Vierailija

Musta on se on jotenkin kiusallista mutta hauskaa. Ei niin paha, jos näkee netissä saman paidan kuin itsellä jonkun muun päällä, mutta livenä on kiusallista. Mietin, että näyttääkö vaate kummanko päällä paremmalta :D

• ylös 24
  • alas 6

Sivut

Kommentit (37)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Se on noloa ja vaivaannuttavaa. Vaihtaisin heti toiseen, jos sellainen mahdollisuus olisi.

• ylös 17
  • alas 8
Vierailija

En ole ikinä törmännyt vastaavaan tilanteeseen. Ostan vaatteeni ulkomailta tai ulkomaalaisista liikkeistä, tai sitten second hand- liikkeistä. 

Minulla on aika tarkka maku, eikä H&M/Lindex/Seppälä-kledjut sitä juuri sivuuta. Lisäksi olen hoikka ja pitkä, ja kyseisten liikkeiden vaatteet ovat mitoitettu persjalkaisille 165-senttisille. 

• ylös 6
  • alas 48
Vierailija

Olen usein ihmetellyt, kuinka harvoin sitä itse asiassa tapahtuu. Ostan vaatteita ihan tavallisistakin kaupoista enkä pelkistä kivijalkaputiikeista, joten luulisi useinkin tulevan tuttuja vaatteita vastaan. Tai voihan olla ettei niihin kiinnitä edes huomiota, jos ne on jotain ihan tavallisia.

• ylös 37
  • alas 0
Vierailija

No onhan nuo vähän outoja tilanteita.

Kerran baarissa oli n.40v nainen, jolla samanlainen 3/4 hihainen paita päällä kuin itselläni työpaitana. Itsellä päällä hihaton juhlatoppi. Mietin, että on vähän arkinen illanviettoon ja kuumakin. Samoin yksi oma arkimekko tuli illanvietossa vastaan. Mietin, että turhan arkinen illanviettoon.

Työpaikalla minulla (silloin olin joku 28v) ja +50v työkaverilla oli samanlainen mekko. Hänellä mekon alla paksut legginsit ja minulla sukkahousut. Tuli itselle (tarpeettomasti?) liian alaston olo ja vähän hilpeä tilanne oli kyllä. Mekko jäi itsellä parin kerran jälkeen käyttämättä ja meni kirppiksellä eteenpäin. Taisi olla liian tätimäinen sittenkin.

Ylioppilasjuhlissa (pieni koulu n.20 ylioppilasta) oli viidellä tytöllä samanlainen mekko+jakku. Hassua vain minusta ja näki, ettei pienellä paikkakunnalla ennen nettikauppojen olemassa oloa ollut juuri valikoimaa, kun lähikaupungissakin oli vain yksi Seppälä.

• ylös 16
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä törmännyt vastaavaan tilanteeseen. Ostan vaatteeni ulkomailta tai ulkomaalaisista liikkeistä, tai sitten second hand- liikkeistä. 

Minulla on aika tarkka maku, eikä H&M/Lindex/Seppälä-kledjut sitä juuri sivuuta. Lisäksi olen hoikka ja pitkä, ja kyseisten liikkeiden vaatteet ovat mitoitettu persjalkaisille 165-senttisille. 

Uniikki av-mamma 😂

• ylös 31
  • alas 2
Vierailija

Tuttuja tuntemuksia siis muillakin :)

Arkivaatteissa se ei ole niin iso asia, mutta juhlavaatteissa todellakin. Lapsena muistan 90-luvun lopulla, kun oltiin häissä pienellä kylätalolla ja äidilläni oli samanlainen mekko kuin jollain toisella rouvalla niin äiti lähti parin kilsan päähän kotiin vaihtaan mekon :D

ap

• ylös 13
  • alas 4
Vierailija

Mulla käy töissä useinkin niin, että työkaverilla tai opiskelijalla on sama vaate kuin minulla, mutta eri värisenä. Sitten vain naureskellaan, ei siitä kukaan ole vielä nolostunut. 

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Mentiin kerran perheeni ja silloisen poikaystäväni kanssa tapaamaan mun pappaa. Poikkiksellani 15 v ja papallani 55 v oli samanlaiset jack&jones shortsit :D

• ylös 28
  • alas 1
Vierailija

Viimeksi saatiin ihan tuntemattoman naisen kanssa hyvät naurut. Molemmilla oli päällä samanlainen pienen valmistajan takki, joita valmistetaan ehkä 1-3 per koko. Eli ihan suht harvinainen vaate. Kehuttiin vaan naureskellen, että ompa sulla hieno takki. Ei herätä siis sen kummempia ajatuksia. :)

Kaukana ovat ne ajat, kun ala-asteen toinen tyttö suuttui minulle, kun olin saanut samanlaisen puseron lahjaksi, kuin hänellä oli. Ei olisi kuulemma saanut käyttää, kun hän oli saanut sen ensin. Silloin harmitti pitkään, kun kyse oli ainokaisesta Seppälä tms. ketjun vaatteesta, joka mulla oli. Isä kun osti siihen aikaan kaikki vaatteeni Tarjoustalosta ja se vasta noloa oli.

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No wau! Teillä on varmaan koko perhe vaatetettu yhteensopiviin valkoisiin pellavavaatteisiin, juotte riittävästi vettä ja pesette pyykin hajustamattomalla huuhteluaineella!

• ylös 24
  • alas 1
Vierailija

Neljännes vuosisata sitten köyhänä opiskelijana menin luennolle, päälläni oli uusi hieno neule jonka olin tarjouksesta ostanut kaupungin muotiliikkestä. Luennolla oli ainakin neljällä muulla sama neule. Sen vaatteen käyttöikä jäi lyhyeksi.

• ylös 14
  • alas 6
Vierailija

Kyllä se vähän vaivaannuttaa ja laittaa miettimään, onko tämä sittenkään "minun vaatteeni". Pukeudun aika perusvaatteisiin, joten kyllähän näitä tulee vastaan. Jos ollaan työpaikalla ja kyseessä on henkilö, joka on suunnilleen saman ikäinen ja samantasoisissa tehtävissä ja välimme ovat ok, niin kaikki on kunnossa.

Mutta täytyy tunnustaa, että kun huomasin nuoren harjoittelijatytön käyttävän samanlaista paitaa, jota aiemmin olin itsekin töissä käyttänyt, siirsin paidan vapaa-ajan vaatteeksi. Tai jos huomaan, että henkilöllä, josta en pidä, on samanlainen vaate, jää se helposti omalla kohdalla jatkossa kaappiin, koska yhdistän sen mielessäni siihen epämiellyttävään henkilöön.

Eli samanlaisen vaatteen näkeminen toisen päällä johtaa aina jonkinlaiseen vertailuun, olenko minä samanlainen kuin tuo toinen ja jos en, olenko harkinnut asuni oikein. Koruissa sama juttu.

Vierailija

Jos olen varma, että vaate näyttää päälläni yhtä hyvältä tai paremmalta, jatkan vaatteen käyttöä. Jos tajuan, että näytän vaate pääällä kömpelöltä/tyylittömältä toiseen verrattuna, jää vaate kaappiin. Jos siis näen usein samaa vaatetta käyttävää henkilöä, esim. töissä.

Vierailija

Minulla menee aina hetki edes tajuta, että jollakin on sama vaate. Sittenkin pitää vielä uudestaan tsekata, että onko se nyt tosiaan ihan sama. Näyttää niin vieraalta toisen päällä.

Yleensä kaikki yhdistävät vaatteita niin eri tavoin, ettei se edes häiritse. Ehkäpä jos joku huippumalli-näköinen kantaisi juhlissa samaa mekkoa, joka minullakin on päällä, ja mekko olisi helposti tunnistettavissa, kokisin oloni kiusaantuneeksi ja pohtisin vertaillaanko meitä minun häviöksi.. Normaalisti olen sen verran tyytyväinen itseeni ja siihen, miltä vaatteet päälläni näyttävät, ettei haittaa samis-pukeutumiset.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onpas tämä herättänyt kommentteja. Ne vaatteet on mitoitettu 165-senttisille ja persjalkaisille, enkä minäkään siis voi niitä käyttää.

Terv. pitkä ja ihan vaan normaalivartaloinen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ulkomailta ostetut vaatteet enää niin hirveän harvinaisia? Eikö kuka vaan voi tilata nettikaupasta mitä vaan minne vaan mistä vaan?

• ylös 15
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.