Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen syntynyt 1975 ja aletaan miehen kanssa yrittämään esikoista heinäkuussa. :)

Vierailija
20.05.2016 |

Kysyttävää?

Kommentit (285)

Vierailija
81/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysyttävää, mutta onnittelut. Sain kolmannen lapseni 41-vuotiaana. Raskaus ja synnytys ja palautuminen kävivät yhtä helposti kuin nuorena. Vauvan ja sittemmin leikki-ikäisen kanssa on ollut helpompaa kuin nuorempana. Ikä tuo malttia.

Esikoisen saaminen on aina iso askel ja elämänmuutos. Varaudu siihen, että vauvan tultua mikään ei ole kuin ennen. Vauva-aika on lyhyt, muista myös se hyvinä ja huonoina hetkinä.

Onnea yritykseen ja ehkä tulevalle perheellenne!

Vierailija
82/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhean negatiivisia kommentteja. Onhan noita nyt vaikka miten paljon nykyään yli nelikymppisenä äidiksi tulevia. Onnea yritykselle, ap! Toivottavasti teitä lykästää nopeasti :)

Jos  alle 1 prosentti tämän ikäluokan naisista saa lapsia niin noita nyt on vaikka miten paljon? :D Yli puolet päätyy keskenmenoon, lapsen riski syntyä kuolleena puolittuu, istukan häiriöt ja kromosomihäiiröiden riski nousee huomattavasti niin tuo on silkkaa venäläistä rulettia lapsen hengellä ja terveydellä.

Ensisynnyttäjistä joka 10. on yli 40. Kaikista synnyttäjistä luku toki paljon isompi, muistaakseni lähenteli 20 %.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä mutta kannattaisi varmaan alkaa yrittämään nyt eikä heinäkuussa koska tärppäämisestä ei ole mitään takeita ja sitä vaikeammaksi tulee mitä vanhemmaksi tulet.

Tuskin kahdella kuukaudella kauheasti mitään merkitystä on ja kelläpä sitä koskaan on raskautumisesta takeita, on nuoriakin ihmisiä jotka kärsii lapsettomuudesta, mutta aika moni nainen on kuitenkin vielä 42-vuotiaana saanut vauvan, joten en hätäile turhia. :)

Ap. Ymmärrät kai sun itsepetoksen? Jos kuulut tohon 30%onnea, mutta tilastojen valossa todennäköisempää on, että et saa lasta. Ja tämä on taas fakta. Eli alapeukut turhia

Ja mitä sitten? Tunnen todella paljon vanhempia äitejä ja tuntuu yleistyvän tuo vanhempana synnyttäminen. Onnea ap yritykseen, kyllä teitä lykästää! 

Nimenomaan lykästää. Koska todennäköisyydet ei ole apn puolella.

Vierailija
84/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhean negatiivisia kommentteja. Onhan noita nyt vaikka miten paljon nykyään yli nelikymppisenä äidiksi tulevia. Onnea yritykselle, ap! Toivottavasti teitä lykästää nopeasti :)

Jos  alle 1 prosentti tämän ikäluokan naisista saa lapsia niin noita nyt on vaikka miten paljon? :D Yli puolet päätyy keskenmenoon, lapsen riski syntyä kuolleena puolittuu, istukan häiriöt ja kromosomihäiiröiden riski nousee huomattavasti niin tuo on silkkaa venäläistä rulettia lapsen hengellä ja terveydellä.

Oletko vähän sekaisin? Miksi sua häiritsee jos joku nelikymppisenä haluaa lapsen? Lääkärien mielestä se on täysin ok. Harmittaako sua, että omat lapset tuli tehtyä liian nuorena ja joku on saanut ehkä nauttia vapaammasta nuoresta aikuisuudesta ilman lapsia?

Hetkinen nyt...eikö tämä ole keskustelupalsta, jossa voi ilmaista mielipiteensä aiheeseen liittyen?  Etkö osaa sanoa mitään uutta ennalta sanottuun niin pitää mennä henkilökohtaisuuksiin ja länkyttää tuubaansa tuosta iän ikuisesta katkeruudesta ja kaudesta?

Vierailija
85/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea yritykseen AP. Itse ehdin täyttää 42 ennen kun tämä lapsi syntyy.

Vierailija
86/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla provo xD Itse sain lapseni 20v ja äitini 41v on mummo :) Mummoiässä ei enää kukaan tervepäinen hanki lasta lol

Vierailija
87/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan! :)

Mulle gynet ovat vain sanoneet että olin vielä 40-vuotiaana niin nuori että mulle piti sterilisaatio tehdä ikänikin puolesta tehdä. Sairauteni takia en saa enää raskautua, joten siksi "pakkosterilisaatio".

Eli kovasti nuo lääkärit ainakin meinaavat ettei tämä ikä ole raskautumisen suhteen mikään mahdottomuus, vaikka riskiraskauksien osuus tietenkin on isompi.

Vierailija
88/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat fysiologisesti niin erilaisia, moni ei pidä itsestään huolta ja on fyysisesti jo huonossa kunnossa kolmikymppisenä. Mutta sitten on meitäkin, jotka ovat elämänsä kunnossa ja pitävät parempaa huolta itsestään kuin parikymppisenä. :) Eikä tuki-ja liikuntaelinsairauksia, ylipainoa, mitään perussairauksia. Kaikkea ei ehkä kannata yleistää oman kehonsa tai kokemustensa kautta. 

Joo. Sun hyvä kunto voi auttaa sitten, jos lapsi syntyy niin jaksamaan sen kanssa. Mutta tutki vaikka alan kirjallisuutta niim tajuat, että vaikka et jaksanut lenkkeikkä 20-vuotiaana ja nyt 41vee juokset maratonin, ei se paranna pätkääkään sun hedelmällisyyttä. Vaan se ikä tulee vastaan kaikilla.

Tuo olikin kommentti siihen, että raskausvaihe, synnytys ym. olisivat raskaita tuossa iässä, lainaus unohtui. Kyllähän se hedelmällisyys laskee, mutta mikä estää silti yrittämästä? Ja aikuisten naisten ja miesten luulisi tietävän riskit, joita toki on joka iässä ja eri ihmisillä vaikkapa henkilökohtaisen terveydentilan takia. 

Vierailija
89/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ihan okei, mutta missä tahansa iässä on naurettavaa aloittaa jossain tietyssä kuussa, ei lapsia tilata noin, että nyt just ens heinäkuussa mä haluan raskautua. 

muutenkin monilla on vähän hämärtynyt toi lapsihomma, kun elämässä on nykyään niin helppoa hallita kaikkea, suunnitella ja laskelmoida uraa ja etelänmatkoja ja tonttikauppoja ja talopaketteja. Lapsi ei kuitenkaan ole mikään kaupasta ostettava talopaketti, jonka voi ajoittaa huhtikuulle, kun sillon sopii parhaiten :)

Vierailija
90/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensisynnyttäjistä joka 10. on yli 40. Kaikista synnyttäjistä luku toki paljon isompi, muistaakseni lähenteli 20 %.

Lisäksi synnytyksen riskit liittyvät äidin terveyteen, ei ikään. Terve ja hyväkuntoinen nelikymppinen on parempi synnyttäjä kuin huonokuntoinen kaksikymppinen. Poislukien lapsen kehitysvammat, joissa äidin ikä kyllä on vaikuttava tekijä. Kehityshäiriöistä johtuu myös korkea keskenmenoprosentti. Käytännössä äiti on iästä riippumatta sopiva ja kykenevä äidiksi niin kauan kuin voi hedelmöittyä ja synnyttää. Kirjoitit, että lapsen riski syntyä kuolleena puolittuu - ehkä tarkoitit kaksinkertaistuu? Tästä minulla ei ole tietoa, mutta liittynee kehityshäiriöihin, jos näin on. Ei siis suoraan synnytykseen.

Mukavaa kesää myös sinulle - avarra mieltäsi vaikka kauniissa luonnossa :).

Vierailija
91/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, olisi kamalaa olla mummo nelikymppisenä, yäk. 

Vierailija
92/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla provo xD Itse sain lapseni 20v ja äitini 41v on mummo :) Mummoiässä ei enää kukaan tervepäinen hanki lasta lol

VMP

Vierailija
93/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika monia elämäntavoillaan itsensä surkeaan kuntoon ajaneita 40-v naisia. En voi ymmärtää, miten joku nelikymppinen voi tuntea itsensä mummoksi. Ei ole normaalia! Vaikka ei lapsia haluaisikaan. Tietenkään ei voi tietää raskautuuko vai ei, mutta terve itsestään huolta pitävä 40-v nainen ei tunne itseään vanhaksi ja väsyneeksi.

Ylipainoiset siiderivalaat tupakka huulessa ei ole varmasti ollut hyvässä kunnossa edes 30-v, joten ymmärrän jos tuntee itsensä 40-v vanhaksi. Aika moni tämän ikäinen nainen tekee kolmivuorotyötä, eikä heitä ikänsä puolesta siitä vapauteta.

Vaikka en itse nyt 40+ ikäisenä ole edes parisuhteessa ja lapset on isoja, niin vanhaksi ja väsyneeksi en itseäni tunne. Äitini oli 44-v minut saadessaan ja ihanampaa äitiä en olisi voinut toivoa. Koskaan ei tullut edes mieleenkään joku häpeäminen. Hyvin ylpeä olin ja olen edelleen vanhemmistani, jotka ovat edelleen hyvässä kunnossa ja asuvat itsenäisesti. Yhteisiä ulkomaanmatkoja vanhempani ovat tehneet kanssani vielä yli 80-v.

Nämä ennenaikaisesti vanhat ja väsyneet voisivat mennä peilin eteen ja miettiä, missä meni vikaan.

Vierailija
94/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaikäinen kuin ap ja sain kolme lasta alle 30-vuotiaana. Kohtu poistettiin, kun täytin 40v.

Kauhistuttaisi edes ajatella, että olisin tässä iässä vielä raskaana tai pienen lapsen äiti. Nuorin on nyt 11v ja en kyllä enää sitä vauva- ja pikkulapsiaikaa kaipaa. Niin sitä vain ollaan erilaisia ja erilaisissa elämäntilanteissa.

Toivottavasti teillä sujuu kaikki hyvin. 😊

Vierailija
95/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi hyvin tulla raskaaksi nelikymppisenä ja saada terveen vauvan. Kehittyneissä maissa ihmisen ikä on pitkä ja naisen menopaussi alkaa vasta viisikymppisenä ja sen jälkeen.

Juurihan tässä tehtiin tutkimus, jonka mukaan mitä vanhempana nainen saa lapsen, sitä pidemmälle lapsi kouluttautuu. En nyt tähän hätään löydä linkkiä tähän tutkimukseen.

Vierailija
96/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala miten jotkut vauhkoontuvat tästä aiheesta. Rauhoittukaa, ei kukaan pakota juuri teitä tekemään lapsia nelikymppisenä. :D Antakaa nyt aikuisten ihmisten päättää elämästään rauhassa. On noita parempiakin syitä nousta barrikadeille ja tuomita muita valinnoistaan. 

Vierailija
97/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä jotkut kosteat hääjuhlat tulossa, kun vasta heinäkuussa aloitatte yrittämisen?

Vierailija
98/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä järkyttynyt tämän ketjun kommenteista!

Hirveää lynkkaus mielialaa pidetään täällä yllä.

Mitä ihmeellistä siinä on jos aikuinen nainen haluaa lapsen? sai sen sitten päälle parikymppisenä tai päälle nelikymppisenä.

Näyttää siltä, että jos ei noudata sitä yleisintä kaavaa, että hankkii siinä kolmekymppisenä lapset, niin ei ole sen jälkeen ollenkaan oikeutettu lapsiin...! En muuta sano kuin että haistakaa paska, ei muut ihmiset päätä toisten ihmisten puolesta milloin kukakin lisääntyy. Se on jokaisen oma asia. Jotkut ei halua lapsia koskaan, jotkut haluaa nuorempana ja jotkut taas vanhempana, kaikki minusta yhtä OK.

Olen tehnyt töitä lähihoitajana ja myöhemmin kouluttautunut sosiaalityöntekijäksi eli ammattini puolesta olen vuosikaudet auttanut jo ihmisiä ja halunnut olla erittäin omistautunut työlleni, siinä en näe mitään pahaa...

Lapsi on kuitenkin todella iso asia, uusi ihminen tänne maapallon päälle, koen että mun on täytynyt ensiksi saada elää nuoruus pois alta, rakentaa miehen kanssa parisuhdetta rauhassa ( ollaan tavattu kolmekymppisinä, alettu silloin myös seurustelemaan ja 35v menty naimisiin ) ja tehdä mahdollisimman paljon töitä, hankkia kaunis koti ja muutenkin vakaa taloudellinen tilanne jotta lapsen on hyvä tulla perheeseen.

Osa keskustelijoista täällä sanoi, että ompas kamalaa kun olen sitten 57-vuotias kun lapsi menee riparille... No Hanna Sumari on 57v nainen ja näyttääkö hän teistä nololta ja kamalalta? Ei. Joten kun itsestään huolehtii, niin näyttää myös hyvältä ja muutenkin tekisi mieli kysyä että missä maailmassa te oikein elätte, jos ajattelette vaan että ompas noloa ja kamalaa kun tuolla on iäkkäämmät vanhemmat ... Eikö pääasia ole kuitenkin se, että on hyvät vanhemmat, rakastavat ja huolehtivaiset vanhemmat, iästä välittämättä!?

En ole edes varma, onko tällä palstalla kaikki ihmiset aikuisia kun tulee niinkin törkeitä kommentteja, missä puhutaan mun munasolujen homehtumisesta. :D

Jos tulen raskaaksi ja saan lapsen, hän jää meidän ainoaksi. Vuoden yrittämisen jälkeen ollaan valmiita menemään lapsettomuushoitoihin. Jos raskautta ei saada viimeistään alulle kun olen 44v, luovumme yrittämisestä.

Tytölle nimi valmiiksi jo mietittynä. Hänestä tulee Elisabeth. <3

T. Aloittaja

Vierailija
99/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan.  Eräs sukulaiseni sai vauvan 44 -vuotiaana ja ovat olleet terveitä ja onnellisia.  Jos ei ala tärpätä hakekaa heti apua niin ei kulu aik suotta hukkaan.  Esim. polen vuoden päästä jo voisi mennä käymään hyvällä gynellä.  Ja tarkistaa sitten miehen siittiöt melkein ensin koska se on helpointa.  <niin meillä tehtiin, kun odoteltiin tärppiä.  Kun miehellä oli asiat kunnossa ruvettiin tutkimaan naispuolista hormoonitasoja yms.  Kyllä onnisti sitten.   Good luck.

Vierailija
100/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän synnytys ja raskaus on terveellä, hyväkuntoisella ja normaalipainoisella 40+ naisella on paljon riskittömämpää kuin sairaalloisen ylipainoisella, tupakoivalla ja huonokuntoisella 20-v diabeetikkoäidillä. t. Kätilö