Jutan dieetti toimii omista epäilyistäni huolimatta
Pakko hehkuttaa, olen ollut Jutan dieetillä nyt kolme viikkoa ja painoa lähtenyt 6,5 kiloa. Parasta on kuitenkin se että olo on pirteämpi, päässyt herkuista eroon eikä ole koko aikana ollut nälkä. Eikä tää oikeastaan ole edes dieetti vaan elämänmuutos. Ei tee tiukkaa jatkaa tätä elämäntapamuutosta dieetin jälkeenkään.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä taas. En varsinaisesti pidä tätä dieettinä vaan elämäntapana. Ruokavalioon kuuluu valtavasti vaihtoehtoja ja myös kerran viikossa voi syödä vapaasti yhdellä aterialla mitä vain. Tämän jälkeen saa myös ohjeita miten syödä dieetin jälkeen. Itselleni tänä on ollut juuri mitä tarvitsen saadakseni ruokavalioni kuntoon. Edelleenkään en rahkaa tai mehukeittoja syö.
Tule kertomaan uudelleen puolen vuoden kuluttua, vuoden kuluttua ja kahden vuoden kuluttua. Jos kahden vuoden kuluttua olet vielä edelleen laihtunut merkittävästi ja samaa mieltä, voin myöntyä siihen, että sopii sinulle. Meitä on monta, jotka ovat vaan saaneet kroppansa sekaisin moisella hörhellyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Jutan dieetti on joka tapauksessa paljon terveellisempi kuin aiemmin syömäni. Nyt syön terveellistä ruokaa ja se riittää. Ap
Entäpä jos olisit ihan vaan jättänyt epäterveelliset jutut pois ja siirtänyt painotusta terveelliseen ruokaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin syksyllä bikini challenge -kuurilla, ja se oli kyllä tosi tehokas. Olen normaalipainoinen, mutta paino tahtoo kertyä vyötärölle. Jutun kuurilla vyötärö kaventui 12 cm :) Oli huikeaa katsoa itseään peilistä. Nyt ne ovat valitettavasti tulleet takaisin, pitäisi aloittaa uudestaan...
Mitä ihmeen tehokasta siinä on, jos kilot kuitenkin tulevat takaisin? Eikö tuossa tapauksessa kannattais kokeilla jotain parempaa?
Millä tapaa parempaa? On vaikea keksiä parempaa tapaa, mikä takaisi pysyvän muutoksen. Eihän tuossa Jutan dieetissä ole kyse mistään ihmeellisestä, siinä syödään säännöllisesti, paljon vihanneksia, proteiineja, rasvojakin. Kohtuudella hiilareita. Minun kiloni toivat joulusuklaat, joita söin pari kuukautta.
Puhutaanko niissä Jutan dieeteissä laatu asioista mitään? Jutta kun ei oikein meinaa ymmärtää sen laadun päälle. Riisiä ja kanaa ja vihanneksia on helppo määrätä vähän kaikille, mutta se kun vielä pelkästään ei ole välttämättä sitä terveellistä syömistä.
Luitko ollenkaan tuota juttua? https://roskatiede.wordpress.com/2016/01/12/onko-jutta-gustafsberg-suom… Ei vaikuta kovinkaan ammattimaiselta toiminnalta, pikemminkin härskiltä rahastukselta.En ole lukenut juttua, en minä ole mikään Jutan puolestapuhuja eikä minua kiinnosta muu kuin oma laihtumiseni. Minulle se toimi paremmin kuin mikään muu kokeilemani, söin lähes normaalisti eikä tarvinnut olla nälässä. En tiedä, mitä tarkoitat "laadulla"? Itse söin marjoja, vihanneksia, kalaa, kanaa, vähärasvaisia juustoja, maitotuotteita. Oliiviöljyä, kookosöljyä, avokadoa. Kaurapuuroa ja illalla vähän hedelmiä. Mikä tässä on huonolaatuista?
Kannattaa lukea niin saa laajemman käsityksen asioiden taustoista. Ja täytyy muistaa, että laihtuminen ja terveellinen laihtuminen ovat kaksi ihan eri asiaa. Ja niistä laatuasioista, mitä Jutta kertoi esim kanan ja kalan laadusta? Entä milaista vettä ja muita juomia suositteli? Ja toivottavsti Jutta ei suositellut mitään hintalaadultaan huonoja lisäravinteita?
Ei ollut mitään puhetta juomista. Itse juon vain vettä ja kahvia. Lisäravinteina söin kalaöljykapseleita ja vitamiinitabletin. Treenin jälkeen palkkari.
