Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön sukulainen loukkaantui yo-juhlaehdotuksesta

Vierailija
23.05.2016 |

Ehdotin työttömälle nuorehkolle sukulaisnaiselle jos tulisi juhliin avuksi kuoharia ja kahvia kaatelemaan yms puuhastelua. Ei tarvise lahjaa tuoda ja olisin 50€ vaivanpalkkaakin antanut. Ainahan ruokaakin jää ylikin joten syödäkseenkin olisi saanut. Samassa kaupungissakin asutaan joten ei ole kulkemisista kiinni.
Mutta kyseinen diiva loukkaantui ja löi luurin korvaa. joten nyt olen minäkin suuttunut ja juhliin ei ole enää asiaa edes vieraana. Kumpi tässä on häpeämätön??

Kommentit (230)

Vierailija
1/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän olisi halunnut tulla vieraaksi? Ruokaakin jää yli, eli saisi vain ylijäämiä syödä?

Vierailija
2/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne on kovia loukkaantumaan nuo työttömät sukulaiset kun niitä pyytää juhlissa kahvinkaatelijoiksi -- kiittämättömät paskiaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-raadin mukaan 50e on liian pieni vaivanpalkka, koska ammattilainenkaan ei tule sillä hinnalla.

Työttömyys voi olla aika arka paikka, joten sukulainen on saattanut tulkita ehdotuksesi sääliksi. Loukkaantuminen on teiltä molemmilta silti lapsellinen reaktio.

Vierailija
4/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut monen mielestä hyvä diili. Vaikka en ole työtön, olisin ottanut tuollaisen ehdotuksen vastaan. Kahvin kaataminen  on kyllä varsin vaativa homma, mutta muuten pöydän kattaukset ja muut ovat ihan kivoja duuneja, varsinkin jos siitä saa vielä rahaa.

Anna diivan olla, kyllä nälkä opettaa sitten jossain vaiheessa. Hän  ei ole ollut aiemmin kotonaan auttamassa äitiään  juhlahetkien järjestämisessä.

Vierailija
5/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olisit maksanut verot ja kulut? Pimeänä tuon antamalla voit tehdä ison karhunpalveluksen. Työttömästäkin olisi varmaan kiva joskus päästä vieraaksi. 

Vierailija
6/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömän pitää suostua kaiken maailma hanttihommiin? Ei ihme, että loukkaantui, koska kelpasi vaan piiaksia muiden juhliin.

Vierailija
7/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön sukulainen suuttui kun pyydettiin paapan 90-juhlissa siivoojaksi ja lapsia ammattamaan tarpeen mukaan -- olis saanu syödäkseen ja kyytikin oltais maksettu! Kehtas suuttua laiska loinen. Ei tarvi stana tulla enää paapan syndäreille!!

Vierailija
8/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin soitella työttömille, täällä olis ikkunanpesuhommia, 20e pari ikkunaa. Kahvit tarjoon tai ne jämät mitkä jää pannulle, pitkosta voi sen kantapalan ottaa.

Vierailija
9/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän: se joutuisi odottamaan työkkärikorvauksia pari kuukautta vain siksi, että sinä maksaisit sille 50 e. Pitää olla työtodistus, palkkatodistus jne. eli hirveästi vaivaa siitä, että tekee tuon laillisesti. Pahimmillaan kysellään sitäkin, oletko maksanut verot ja vakuutukset.

Ymmärrän sukulaisnaistasi! Heinäkuu ilman rahaa ei ole mukava asia.

300 e saa ansaita ilman, että se vaikuttaa korvauksiin. Mietipä kahdesti, että tuo sinun maksusi on vain pieni osa  työttömän kassalle ilmoittamia tuloja ja sen vuoksi etuudenmaksu voi todella viivästyä.

Vierailija
10/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän loukkaavaa pyytää sukulaista sukujuhliin töihin.

Muut sukulaiset saa olla vieraana. Mieti vähän nyt. Kyllä tämä henkilö haluaa varmasti olla samassa asemassa muiden sukulaisten kanssa eikä piikana.

50 e on ihan naurettavan vähän tuollaisesta työstä. Mikset palkkaa henkilöä joka tekee työkseen tuota hommaa. Puolet enemmän joudut maksamaan mutta välit säilyy.

Vierailija
11/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidankin soitella työttömille, täällä olis ikkunanpesuhommia, 20e pari ikkunaa. Kahvit tarjoon tai ne jämät mitkä jää pannulle, pitkosta voi sen kantapalan ottaa.

Minä pidän kantapaloista. Saanko lämmittää eilispäivän kahvitilkan mikrossa?

Vierailija
12/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt tietenkään olisi häntä mihinkään työsuhteeseen olisi palkannut, aivan absurdi ajatus. Naapurin likka on silloin tällöin lapsia vahtimassa ja annan hänelle 20€ vaivanpalkaksi puhtaana käteen. Ei joka paikkaan tarvitse sotkea niitä säädöksiä ja lakeja, vaikka epäilen että tässä on kyseessä niiden taakse "piiloon"meneminen. AP.

