Miksi alkoholi on edelleen Suomessa niin kova juttu?
Miksi tämän hermomyrkyn juominen on niin pyhä asia meillä? Paatunut tapa vai oravanpyörä. Hirveen moni kaveri on maanantaina ihan haulikolla ammutun näköinen ja oloinen kädet vapisten töissä ja katse pelokas. Alkoholilla mennään toki lujaa alkus, mutta kyllä se seinä pian tulee vastaan... Ihmiset jotka oli ennen hyviä iloisia kavereita ovat muuttuneet tunteettomiksi ja sydämmettömiksi mulkuiksi, jotka eivät osaa enää nauraa tai hymyillä, ennenkuin on vähintään se promille veressä. Mikä mahtaa olla se prosentti tätänykyä alkoholin suurkuluttajille? Tästä ei kuulkaas hyvä seuraa kun mennään parikymmentä vuotta eteenpäin.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole seurasusta alkoholipolitiikasta. Kieltolait ja rajoitukset ovat opettaneet siihen että viinaa kiskotaan kaksin käsin kun tulee tilaisuus. Onneksi nuorempien sukupolvien myötä tämä tapa on kuolemassa.
Tämä on mielestäni todella outoa. Yleensä pikkukakara alkaa kapinoimaan, jos jokin asia kielletään. Kieltolaki oli voimassa sen takia että tarvittiin selväpäisiä ihmisiä kun tilanne oli aika rankka. Tuohan on aivan naurettavaa, että aikuiset varttuneet ihmiset alkaisivat uhalla juomaan alkoholia. Ei kuulosta oikein kypsältä. Suomalaiset eivät ole muutenkaan edes mitään alkoholikansaa olleet ennen sotia. Ihan hyvä että suurin osa alkaa lopettelemaan tuon sairaan vaarallisen hermomyrkyn käyttöä.
paljon puhutaan huumeista, mutta kyllä kalja on edelleen parasta.
Vierailija kirjoitti:
paljon puhutaan huumeista, mutta kyllä kalja on edelleen parasta.
Totta. Muutaman kaljan kun ottaa niin se rentouttaa, humala on kevyt eikä krapulaa tule. Mitään vahvempaa ei kannata kaadella kitusiin. Kaljanjuonninkin voi lopetta sitten vanhana kun tulee kihtioireita, jos tulee.
Monissa maissa joissa ei "ryypätä", käytetään enemmän muita päihteitä. Taitaa kuulua jollakin tavalla ihmisluontoon.
Olen erilaisten alkoholijuomien suuri ystävä, mutta siitä huolimatta alkoholin käyttöä päihteenä en henkilökohtaisesti ymmärrä lainkaan. Minulle riittää yksi laatuolut tms. kerrallaan (siis esim. illassa), en halua juoda edes sitä "muutamaa".
Pää asia saada pää sekaisin. Tajusitteko?
Vierailija kirjoitti:
Pää asia saada pää sekaisin. Tajusitteko?
Juu. Kepeät mullat sulle vaan.
Join ennen ahdistukseen pari lasia viiniä, kunnes sitä ahdistusta tuli aina vain enemmän, jolloin sitä viiniä oli juotava aina vain useammin. Sitten viini alkoi jo sinänsä aiheuttaa ahdistusta ja oravanpyörä oli valmis.
Olen nyt raitis ja ahdistusta tulee edelleen silloin tällöin. Nyt tiedän, ettei sitä kannata paeta mihinkään, vaan se kuuluu elämään, että joskus asiat vain ahdistaa. Alkoholiin en halua sitä enää hukuttaa varsinkin kun tiedän, että alkoholista tulee vain uusia ongelmia entisten lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Join ennen ahdistukseen pari lasia viiniä, kunnes sitä ahdistusta tuli aina vain enemmän, jolloin sitä viiniä oli juotava aina vain useammin. Sitten viini alkoi jo sinänsä aiheuttaa ahdistusta ja oravanpyörä oli valmis.
Olen nyt raitis ja ahdistusta tulee edelleen silloin tällöin. Nyt tiedän, ettei sitä kannata paeta mihinkään, vaan se kuuluu elämään, että joskus asiat vain ahdistaa. Alkoholiin en halua sitä enää hukuttaa varsinkin kun tiedän, että alkoholista tulee vain uusia ongelmia entisten lisäksi.
Hyvä että pääsit irti alkoholista. Voitko kertoa milloin sinua ahdistaa ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pää asia saada pää sekaisin. Tajusitteko?
Juu. Kepeät mullat sulle vaan.
Sinä luulet vissiin selviäväsi elämästä hengissä? Sehän on lähes varmaa että kun pysyy erossa päihteistä ja seksistä elää ikuisesti. Tai ainakin se tuntuu siltä kun ei ole mitään iloa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole seurasusta alkoholipolitiikasta. Kieltolait ja rajoitukset ovat opettaneet siihen että viinaa kiskotaan kaksin käsin kun tulee tilaisuus. Onneksi nuorempien sukupolvien myötä tämä tapa on kuolemassa.
Tämä on mielestäni todella outoa. Yleensä pikkukakara alkaa kapinoimaan, jos jokin asia kielletään. Kieltolaki oli voimassa sen takia että tarvittiin selväpäisiä ihmisiä kun tilanne oli aika rankka. Tuohan on aivan naurettavaa, että aikuiset varttuneet ihmiset alkaisivat uhalla juomaan alkoholia. Ei kuulosta oikein kypsältä. Suomalaiset eivät ole muutenkaan edes mitään alkoholikansaa olleet ennen sotia. Ihan hyvä että suurin osa alkaa lopettelemaan tuon sairaan vaarallisen hermomyrkyn käyttöä.
Ennen oli lupa kotipolttoon. Sitten valtio keksi verot ja hauskuus loppui.
Pyhä asia siitä on tullut valtion kielto-, rajoitus ja verotuspolitiikan takia. Tiedä sitten,onko se sen kovempi juttu yksittäiselle ihmiselle kuin muuallakaan. Otetaan sen verran kuin itse kutakin sillä hetkellä huvittaa.
Koska miellyttävämpien päihteiden saanti ei ole tarpeeksi helppoa/edullista?
Vierailija kirjoitti:
Monissa maissa joissa ei "ryypätä", käytetään enemmän muita päihteitä. Taitaa kuulua jollakin tavalla ihmisluontoon.
Joidenkin ihmisten. Vähän kehittyneemmät ihmiset ovat löytäneet parempiakin keinoja esim. ahdistuksen ja masennuksen itsehoitoon. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että vähän heikommat luuserit tarvitsevat aineita elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Koska miellyttävämpien päihteiden saanti ei ole tarpeeksi helppoa/edullista?
Itse kasvatettuna melkein ilmaisia mutta riskinä tuomio h-aine rikoksesta.
Alkoholi on Saatanan ruumiillistuma. Jo ensimmäinen hömpsy voi muuttaa alkoholisoituneeksi pultsariksi.
Joku voisi myös kysyä, että miksi alkoholi on Suomessa niin pieni juttu.
http://www.portmangroup.org.uk/images/default-source/default-album/oedc…
Nuoret juovat vähemmän. Ennen nuoret kokoontuivat salaa metsään tai kotibileisiin juomaan, sekoilemaan ja pariutumaan. Nykyään on tinderit ja sosiaalinen media. Ei tarvitse samalla tavalla ördätä enää, coolius on muualla. (Käytinkö sanaa cool? Olenpa tätiytynyt.)
Eiköhän tuo ole seurasusta alkoholipolitiikasta. Kieltolait ja rajoitukset ovat opettaneet siihen että viinaa kiskotaan kaksin käsin kun tulee tilaisuus. Onneksi nuorempien sukupolvien myötä tämä tapa on kuolemassa.