jos jo heti kättelyssä ollaan tuputtamassa sääliä, niin olisin ainakin itse suosiolla jättänyt tulematta. 

Vierailija
178/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet oikeasti kuullut käytettävän piika/renki-nimitystä muuten kuin hiukan alentuvassa merkityksessä?

Koska olet kuullut käytettävän työtön-nimitystä muuten kuin hiukan alentavassa merkityksessä? Haloo! Ohi aiheen tuo, laita eri ketju piika/renki sanoista kiitos.

Vierailija
179/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet kuullut käytettävän työtön-nimitystä muuten kuin hiukan alentavassa merkityksessä? Haloo! Ohi aiheen tuo, laita eri ketju piika/renki sanoista kiitos.

Laita itse jos häiritsee. Musta ei ole ohi aiheen koska on kyse just asenteesta työttömiä kohtaan joita voi kohdella piikana ja renkinä. Miksi kimpaannut kun joku vastasi ihan aiheeseen liittyen :O

Vierailija
180/230 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora vastaus kysymykseesi: Sinä olet se häpeämätön.

Minulla on kokemus samantapaisesta tilanteesta. Hyvän ystävän esikoinen oli määrä kastaa. Minua oli kysytty äidiltäni (!), tulisinko tiskaamaan. Siis ei vieraaksi, vaan tiskaamaan. Mistä johtuikaan, että minulle sattui toinen meno juuri samaan aikaan. Närkästyin myös äidilleni, että oli mennyt lupailemaan itsellisen aikuisen tyttärensä puolesta yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän