Autismista kertominen koulussa?
Lapsellani on autismin kirjon häiriö. Hän on 10-vuotias. En tiedä kannattaako hänen kertoa muille oppilaille tästä. Opettajalle olen kertonut ja olen sanonut ettei hän saa kertoa asiasta kenellekään. Opettaja oli sanonut, että olisi hyvä kertoa muille oppilaille, jotta he voisivat sitten aina ohjeistaa lastani, kun tämä tekee jotain epätavallista. Opettajan mielestä lapseni pitäisi käyttäytyä normaalisti. Mitä te ajattelette tästä kaikesta? Aikaisemmin muut oppilaat eivät ole pitäneet lastani yhtään omituisena, mutta pelkään tilanteen muuttuvat, jos autismista muille kerrotaan. Muutenkin tuntuu ihmeeltä opettajan perustelu. Että oppilaiden pitäisi tietää lapseni autismista, jotta voisivat aina huomattaa tällä, kun hän käyttäytyy omituisesti.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En raivoa, mutta minulla on oikeus suuttua ihmisen puolesta, jota kiusaatte!
Ap
Mitäpä jos jätät palstailun tältä illalta ja menet vaikka miettimään Putinin pierutyynykepposia?
Kiitos vaan, mutta sellainen mietiskely ei kiinnosta minua! Olen lääkäri, en monisairainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet asiallinen ja uskon että aidosti asiasta kiinnostunut ja huolissasi. Kaikkea hyvää pojallesi
Laitan silti alapeukkuja koska vaikutat vihaiselta ja se ärsyttää. Laitat jokaisen lauseen perään huutomerkin, komentelet muitat, olet oikea mielensäpahoittaja ja intät vastaan. Joten kyllä raivoat. Yhdyn aiempaan kommenttiin ja kehoitan sinua rauhoittumaan.
En ole laittanut joka lauseen perään huutomerkkiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet asiallinen ja uskon että aidosti asiasta kiinnostunut ja huolissasi. Kaikkea hyvää pojallesi
Laitan silti alapeukkuja koska vaikutat vihaiselta ja se ärsyttää. Laitat jokaisen lauseen perään huutomerkin, komentelet muitat, olet oikea mielensäpahoittaja ja intät vastaan. Joten kyllä raivoat. Yhdyn aiempaan kommenttiin ja kehoitan sinua rauhoittumaan.En ole laittanut joka lauseen perään huutomerkkiä.
Ap
Tuoko oli ainoa asia joka kommentissani kiinnosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan silti alapeukkuja koska vaikutat vihaiselta ja se ärsyttää. Laitat jokaisen lauseen perään huutomerkin, komentelet muitat, olet oikea mielensäpahoittaja ja intät vastaan. Joten kyllä raivoat. Yhdyn aiempaan kommenttiin ja kehoitan sinua rauhoittumaan.En ole laittanut joka lauseen perään huutomerkkiä.
Ap
Tuoko oli ainoa asia joka kommentissani kiinnosti?
Ei kiinnostanut kommentissasi mikään! Tulin vain todistaneeksi, että valehtelet!
Ap
Ei viitsi täällä enää keskustella. Koko paikka on selvästi täynnä moniongelmaisia nuorena eläkkeelle jääneitä luusereita. Ei voi mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koko paikka on selvästi täynnä moniongelmaisia nuorena eläkkeelle jääneitä luusereita. Ei voi mitään.
Älä projisoi omia ominaisuuksiasi muihin.
En ole eläkkeellä vaan töissä sairaalassa lääkärinä.
Ap
Jos et kerta ole Henna, niin miten tiesit, ettei nimimerkki Psykiatri ole oikea? Kiinni jäit Henna, olet tosi huono valehtelemaan! Miksi valehtelet, kun tiedät sen olevan synti?
AP itse kirjoittelee noita viestejä, näkee kellonajoista: Kaikki tulee peräkkäin. Hohhoijaa mikä provo.
Että mitähän vitttua täällä tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
AP itse kirjoittelee noita viestejä, näkee kellonajoista: Kaikki tulee peräkkäin. Hohhoijaa mikä provo.
Ja mitäköhän viestejä?
Ap
Ootko lukenu hyviä kirjoja viime aikoina?
Vierailija kirjoitti:
Ootko lukenu hyviä kirjoja viime aikoina?
Olen.
Ap
Meillä myös vasta diagnosoitu Tourette lapsella. Opettajan suosituksesta emme infoa esim. luokkaa siitä. Opella on vastaavasta infoamisesta vain huonoja kokemuksia. Lapsestamme ei juuri huomaa oireilua ellei tiedä. Emme halua kiusaamista erikoisen diagnoosin takia.
Jospa ihmiset voisivat vihdoinkin puhua aiheesta!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Moi Henna
Kuka on Henna?
Henna ei ole ainakaan tähän ketjuun mitään kirjoittanut! Ihan eri tyyli hänellä on kirjoittaa!
T. Äidinkielen opettaja
Pitää kertoa, jotta lapset tietävät alkaa syrjimään vammaista!
Laitan silti alapeukkuja koska vaikutat vihaiselta ja se ärsyttää. Laitat jokaisen lauseen perään huutomerkin, komentelet muitat, olet oikea mielensäpahoittaja ja intät vastaan. Joten kyllä raivoat. Yhdyn aiempaan kommenttiin ja kehoitan sinua rauhoittumaan.