No niin vähän arvelinkin ettei laatuasioista ollut mitään puhetta. Noissa dieeteissä on usein vaan se vika kun ne eivät ole ihan parhaalla mahdollisella tavalla laadittuja, että vuosien päästä saattaa tulla nivelvaivoja ym ja moni ei osaa yhdistää sitä siihen omaan ns. terveelliseen ruokavalioon.
Ja siinä saattaa käydä niin, että asiakkaalle jää nivelvaivat ja Jutalle rahat. :)No harmin paikka. Parempi pysytellä keskivartalolihavana tynnyrinä, niin ei tuu nivelvaivoja.
Et taida tietää että ravinto ja sen laatu on merkittävin asia millä nivelten kuntoon voi vaikuttaa. Nyt paljastit tietämättömyytesi ja jälleen kerran ymmärrän yhä paremmin miksi nämä Jutta uskovaiset kantavat rahojaan Jutalle.
Jos Jutta käskee maksullisissa ohjeissaan syömään 8 viikkoa mukamas terveellisesti ja olemaan ilman alkoholia, niin sitä kyllä noudatetaan ja maksetaan näistä "loistavista" neuvoista Jutalle.
Mutta jos itse tekee itselleen 8 viikon alkoholittoman ja terveellisemmän ruokavalion niin sitä ei pystytä noudattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jutan dieetti on joka tapauksessa paljon terveellisempi kuin aiemmin syömäni. Nyt syön terveellistä ruokaa ja se riittää. Ap
Jutan dieetistä et saa terveellistä millään mittarilla.
Miten niin Jutan dieetti ei ole terveellistä? Ap.
Kai tässä keskustelussa painaa nyt enemmän Jutan nimi ja ennakko-odotukset kuin varsinaisesti itse käytettävä dieetti. Jos ap voi sillä dieetillä lähtökohtaisesti hyvin, paino putoaa ja se istuu omaan elämäntapaan, mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin Jutan dieetti ei ole terveellistä? Ap.
Lue aiempia kommentteja.
"Kannattaa lukea niin saa laajemman käsityksen asioiden taustoista. Ja täytyy muistaa, että laihtuminen ja terveellinen laihtuminen ovat kaksi ihan eri asiaa. Ja niistä laatuasioista, mitä Jutta kertoi esim kanan ja kalan laadusta? Entä milaista vettä ja muita juomia suositteli? Ja toivottavsti Jutta ei suositellut mitään hintalaadultaan huonoja lisäravinteita?"
"No niin vähän arvelinkin ettei laatuasioista ollut mitään puhetta. Noissa dieeteissä on usein vaan se vika kun ne eivät ole ihan parhaalla mahdollisella tavalla laadittuja, että vuosien päästä saattaa tulla nivelvaivoja ym ja moni ei osaa yhdistää sitä siihen omaan ns. terveelliseen ruokavalioon.
Ja siinä saattaa käydä niin, että asiakkaalle jää nivelvaivat ja Jutalle rahat. :)"
"Tule kertomaan uudelleen puolen vuoden kuluttua, vuoden kuluttua ja kahden vuoden kuluttua. Jos kahden vuoden kuluttua olet vielä edelleen laihtunut merkittävästi ja samaa mieltä, voin myöntyä siihen, että sopii sinulle. Meitä on monta, jotka ovat vaan saaneet kroppansa sekaisin moisella hörhellyksellä."
Vierailija kirjoitti:
Kai tässä keskustelussa painaa nyt enemmän Jutan nimi ja ennakko-odotukset kuin varsinaisesti itse käytettävä dieetti. Jos ap voi sillä dieetillä lähtökohtaisesti hyvin, paino putoaa ja se istuu omaan elämäntapaan, mikä ongelma?
Ap:n kirjoitustyyli ja sanavalinnat kuulostavat niin tarkoin harkitulta, että väkisin tulee mieleen Fitfarmin henkilökunta. Huhujen mukaan Fitfarmin liikevaihto on laskussa ja onko nyt sitten jo pakko alkaa näillä keskustelupalstoillakin piilomainontaa tekemään kun asiakkaita ei enää tulekaan ovista ja ikkunoista?
Nämä Jutan kehujat eivät ota koskaan kantaa niihin Jutan ternimaito huijauksiin ja eivät kommentoi ollenkaan sitä ph dieetti rahastusta, sekin jo herättää vähän epäilyksiä kehujien motiiveista.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mullakin toimi tosi hyvin! Tippui parisenkymmentä kiloa, olo oli hyvä, peilikuva miellytti, jaksoin liikkua! Tuntui siltä, että samanlaisella ruokavaliolla menee vaikka koko loppuelämä.
Kunnes jotain tapahtui. Jaksaminen tai motivaatio loppui? Nyt kilot tulleet takaisin korkojen kera. Pettymys itseensä on loputtoman suuri ja painonpudotus ja sössitty mahdollisuus pyörii mielessä päivittäin.
Jutan kuureja, tai muutenkaan laihduttamista en voi suositella kenellekään!
Älä nyt itseäsi soimaa, monelle on käynyt aivan samoin. Noissa dieteissä on just se vika kun ne eivät ole huippuammattilaisen tekemiä, että paino kyllä useita viikkoja putoaa kun kaloreita vähän rajoitetaan ja liikuntaa käsketään vähän lisäämään.
Mutta kun se ruokavalio ei ole paras mahdollinen niin sitten tulee se väsähtäminen jossain kohtaa ja virta yksinkertiasesti alkaa loppumaan, toisilla enmmän ja toisilla vähemmän, riippuen kehotyypistä ja monesta muusta asiasta mitä noissa dieteissä ei huomioda.
Mä olin Jutan dieetillä ja tykkäsin. Opin paljon ja edelleen samoja ruokia käytössä.
En tajua miksi sanotte Jutan ohjeiden olevan epäterveellisiä? Mitä te oikein syötte? Mun mielestä vihannekset, salaatit on kaukana epäterveellisestä.
Mulla on sairaus ja sain sen kanssa laihduttamiseen hyviä ideoita Fitfarmilta mitä en olisi ikinä tajunnut ja parasta tässä on se, että ne neuvot toimivat.
Laihdun ja lihaksia alkaa näkymään. Edelleen. Vaikka en noudata kirjaimellisesti enää dieettiä.
Mulle ei ole toiminut mikään dieetti tai elämäntaparemontti. En pysynyt niissä koskaan, Jutan dieettiä oli niin helppo noudatan, että jopa mä pystyin siihen.
Voiko tolla Jutan dieetillä olla kilpparin vajista sairastava?
Mikään totaalinen ei ole koskaan pysyvää
Mä en tajua sitä, miten ihmiset väheksyvät liikunnan merkitystä. Minulle pudotetut kilot tulevat ihan takuuvarmasti takaisin siinä vaiheessa, kun liikuntakerrat syystä tai toisesta harvenevat.
Lisäksi kudoksista saa kuonat ja aineenvaihdunnan liikkeelle ihan eri tavalla, kun huolehtii myös liikunnasta.
Mun oma ruokavalio ei juuri paljoakaan eroa tästä. Oon 56/170, liikunnallinen ja voin hyvin. Mikä tästä ruokavaliosta tekee niin pahan ja epäterveellisen siis?
Vierailija kirjoitti:
Mun oma ruokavalio ei juuri paljoakaan eroa tästä. Oon 56/170, liikunnallinen ja voin hyvin. Mikä tästä ruokavaliosta tekee niin pahan ja epäterveellisen siis?
No ei sulle varmaan mikään. Mutta tuollainen jojottelu dieettien ja lihomisten välillä ei ole mistään kotoisin. Silloin pitäisi opetella syömään itse eikä ulkoa annettujen ohjeiden mukaan.
Tässä dieetissä syödään ihan tavallista ruokaa ja runsaasti. Sen terveellisempää ei mun laihduttamisen tarvitse olla. Nivelvaivat sain jo edellisellä ruokavaliollani joten niistä ei enää tarvitse huolehtia. Enää en jaksa tästä asiasta jankata. Kiitos kaikille jotka on tsempanneet :) Ap
Ehkä sen takia täällä Jutan dieettejä arvostellaan kun monelle ne eivät ole ollut kovin terveellinen ja toimiva juttu pitkässä juoksussa. Kilot on tullut takaisin ja energisyys ei ole riittänyt kunnon harjoitteluun.
Onko se nyt niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Tässä dieetissä syödään ihan tavallista ruokaa ja runsaasti. Sen terveellisempää ei mun laihduttamisen tarvitse olla. Nivelvaivat sain jo edellisellä ruokavaliollani joten niistä ei enää tarvitse huolehtia. Enää en jaksa tästä asiasta jankata. Kiitos kaikille jotka on tsempanneet :) Ap
No eikö kannattaisi siirtyä sellaiseen ruokavalioon joka voisi ehkä niitä nivelvaivoja vähän lieventää?
Miksi jatkaa Jutan ruokavaliolla ja tilanne saattaa vuosien kuluessa muuttua pahemmaksi...
Eli johonkin erikoisruokavaliolle koska sun mukaan tavallisesta ruuasta tulee nivelvaivoja. Kiitos ei. Jutalla on monta erilaista dieettiä ja en tiedä mistä niistä puhut, joten tämä keskustelu on turhaa. Ap
No harmin paikka. Parempi pysytellä keskivartalolihavana tynnyrinä, niin ei tuu nivelvaivoja.