Näittekö jo Alex Alex FB-postauksen? Oliko tuttuja?
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta minkätakia se postaus piti tehdä englanniksi?
No oliskohan vaikka siksi, että kirjoittajan äidinkieli on englanti?
Tekstissä vilisevistä virheistä päätellen "äidinkieli" ei ole hänellä kovin hyvä...
Tökeröimmin tässä on toiminut tuo AA, jos näin saisi käyttäytyä, kuka tahansa voisi levittää julkisuudessa kenen tahansa kuvaa ja kehittää sen yhteyteen vaikka miten hirveitä kertomuksia kyseisestä ihmisestä. Vaikka ne akat olisi sanoneet mitä, ei näin voi tehdä. Toivottavasti AA:lle tulee seuraamuksia.
Olen valkoihoinen ja ylpeä siitä.
Vierailija kirjoitti:
On tuttuja... voi jeesus sentään. :/
Kerro toki lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tökeröimmin tässä on toiminut tuo AA, jos näin saisi käyttäytyä, kuka tahansa voisi levittää julkisuudessa kenen tahansa kuvaa ja kehittää sen yhteyteen vaikka miten hirveitä kertomuksia kyseisestä ihmisestä. Vaikka ne akat olisi sanoneet mitä, ei näin voi tehdä. Toivottavasti AA:lle tulee seuraamuksia.
No eihän voisi. Jos juttu olisi keksitty, Alexis joutuisi kuseen tästä. Nyt kun se ei ole keksitty, vaan totta, hän ei joudu kuseen vaan saa ihannointia ja glooriaa osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä naurettavaa että ihmiset jotka ei ikinä ole Teatterissa käyneetkään, saati paikasta kuulleetkaan, on antaneet sille FB arvosteluissa 1 tähden somessa leviävän tarinan takia :D
Eli ei ole Teatterin maine ainakaan mun silmissä mennyt tämän takia.Kyllähän se ravintolan arvoista kertoo, kun eivät edes puolueettomasti osaa riitoja selvittää. Tummaihoiset vaan meinataan heittää automaattisesti ulos, vaikka myöhemmin ovat ITSE tunnustaneet että eivät tienneet riidasta yksityiskohtia, että kuka syyllinen. Itse en ainakaan haluaisi tuollaisen lafkan kanssa olla missään tekemisissä. Jos sinä olisit tuolla ja sinun kimppuusi hyökättäisiin verbaalisesti ilman syytä ja vielä käytettäisiin käsiä ja heti kun menetät malttisi niin joku tulisi ja veisi sinut pois tilanteesta, riidan aloittajien jäädessä hymyilemään paikoilleen. Olisiko oikeutettu olo?
Käsittääkseni A:n seurueesta joku osallistui tappeluun ja oletettavasti kun henkilökunta on saapunut tilanteeseen tämä A:n seurueen tyyppi on näyttänyt suurimmalta tappelupukarilta jolloin hänet on tilanteesta poistettu.
Mä ainakin osaan hillitä itseni enkä provosoinneista huolimatta menetä malttia jonkun huoraksi huuteluista tai kävisi käsiksi keneenkään.
No ei nyt kovin pahasti ole käsiksi käynyt, kun ne akat oli vielä hampaat tallella siinä jälkeenpäin otetussa kuvassa.
Vierailija kirjoitti:
No kuule: jos AA puhuu totta niin ei hän ole tehnyt mitään väärää. Kyllä itseen kohdistuneesta rikoksesta saa kertoa julkisesti. Jos hän valehtelee, niin sitten hän voi syyllistyä kunnianloukkaukseen. Hyvä vinkki rasisteille: laki ei suojele teitä jos rikotte itse sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä naurettavaa että ihmiset jotka ei ikinä ole Teatterissa käyneetkään, saati paikasta kuulleetkaan, on antaneet sille FB arvosteluissa 1 tähden somessa leviävän tarinan takia :D
Eli ei ole Teatterin maine ainakaan mun silmissä mennyt tämän takia.Kyllähän se ravintolan arvoista kertoo, kun eivät edes puolueettomasti osaa riitoja selvittää. Tummaihoiset vaan meinataan heittää automaattisesti ulos, vaikka myöhemmin ovat ITSE tunnustaneet että eivät tienneet riidasta yksityiskohtia, että kuka syyllinen. Itse en ainakaan haluaisi tuollaisen lafkan kanssa olla missään tekemisissä. Jos sinä olisit tuolla ja sinun kimppuusi hyökättäisiin verbaalisesti ilman syytä ja vielä käytettäisiin käsiä ja heti kun menetät malttisi niin joku tulisi ja veisi sinut pois tilanteesta, riidan aloittajien jäädessä hymyilemään paikoilleen. Olisiko oikeutettu olo?
Käsittääkseni A:n seurueesta joku osallistui tappeluun ja oletettavasti kun henkilökunta on saapunut tilanteeseen tämä A:n seurueen tyyppi on näyttänyt suurimmalta tappelupukarilta jolloin hänet on tilanteesta poistettu.
Mä ainakin osaan hillitä itseni enkä provosoinneista huolimatta menetä malttia jonkun huoraksi huuteluista tai kävisi käsiksi keneenkään.
No hyvä että sinulla on noin paksu niska, niin mielestäni minullakin. Itseäni pidän myös todella rauhallisena ihmisenä eikä minua saa suuttumaan lähes mikään. Pystyn kuitenkin asettumaan tuon porukan kenkiin ajatusmaailmallisesti. JO ojatuksen tasoinen tunne tuosta epäreiluuden määrästä mikä kuvaillussa tilanteessa on käynyt saa minut jo ihan pirun vihaiseksi. En siis yhtään ihmettele, että jos käsiksi vielä käydään niin joku siitä on provosoitunut. Tässä elämässä ja tässä vartalossa, minua ei kukaan pystyisi loukkaamaan samoin kuin noita henkilöitä. Ymmärtämättömyytesi tilannetta kohtaan onkin luultavasti enemmän vain empatiakykysi puutteellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ole Teatterin maine ainakaan mun silmissä mennyt tämän takia.
Ei minunkaan silmissäni. Mulla on ollut siellä aina kivaa, olen aina saanut hyvää palvelua, myös vipin puolella kun olen siellä käynyt. Tosin siitä on jo aikaa mutta kuitenkin. Siis Teatterin henkilökunta on oikeasti asiansa osaavaa väkeä ja portsarit ovat muuta sakkia kuin liivijengiä, kuten Seduloissa ennen vanhaan oli. Studio 51:n Privé-puolen portsarit oli Bandidosista, se yksi kaljupää oli todella väkivaltainen ja kaikki tiesivät, että siltä jengiltä saa myös kokaiinia. Teatteri on aina ollut sivistynyt paikka ja mä en tämän yhden jutun perusteella menisi vetämään mitään johtopäätöksiä. Mitä olen parilta muulta eilen paikalla olleelta kuullut, niin Alexian seurue huusi todella lujaa, he siis olivat kovaäänisempiä ja enemmän humalassa tässä episodissa ja näin ollen ihmiset pitivät loogisena, että juuri heidät ohjataan vippiterassilta pois. Huom. ei pois ravintolasta. Kuulin myös, että jotain rasistista läppää nämä vanhemmat naiset olivat esittäneet ja se on täysin tuomittavaa mut muistakaa nyt hyvät bilettäjät se vanha tosiasia, että henkilökunta, portsarit ja muut uskovat aina sitä osapuolta, joka on enemmän selvä. Ja Alexian porukkahan päästettiin varsin pian takaisin, kun Alexia oli suhteillaan ottanut yhteyttä ylempään henkilöstöön. Tavallinen pulliainen olisi potkaistu pellolle sieltä vipistä, eikä takaisin olisi ollut tulemista. Rasismi on tietysti väärin ja nämä täti-ihmiset olivat aivan törkeitä, mutta kyllähän sitä baaririidoissa päästellään suusta ulos mitä sattuu. Huorittelua, vitun läski jne. olen itsekin saanut kuulla mutta olen pitänyt aina huolen, että en lähde huuteluun mukaan vaan menen HETI henkilökunnan puheille. Tällä tavoin ne häiriköitsijät saadaan heti ulos ja itse voi jatkaa juhlintaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi reppanaa. Mä aina säälin teitä joilla ei ole muuta ylpeyden aihetta kuin ihonväri. Mahtaa olla rankkaa kun ei ole mitään omia saavutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki lisää.
En kerro. Voi tulla seuraamuksia. Olen järkyttynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki lisää.
En kerro. Voi tulla seuraamuksia. Olen järkyttynyt
Jaa no sitten en edes usko, että tunnistit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi reppanaa. Mä aina säälin teitä joilla ei ole muuta ylpeyden aihetta kuin ihonväri. Mahtaa olla rankkaa kun ei ole mitään omia saavutuksia.
Kuka niin on sanonut ettei olisi MITÄÄN muuta ylpeydenaihetta. On paljonkin.
Mutta on todella hienoa olla valkoihoinen. Ai että kuinka nautin tästä... saavutuksieni lisäksi.
Enkä tarvi mitää suojatyöpaikkoja joita etnisille vähemmistöille järjestetään. Aaaaah! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolan kannalta enää ei ole väliä, kumpi on oikeassa. Maine on vahingoittunut, koska asiaan reagoitiin niin hitaasti ja niin nihkeästi. Maineen olisi pystynyt pelastamaan vielä jokin aika sitten mutta tuo muka-anteeksipyyntö oli lopullinen tuho.
