Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulaiset arvostelevat, koska olen hoikka

Vierailija
22.05.2016 |

Huoh...taas olisi näin kevään ja kesän tullen tiedossa muutaman juhlat ja muut sukutapaamiset. Odotettavissa siis närkästynyttä jupinaa ja halveksuvia kommentteja.

"Hui kamala! Kuule, kyllä naisessa pitäisi olla jotain, mistä ottaa kiinni!"

"Meinasitko ihan kaiken tuon jaksaa syödä?" [Ivallisesti kohtuullisesta määrästä ruokaa.]

"On se varmaan kamalaa, kun ei voi nauttia elämästä, kun pitää koko ajan miettiä painoa ja ulkonäköä."

Muutama ote suvun naisten kommenteista. Olen terve, NORMAALIPAINOINEN enkä erityisen ulkonäkökeskeinen ihminen. Terveys on minulle se ykkösprioriteetti painossa. Ja kyllä, nautin elämästäni. Mutta jostain nämä keski-ikäiset sukulaisnaiset ovat saaneet päähänsä, että minua ja ulkonäköäni on ok ruotia ja arvostella. Raivostuttavaa!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia :) Loukkaavinta on ollut anoreksiasta vihjailu ja painoni ruotiminen myös muiden kuullen.

Ja niin, olen täysin terveen näköinen ja painoinen nuori nainen, 60/164.

Vierailija
2/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanojat ovat yleensä sellaisia, yhtä pitkiä kuin paksujakin, lyhythiuksisia miehekkäitä ihrakasoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku talipallo näköjään alanuoletti aloitusta :D

Vierailija
4/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin saan kuulla tämän tästä läpipasko-kommentteja ynnä muuta, koska olen hoikka, mutta annoskokoni ovat isoja. Eipä ole koskaan raivostuttanut kuunnella noita kommentteja, ehkä joskus kyllästyttänyt, jos joku kerrasta toiseen hokee vain sitä samaa, mutta toisinaan nauran itsekin makeasti, jos naljailut ovat uusia ja hauskoja. Olen mies.

Vierailija
5/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy arvostelijoita. Itsekin olen hoikka ja siro, josta olen saanut kuulla. Sitten, kun sain vauvan ja painoa oli kertynyt, niin taas kuului "onpas Pirkkoa outoa nähdä noin pullukkana"

Vierailija
6/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat akat on alkaneet pitää omaa ylipainoaan normaalipainona johon verrattuna monet nuoret naiset on heille sairaalloisen laihoja. Ne pitäisi pudottaa takaisin maan pinnalle. Öykkärit.

Tosin, jos heille vastaa samalla mitalla tai vaikkapa vaikenemalla, alkavat he pitää ylimielisenä bimbona.

Vierailija
7/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama täällä! Nyt kun olen raskaana ja luonnollisesti pyöristynyt ovat suvun naiset okein ilakoineet ajatuksella etten tule enää pääsemään luonnolliseen painooni. Ja en ole siis mitenkään erityisen laiha. Se että suvussa on tapana olla lihava niin on anteeksi antamatonta olla hoikka ja normaalipainoinen :D

Vierailija
8/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, aivan unohdin nuo anoreksiavihjailut... Pakkohan se on olla syömishäiriö, kun en kahvipöydässä syö kuin yhden pullan, vaikka kuinka tyrkytetään ja kuittaillaan!

Kerran eräissä juhlissa kyllästyin totaalisesti siihen nälvimiseen ja totesin takaisin, että minä olen kyllä aivan normaalipainoinen, mutta tädillä taitaa olla kyllä aika rutkasti ylimääräisiä kiloja. Yleensä en toisten painoon tai ulkonäköön puutu, mutta tuolloin keitti yli. Ja tokihan se oli aivan järkyttävä loukkaus, kuinka kehtasinkaan! Vastaukseksi sain vihaista paasaamista siitä, kuinka tämä nainen kantaa kilonsa ylpeydellä, ja omapahan on kehonsa. Nii-in, vaan entäpä minun oikeuteni olla kuulematta negatiivisia kommentteja vartalostani...

Ap

Vierailija
9/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeitä sukulaisia sulla. Kyllä hoikkia /laihoja saa rääpiä ihan rauhassa mutta auta armias jos sanot läskille että se on läski.

Vierailija
10/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ne katkerat "odotas, kun tulet tähän ikään" -kommentit. Ja usein elopainon kertymisen taustalta löytyy muutakin kuin se ikä.

Vierailija
11/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisten akkojen ulinaa. :D Saan myös kuulla usein, että sun pitäis syödä parit Big Macit yms.

Vierailija
12/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, se sun vaimo onkin oikea ihrakasa

No, joo sinä oletkin lihonut sitten viimenäkemän

AI, luulin että oot paksuna, onko toi kaikki läskiä?

Jaa, rike teille tuukkaan vauvaa? Luuli än että odotatte kaksosia.

Vierailija
13/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Laihdutin normaalipainoon ja juoksen paljon pitkiä matkoja. Jalat lihaksikkaat, ylävartalo pieni, vieläpä pienet rinnat joita en vaihtaisi...

Kuulin että oli sukulaiset huolissaan onko mulla anoreksia. Huoh. Vituttaa suoraan sanottuna. Niin ja suvussa on suurin osa naisista ylipainoisia. Syön paljon koska muuten en jaksa liikkua. Mutta katson mitä syön.

Vierailija
14/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan kyllä että teillä ei syödä terveellisesti

Nämä pullat ovat myrkkyä - gluteiini ja sokeri kyllä on niin epäterveellistä

Ala terveysterroristiksi

Vierailija
15/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, niin tuttua. Mä olen koko ikäni ollut laiha, bmi 17-18. Inhottavaa huomauttelua, vittuilua ja "huolestuneita" kommentteja tulee, vegekin olen kuulemma vain, jotta saan kieltäytyä ruuasta. Todellisuudessa syön kyllä hyvin, mutta anoreksiasyytökset alkaa jos en ota kolmatta santsilautasellista.

Kuulen myös varsinkin anopin äänessä sellaista kummallista katkeraa kateellisuutta, kun en vieläkään kahden lapsen äitinä ole lihonut. Raskausaikoina tuli kyllä sellaista voitonriemuista "hähää, nyt sullakin paino nousee!!"- juttua. Ihan sekopäistä.

Vierailija
16/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin juoksen paljon, joten saan syödä ihan normaalisti ja silti BMI 20 ja rasvaprosentti 17. Olen siis hoikka ja kiinteä. Ei todellakaan tunnu kivalta kun pullukat sukulaistädit päivittelevät miten pieni olen, pyllykin ihan olematon, mitenkäs paljon minä taas painankaan. Itse vielä kestäisin tämän mutta se mikä saa mut raivon valtaan on näiden kommenttien laukominen lasten aikana.

Vierailija
17/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano takas samalla mitalla. Mä en jaksa kuunnella vittuilua. 

Vierailija
18/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit ämmät ovat karseaa seuraa, juhlissa, varsinkin liittoutuneina itseään nätimpiä ja hoikempia vastaan. Se katkeruuden ja kateuden määrä on suunnaton siellä omahyväisen komentajan plösähtäneen ulkokuoren alla.

Vierailija
19/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin varmaan tuon kokoiselle kuittaillaan yhytään mistään laihuuteen liittyvästä :D

Olen ikäni ollut 55-kiloinen (sama pituus kuin aloittajalla) ja kukaan ei ole mitään negatiivista sanonut. Oikeassa elämässä varmaan pitäisi mennä alle viidenkympin, että joku nyt edes kiinnittäisi huomiota olemukseen. 

Eli joko ap:n piirit ovat todella kummalliset tai keksii omiaan. Jokai tapauksessa voi miettiä lähinnä omaa elämäänsä. Valitsee seuransa esim. paremmin. 

Vierailija
20/43 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit ämmät ovat karseaa seuraa, juhlissa, varsinkin liittoutuneina itseään nätimpiä ja hoikempia vastaan. Se katkeruuden ja kateuden määrä on suunnaton siellä omahyväisen komentajan plösähtäneen ulkokuoren alla.

Läskeistäni huolimatta en ole katkera hoikille. En vittuile heille.