Olen raskaana - uskallanko syödä tätä ?
Ostin kaupasta välipalaksi Saarioisten hedelmä-vaniljakiisselin sekä mansikkakiisselin.
Nyt sitten katsoin aineosat, eikä siinä lue pästöroinnista mitään!!
.
Kerroskiisseli kermaisesta vaniljasta ja raikkaista hedelmistä.
.
Ruokavalio
Gluteeniton, Vähälaktoosinen, Kananmunaton, Kasvis (lakto-ovo)
.
Aineosat
Vähälaktoosinen rasvaton maito, vesi, laktoositon kuohukerma, sokeri, mango, muunnettu gluteeniton vehnätärkkelys, muunnettu perunatärkkelys, päärynä-, passion- ja appelsiinitäysmehutiivisteet, vanilliinisokeri, jodioitu suola, sakeuttamisaine (E 412), vanilja. Hedelmäpitoisuus 14 %.
Sisältää maitoa ja vehnää.
Valmistuspaikka
Huittinen
Säilytysohje
Alle +6 °C
.
Uskallanko syödä?
Kommentit (26)
Et takuulla saa listeriaa valmiskiisselistä, jonka olet ostanut Suomesta tavallisesta ruokakaupasta. Mutta miksi syöt valmiskiisseliä, kun sitä voisi tehdä itse? Silloin olisit enemmän tietoinen käytetyistä raaka-aineista. Itse tehdyssä kiisselissä olisi myös vähemmän lisäaineita.
Voi hyvä tavaton kun nykyään on vaikeaa olla raskaana. Aivan hysteeristä.
Eikös se listeria iskisi yhtälailla myös "ei-raskaanaoleviin" ihmisiin? En oo kuullut kenenkään sairastuvan listeriaan... Valion ja Arlan kaikki maitotuotteet on ainakin pastöroituja.
Vierailija kirjoitti:
Älä missään nimessä syö! Ette siihen kuole, mutta voi tulla down poikkeavuutta.
Niin tai vaikka tokmoplastoosi.
*Facepalm*
Olen ollut itsekin raskaana, muttei nyt ihan NOIN hysteerinen tarvitse kaikessa olla...Ja miksi aina ulkomaalainen olisi se "paha" asia, miksei yhtä lailla suomalainen?
Ja sitä paitsi, suuri osa "suomalaisista" tuotteista valmistetaan ulkomailla.