No jos maine ja brändi ovat vahingoittuneet, vahingonkorvauksia voi hakea syyllisiltä, eli AA:lta.
Itse asiassa ihanaa, jos niin tyhmät ihmiset jotka täysin kritiikittömästi uskovat kaikkia todistamattomia väitteitä eivät enää tule Teatteriin (jos ovat koskaan tulleetkaan). Eiköhän tämä ole täysin merkityksetön juttu oikeassa elämässä.
Siis ymmärrätkö, että tässä ei ole kyse siitä, että "tyhmät ihmiset" boikotoisivat ravintolaa vaan että Royal-ravintoloiden brändi on vahingoittunut? Ja sitä todellakin vahingoittaisi lisää, jos he lähtisivät oikeuteen riitelemään yksittäisen asiakkaan kanssa. Et taida olla opiskellut markkinointia? Oikeudessa ei myöskään kyettäisi mitenkään toteen näyttämään, että tämä FB-postaus olisi virheellinen tai olisi juuri se seikka, joka on mainetta vahingoittanut. Teatteri joutuisi marssittamaan oikeuden kuultavaksi nämä toisetkin ladyt. Ja vip-puolen imagollehan se olisi aivan katastrofi, että asikas vedettäisiin yhtiön oikeudenkäyntiin mukaan.
Et taida oikein ymmärtää juridiikkaa tai viestintää. Tai muutenkaan liiketoimintaa.
En epäile Alexian kertomusta mutta jotenkin vie pohjaa hommalta pois se, että hän julkaisi ne kuvat ja huutelee, tunteeko joku näitä naisia. Juridisestihan homma menee niin, että yksityishenkilöstä ei saa julkaista mitään kuvia missään yhteydessä, paitsi tietenkin jos kysyy luvan tai ottaa jonkin kuvan tapahtumasta, kadulta tms. Tässä on tarkoituksella kuvattu näitä henkilöitä ja jaettu kuvat sitten. Ja vaikka nämä naiset tuomittaisiin jossain vaiheessa kunnianloukkauksesta, niin kuvia ei saisi siinäkään tapauksessa julkaista. Tuomion pitää olla vähintään kaksi vuotta vankeutta, jolloin rikos katsotaan yhteiskunnallisesti niin merkittäväksi, että rikollisen nimi ja kuva voidaan julkaista. Kunnianloukkauksesta tulee sakkoa.
Mä toivon, että tämmönen amerikkalainen "otan kännykällä kuvia ja jaan someen" -kulttuuri ei rantautuisi yhtään enempää Suomeen. En pidä siitä, kun joku postaa kaupunginosafoorumille kuvan jostain tummaihoisesta miehestä saatetekstillä, että tämä mies käveli tänään meidän tietä pitkin ja pälyili jotenkin oudosti, onkohan varkaus mielessä. Enkä pidä siitä, että baarissa huutelijasta otetaan kuva ja jaetaan julkisena postauksena jota jaetaan tuhansia kertoja eteenpäin.
Mielestäni juttu olisi ollut paljon tehokkaampi, jos kuvia ei olisi ollut ollenkaan. Nyt tuli sensaatiohakuinen vaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule: jos AA puhuu totta niin ei hän ole tehnyt mitään väärää. Kyllä itseen kohdistuneesta rikoksesta saa kertoa julkisesti. Jos hän valehtelee, niin sitten hän voi syyllistyä kunnianloukkaukseen. Hyvä vinkki rasisteille: laki ei suojele teitä jos rikotte itse sitä.
LOL @ "rikos"
Jos jokaisesta huorittelusta ja kapakkatönimisestä tulisi oikeusjuttu, ei Suomen poliisi/oikeuslaitos muuta ehtisi tekemäänkään :D
Jos ihminen on kuvasta tunnistettavissa, niinkuin tässä on, ei todellakaan ole ok julkisesti levittää tällaisia syytöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh ... et ymmärrä edes perustuslakia tai yleisiä ihmisoikeuksia, joihin kuuluu keskeisesti yksityisyyden suoja. AA rikkoi sitä. Kuten myös rikoslakia ja henkilötietolakia.
Miten voi olla niin tyhmiä ja sivistymättömiä ihmisiä etteivät tunne edes perustuslain keskeisiä kohtia? Eivätkä edes tajua miten tietämättömiä ovat.
Vinkki: opiskele keskeiset kohdat laista ja ihmisoikeuksista.
Toisen maineen pilaaminen levittämällä julkisesti hänen kuvaansa syytösten yhteydessä on paljon pahempi rikos kuin huorittelu. Ei tainnut AA ihan miettiä asiaa loppuun asti. Huomiohuoraus ja someraivo voi katsos kostautua.
Ai tää on tää "Suomitytöt New Yorkissa"-turhis. Siis toki ikävää, jos kohdeltu ihonvärin mukaan kaltoin, mutta aivan helvetin ***kaa musiikkia tyttö tekee.