Vierailija
13/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti tuo juhla oli työttömän odottama "pois arjesta" hetki. Jos ei ole rahaa, niin aika vähän voi tehdä mitään, mukavat juhlat suvun kanssa voi olla odotettu hetki, ei siellä halua olla töissä. Jos sukulaisiin pitkä matka, työttömällä ei ehkä ole varaa ajella heitä tapaamaan --> ajatteli että juhlissa näkee kaikki.

Vierailija
14/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alentavaa tuossa kysymyksessä muka oli? Minä, työssäkäyvä ja hyväpalkkainen, voisin mennä jeesaamaan juhliin pientä palkkiota vastaan. Sehän on vaan vaihtelua arkeen ja en näe siinä mitään ihmeellistä, miksen minä akateeminen uralla pärjännyt voisi olla tarjoilijana. Äitini oli aikanaan johtavassa virassa isossa kaupungissa ja silti oli parillekin naapurille jeesinä juhlissa, kun pyysivät. (oli tunnettu naapurustossa näppäränä talousihmisenä, vaikka olikin uranainen) Ja äitini jopa kävi joskus paikkaamassa minua kesätyössäni, kun sairastuin ja sijaista ei löytynyt mistään. siellä äitini sitten moppasi lattioita mun puolesta omalla kesälomallaan. Paikan pomolla oli hauskaa, kun sanoi, että meillä nää siivoojan sijaisetkin on valikoitua porukkaa.... Nauroivat asialle yhdessä ja äiti kuulemma teki hyvää jälkeä. :)h

Vierailija
15/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä nyt tietenkään olisi häntä mihinkään työsuhteeseen olisi palkannut, aivan absurdi ajatus. Naapurin likka on silloin tällöin lapsia vahtimassa ja annan hänelle 20€ vaivanpalkaksi puhtaana käteen. Ei joka paikkaan tarvitse sotkea niitä säädöksiä ja lakeja, vaikka epäilen että tässä on kyseessä niiden taakse "piiloon"meneminen. AP.

Tietenkin maksat palkkana, eihän se työtön saa yhteiskuntaa huijata tekemällä pimeitä töitä! Kamala ajatella, että viatonta työtöntä olet ohjaamassa rikoksen tielle. Jos kassa tai Kela saa tietää, että työtön tekee pimeitä töitä, niin sille tulee siitä pahat seuraukset.

Millainen ihminen olet, jos et aio maksaa työstä lakien mukaisesti?

Vierailija
16/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä ilman lahjaa ilkeä kuitenkaan tulla. Me pyysimme pojan serkkua, tuli, mutta vaikutti loukkaantuneelta, kun muut sukulaiset olivat vieraana ja hän joutui olemaan keittiössä, kun huomasin tämän, päästin sukulaisten seuraan ja puuhasin keittiössä itse, mistä sitten taas joku valitti ihan suoraan, kun ylioppilaan äidin kuuluisi seurustella vieraiden kanssa. Toi lahjankin tullessaan. Hän oli kyllä opiskelija. Kadun, etten ottanut kokonaan ulkopuolista apua. 

Vierailija
17/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä alentavaa tuossa kysymyksessä muka oli? Minä, työssäkäyvä ja hyväpalkkainen, voisin mennä jeesaamaan juhliin pientä palkkiota vastaan. Sehän on vaan vaihtelua arkeen ja en näe siinä mitään ihmeellistä, miksen minä akateeminen uralla pärjännyt voisi olla tarjoilijana. Äitini oli aikanaan johtavassa virassa isossa kaupungissa ja silti oli parillekin naapurille jeesinä juhlissa, kun pyysivät. (oli tunnettu naapurustossa näppäränä talousihmisenä, vaikka olikin uranainen) Ja äitini jopa kävi joskus paikkaamassa minua kesätyössäni, kun sairastuin ja sijaista ei löytynyt mistään. siellä äitini sitten moppasi lattioita mun puolesta omalla kesälomallaan. Paikan pomolla oli hauskaa, kun sanoi, että meillä nää siivoojan sijaisetkin on valikoitua porukkaa.... Nauroivat asialle yhdessä ja äiti kuulemma teki hyvää jälkeä. :)h

MInä hammaslääkäri olen auttamassa pitopalvelussa ihan verokirjalla. Kaikki ovat tyytyväisiä eikä koskaan tarvitse miettiä, miten menevät korvaukset, jos jotain sattuu.

Vierailija
18/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinä menisitkin ihan huviksesi auttamaan, eikä siinä mitään. Niin minäkin menisin, enkä ottaisi siitä edes palkkiota. Mutta olen ollut työttömänäkin, ja ainakin minulle silloin oli tärkeää pärjätä ilman sääliä ja armopaloja, millaisiksi aloittajan tarjouksen voi hyvin mieltää.

Vierailija
19/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu.

"Ei sun tarvi tuoda hei edes lahjaa tänne juhliin,

sen ku kaatelet kavia ja drinksuja koko päivän japutsaat noita pöytii"

Hommatkaa cateringpalvelu tai älkää pitäkö niin isoja juhlia joita ette hallitse emännöidä ilman sen sinikka-tädin työttömän akateemikkoAnnan kyykyttämistä.

Vierailija
20/230 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelit sitten pimeästi palkata? Jos olisi rehellisesti palkattu, menisi tuet. Olet vilpillisen oloinen ihminen. Halusit paistatella Up juhlien loisteessa ja orjuuttaa toista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän