Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Miten te muut?

Miehen kanssa "kinattiin" tästä. Omat lähes varhaisteinit lapseni vaihtaa parin päivän välein yleensä. Miehen samanikäiset saattaa pitää viisikin päivää samoja. Itse vaihdan 1-2 päivän välein. Housuja en pese niin usein.

Tänään minulla oli neljä tuntia paita päällä ja jotenkin hikoilutti kauheasti ja riisuessa huomasin paidan haiskahtavan hielle. Käskin miehen haistaa sitä ja väitti sen olevan deodorantin haju. Ei todella ollut vaan semmonen tympeä hikinen. Ei mikään tajuton lemu,mutta en todella pue huomenna sitä paitaa.

Mies siis sitä mieltä,että minä ja lapseni vaihdetaan naurettavan usein vaatteita.

Kommentit (14)

Vierailija

Joka aamu laitan puhtaat vaatteet. Housuja saatan pitää useamman päivän samoja, jos ovat puhtaat. Mutta siis sukat, alusvaatteet ja paita/paidat vaihdan puhtaisiin päivittäin. Lapsilla vaatteet likaantuu normipäivänä sen verran paljon, että kaikki vaatteet menee päivän päätteeksi pyykkikoriin.

Aloittanut

Alusvaatteet ja sukat toki joka päivä. Mies ihmettelee tätäkin. Ei tunne meidän lisäksi kuulemma muita. Epäilen ettei ole tehnyt asiasta kuitenkaan kyselyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Alushousut > vaihtoon päivittäin

Rintaliivit > vaihtoon max. 3 käyttöpäivän välein

Sukat > vaihtoon päivittäin

Housut > vaihtoon max. 3 käyttöpäivän välein

Paita > vaihtoon max. 2 käyttöpäivän välein

Neuletakki (tmv. pitkähihainen paidan päälle) > vaihtoon max. 3 käyttöpäivän välein

Vierailija

T-paita, alushousut ja sukat tavallisesti kerran päivässä.

Housut ja pitkähihaiset laitan likapyykkiin kun on näkyvää likaa tai alkaa haista.

M38

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Housut ja pitkähihaiset laitan likapyykkiin kun on näkyvää likaa tai alkaa haista.

M38

Hyi helvetti. Tajuatko että oma hiki ei haise omaan nenään niin paljon kuin muiden? Siinä vaiheessa kun itse haistat jo pahan hajun vaatteissa, se on saanut muut yökkimään jo monta päivää (tai viikkoa, riippuen siitä miten huono nenä sulla on). Säälin työkavereitasi.

Vierailija

Voihan yrjö mitä haisuleita! Meillä vaihtaa koko porukka kaikki vaatteet joka päivä. Jos paita tms likastuu tai on hiki ollut, niin vaihdetaan monta kertaa päivässä. Meillä ainakin on pyykkikone ja rahaa ostaa pesuaineet.

Vierailija

Vaihdan päivittäin jotain, paidan tai housut tai neuleen, mutta en pese. Rintsikat toki 1-2 päivää ja pikkarit joka päivä. Sukkikset tai steikat parin päivän jälkeen. Vaatteet ovat siis puolipitoisia ja pesen koko satsin parin viikon välein. En haise hielle ja jos hikoilen voimakkaasti vaikka lenkillä, sekään ei haise mutta pesen ne kyllä heti.

Vierailija

Mä vaihdan alushousut joka kolmas päivä, samoja sukkia voin käyttää vaikka viikon putkeen, rintaliivejä en kai pese koskaan, housut kerran puolessa vuodessa ja paitoja en koskaan, elleivät ala haista hieltä. Taidan olla saastainen elukka teidän kriteereillänne. :D

Vierailija

Alushousut päivittäin, liivit parin päivän välein, t-paita max 2 päivää riippuu onko kainolossa kiinni vai väljempi. Neuleita tuulettelen etten pese kuin pari kertaa vuodessa, kun eivät ole kainalokosketuksessa. Sit farkut hmm... mä vaihtelen housuja päivittäin ja en pese farkkuja kuin ehkä max 6 kertaa vuodessa, voi olla pidempikin väli. Housut kuluu pesusta ihan älyttömästi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä vaihdan alushousut joka kolmas päivä, samoja sukkia voin käyttää vaikka viikon putkeen, rintaliivejä en kai pese koskaan, housut kerran puolessa vuodessa ja paitoja en koskaan, elleivät ala haista hieltä. Taidan olla saastainen elukka teidän kriteereillänne. :D

Yök yök, kyllä mun liivit ainakin imee hien ja alkaa haista parin päivän päästä, ihan max viikko on ollut päällä. Sellainen rasvainen imelä likainen haju. Hyi hitto, johan ne jotenkin eltaantuu ja ovat ihan epämääräisen muotoisetkin, jos niitä ei koskaan pese. Yök vielä kerran.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Yök yök, kyllä mun liivit ainakin imee hien ja alkaa haista parin päivän päästä, ihan max viikko on ollut päällä. Sellainen rasvainen imelä likainen haju. Hyi hitto, johan ne jotenkin eltaantuu ja ovat ihan epämääräisen muotoisetkin, jos niitä ei koskaan pese. Yök vielä kerran.

Itse asiassa ne menettää muotonsa, jos heittää pesukoneeseen pyörimään. En mä jaksa niitä joka viikko käsin pestä, enkä pahemmin haistele liivejäni. :D Suihkussa käyminen eliminoi iholle tarttuneet liivipöpöt.

Vierailija

Alushousut, sukkahousut ja sukat vaihtoon joka päivä. Sukkia saattaa mennä kahdetkin (esim. toimistotöissä avokkaiden kanssa eri sukat kuin urheillessa). Rintaliivit muutaman käyttökerran jälkeen. Urheiluliivit ja ylipäätään urheiluvaatteet joka käyttökerran jälkeen.

Paidat yleensä kerran tai kahden käyttökerran jälkeen pesuun. Vaikka olen toimistotöissä, hikoan kuitenkin sen verran, että kainalot alkaa haista tunkkaiselle ja tästä syystä tiheä pesu.  

Housut muutamien käyttökertojen, ehkä 3 tai 4 käyttöä ja sitten pesuun.

Hameita pesen harvemmin.

Töissä pyrin pitämään peräkkäisinä työpäivinä eri vaatteita tai ainakin niin, että joku osa vaatteista on eri (eli joko ylä- tai alaosa on eri kuin ed.päivänä). Usein tuuletan myös vaatteita, jos tuntuvat hiukan tunkkaiselle. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voihan yrjö mitä haisuleita! Meillä vaihtaa koko porukka kaikki vaatteet joka päivä. Jos paita tms likastuu tai on hiki ollut, niin vaihdetaan monta kertaa päivässä. Meillä ainakin on pyykkikone ja rahaa ostaa pesuaineet.

Farkut ja neuleet pestään päivän käytön jälkeen?? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

M38

Hyi helvetti. Tajuatko että oma hiki ei haise omaan nenään niin paljon kuin muiden? Siinä vaiheessa kun itse haistat jo pahan hajun vaatteissa, se on saanut muut yökkimään jo monta päivää (tai viikkoa, riippuen siitä miten huono nenä sulla on). Säälin työkavereitasi.

Pöh, pesuväli on muutama päivä. Töissä on eri vaatteet.

-Sama

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat