Karvan tunne kurkussa, mitä ihmettä tämä on?
Nyt jo kahden viikon ajan ollut karvan/tomaatinkuoren/siemenen tms tunnetta nielussa. Ajoittain tuntuu voimakkaammin, syödessä helpottaa. Ei näy mitään katsoessa, kun on enemmän nielun puolella. Mikä ihme tämä voi olla?
Olen sairastanut muutama viikko sitten influenssan, josta jälkitautina korvatulehdus johon määrätty tipat. Inhottava tunne kun koko ajan tuolla tuntuu jotain ylimääräistä.
Kommentit (25)
Siis hyi että kuulostaa ällölle. Haisen varmaan ihan kamalalle:-( täytyy kysyä tutulta hammaslääkäriltä tästä asiasta. Mutta edelleenkään en näe tuolla mitään, mutta ehkä ne on niin piilossa jossain poimuissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oraalissa on omat vaaransa. On mullakin jäänyt pimpin karva hampaiden väliin. En kyllä tajua miten sinne päätyi kun käytin kieltä ja huulia? Tai tajuan tietenkin, kunhan heitän huulta.
Selvä.
Ap
No okei ei heitetä pelkkää läppää. Kurkussa tuntuvan voi saada irti rykäisemällä tai harjaamalla. Jos saattaa harjata. Tuttu sai hammasharjalla riivanneen pois mutta mulla lentäisi laatta sellaisesta. Omalla vastuulla saat kokeilla tuota harjaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis hyi että kuulostaa ällölle. Haisen varmaan ihan kamalalle:-( täytyy kysyä tutulta hammaslääkäriltä tästä asiasta. Mutta edelleenkään en näe tuolla mitään, mutta ehkä ne on niin piilossa jossain poimuissa.
Ap
Ne monesti on todella piilossa ja suuri osa ihmisistä ei tiedä että tällaisia on olemassa, olen monesti kuullut kun puhutaan "karvapallon yskimisestä" ja silloin yleensä tarkoitetaan noita tonsil stonesia. Itse aloin pari vuotta sitten tutkimaan asiaa kun alkoi tuntumaan monesti että on karva suussa ja vaikka kuinka yskii ei tule pois, kunnes sitten aivastaessa lentää suusta iso valkoinen klönti joka ei näytä räältä. Yleensä näitä esiintyy varsinkin ihmisillä joilla on isot tonsillit ja "sisäänpäin vuotava nenä", itselläni molemmat ja olen myös huomannut että maitotuotteiden runsas syöminen pahentaa asiaa. Nykyään kun olen ne onkalot putsannut niin ei oikeestaan tule näitä kun harvakseltaan.
Mulla oli pari kuukautta sitten samanlainen tunne, kun oli yskä, myös muilla joilla oli köhä samaan aikaan joiden kanssa juttelin oli sama tunne. Minulla kesti tosi pitkään, varmaan kuukauden oli tunne, että karva nielussa..
Niitä voi sen perusteella mitä olen lukenut netistä kans poistaa hammaslääkärillä? haisevat ihan kamalalta ja yleensä siinä vaiheessa kun alkaa tuntumaan "karva suussa" niitä on enemmän kun se yksi joka aiheuttaa sen ikävän tunteen