Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotias: äiti jää tänne mummille, en halua että lähdet

Vierailija
22.05.2016 |

Onko normaalia reagoida noin? Ovat nähneet noin parin kuukauden välein viimeaikoina, aiemmin useamminkin. Isovelikin oli mukana. Menin muutamiksi tunneiks asioille. Ihan hyvin se oli sitten vierailu kuitenkin sujunut, mutta kun äitini on mielestäni hiukan kylmä ihminen... Sanooko teidän lapset mitään tuommoista?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tä? Olit hakemassa lasta mummolasta ja hän haluaa, että sinä et tule kotiin, vaan jäät sinne? Vai mitä tuossa nyt tapahtui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttöä tms?

Vierailija
4/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ennen kuin lähdin äitini luota asioilleni.

Ap

Vierailija
5/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunhan se pitäisi tietää, kun on kyseessä oma äitisi. Muutama tunti ei ole vaarallista, kunhan kyse ei ole väkivallasta tms. Jälleen sinä olet paras vastaamaan omaan kysymykseesi.

Vierailija
6/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele nyt ilmaisemaan itseäsi vähän selkeämmin. Veit siis lapset hoitoon mummolaan, mutta lähtiessäsi pois nuorempi ei olisi halunnut jäädä sinne ilman sinua.

Lapset ovat tuollaisia, jos ujostelevat tai kokevat vaikkapa, että mummi komentaa ja on ankara. Ei siihen nyt herranen aika heti kannata jotain pedofiilistä kuvitella (kommentti 4).

Vierailija
7/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksikäyttöä tms?

En usko että mitään sellaista, vaan mietin vaan, että onko homma lähtöisin lapsesta vai äidistäni kuitenkin ja siis henkisellä tasolla epäilen, että lapsi ei ehkä saa olla siellä oma itsensä tai jotain, vaikea selittää... Kun mietin omaa lapsuuttani, niin se tuntui lapsena normaalille, mutta myöhemmin olen tajunnut, ettei ollutkaan, mutta ajattelen ettei kai äiti voi lapsiani kylmyydellään tai osaamattomuudellaan satuttaa, vaan ajattelen oman kokemukseni tulleen siitä, että asuin siellä 24/7. Lapsi menee eri tavalla miehen puolen sukulaisille, vaikka on herkkäkin, mutta ei ole noin sanonut... :/

Vierailija
8/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnu :D

Vierailija
9/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuon ikäinen voi hyvinkin olla äidissä kiinni niin ettei halua jäädä hoitoon.

Vierailija
10/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Lapset lähtivät tänään isänsä kanssa pihalle, mä menin vauvan kanssa kävelylle ja poikkesin puistossa johon he menivät. Kun olin lähdössä, tyttöni sanoi että älä mene äiti, haluan että jäät.

Joo, mies on välillä aika pöllö, oliskohan johtunut siitä?

Vierailija
11/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajunnu :D

Niin siis lapsi olisi halunnut, että minäkin jään vierailemaan sinne, ettei hän ja veli jää äitini kanssa keskenään. Hänelle siis okei olla äidilläni, mutta toivoi minun jäävän sinne myös. Itse ajattelen, että tavallaan pitämään lapsen puolia tai kertomaan äidilleni, mitä lapsi haluaa. Tätä tarvetta ei ole esitetty missään muissa paikoissa, jonne lapsi on ilman minua tai isäänsä saanut jäädä.

Ap

Vierailija
12/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Lapset lähtivät tänään isänsä kanssa pihalle, mä menin vauvan kanssa kävelylle ja poikkesin puistossa johon he menivät. Kun olin lähdössä, tyttöni sanoi että älä mene äiti, haluan että jäät.

Ymmärtäisin tämän, jos lapsi sanoisi näin aina kun mennään minne tahansa. Mutta kun ei sano.

Ap

Vierailija
13/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan lapselta itseltään kysyä miksi sanoi niin. Ei siinä varmaan mitään ihmeellistä ole mutta ehkä hän ujostelee tai hänellä ei ole kivoja leluja siellä tai jotain muuta sellaista.

Vierailija
14/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sen lapsen mielestä sinulle tekisi hyvää joskus olla äitisi kanssa eikä aina jättää lapsia sinne ja lähteä pois? Enkä ymmärrä sitä, että äitisi on kylmä eikä lapsi saa olla siellä oma itsensä. Se on äitisi koti, siellä on äitisi kuri eikä se aina miellytä lasta. Kyllä 6v:lle tekee ihan hyvää, että joku sanoo, miten maailmassa ollaan.

Vierailija
15/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan lapselta itseltään kysyä miksi sanoi niin. Ei siinä varmaan mitään ihmeellistä ole mutta ehkä hän ujostelee tai hänellä ei ole kivoja leluja siellä tai jotain muuta sellaista.

Mutta kysyinkin, onko teidän muiden lapsilla tällaista? Vai pitääkö mun nyt huolestua, että äitini ei ole hyvää seuraa lapselleni? Koska jos kysyn lapselta, niin hänellä ei välttämättä ole sanoja asialle, koska ei mullakaan ollut kun olin lapsi. Äiti on minusta jotenkin ilkeä, mutta se oli eri asia, kun minä olen hänen tytär ja asuin ja rasitin häntä kotona koko ajan niin vähemmästäkin nyt purkaa lapseen vihaisuuttaan, ulkopuolisille äiti kykeni olemaan aina ihan mukava, niin en ole silleen ajatellut, etteikö olisi omille lapsenlapsilleenkin, kun siinä ei samalla tavalla kuormitu kuin itse ollessa äitinä.

Vierailija
16/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jos saa elää kotona kun ellunkana ja sitten mummolassa ei saa kuljeskella voileipä kädessä, ei saa availla jääkaappia , täytyy pestä kädet kun on syöty jne. 

Vierailija
17/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sen lapsen mielestä sinulle tekisi hyvää joskus olla äitisi kanssa eikä aina jättää lapsia sinne ja lähteä pois? Enkä ymmärrä sitä, että äitisi on kylmä eikä lapsi saa olla siellä oma itsensä. Se on äitisi koti, siellä on äitisi kuri eikä se aina miellytä lasta. Kyllä 6v:lle tekee ihan hyvää, että joku sanoo, miten maailmassa ollaan.

Niin no, voit hyvinkin olla oikeassa ja kyse on lapsen herkkyydestä, eikä aikuisen erityisestä vahingollisuudesta. Ja ihan hyvillämielin lapsi tuntui olevan kun tulin hakemaan, eikä palannut asiaan, että "oli pitänyt olla siellä". Haluan itse kasvattaa lasta kuunnellen mutta ei kai muunkaanlaiset kokemukset pahaksi ole. Mutta kun ei voi tietää. Tulee mieleen se juttu jossa äiti antoi lasta sille mieskaverilleen vaikka lapsi itki ja sai raivarin, etten mene sinne.

Ap

Vierailija
18/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi jos saa elää kotona kun ellunkana ja sitten mummolassa ei saa kuljeskella voileipä kädessä, ei saa availla jääkaappia , täytyy pestä kädet kun on syöty jne. 

Niin no näinhän se on :D Ei vain haittaa isoaveljeä? Mutta heillä on erilaiset tempperamentit täysin.

Ap

Vierailija
19/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin tämän, jos lapsi sanoisi näin aina kun mennään minne tahansa. Mutta kun ei sano.

Ap

Ei sano munkaan lapsi aina näin. Joskus kun on isänsä kanssa, joskus kun menee kerhoon, joskus kun menee mummolaan jne.

Vierailija
20/22 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse pienenä paljon hoidossa isovanhemmilla ja tykkäsin olla siellä.

Silti sain välillä raivareita kun äitini vei minut sinne ja lähti itse asioilleen. Olisin vaan halunnut mukaan :)

Joten ihan normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi