Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni ei kestä perhe-elämää

Vierailija
21.05.2016 |

Minulla useampi lapsi. Ääntä pitävät, tietysti. Äiti mä haluan vettä. Äiti tuu pyyhkimään. Äiti äiti sisko kiusaa. Äiti en halua lähteä vielä kotiin. Äitiiiiii! Mitä nyt leikki-ikäiseltä voi odottaa. Ihan normaalia. Mun mielestä. Isommat juttelee normaalisti ja välillä tulee sanaharkkaa, pitää komentaa ("nyt oikeesti peli pois!"). Niillä on usein paljon asiaa, enkä todellakaan kiellä puhumasta kotona.

Miesystäväni silminnähden ahdistuu tästä melusaasteesta. Ei pysty keskittymään vaikkapa syömiseen. On ihan ihmeissään koko ajan. Mun lapset pitää hänestä ja kaipaa häneltäkin huomiota, eli kysyvät ja puhuvat.

Mitä pitäisi tehdä? Jättää koko porukan yhteiset jutut vähemmälle/pois? On puhuttu yhteisestä reissusta, mutta sehän olisi ihan helvettiä miehelle. On siis lapseton, aikuinen mies.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on idiootti ku ottanu yh-mamman ja jonku toisen mulkunkuulat siinä sivussa:D

Vierailija
22/33 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei munkaa mies tunnu kestävän. Harmi, kun se sattuu olemaan kuitenki lasten isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen miehen tulee ottaa koko paketti. Lapset ja sinä tarvitsette aikuisen miehen, joka jaksaa kantaa vastuuta. Ainakin poikalapsille isähahmo on todella tärkeä.

Tiedän mistä puhun. Meillä perusperhe, mutta isä käyttäytyy kuin teini. En tiiä kauanko tätä jaksan, en tajunnut mitä miehen lapsellisuudesta seuraa ennen kuin nyt kun pojat lähentelee murrosikää.

Vierailija
24/33 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, voisitteko lopettaa tuon puheen siitä, miten aloittaja tarvitsee "aikuisen miehen". Se, ettei siedä lasten mökellystä, huutoa ja jatkuvaa sopotusta, ei liity millään tavalla aikuisuuteen.

Vierailija
25/33 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu toimiin. Saat kokea olevasi jollain tapaa altavastaajana koko suhteen ajan.

Näin. Yhtälö ei vain toimi.

Vierailija
26/33 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä haluaisi jättää. Voin seurustella ilman lapsia kyllä, siis että ollaan kahdestaan. En ole uusperhettä ajatellut.

Ap

Ehkäisy ksnnattaa tuplavarmistaa, ettei teistä tule uusperhettä.

Vierailija
27/33 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhemuotoja ja erilaisia elämäntyylejä on lukemattomia. Kenellä on oikeus varata "normaali elämä" kokemaan juuri (pikku)lapsiperhettä? Että juuri se on normaalia elämää ja normaalin elämän ääntä, ja jos ei siitä pidä, on jotenkin viallinen ja kypsymätön?

Minusta paljon kypsymättömämpi on se, joka näin väittää.

Vierailija
28/33 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kerran on introvertti, joka tarvitsee myös omaa rauhaa, niin homma toimii niin, että mies saa tarvittaessa sitä rauhaa. Tarvitaan riittävästi tilaa ja vaikka pihamökki, minne mies voi halutessaan vetäytyä.

Vierailija
29/33 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäiset lapset ensimmäiselle sijalle! Äiti kestää vaikka selibaatissa pari vuotta tai sitten treffailee vain silloin, kun lapset ovat isällään.

Vierailija
30/33 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhemuotoja ja erilaisia elämäntyylejä on lukemattomia. Kenellä on oikeus varata "normaali elämä" kokemaan juuri (pikku)lapsiperhettä? Että juuri se on normaalia elämää ja normaalin elämän ääntä, ja jos ei siitä pidä, on jotenkin viallinen ja kypsymätön?

Minusta paljon kypsymättömämpi on se, joka näin väittää.

Sellainen aikuinen jolla on lapsia on perhe-elämä normaalia elämää. Siihen sitten uusi kumppani sopeutuu tai ei sopeudu, bye bye.

Vierailija
31/33 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kerran on introvertti, joka tarvitsee myös omaa rauhaa, niin homma toimii niin, että mies saa tarvittaessa sitä rauhaa. Tarvitaan riittävästi tilaa ja vaikka pihamökki, minne mies voi halutessaan vetäytyä.

Jos näjee yhden kerran kuukaudessa, niin luulisi omaa rauhaa olevan riittämiin.

Vierailija
32/33 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on puolet ajasta isällään, joten eivät ole isää tai isähahmoa vailla. Miesystäväni on myös tosi kiltti mun lapsille, ei tee tai sano mitään ilkeää tai rumaa. Huomaan tuon ahdistuksen vain itse. Ei mies sitä mainosta tai lapsiin pura. Mies on siis kyllä aikuinen ja järkevä mies, introvertti vaan ja tottumaton lapsiin. Joistakin vastauksista sain hyvää ajateltavaa, kiitos niistä. Yhdessä ollaan oltu kolmisen vuotta, mutta lapsia mies tavannut vasta vuoden verran. Kiire ei ole mihinkään.

Ap

Vierailija
33/33 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisi auttaa, jos mies tapaisia lapsia pienemmissä erissä. Siis vähän kuin totuttaisi pikku hiljaa. Koko päivä huutokuoron kanssa on raskasta, mutta tunti menee helposti. Ja sitten kaksi tuntia, kolme...

Pitää myös muistaa, että miehelle Ap:n lapset on raskaampia kuin maailman kaikki muut lapset, näiden lasten mielipiteellä kun on merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan