Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako laittaa piuhat poikki vaikka mies ei halua?

Vierailija
21.05.2016 |

Meillä kaksi lasta. En ole tippaakaan äidillinen. Olen kaveriäiti ja mies hoitaa kasvatuksen. Koen kaikki tilanteet joissa pitää olla määrätietoinen jotenkin raskaina ja annan aina periksi. En ole äitityyppiä ja itku ahdistaa. Tytöt ovat 3 ja 5. Saatiin lapset nuorina, tai minä olin 22 mies 28..

Nyt sitten on saatu viimein laina ja aletaan rakentaa taloa. Eka lapsi oli vahinko. Mies halusi aina lapsia, minä en ollut varma haluanko ensimmäistäkään. Kun lapsi syntyi, halusin hänelle sisaruksen, se oli selvää.

Nyt olen tyytyväinen näihin, ja helpottunut että tässä nämä ovat! Pillerit ei minulle sovi, kortsusta ei tykätä ja keskeytetty pelottaa. Olen ajatellut käydä laittamassa piuhat poikki.

Sanoin asiasta miehelle, niin järkyttävä riita. Hänen mielestään näin nuorena ei ole mitään järkeä. Ja mitä jos haluammekin uuteen taloon vauvan!! Olin jotenkin järkyttynyt, kun myös mies on kokenut tämän lapsiajan aika rankkana. Mitä te tekisitte? Pelkkä ajatus saman aloittamisesta kauhistuttaa. Lisäksi tämä äitiys ei ole vahvinta osaamistani.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin Niinkuin tähänkin asti ja jos kävisi niin että tulisin raskaaksi tekisin abortin. Kun väittelee seksiä 4 päivää ennen ovista ja yhden päivän jälkeen niin aika pieni riski tulla raskaaksi.6 vuotta tällä tyylillä takana eikä yhtäkään vahinkoa ole tullut.

Vierailija
2/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piuhojen poikki laittaminen voi olla hormonaalisesti rankkaa naiselle.

Ota selvää riskeistä ennen kuin teet päätöksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ehkäisyimplantti nyt ainakin alkuun. Se sopii myös esim. migreenistä kärsiville, joille pillerit eivät käy.

Turha teidän on asiasta nyt alkaa vääntää, ei sinulle suostuta tekemään vasektomiaa kuitenkaan ennen kuin olet 30. Puhukaa sitten parin-kolmen vuoden kuluttua uudestaan, kun kolmivuotinen ehkäisyimplantti alkaa vedellä viimeisiään ja sinulla on tarpeeksi ikää toimenpiteeseen.

Vierailija
4/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti laitatuttaa piuhat poikki, jos ikäsi suinkin riittää. Olin laskevinani, että et ole vielä kolmeakymmentä (thanks vitosen matikkapää, tässä konkreettinen seuraus!), mikä Suomessa on yleisesti ottaen sterin alaikäraja. Miehen mieliksi ei missään nimessä pidä enää lisääntyä, teillä on jo kaksi pientä lasta eikä äitiys ole sinulle elämäntehtävä. Siinä ei siis ole mitään väärää, kaikki naiset eivät todellakaan ole mitään syntymämutseja eikä tarvitsekaan olla. Hoidatte ja kasvatatte nyt pikku pöppiäiset parhaan kykynne mukaan ja jätätte lisääntymisen muille. Tsemppiä sinulle elämääsi! :)

Vierailija
5/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ei se mitään vaikuta. Ap:n pitäisi nyt kuitenkin keskustella perusteellisesti miehensä kanssa, että hän ymmärtäisi lapsiluvun olevan hänen osaltaan täynnä.

Vierailija
6/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Nimenomaan ei ole. Kun piuhat pannaan poikki niin ei siinä hormonitoiminnassa mikään muutu.

Vierailija
7/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyimplantti? Onko sama kuin ehkäisykapseli? Hormonit on vaan mulle jotenkin liikaa. Väsyttää ja ärsyttää jatkuvasti niin en voi niitä syödä. Lisäksi jatkuva makeanhimo mikä menee todella yli. Saatan miettiä monta tuntia miltä laku maistuu yms. Nämä kaikki menee aina ohi kun lopetan pillerit. Ja kapseleissa samaa hormonia.

Kuparikierukkaan en luota, ja tosiaan tuo keskeytetty + ovulaation seuraaminen on aika streaavaa. Mies ei ikinä antaisi tehdä aborttia. Ja vaikka onkin naisen päätös, en voisi sitä tehdä jos mies kovasti haluaisi vauvan. Siksi pelkään jatkuvasti olevani raskaana, kun tytötkin syntyi yhdestä kerrasta..

En ole vielä kolmeakymmentä, en tuosta rakasta tiennyt edes. Eikö edes yksityisellä suostuta? Olen miettinyt tätä jo aika kauan.. Mietin, olenko törkeä jos menen kertomatta miehelle? Luulen, että laskisi hänen halujaan jos kertoisin. Mietin myös, haluaako hän tiedostamattaan vielä poikaa...

Ap

Vierailija
8/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tuntuu ettei mies edes ymmärrä mitä vaatii saada toisen jälkeen kroppa kuntoon! Meni yli vuosi reilusti.. Ja mitä se olisi kolmannen jälkeen 😳 Nyt vasta olen saanut kunnolla omaa aikaa urheilla ja keskittyä töihin kunnolla. Olen muutenkin vähän itsekeskeinen hedonisti. Toki olen lapsien kanssa mielelläni, mutta arvostan rauhallisia hetkiä ja luontoa ja pitkää aamupalaa... Vauvan kanssa kaikki olisi taas haaveita vaan. Nytkin vaikea saada omaa aikaa ilman morkkista, kun yhtälailla mies käy töissä yms.

Ja myös pelottaa jos kolmannella olisi jotain vikaa. Kuitenkin jo kaksi tervettä ja iloista ja melko helppoakin tapausta saatu, niin jatkuisiko hyvä tuuri..

Mies kyllä siitä ihana, että antaa mun rauhassa olla huono äiti. Ei sillä tavalla vaadi, että yrittäisin edes 😄

Ap

Vierailija
9/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä jopa on jo lapsia, käytännössä kaksi enemmän kuin sä oisit koskaan halunnut. Eiköhän tuossa ole millä mittarilla laskettuna jo kompromissia ihan tarpeeksi.

Kerro miehelle, että menet steriin, jos sitten jostain syystä sittenkin haluatte vielä lapsen, niin jokunen satanen yksityislääkärin tiskiin ja se purkaa sen. Annat miehelle sen ajatuksen, että hänellä on se teoreettinen mahdollisuus ja sä saat olla rauhassa.

Vierailija
10/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa.

Vierailija
11/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo purkaminen mahdollista? Tosi hienoa jos on! Varmasti suostuu, koska ei hänkään tähän hetkeen lapsia halua. Tuossa talossakin varmaan kestää näillä aikatauluilla ikuisuus 😁

Vierailija
12/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo purkaminen mahdollista? Tosi hienoa jos on! Varmasti suostuu, koska ei hänkään tähän hetkeen lapsia halua. Tuossa talossakin varmaan kestää näillä aikatauluilla ikuisuus 😁

On täysin mahdollista, niitä puretaan julkisellakin puolella, mutta siellä on erinäisiä kriteereitä sille, yksityisellä riittää perusteluksi maksettu lasku :)

Vierailija
13/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun asiasi. Jos miehen on välttämätöntä saada lisää lapsia hän voi tehdä niitä jonkun toisen kanssa.

Vierailija
14/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin mahdollista, niitä puretaan julkisellakin puolella, mutta siellä on erinäisiä kriteereitä sille, yksityisellä riittää perusteluksi maksettu lasku :)

Sitä 30-vuotispäivää on silti odotettava yksityiselläkin, että sterin saa edes teetettyä.

Vierailija
15/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä 30-vuotispäivää on silti odotettava yksityiselläkin, että sterin saa edes teetettyä.

On siinä lasten lukumäärä myös, mutta en muista, että kuinka monta lasta pitää olla?

Vierailija
16/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä lasten lukumäärä myös, mutta en muista, että kuinka monta lasta pitää olla?

3

Vierailija
17/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa tai Virossa saat sterin jo nyt.

Vierailija
18/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä steriä mennä tekemään sillä ajatuksella että sen voi purkaa.

Steri on tarkoitettu pysyväksi ehkäisymenetelmäksi.

Vierailija
19/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näppylä kirjoitti:

Ei sitä steriä mennä tekemään sillä ajatuksella että sen voi purkaa.

Steri on tarkoitettu pysyväksi ehkäisymenetelmäksi.

No tuota ei onneksi päätä yhtään kukaan toisen ihmisen puolesta.

Vierailija
20/26 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun asiasi. Jos miehen on välttämätöntä saada lisää lapsia hän voi tehdä niitä jonkun toisen kanssa.

Jos mies hokisi yli vuoden haluavan vauvan, niin saattaisin jopa suostua. Jotenkin on sellainen ajatus, että haluaisin toisen olevan tosi onnellinen. Ja kun hän kuitenkin on näidenkin kanssa joutunut paljon osallistumaan, niin tietäisi mitä se on. Olen kuitenkin lähes 100% varma että itse en vauvoja enää haluaisi. En edes lapsena leikkinyt nukeilla. Ja olen vaan todella laiska muutenkin. Hirveän onnellinen silti siitä, että lapsista huolimatta meillä menee todella hyvin. Ehkä sitä sitten kuitenkin sopeutuu tilanteeseen. Enkä nyt noita pois antaisi ikinä! Nyt vaan kaikki on niin hyvin, että ajatus vauvasta tuntuu tuomiolta.

Varmasti 30 täytettyäni haen sen sterin! Kiitos tiedoista!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi