Näittekö jo Alex Alex FB-postauksen? Oliko tuttuja?
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ravintola Teatterissa sattui eilen ikävä välikohtaus, jossa ravintolamme henkilökunta toimi väärin. Pyydämme anteeksi ravintolamme henkilökunnan puolesta ja keskustelemme heidän kanssaan vielä henkilökohtaisesti sekä ryhdymme tarvittaessa jatkotoimiin. Ravintola Teatterilla on rasismin suhteen nollatoleranssi. Meille kaikki ovat tervetulleita. Emme syrji ketään. Pyydämme vilpittömästi vielä kerran anteeksi mielipahaa, jonka toimintamme aiheutti. Tämä on meille oppimisen paikka ja teemme kaikkemme, että henkilökuntamme ei enää syyllisty vastaavaan."
Siinä esimerkki oikeasta anteeksipyynnöstä. Kyllä sitä voi pyytää omaa toimintaansa anteeksi ilman, että syyttää suoraan näitä jakkupuku-naisia yhtään mistään. Fiksu ravintola vetäisi aivan kaikesta syyt omille niskoilleen ja pyytäisi suoraselkäisesti anteeksi. Nyt ei näin käynyt.
Ei tietenkään ravintola mene sanomaan, että heidän henkilökuntansa toimi väärin kun se ei niin tehnyt. Se huomasi riidan, meni erottamaan osapuolet ja pyysi heitä jatkamaan iltaa erillään. Ei mitään epäasiallista tai väärää tai anteeksipyydettävää.
Itse haluaisin nähdä suoraselkäisen vastineen ravintolalta jossa se ilmoittaa, että sillä on nollatoleranssi väkivaltaan ja riitelyyn, tapahtui se kenen tahansa taholta mistä etnisestä taustasta tahansa.
Ymmärrätkö, että tässä ei ole enää mitään tekemistä sen kanssa, kuka toimi väärin? Someraivo on päällä ja luulisi tuon Royal-ravintoloiden kokoisella yrityksellä olevan maineenhallintastrategiat valmiina. Jo alkeissa sanotaan, että pyydä anteeksi silloinkin, kun koet olevasi oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolan kannalta enää ei ole väliä, kumpi on oikeassa. Maine on vahingoittunut, koska asiaan reagoitiin niin hitaasti ja niin nihkeästi. Maineen olisi pystynyt pelastamaan vielä jokin aika sitten mutta tuo muka-anteeksipyyntö oli lopullinen tuho.
No jos maine ja brändi ovat vahingoittuneet, vahingonkorvauksia voi hakea syyllisiltä, eli AA:lta.
Itse asiassa ihanaa, jos niin tyhmät ihmiset jotka täysin kritiikittömästi uskovat kaikkia todistamattomia väitteitä eivät enää tule Teatteriin (jos ovat koskaan tulleetkaan). Eiköhän tämä ole täysin merkityksetön juttu oikeassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
"Ravintola Teatterissa sattui eilen ikävä välikohtaus, jossa ravintolamme henkilökunta toimi väärin. Pyydämme anteeksi ravintolamme henkilökunnan puolesta ja keskustelemme heidän kanssaan vielä henkilökohtaisesti sekä ryhdymme tarvittaessa jatkotoimiin. Ravintola Teatterilla on rasismin suhteen nollatoleranssi. Meille kaikki ovat tervetulleita. Emme syrji ketään. Pyydämme vilpittömästi vielä kerran anteeksi mielipahaa, jonka toimintamme aiheutti. Tämä on meille oppimisen paikka ja teemme kaikkemme, että henkilökuntamme ei enää syyllisty vastaavaan."
Siinä esimerkki oikeasta anteeksipyynnöstä. Kyllä sitä voi pyytää omaa toimintaansa anteeksi ilman, että syyttää suoraan näitä jakkupuku-naisia yhtään mistään. Fiksu ravintola vetäisi aivan kaikesta syyt omille niskoilleen ja pyytäisi suoraselkäisesti anteeksi. Nyt ei näin käynyt.
Nyt kyllä meni tuo Sun vastine överiksi...hlökuntaako Tässä nyt syyllistetään????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ravintola mene sanomaan, että heidän henkilökuntansa toimi väärin kun se ei niin tehnyt. Se huomasi riidan, meni erottamaan osapuolet ja pyysi heitä jatkamaan iltaa erillään. Ei mitään epäasiallista tai väärää tai anteeksipyydettävää.
Itse haluaisin nähdä suoraselkäisen vastineen ravintolalta jossa se ilmoittaa, että sillä on nollatoleranssi väkivaltaan ja riitelyyn, tapahtui se kenen tahansa taholta mistä etnisestä taustasta tahansa.
Ymmärrätkö, että tässä ei ole enää mitään tekemistä sen kanssa, kuka toimi väärin? Someraivo on päällä ja luulisi tuon Royal-ravintoloiden kokoisella yrityksellä olevan maineenhallintastrategiat valmiina. Jo alkeissa sanotaan, että pyydä anteeksi silloinkin, kun koet olevasi oikeassa.
No niinhän he tekivätkin. Pahoittelivat tapahtunutta.
Ei kukaan pr -strategiassaan silti ryhdy valehtelemaan, ainakaan omaksi haitakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolan kannalta enää ei ole väliä, kumpi on oikeassa. Maine on vahingoittunut, koska asiaan reagoitiin niin hitaasti ja niin nihkeästi. Maineen olisi pystynyt pelastamaan vielä jokin aika sitten mutta tuo muka-anteeksipyyntö oli lopullinen tuho.
No jos maine ja brändi ovat vahingoittuneet, vahingonkorvauksia voi hakea syyllisiltä, eli AA:lta.
Itse asiassa ihanaa, jos niin tyhmät ihmiset jotka täysin kritiikittömästi uskovat kaikkia todistamattomia väitteitä eivät enää tule Teatteriin (jos ovat koskaan tulleetkaan). Eiköhän tämä ole täysin merkityksetön juttu oikeassa elämässä.
Siis ymmärrätkö, että tässä ei ole kyse siitä, että "tyhmät ihmiset" boikotoisivat ravintolaa vaan että Royal-ravintoloiden brändi on vahingoittunut? Ja sitä todellakin vahingoittaisi lisää, jos he lähtisivät oikeuteen riitelemään yksittäisen asiakkaan kanssa. Et taida olla opiskellut markkinointia? Oikeudessa ei myöskään kyettäisi mitenkään toteen näyttämään, että tämä FB-postaus olisi virheellinen tai olisi juuri se seikka, joka on mainetta vahingoittanut. Teatteri joutuisi marssittamaan oikeuden kuultavaksi nämä toisetkin ladyt. Ja vip-puolen imagollehan se olisi aivan katastrofi, että asikas vedettäisiin yhtiön oikeudenkäyntiin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä meni tuo Sun vastine överiksi...hlökuntaako Tässä nyt syyllistetään????
Ketä muuta ravintola voisi syyttää syyttämättä omia asiakkaitaan? Virheet aina omaan piikkiin. Jos aletaan etsiä syytä asiakkaista some-sotkun keskellä, niin vituiksi menee. Kuten on jo mennyt. Nyt on Teatterillla jo kivasti vääränlaista julkisuutta.
Kuulostaa siltä, että Saagim kamuineen on ollut mestoilla.
Mä vaan ihmettelen, miksei rafla ole jo maksanut tuota Alexiaa hiljaiseksi. Rahat kouraan ja anteeksipyyntö sekä vaatimus, että poistaa postauksen. Ja kuvassa näkyville naisille niin ikään korvauksia somekohun keskelle joutumisesta. Puhuttaisiin max muutamasta kymmenestä tuhannesta eurosta. Perkeleen pieni hinta siitä, että somesotkulle tulisi stoppi... Just saying.
Mun mielestä naurettavaa että ihmiset jotka ei ikinä ole Teatterissa käyneetkään, saati paikasta kuulleetkaan, on antaneet sille FB arvosteluissa 1 tähden somessa leviävän tarinan takia :D
Eli ei ole Teatterin maine ainakaan mun silmissä mennyt tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Itse tulen yhä enemmän vakuuttuneeksi siitä, että vähintään 90% ihmisistä on todella tyhmiä kun uskovat sokeasti, kyseenalaistamatta, yhden henkilön sanaa.
Sehän on ihan perusjuttu missä tahansa ristiriitatilanteessa, oli kyse sitten lasten riitelystä, työpaikan konfliktitilanteesta tai muusta, että on yhden osapuolen tarina, toisen osapuolen tarina, sekä totuus. Fiksu ihminen ei usko sokeasti yhden ihmisen väitteitä ja kertomuksia ottamatta selvää toisten versioista ja pyrkimättä selvittämään mitä oikeasti tapahtui.
Ei tässä varmasti kukaan täysin kyseenalaistamatta liiketeessä olekaan. Vielä voi tulla esiin ja pelastaa oma maine todisteilla. Jos sanot sokeaksi uskoksi, että ei yhtään epäile sitä että nykyaikainen rasismi mitä kuulee lähes joka toiselta suomalaiselta vapaasti neljän seinän sisällä tai internetissä, ei jotenkin purkautuisi tällä lailla joskus ihan reaalimaailmassakin. Mielestäni on vain yhtä suuri synti olla reagoimatta tällaisiin syytöksiin mitenkään, kuin olisi huudella vastaavia törkeyksiä. Kyllä itse suhtautuisin samalla lailla jos joku ihminen väittäisi tulleensa raiskatuksi. Ensisijaisesti raiskatun puolella asiassa, jättäen kuitenkin tilaa mahdollisuudelle että syyllinen ei olekaan syyllinen.
Jos tuo juttu ei olisi totta, Teatterin pitäisi puhdistaa rouvien maine ja sanoutua selkeästi irti somekohun väitteistä. Kun näin ei ole tapahtunut, voidaan todeta että Alexisin alkuperäinen postaus piti paikkansa. Mikään yritys ei voisi antaa asiakkaidensa joutua tällaiseen kohuun aiheettomasti, ja jättää omilla ulostuloillaan yleisö siihen käsitykseen, että asiakaskunnassa on rasisteja.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä naurettavaa että ihmiset jotka ei ikinä ole Teatterissa käyneetkään, saati paikasta kuulleetkaan, on antaneet sille FB arvosteluissa 1 tähden somessa leviävän tarinan takia :D
Eli ei ole Teatterin maine ainakaan mun silmissä mennyt tämän takia.
Kyllähän se ravintolan arvoista kertoo, kun eivät edes puolueettomasti osaa riitoja selvittää. Tummaihoiset vaan meinataan heittää automaattisesti ulos, vaikka myöhemmin ovat ITSE tunnustaneet että eivät tienneet riidasta yksityiskohtia, että kuka syyllinen. Itse en ainakaan haluaisi tuollaisen lafkan kanssa olla missään tekemisissä. Jos sinä olisit tuolla ja sinun kimppuusi hyökättäisiin verbaalisesti ilman syytä ja vielä käytettäisiin käsiä ja heti kun menetät malttisi niin joku tulisi ja veisi sinut pois tilanteesta, riidan aloittajien jäädessä hymyilemään paikoilleen. Olisiko oikeutettu olo?
Mutta minkätakia se postaus piti tehdä englanniksi?
Voisiko joku linkittää sen fb-jutun? En löydä haulla mitenkään!
T. Tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brändihän nyt ei vahingoittunut siitä, että joku Alxandra postasi tämän seinälleen. Brändiä vahingoitti se, että postausta on jaettu yli 1300 kertaa (!!!) ja se on todennäköisesti tavoittanut tuhansia, tuhansia ihmisiä sen jälkeen. Koska tarina on niin pöyristyttävä.
Toki näitä ihmisiä voi nimittää tyhmiksi, mutta useampi tuhat asiakasta on jo aika paljon Helsingin kokoisessa kaupungissa. Teatterin kannalta paha, että joukossa on vino pino heidän kantavia asiakkaitaan, eli helsinkiläisiä pikkujulkkiksia, joille teatterin VIP on elämää suurempi asia ja joilla on oma fanikuntansa. Toki kohu tästä asettuu aikanaan ja asia painuu unohduksiin. Riittää tuo tän iltainen jääkiekkopeli ja some-kansan huomio on taas mualla. Teatterin kannattaa tosiaan toivoa Suomen voittoa.
Mutta kriisiviestinnän näkökulmasta tämä on taas kerran hyvä esimerkki päin v...a hoidetusta tilanteesta, niin suomalaisella tavalla "katsotaan kenen kantti kestää kauemmin" taas hoidettu. Kun halutaan olla somessa siinä "kivaa, fanstua, ihanaa", muttei vaan kertakaikkiaan tajuta, mikä voima sillä somella on, kun joku asia menee pieleen, eikä siihen reagoida heti.
Vierailija kirjoitti:
No oliskohan vaikka siksi, että kirjoittajan äidinkieli on englanti?
Vierailija kirjoitti:
No amerikassa on tabu rasismi tummaihoisia kohtaan. Varmasti shokeeraavaa lukea mitä muissa maissa on mahdollista kohdata. Varoitus siis. Voimme olla taas ylpeitä suomesta kun hyvä maine leviää -_-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ole Teatterin maine ainakaan mun silmissä mennyt tämän takia.Kyllähän se ravintolan arvoista kertoo, kun eivät edes puolueettomasti osaa riitoja selvittää. Tummaihoiset vaan meinataan heittää automaattisesti ulos, vaikka myöhemmin ovat ITSE tunnustaneet että eivät tienneet riidasta yksityiskohtia, että kuka syyllinen. Itse en ainakaan haluaisi tuollaisen lafkan kanssa olla missään tekemisissä. Jos sinä olisit tuolla ja sinun kimppuusi hyökättäisiin verbaalisesti ilman syytä ja vielä käytettäisiin käsiä ja heti kun menetät malttisi niin joku tulisi ja veisi sinut pois tilanteesta, riidan aloittajien jäädessä hymyilemään paikoilleen. Olisiko oikeutettu olo?
Käsittääkseni A:n seurueesta joku osallistui tappeluun ja oletettavasti kun henkilökunta on saapunut tilanteeseen tämä A:n seurueen tyyppi on näyttänyt suurimmalta tappelupukarilta jolloin hänet on tilanteesta poistettu.
Mä ainakin osaan hillitä itseni enkä provosoinneista huolimatta menetä malttia jonkun huoraksi huuteluista tai kävisi käsiksi keneenkään.