Haisevat kainalot ja desinfiointiaine.
Mulla haissut kainalot ikuisuuden. Olen kokeillut kaikki hajusteettomat dödöt mitä olen löytänyt. Ainoa mikä auttoi hetkeksi, oli Absolut Torr, mutta mun iho ei kestä sitä.
Olen nyt sitten ollut ilman dödöä, laittanut vain desinfiointiainetta kainaloihin ja kainalot haisevat vähemmän kuin dödön kanssa.
Aloin miettimään, että jos laitan ensin desinfiointiainetta, annan sen kuivua ja sen jälkeen dödöä. Meneeköhän dödö huonoksi, kun kainalohan ei ole puhdas, vaan siinä on sitä desinfiointiainetta. Tai puhtaampi se kainalo taitaa silloin olla, mutta dödöön ei kai saisi mennä muita aineita.
Tajusiko kukaan mitä tarkoitan? 😂
Ja sitten mietin, että kuinka kauan tuota desinfiointiainetta oikein voi käyttää?
Kommentit (9)
Kannattaa myös pestessä kokeilla jotain hellävaraista pesusientä (esim. Konjac-sieni), jolla saa suihkussa pestyä paremmin pois aiemmat dödöjäämät. Uskoisin tuon desinfiointiaineenkin perustuvan siihen puhdistavaan vaikutukseen. :)
Olen käyttänyt konjak-sientä n. kuukauden. En ole huomannut, että se auttaisi.
Jatkan siis desinfiointiaineen käyttöä.
Ap
Mäkin joskus laapin käsidesillä kainaloitani. Haju on tosin pinttynyt siihen nahkaan ;(
Todella ärsyttävää! Kainaloiden kuorinta lisää muutaman hajuttoman tunnin, mutta sitten se lemu puskee läpi.
Ap
Ootko muuten seuraillut ruokavalion tai vedenjuonnin vaikutuksia hajuihin? Joillakin on luonnostaan voimakkaat hajut, mutta joillakin saattaa ruokavalio olla osasyyllisenä.
Ja haiseeko kainalot vaatteista riippumatta (/alasti) vai oletko huomannut teko- ja lionnonkuiduilla olevan vaikutusta?
Itellä on auttanu hienhajuun sellain dödö, ku foreverin aloe ever-shield. Plussaa on ettei tuo sisällä edes alumiinia.
Aiemmin olen kanssa kokeillut kaikenmaailman absolut torrit, kookosöljyt ja perusdödöt, (myös deainfiointiaineet) mutta mikään ei ole auttanut niin hyvin kuin tuo yllämainitsemani.
Samoin se on auttanut, etten pese kainaloita enää muulla kuin vedellä. Kuulostaa varmaan kyllä kummalta, mutta eipä vaan enää kainalot haise.
Ne pahat hajut on bakteerien tuotoksia, joten tokihan desinfiointi auttaa asiaan. Pysyvämpi ratkaisu olisi majoittaa kainaloon bakteeristo, joka ei haisevia tuotteita tuota ja pitää ne haisulipöpötkin loitolla. Googlaa Nitrosomonas eutropha, jos kiinnostaa.
Mulla ei toimi mikään muu kuin dödö n. kerran viikossa. Muuten kainaloihin pinttyy sellainen myrkkyhiki joka haisee voimakkaasti heti suihkun jälkeenkin. Desifioinnilla ei tuohon vaikutusta.
Kannattaa koittaa ja katsoa mitä tapahtuu. Ja en tiedä kuinka kauan sitä voi käyttää, mutta arvelisin, että niin kauan kun ei tule mitään iho-oireita tai muita sivuvaikutuksia?