Välillä minusta tuntuu, että pitkäaikaiset ystäväni liukenivat kateudesta :\
Jos sinulle ei ole jostain syystä oltu kateellisia tai et ole siitä tietoinen, niin annahan kun kerron: tosielämässä se EI ole imartelevaa eikä kivaa, päinvastoin siitä tulee erittäin surkea fiilis, sellainen minä vs. muut.
No oli miten oli, välillä vain luulen niin. Tai sitten minulla on ollut "liikaa" (sitähän ei muut määrittele) ihmissuhdesekoiluja. Mutta tämä on mielestäni omituinen syy kadota, koska kyllähän minä saan elää elämääni miten haluan
Todellisuudessa en tiedä syytä, käyn vain läpi kaikkea. Onhan siitä jo aikaakin.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet saanut? Pandoja, miljoonia, täitä, seeproja, pesusieniä, osterivinokkaita, mursuja, jumalaisen upean ulkonäön? Hyvän todistuksen, stipendin, 418 matkaa ulkomaille, mökin Malediiveilta?
Se että haluan kirjoittaa jostain tänne, ei tarkoita sitä että haluan kerskailla elämälläni tai asioillani ja eritellä ne nettiin. Joka tapauksessa enemmän kuin he.
Mikä määrittää et sulla on enemmän ku sun kavereilla :D
Et kai kysy tosissasi noin tyhmiä asioita? Mietipä hetki, mikä voisi määrittää, olisiko vaikkapa totuus? Jos minulla olisi 2,50 e ja kaverilla 1 e, niin mikä määrittää, että minulla on enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinusta jotenkin parempi, että ystäväsi ovat jättäneet sinut elämänsä ulkopuolelle kateuden tähden, kuin etteivät vain pidä sinusta enää, tai ole oikeasti pitäneetkään? Useinhan esim. opiskelukaverit ovat sellaisia, joitten kanssa ollaan vähän kuin puolipakolla tekemisissä, mutta kun opinnot loppuu, jäävät ne tylsät tai ärsyttävät tyypit taakse. Sukulaiset eivät oikein voi sitäkään tehdä...
No koulun jälkeen olimme ystäviä useita vuosia, että en sitten tiedä. (Ts. Olipa huono yritys lannistaa.)
Sorry, en tarkoittanut sillä lailla. Muttet vastanut kysymykseeni, olisiko kateus sinusta jotenkin imartelevampi syy joutua kaveriporukan ulkopuolelle kuin joku muu syy?
Lue aloitus, niin olet viisaampi.
En ihmettele, että ap on jätetty yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet saanut? Pandoja, miljoonia, täitä, seeproja, pesusieniä, osterivinokkaita, mursuja, jumalaisen upean ulkonäön? Hyvän todistuksen, stipendin, 418 matkaa ulkomaille, mökin Malediiveilta?
Se että haluan kirjoittaa jostain tänne, ei tarkoita sitä että haluan kerskailla elämälläni tai asioillani ja eritellä ne nettiin. Joka tapauksessa enemmän kuin he.
Mikä määrittää et sulla on enemmän ku sun kavereilla :D
Et kai kysy tosissasi noin tyhmiä asioita? Mietipä hetki, mikä voisi määrittää, olisiko vaikkapa totuus? Jos minulla olisi 2,50 e ja kaverilla 1 e, niin mikä määrittää, että minulla on enemmän?
Raha on vissii ainoa asia mikä määrittelee :D
Eihän tästä nyt saa mitään tolkkua. Ei ihme että on kaverit häipyneet.
Mun mielestä on oleellista, mitä ap kokee saaneensa enemmän kuin muut? onko se rahaa, esim perintönä? Mahdollisuuksia? kavereita? Mä en osaa muuten vastata. Mulla on paljon ystäviä joilla on enemmän rahaa kuin mulla, enemmän ystäviä kuin mulla, enemmän ulkomaanmatkoja, enemmän puutarhakasveja jne kuin mulla, mutta en oo kateellinen.
Tod.näk. olet vain niin tikkuinen ihminen, etteivät kaverit kestä. Kommenttiesi sävystä päätellen otat helposti herneen. Kateudesta tuskin on kysymys, joten elä sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on oleellista, mitä ap kokee saaneensa enemmän kuin muut? onko se rahaa, esim perintönä? Mahdollisuuksia? kavereita? Mä en osaa muuten vastata. Mulla on paljon ystäviä joilla on enemmän rahaa kuin mulla, enemmän ystäviä kuin mulla, enemmän ulkomaanmatkoja, enemmän puutarhakasveja jne kuin mulla, mutta en oo kateellinen.
Niin, sinä. Minulle on sanottu suoraan kateudesta. Eri ihminen, mutta sama aihe. Ja kateus sanana tuntuu provosoivan ihmisiä, vihaan koko sanaa. EN TYKKÄÄ OLLA MAHDOLLISEN KATEUDEN KOHTEENA. Jos minulla on hieno joku mikä ikinä, niin totta kai haluan että sitä ihastellaan hyvässä hengessä. Se tekee iloiseksi. Ei kai kukaan halua, että omat kivat asiat ovat näkymättömiä muille. Kuka tahansa haluaa vaikkapa nätistä vaatteesta ihailevan kommentin, mutta harva haluaa vihamielistä kateutta.
En ymmärrä, mikä on ap:n pointti. Ehkä selittäisit uudelleen vähän konkreettisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Tod.näk. olet vain niin tikkuinen ihminen, etteivät kaverit kestä. Kommenttiesi sävystä päätellen otat helposti herneen. Kateudesta tuskin on kysymys, joten elä sen kanssa.
Tikkuinen? Okei. Valitettavasti olen saanut paristakin asiasta hieman vähättelevää palautetta, yllättäen asioista, joita kavereilla ei ollut. Olen yrittänyt uskotella, ettei kateutta ole ollut, mutta vaikeaa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinä. Minulle on sanottu suoraan kateudesta. Eri ihminen, mutta sama aihe. Ja kateus sanana tuntuu provosoivan ihmisiä, vihaan koko sanaa. EN TYKKÄÄ OLLA MAHDOLLISEN KATEUDEN KOHTEENA. Jos minulla on hieno joku mikä ikinä, niin totta kai haluan että sitä ihastellaan hyvässä hengessä. Se tekee iloiseksi. Ei kai kukaan halua, että omat kivat asiat ovat näkymättömiä muille. Kuka tahansa haluaa vaikkapa nätistä vaatteesta ihailevan kommentin, mutta harva haluaa vihamielistä kateutta.
En minä ainakaan ole niin huomionkipeä, että edes tarvitsisin kommentteja vaatteistani tms. Jos asia on omasta mielestäni kaunis ja ihailtava, se riittää minulle. Muut ajatelkoot mitä ajattelevat. Sinulla taitaa vain olla huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ole niin huomionkipeä, että edes tarvitsisin kommentteja vaatteistani tms. Jos asia on omasta mielestäni kaunis ja ihailtava, se riittää minulle. Muut ajatelkoot mitä ajattelevat. Sinulla taitaa vain olla huono itsetunto.
Sinä sinä sinä. Kyllä minä haluan että nätti vaate huomataan, tai joku iso elämänmuutos noteerataan. Mutta tässä on se ero; en halua kateutta, en halua vertailua, haluan myötäiloisuutta asioihin, joista olen iloinen. Ongelma on se, että jos elämäntilanteet ovat erilaisia, niin helposti iloisuus otetaan lesoiluna ja ylpeilynä. Jos eläisimme maailmassa, jossa 5 € on iso raha, ja kaverilla olisi 1 euro, niin minun täytyisi suunnitella sanomiseni niin, ettei kaveri ota iloisuuttani viidestä eurosta lesoiluna. Kaveri sanoo, että hänellä ei ollut varaa johonkin, koska hänellä oli vain 1 e. Minulla oli se 5 e ja oli kyllä varaa, mutta enhän minä sitä voi sanoa, tai olen kerskailija.
Onko sun siskolla ystäviä? Hanki uusia kavereita, jos edelliset oli huonoja
Vierailija kirjoitti:
Onko sun siskolla ystäviä? Hanki uusia kavereita, jos edelliset oli huonoja
Puhun sisaruksesta, se voi olla sisko tai veli. Emme hengaile kavereina sisaruksen kanssa, mutta olemme yhteyksissä. Ja kyllä hänellä on ystäviä, mihin se edes liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta miten se kateus ilmenee? Vittuilua sun vaatteista? Mä en nyt ymmärrä sun pointtia, mistä sulle ollaan kateellisia ja miten? Mutta juu, ei ole kivaa jos kaikki kadehtii jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta miten se kateus ilmenee? Vittuilua sun vaatteista? Mä en nyt ymmärrä sun pointtia, mistä sulle ollaan kateellisia ja miten? Mutta juu, ei ole kivaa jos kaikki kadehtii jatkuvasti.
MINÄ EN TIEDÄ ONKO ASIOISSA KATEUTTA VAI EI, siltä se on kovasti tuntunut ottaen huomioon erinäisiä asioita. Yksi sana: omaisuus. Ja siitä en sano sen enempää, koska en edelleenkään tullut tänne erittelemään asioita ja kerskailemaan. Halusin vain kirjoittaa anonyyminä, kun tuossa itsekseni mietiskelin asioita. Ehkä pitäisi lopettaa miettiminen. Vaikeaa päästä yli, kun mitään ei ole kerrottu eikä selitetty, kaikki on vain loppunut.
Ap sit taida itsekään tietää, mistä sille ollaan kateellisia.
Ap:lla mahtaa olla hurjasti omaisuutta. Hah hah haa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen saanut kateutta osakseni, ei niin että mulla olisi ollut niinkään enemmän kuin toisella, vaan pelkästään se että olen ollut tyytyväinen omaan elämääni on aiheuttanut kateutta. Se ei ole todellakaan imartelevaa, vaan itsellä tulee vain olo, että pitää välttää niistä kivoista asioista puhumista kun toisen olemuksesta ja kommenteista huomaa kateuden. Mutta jos sulla on useat ihmiset katkeisseet välit "kateuden" takia. Niin voisiko kuitenkin ehkä kyse olla siitä, että kuvittelet että nämä henkilöt ovat sulle kateellisia kun ajattelet itse, että sulla on enemmän kuin toisilla ja se heijastuu negatiivisesti käytökseesi?
Iloisista asioista pitää saada kertoa ja hehkuttaa mutta se pitää olla myös molemminpuolista. Vaatii myös hieman tunneälyä ja tilannetajua, koska niistä omista asioista voi hehkuttaa. Oletko kenties hehkuttanut omaa onnea, kun toinen on vaikkapa juuri kertynyt jotakin masentavaa omasta elämästä. Silloin ei ole kyse kateudesta vaan yksinkertaisesti siitä, että sulla ei ole ihmissuhdetaitoja.
Sorry, en tarkoittanut sillä lailla. Muttet vastanut kysymykseeni, olisiko kateus sinusta jotenkin imartelevampi syy joutua kaveriporukan ulkopuolelle kuin joku muu syy?