Olen syntynyt 1975 ja aletaan miehen kanssa yrittämään esikoista heinäkuussa. :)
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ette saa vammaista lasta, riskit on jo aika suuret. Ja toivottavasti synnytys menee hyvin, iäkkäillä synnyttäjillä on komplikaatioriskejä enemmän. Myös keskenmenoriski on omaa luokkaansa. Mutta nämä riskit on tietysti valmis ottamaan kun vanhoilla päivillä havahtuu siihen että sittenkin lapsi olisi kiva. Miten olette varautuneet hedelmöityshoitoihin, menettekö yksityiselle vai julkiselle?
Kun ei olla vielä alettu edes yrittämään lasta, miksi puhut hedelmöityshoidoista?. Tiedetään kyllä miehen kanssa ikäämme liittyvät riskit lapsen hankinnassa (mies saman ikäinen) ja ollaan valmiit ottamaan ne, tehdään kaikki tarvittavat tutkimukset selvittääksemme että lapsella on kaikki hyvin ja jos lapsi on vammainen, keskeytämme luultavasti raskauden ja tyydymme elämään sitten ihan kolmestaan minä + mies + koira. :)
Vierailija kirjoitti:
Et ole liian vanha. Itse olen vm. 1976 ja minulla on ihana kolmen kuukauden ikäinen vauva :) Raskaus oli selvästi vaikeampi kuin edelliset ja pistän sen iän piikkiin, mutta muuten tunnen olevani paljon kypsempi äiti tälle iltatähdellemme kuin vanhemmille lapsilleni, jotka olen saanut päälle parikymppisenä. Onnea yritykseen!
Millä tavalla raskautesi oli vaikeampi?
Onnea yritykseen! Ite sain ekan 27v, tokan 29 v ja sen jälkeen hormonaalisia ongelmia ja kolmas 35 v iässä. Mulla siis vanhin 11 v, ja syntynyt oon 77. Itseäni huolestuttaisi kolmen kokemuksella miten raskaus sujuu, onko lapsi terve, miten jaksaisin sitoutua enää tässä iässä muutamaksi vuodeksi täysin lapseen (sitä 0-3-vuotias vaatii). Oon huokaissut helpotuksesta kun isommat on jo omatoimisia ja pieninkin jo isompi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän ketjuun on tullut ikään liittyen niin paljon negatiivisiä kommentteja? Ei lapsen saaminen yli 40-vuoden iässä kuitenkaan mikään suurharvinaisuus ole. Esimerkiksi lestadioilaisperheissä on hyvinkin yleistä, että perheen viimeiset lapset syntyvät siinä vaiheessa, kun äidillä alkaa ikä jo nelosella.
Nimenomaan VIIMEISET
Vierailija kirjoitti:
Olen myös syntynyt 1975 ja ainokaiseni täyttää ensi kuussa 18 :)
Sama ja olen helvetin onnellinen siitä. On ollut pitkä vuodet, kun äidinvaistoni eivät koskaan heränneet ja nyt on paljon helpompaa kun voi olla vanhempi kaveripohjalta.
Olette pitkään eläneet itsekästä elämää. Miten luulet teidän sopeutuvan, kun elämässä ei sitä ennustettavuutta ei ole, kun tahdin määrääkin joku muu?
Onnea yritykselle, alan itse yrittää kolmatta nyt juuri 38 täyttäneenä.
Sitä mietin, että oletko varautunut siihen, että et tule raskaaksi? Menisittekö hoitoihin, jos luomuraskautta ei kuulu?
Vierailija kirjoitti:
Mietittekö yhtään sitä, että parhaat sukusolunne ovat jo menneet? Lapsi jonka mahdollisesti saatte on laadullisesti kaukana lapsesta jonka olisitte voinut saada? Itse mietin näitä asioita aika paljon, vaikka en ihan noin vanha olekaan. Miksi odotatte heinäkuuhun? Eikö kannattaisi aloittaa saman tien?
Kuule kyllä ollaan ihan kaikki tarpeellinen mietitty.
Kauhean negatiivisia kommentteja. Onhan noita nyt vaikka miten paljon nykyään yli nelikymppisenä äidiksi tulevia. Onnea yritykselle, ap! Toivottavasti teitä lykästää nopeasti :)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, varmasti on aikaa lapselle eri tavalla, kun näillä jotka vääntävät muksut siihen hektisimpään urantekovaiheeseen. Kateellisina täällä panettelee, kun oma vanhemmuus on ollut kotona kääntymistä ja lapsille huutamista. Oikein paljon onnea yritykseen.
:D
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/hedelmallisyys/laakarilta/?x438567… 64% ikäryhmääsi kuuluvista ekaa yrittävistä jää lapsettomiksi. Terveet elämäntavat ei auta kun ikä tulee vastaan, ei yhdyntöjen ajoittaminen, ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyydät kysymyksiä jos et kuitenkaan niihin vastaa mitään?
Katos mulle on tullu niin paljon kysymyksiä, että en ennätä heti vastaamaan kaikkiin!
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/hedelmallisyys/laakarilta/?x438567…. Terveet elämäntavat ei auta kun ikä tulee vastaan. 64 % ekaa yrittävistä sun ikäisistä jää lapsettomiksi
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju nyt aika selvästi osoittaa palstan keskustelun tason nykyään.
Kymmenen vuotta sitten ei juuri kukaan olisi toivonut ainakaan lapsenteon yrityksessä toiselle lasta yrittävälle huonoa. Ei tämä ole enää vauvapalsta tai edes vauvan aihe vapaa.
Sanoppa muuta. Maailma on muuttunut, ihmiset ovat muuttuneet ilkeämmiksi ja itsekeskeisemmiksi!
Miksi aloitatte vasta heinäkuussa ettekä jo nyt, kun aika on jo niin vähissä teillä? Ikinä ei ole täydellistä aikaa lapsille, jos sitä mietitte. Ja uraan olette ehtineet panostaa jo ainakin +15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/hedelmallisyys/laakarilta/?x438567… 64% ikäryhmääsi kuuluvista ekaa yrittävistä jää lapsettomiksi. Terveet elämäntavat ei auta kun ikä tulee vastaan, ei yhdyntöjen ajoittaminen, ei mikään.
Miksi ihmeessä alapeukku. Tuo on lääketieteellinen fakta. Voihan siitä tietty olla tykkäämättä. Samoin kun esim. fakta,että tupakointi on haitallista sikiölle, mutta se ei muuta tosiasiaa.
Ohoh, onpa negatiivisia ja katkeranoloisia ihmisiä ketjussa. Ihmiset nyt tekevät erilaisia valintoja eri vaiheissa elämäänsä. Ja jos itse on jo väsynyt ja vaivainen 18-vuotiaan äiti, niin eivät kaikki nelikymppiset sitä ole. Mekin koitetaan vauvaa miehen kanssa kypsemmällä iällä, toivottavasti tärppää. Omat "parhaat synnytysvuoteni" vietin väärän miehen kanssa, ja siitäkin erosta minua syyllistettiin kun en uhrannut loppuelämääni siinä aseksuaalisen miehen kanssa. Katsotaan nyt suodaanko meille lasta luonnollisesti tai avustettuna lopulta. Mutta kaikilla on oma polkunsa tässä elämässä. Tsemppiä yritykseen ap!
Ainiin, ja oma äitini sai minut iltatähtenä, en ikinä hävennyt vanhempiani, en edes miettinyt heidän ikäänsä. Joskus kävi vähän sääliksi kaverit joilla oli juhlivat nuoret vanhemmat ja kaoottiset kotiolot.
Vierailija kirjoitti:
Onnea! T: 1996 syntynyt, joka aloittaa esikoisen yrittämisen elokuussa :)
:DDDDDDD
Paras ikä hankkia lapsia on 30v. Sillon on nuori mutta kuitenkin päästä kypsä. 3-kymppisten lapset onki terveimpiä, tutkittu :)
Hyvä, varmasti on aikaa lapselle eri tavalla, kun näillä jotka vääntävät muksut siihen hektisimpään urantekovaiheeseen. Kateellisina täällä panettelee, kun oma vanhemmuus on ollut kotona kääntymistä ja lapsille huutamista. Oikein paljon onnea yritykseen.