Olen raskaana - uskallanko syödä tätä ?
Ostin kaupasta välipalaksi Saarioisten hedelmä-vaniljakiisselin sekä mansikkakiisselin.
Nyt sitten katsoin aineosat, eikä siinä lue pästöroinnista mitään!!
.
Kerroskiisseli kermaisesta vaniljasta ja raikkaista hedelmistä.
.
Ruokavalio
Gluteeniton, Vähälaktoosinen, Kananmunaton, Kasvis (lakto-ovo)
.
Aineosat
Vähälaktoosinen rasvaton maito, vesi, laktoositon kuohukerma, sokeri, mango, muunnettu gluteeniton vehnätärkkelys, muunnettu perunatärkkelys, päärynä-, passion- ja appelsiinitäysmehutiivisteet, vanilliinisokeri, jodioitu suola, sakeuttamisaine (E 412), vanilja. Hedelmäpitoisuus 14 %.
Sisältää maitoa ja vehnää.
Valmistuspaikka
Huittinen
Säilytysohje
Alle +6 °C
.
Uskallanko syödä?
Kommentit (26)
Oho en ole edes tullut ajatelleeksi etteikö voisi syödä...
Suomessa kaikki maito on pastöroitu, jos ei erikseen muuta mainita.
Wtf?
Mitä kiellettyä sä epäilet ton sisältävän?
Vähälaktoosinen rasvaton maito.
Perässä pitäisi lukea aina "pästöroitu". Tässä ei lue. Siksi epäilen ulkomaalaista maitoa. Ap.
Hyvä huomio aapee....mäki oon raskaana ja oon usein noita syönyt. Huppppsss enpä taida enää... kiitti infosta... ei tullut mieleen..
Aivan sama, mitä syöt ja mitä et. Jos et uskalla syödä, niin jätä syömättä. Heitä roskiin tai soita maanantaina valmistajalle ja kysy asiasta.
Mä söin noita kiisseleitä iltapalalla useinkin viime vuonna, kun olin raskaana ja läheskään kaikki ruoka ei iltakuvotuksen vuoksi maistunut (esim. leipä oli täysin nou-nou-yööök siinä vaiheessa, kun kiisselit ja jogurtit menivät hyvin). Olisin melko varma, että pastöroitua on. Ja siis mitään oireita en ainakaan saanut ja terve lapsikin sieltä sitten tuli :) Voithan sä ottaa yhteyttä valmistajan neuvontanumeroon, jos askarruttaa! :)
Älä syö! Varmasti on ulkomaalaista! Hyi!
Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon sellainen seikka että kiisseli keitetään valmistamisvaiheessa eli kuumennetaan lämpötilaan jossa mahdolliset pöpöt kuolee. Käytännössä siis ihan se ja sama oliko maito alun perin pastöroitua vai ei. Vehnätärkkelys vaatii 3-5 minuutin keittämisen ennen kuin siitä tulee minkään näköistä kiisseliä..
vai muka SUOMI-tuotteita
p-askanmarjat
Suosittelen heittämään ne roskiin. Ostitko montakin ap?
Tärkeä kysymys aloittajalla. Minuakin kiinnostaisi tietää. :)
Höpöhöpö. Jos tuote olisi pastöroimaton, siitä tulisi olla merkintä.
Ja eikös maitokiisseli tehdä kiehuttamalla?
EI OLE PASTÖROITUA. VOI OLLA LISTERIAA. ÄLÄ SIIS SYÖ.
Niin kuin jo aiemmin sanottiin että kiisseli keitetään eli lämmitetään tehdessä niin korkeana lämpötilaan ettei listeriaa siinä pitäisi esiinyä eli ei pitäisi sisältää haitallista bakteerikasvustoa jos on säilytetty oikein. Ette te tai vauva nyt mihinkään valmiskiisseliin kuole!!! Onko taas vähä vainoharhaista touhua!!! Enemmän olisin huolissani sokerin määrästä ja lisäaineista.
itse en söisi noiden lisäaineiden takia + kyse eineksestä, en söisi mitään mitä ei kuumenneta itse kunnolla.
Voi luoja. Kuinka ihmiskunta onkaan hengissä selvinnyt näinkin kauan....
Älä missään nimessä syö! Ette siihen kuole, mutta voi tulla down poikkeavuutta.
Oletin tietysti, kun kerta Suomessa valmistettu tuote, että olisi tietysti pästöroitua.
Ap.