Vierailija

Minulla useampi lapsi. Ääntä pitävät, tietysti. Äiti mä haluan vettä. Äiti tuu pyyhkimään. Äiti äiti sisko kiusaa. Äiti en halua lähteä vielä kotiin. Äitiiiiii! Mitä nyt leikki-ikäiseltä voi odottaa. Ihan normaalia. Mun mielestä. Isommat juttelee normaalisti ja välillä tulee sanaharkkaa, pitää komentaa ("nyt oikeesti peli pois!"). Niillä on usein paljon asiaa, enkä todellakaan kiellä puhumasta kotona.

Miesystäväni silminnähden ahdistuu tästä melusaasteesta. Ei pysty keskittymään vaikkapa syömiseen. On ihan ihmeissään koko ajan. Mun lapset pitää hänestä ja kaipaa häneltäkin huomiota, eli kysyvät ja puhuvat.

Mitä pitäisi tehdä? Jättää koko porukan yhteiset jutut vähemmälle/pois? On puhuttu yhteisestä reissusta, mutta sehän olisi ihan helvettiä miehelle. On siis lapseton, aikuinen mies.

• ylös 11
  • alas 37

Sivut

Kommentit (33)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mun miesystävä ei jaksa perhettään vaikka yksi niistä huutavista lapsista on hänen, kaksi ei. Ei ikinä mennä minnekään koko porukalla. Ärsyttävää juu. En tiedä missä pumpulissa on kasvanut tai luolassa ihan yksin kun ei kestä normaalia elämää.

• ylös 19
  • alas 11
Vierailija

No en kyllä haluaisi jättää. Voin seurustella ilman lapsia kyllä, siis että ollaan kahdestaan. En ole uusperhettä ajatellut.

Ap

• ylös 17
  • alas 16
Vierailija

Miehillä toi on aika yleistä, ei vaan jaksa sitä möykkää. Olen nainen, äiti, enkä minäkään jaksa. Siksi ymmärrän hyvin noita miehiä.
Onkohan tämä taas yksi tabu: ei saa myöntää, ettei kestä perhe-elämää sen kaoottisen metelin ja häsäyksen takia.
Olen introverttiyten taipuvainen, tarvin paljon rauhoittavaa yksinoloa.

• ylös 57
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No en kyllä haluaisi jättää. Voin seurustella ilman lapsia kyllä, siis että ollaan kahdestaan. En ole uusperhettä ajatellut.

Ap

Mitä teet miehellä, joka ei halua koko pakettia vaan vain rusinat pullasta. Et yhtikäs mitään. Sama mies katoaa paikalta kun kohtaat vastoinkäymisiä tai perhettäsi kohtaa suru. Jätä keskenkasvuinen mies kasvamaan vielä äläkä ala curlata elämää helpommaksi AIKUISELLE MIEHELLE.

• ylös 17
  • alas 19
Vierailija

Eihän kenenkään ole pakko tehdä lapsia tai kestää meteliä jos ei halua. Miksi teette lapsia jos ette kestä perhe-elämää, josta väistämättäkin kuuluu ääniä.

• ylös 11
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jätä se, ja ota oikea MIES tilalle. Ei tule toimiin.

Ja taas naiset asettavat standardit oikealle miehisyydelle - eihän se ole mies eikä mikään joka ei kestä penskojen kiljuntaa.

Entäs jos on tottunut hiljaisuuteen ja rauhallisuuteen eikä voi yksinkertaisesti sietää mitään terävämpiä/kovempiä ääniä tai ylimääräistä liikehdintää? Sehän se joo miehen tekee että sietää näitä...

• ylös 36
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja taas naiset asettavat standardit oikealle miehisyydelle - eihän se ole mies eikä mikään joka ei kestä penskojen kiljuntaa.

Entäs jos on tottunut hiljaisuuteen ja rauhallisuuteen eikä voi yksinkertaisesti sietää mitään terävämpiä/kovempiä ääniä tai ylimääräistä liikehdintää? Sehän se joo miehen tekee että sietää näitä...

Kyllä mieheltä pitää voida vaatia et kestää pikkumeteliä samoin kun lasten normaalia toimintaa ilman et on heti mököttämässä. Mikä mies sellanen on joka vikisee joka pikkuasiasta.

• ylös 4
  • alas 20
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei me äiditkään jakseta melua ja riehumista mutta minä ainakin olen aikuinen en ala leikkimään mitään uhria kun on perhe mistä lähtee ääntä. Täytyy osata elää maailmassa tai muuttaa metsän keskelle.
Nro4

• ylös 10
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei me äiditkään jakseta melua ja riehumista mutta minä ainakin olen aikuinen en ala leikkimään mitään uhria kun on perhe mistä lähtee ääntä. Täytyy osata elää maailmassa tai muuttaa metsän keskelle.
Nro4

No jätä se. Nythän sä ite oot uhri kun jäät kattoon tollasta hienohelmaa joka ei kestä elämän ääniä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä teet miehellä, joka ei halua koko pakettia vaan vain rusinat pullasta. Et yhtikäs mitään. Sama mies katoaa paikalta kun kohtaat vastoinkäymisiä tai perhettäsi kohtaa suru. Jätä keskenkasvuinen mies kasvamaan vielä äläkä ala curlata elämää helpommaksi AIKUISELLE MIEHELLE.

Mä en tosiaan tarjoa mitään pakettia :) Tarjoan itseäni. Mies on tarkoituksella lapseton, introvertti tyyppi. Tarvii rauhaa. Ollaan vietetty joskus aina aikaa lasten kanssa ja kyllä se tosiaan aika koville miehellä ottaa. 1vrk on maksimi. Olen ajatellut, että tottuu, mutta ehkä se ei vaan totu.

Seurusteltu ollaan jo pitkään, ei ole mikään uusi juttu. Mies on tukenut mua tosi isoissa vaikeuksissa, ollut mun kallio. Ei hän ole keskenkasvuinen... Enkä siis jätä. Mietin vain, että voisko jotenkin helpottaa miehen "tottumista", joskus kuitenkin olisi kiva olla kaikki yhdessä, kun lapsetkin hänestä tosi paljon tykkää.

Ap

• ylös 14
  • alas 7
Vierailija

Jos mies olisi lasten isä, niin en ymmärtäisi hänen käytöstään, mutta kun mies on reväisty keskelle kersalaumaa ja rääkyvä akka vielä siihen kaiken päälle, niin ei kukaan jaksa sellaista touhua. Miksi hän on edes halunnut tulla tuohon porukkaan? Eikö hän saa mukavaa, lapsetonta ja oman oloista naista kun pitää lyöttäytyä jonkun mölyävän perheellisen naisen mukaan? Valinta on toki hänellä, mutta voihan niitä lapsukaisiakin yrittää hillitä normaaleiksi. Kaikki möly ei ole "normaalia" vaikka ap onkin siihen tottunut. Toivottavasti miehellä on kotona edes joku rauhallinen paikka, mihin kakarat eivät saa mennä - onko?

• ylös 25
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos mies olisi lasten isä, niin en ymmärtäisi hänen käytöstään, mutta kun mies on reväisty keskelle kersalaumaa ja rääkyvä akka vielä siihen kaiken päälle, niin ei kukaan jaksa sellaista touhua. Miksi hän on edes halunnut tulla tuohon porukkaan? Eikö hän saa mukavaa, lapsetonta ja oman oloista naista kun pitää lyöttäytyä jonkun mölyävän perheellisen naisen mukaan? Valinta on toki hänellä, mutta voihan niitä lapsukaisiakin yrittää hillitä normaaleiksi. Kaikki möly ei ole "normaalia" vaikka ap onkin siihen tottunut. Toivottavasti miehellä on kotona edes joku rauhallinen paikka, mihin kakarat eivät saa mennä - onko?

Luit varmaan, mitä kirjoitin? Emme suinkaan asu yhdessä. Miehellä on kyllä aikaa ilman mun lapsia noin 29/30 päivää kuukaudessa.

Ap

Vierailija

Mun mies ei kestä myöskään. Meillä vain yksi lapsi (1.5 v.). Vauva-aika oli minullekin raastavaa itkuisuddn takia. Nyt jo helpompaa. Mies haluaisi levittää persettään sohvalla töiden jälkeen ja olla rauhassa. Ei kestä kuunnella kun lapsi kiukkuaa jne. Välillä leikkii lapsen kanssa ja he nauravat yhdessä, mutta mies ei väsyneenä siedä ollenkaan perus iltakiulutteluja tai sitä että pitäisi tehdä jotain lapsen eteen tai lapsen kanssa.

Vierailija

Älä kiusaa lapsiasi tällä miehellä. Mies ei kestä melua ja lasten seuraa. Lapsesi taas ovat isähahmon ja aikuisen nälkäisiä, ja tykkäisivät varmaan mistä tahansa karvanaasusta jonka laahaat heidän kotiinsa. Mutta katkera suru ja pettymys se on jos vastakaikua ei tule. Etkö itse näe mitä olet lapsillesi tekemässä?

• ylös 5
  • alas 10
Vierailija

Kuinka kauan olette olleet yhdessä?
Tunnistan siis itseni miehessäsi ja olen parisuhteessa yh-isän kanssa. Mulla tottumiseen meni noin vuosi ja vasta kolmen vuoden jälkeen pystyin muuttamaan saman katon alle.
Nykyään nuo miehen meluapinat on mulle todella rakkaita, mutta koville se otti :D

Vierailija

Siis hetkonen! Miksi ne lapset meluaa koko ajan? Ja miksi niiden meluamista muka ei voi rajoittaa? Tottakai lapset puhuvat paljon, mutta eivät ne nyt kai jatkuvasti sua pompota?
Kyllä mä ainakin sanon ihan reilusti omille lapsilleni, että nyt ollaan hetki hiljaa. Ei sellaista taukoamatonta puhetulvaa kestä pyhimyskään... Eikä nuo lapset siitä rikki ole menneet.

En mä miestä tuollaisen takia jättäisi, jos teillä kerran on hyvä suhde, etkä ole uusioperhettä hänen kanssaan perustamassa. Siis sellaista, missä olette lasten kanssa saman katon alla aina.

• ylös 15
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.