Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea huoltokatko, voiko kaupassa maksaa kortilla?

Vierailija
22.05.2016 |

04-18 kestävä huoltokatko. Nordean electron kortti, ei käteistä, voiko kaupassa käyttää?

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellä ei oikeasti ole käteistä sen vertaa, että pärjää yhden viikonlopun yli?

Anteeksi vain, mutta kaikilla ei ole tapana kantaa käteistä.

No se on sitten ihan pelkästä omasta tyhmyydestä kiinni.

Vierailija
22/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsutaan sitten pöljäksi kun ensimmäinen kerta kun tästä sain tietää, oli aikaisemmin tänään kun olin tekemässä verkko-ostosta.

Kiitos AV-mammat~

Miten on mahdollista, että olet Nordean asiakas etkä ole tiennyt??? Netti- ja mobiilipankissa on ollut tiedote kolme viikkoa. Tällä viikolla mobiilipankissa joka päivä on tullut banneri aiheesta.

Nettilehdissä on ollut monesti muistutus, jopa uutisissa oli tästä maininta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti. Tällä viikolla uutisissa kerrottu. Nettipankissa. Joka kerta, kun kirjautunut mobiilipankkiin. Miten pihalla voi ihminen olla?

En katso uutisia ja en ole kirjautunut nettipankkiin viikon aikana.

V*tun neuvostoliitto.

Vierailija
24/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käytä rahaa. Mikä helvetin ongelma tämä nyt on? Sunnuntaina nyt muutenkaan ei saa rahaa ulos konttoreista. Luulisi nyt olevan varautunut sen verran, jos niin pakko on jotain tänään maksaa.

Konttoreista? Tuu nyt jo helvetissä tälle  vuosituhannelle.

Vierailija
25/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän uutisoitiin viikko sitten jo ja Nordea kertoi, ettei kortilla voi maksaa, verkkopankkiin ei pääse eikä käteistä voi nostaa, joten samalla he kehottivat nostamaan tarpeeksi käteistä ennen sunnuntaita ja maksamaan kaikki laskut pois lauantaina. Ja siitä oli muutamassakin lehdessä muutamaan otteeseen. Jos meni ohi, niin sitten pitää odottaa huoltokatkon loppumista, mutta Nordean tuntien saat odottaa ainakin huomiseen saakka, eikä varmaan siltikään vielä toimi.

Vierailija
26/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kyllä tietoinen katkosta ja suunnittelin käteistilanteeni sen mukaan, mutta pidättekö te jotkut kommentoijat oikeasti aina käteistä lompakossa? Olen jotenkin niin kortti-ihmisiä että unohdan, jos olen jonkun setelin joskus lompakkoon työntänyt. Sinne ne katoavat sitten kuittien sekaan.

Vierailija
27/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti. Tällä viikolla uutisissa kerrottu. Nettipankissa. Joka kerta, kun kirjautunut mobiilipankkiin. Miten pihalla voi ihminen olla?

En katso uutisia ja en ole kirjautunut nettipankkiin viikon aikana.

V*tun neuvostoliitto.

Oma moka sitten, turha ulista.

Vierailija
28/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan nämä idiootit tajuavat, että ainoa oikea raha on oikeasti se käteinen seteli ja kolikko. Se toimii kaikista katkoista huolimatta, eikä mikään pankki voi näihin puuttua..Ihmiset ovat naurettavan riippuvaisia korteista.

Vierailija
29/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten takia kannattaa aina pitää varalta käteistä mukana, voi olla vaikka ettö maksupäätekin voi olla hajonnut. Mutta ensi kerralla olet viisaampi! Ja muista sitten jos saat jostakin käteistä, että kaupat aukeavat pitkälti vasta 12 koska on sunnuntai :)

Vierailija
30/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiikohan edes sitten klo 18 jälkeen? Unohdin eilen tehdä nettiostoksen loppuun ja kyseisessä kaupassa on alekoodi voimassa enää tänään. Noh, toivottavasti tosiaan toimii verkossa luotyokorttimaksaminen ja pankkivarmenne. Muuten jurppii, oma tyhmyys tietenkin kun eilen ei muistunut tämä katkos mieleen.

No miten olisi, että kokeilisit toimiiko? Ja jos ei toimi, niin nielet vaan kauniisti ylpeytesi??

Vierailija
31/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä maksan kaiken rahalla, enkä ole huomannut minkäänlaisia katkoksia missään.

Vierailija
32/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kyllä tietoinen katkosta ja suunnittelin käteistilanteeni sen mukaan, mutta pidättekö te jotkut kommentoijat oikeasti aina käteistä lompakossa? Olen jotenkin niin kortti-ihmisiä että unohdan, jos olen jonkun setelin joskus lompakkoon työntänyt. Sinne ne katoavat sitten kuittien sekaan.

No itse käytän korttia ainoastaan käteisnostoihin. Mutta meitä on toki moneen junaan.

Vierailija
33/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjentäkää säästöpossut jos on niin järkyttävä tarve käydä sunnuntaina kaupassa! Ei voi olla niiin vaikeaa oikeasti.

Vierailija
34/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tiesin huoltokatkosta vaikken edes ole Nordean asukas tai asu Suomessa enkä edes seuraa Suomen uutisia yhtä aktiivisesti kuin ennen. Käteistä kannattaa AINA olla varalla koska korttiin voi tulla vika, se voi kadota tai tulla varastetuksi, pankeissa on välillä näitä huoltokatkoksia tai häiriöitä ja niitä voi olla kauppojen maksupäätteissäkin, eikä kortti edes käy joka paikassa edelleenkään. Jos ei käteistä kanna mukana niin edes kotona kannattaisi pitää vähän käteistä, edes yhden päivän ruokarahan verran.

Vierailija
35/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tajua, että mihin näitä korttifirmoja edes tarvitaan. Jos kaikilla olisi vain käteistä, niin koko ongelmaa ei edes olisi olemassa.

Vierailija
36/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän tästä ole puhuttu kuin koko kulunut viikko että nostakaa käteistä valmiiksi :)

Tämä on hyvä esimerkki siitä että älkää luottako pankkeihin.

Vuosikausia on yritetty pankkien, valtion ja kauppojen toimesta saada Suomea maksamaan vain korteilla ja luopumaan käteisestä.

Ne jotka ovat tuohon uskoneet ovat nyt kusessa.

Samoin se että ihmiset on luottanut pankin tunnistautuiseen eri palveluissa. Nyt sitäkään ei voi käyttää.

Vierailija
37/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä katkosta on toitotettu koko viikko, uutisia myöten. Ja nimenomaan neuvottu varaamaan käteistä koska korttien varmennuskaan ei toimi.

Ja silti heti aamusta ollaan sormi suussa kun ei pääse kauppaan!

Suomalaiset on kyllä harvinaisen pöljää kansaa... huoh

Ei ole asikkaiden velvollisuus seurata mitään Nordean sivuja. Nordea velvollisuus on tavoittaa jokainen asiakas ja ilmoittaa niille tuollaisista asioista.

Vierailija
38/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lompakon yhdessä taskussa aina 20 e vararahaa, jos sen käytän nostan heti ensi tilaisuudessa sinne saman summan. 20 e siksi että sillä voi maksaa bussissakin, kotona on lisäksi 50 e.

Vierailija
39/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa rahalla. Miksi edes kyselet noin tyhmiä, jos asiasta ei edes kovin moni tiedä muutenkaan?

No kun ei ole sitä käteistä.

No kai sulla nyt joku satanen tai pari on et pystyt hoitamaan normaalit ostokset ees yhden viikonlopun? O_o

Suomea on järjestelmällisesti ajettu kortilla maksamiseen. Monessa paikassa käteinen ei edes toimi enää.

Joten ei ihmisillä todellakaan pidäkkään olla mitään käteistä mukana.

Vierailija
40/121 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla maksukortillinen tili ainakin kahdessa pankissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi