Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aborttien teko sairaalassa raadollisimmillaan on?

Vierailija
19.05.2016 |

Miten joku hoitaja pystyy viemään pienen sikiön biojätteisiin?

Kommentit (232)

Vierailija
41/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minun oli tosi vaikea alkaa antaa lääkkeitä, koska tiesin, että ne johtavat lapsen kuolemaan. Se oli minun vakaumustani ja omaatuntoani vastaan. Tiesin kuitenkin, ettei minulla ole lakisääteistä oikeutta kieltäytyä tehtävästä. Toivoin, ettei sikiö ala syntyä työvuoroni aikana. Ettei minun tarvitsisi nähdä tekojeni seurauksia.

Miian toive ei toteutunut. Lapsi syntyi pian ja vieläpä elävänä.

- Yleensä sikiöt menehtyvät lääkkeisiin tai viimeistään synnytyksessä. Joskus käy niin, että ne syntyvätkin elävänä.

Raskaus oli jo niin pitkällä, yli puolenvälin, että sikiö oli pienen keskosen kokoinen ja muistutti elävää lasta.

....

Noin myöhäisessä raskaudenkeskeytyksessä on kyse sikiön vakavasta vammasta tai äidin turvallisuudesta.

Kyllä siellä erityissyissä millä raskauden voi saada tuossa vaiheessa on esimerkiksi äidin nuori ikä. Ei sikiössä välttämättä ole mitään vikaa.

Vierailija
42/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja btw, on se jännä miten vanhemmuus muuttaa ihmistä.

Olen lukenut tuon uutisen ennenkin, asenne oli silloin tyyliä ok, huono tsäkä.

Nyt olen viisikuisen vauvan äiti ja melkein itku tulee kun nyt tuon uutisen luin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö voi syntyä elävänä vaikka olisi abortoitu (myöhäisillä viikoilla, lääkkein). Silloin sikiötä ei aleta enää pelastamaan, vaan annetaan 'hiipua pois', eli ei hoideta mitään elintoimintoja. Ei siis kuitenkaan laiteta biologisiin jätteisiin ennen aikojaan. Saattaa tuntua raa'alta, mutta sikiön selviytyminen olisi erittäin epätodennäköistä vaikka hoidettaisiin. Lisäksi se olisi väärin abortin tehnyttä kohtaan. Suuria eettisiä kysymyksiä, itsekin hiukan yllätyin kun kuulin tämän, ja monella on väärää tietoa täällä. En silti vastusta abortteja. terv sairaaanhoitajaopiskelija

Vierailija
44/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minun oli tosi vaikea alkaa antaa lääkkeitä, koska tiesin, että ne johtavat lapsen kuolemaan. Se oli minun vakaumustani ja omaatuntoani vastaan. Tiesin kuitenkin, ettei minulla ole lakisääteistä oikeutta kieltäytyä tehtävästä. Toivoin, ettei sikiö ala syntyä työvuoroni aikana. Ettei minun tarvitsisi nähdä tekojeni seurauksia.

- Yleensä sikiöt menehtyvät lääkkeisiin tai viimeistään synnytyksessä. Joskus käy niin, että ne syntyvätkin elävänä.

Raskaus oli jo niin pitkällä, yli puolenvälin, että sikiö oli pienen keskosen kokoinen ja muistutti elävää lasta.

....

Noin myöhäisessä raskaudenkeskeytyksessä on kyse sikiön vakavasta vammasta tai äidin turvallisuudesta.

Kyllä siellä erityissyissä millä raskauden voi saada tuossa vaiheessa on esimerkiksi äidin nuori ikä. Ei sikiössä välttämättä ole mitään vikaa.

Niin, eli kyse on äidin turvallisuudesta.

Vierailija
45/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se solumöykky tipahti vessanpönttöön ja hoitaja kävi sen sieltä keräilemässä hanskoillaan.

Niitä ei siis vedetä viemäriin eikä viedä biojäteastiaan, vaan tuhkataan.

Munkin käsityksen mukaan, kun annetaan se eka pilleri pari päivää ennen aborttia ja sanotaan, että tämän jälkeen sitä ei voi enää perua, niin kyseessä on lääke, joka tappaa sen sikiön/alkion. Siitä ei voi enää kehittyä mitään.

No eikä tuhkata. Roskii ne menee tai patologisiksi näytteiksi, kivaa tietty olis elää lalalaa-maassa mutta todellisuus nyt vaan on jotakin muuta

T:abortteja tehnyt sh

Alapeukuttakaa minkä tahdotte, ei totuus siitä muutu. Tää on mun arkipäivää, joten tiedän mistä puhun, valitettavasti.

T:sh

Vierailija
46/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....

Niin, eli kyse on äidin turvallisuudesta.

Joo mutta sikiö on samanlainen kuin vanhemmankin odottajan kohdussa. Turha tuuditella itseään millään "oikeastaan se ei voinut selvitä" saduilla. Homma on raakaa, eikä se siitä muutu mitenkään melkein mukavaksi kun vähän vääntelee.

Vierailija
47/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pystyy elämään ittensä kanssa abortin jälkeen??? Ei käsitä.

Vierailija
48/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....

Ei välttämättä. Mä sain valviralta paperin jossa luki että raskauden keskeytys sallittu viikolle 20 asti. Vuosi sitten siis. No en todellakaan keskeyttänyt raskautta.

Olin siis 11vk raskaana ja en tiennyt mitä teen kun mieheni jätti minut. Lääkäri sanoi ettei saa minua aborttiin ennen 12vk joten tarvitaan valviran lupa. Ja kun se lupa tuli postissa, luki siinä että sallittu 20vklle asti.

En todellakaan olisi pystynyt tekemään noin myöhäisillä viikoilla.

Vierailija
49/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi h*lvetti. Että luvan saa myöhäänkin näköjään tuosta vain ilman painavaa syytä. Teit oikein, 53.

En vastusta abortteja, kun abortoidaan suhteellisen alkeellinen sikiö. Vastustan lapsen tappamista.

Vierailija
50/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikiö voi syntyä elävänä vaikka olisi abortoitu (myöhäisillä viikoilla, lääkkein). Silloin sikiötä ei aleta enää pelastamaan, vaan annetaan 'hiipua pois', eli ei hoideta mitään elintoimintoja. Ei siis kuitenkaan laiteta biologisiin jätteisiin ennen aikojaan. Saattaa tuntua raa'alta, mutta sikiön selviytyminen olisi erittäin epätodennäköistä vaikka hoidettaisiin. Lisäksi se olisi väärin abortin tehnyttä kohtaan. Suuria eettisiä kysymyksiä, itsekin hiukan yllätyin kun kuulin tämän, ja monella on väärää tietoa täällä. En silti vastusta abortteja. terv sairaaanhoitajaopiskelija

Entä se vääryys että.vauva on juuri tapettu?

Vierailija
51/232 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Vaihtakaa työpaikkaa jos ette kestä tehdä abortteja. Alkuviikoilla tehty abortti on täysin eriasia kuin yli 20vk tehty abortti. Yli 20 vk abortteja ei sitäpaitsi kovin heppoisin syin tehdä. Kyllä se minunkin mielestä väärin on, että toisella puolella syntyy samanikäinen vauva jota yritetään pelastaa ja toisella puolella abortoidaan ja odotetaan että elämisen yritys lakkaa. Mutta jos joku vaikeasti vammainen vauva abortoidaan, niin se on monesti oikein vauvankin kannalta. Voi olla kipuja, kuolla ensimmäisten päivien aikana, elää parikymmentä vuotta täysin riippuvaisena muista ihmisistä....

Vierailija
52/232 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pystyy elämään ittensä kanssa abortin jälkeen??? Ei käsitä.

Minä! :) en ees muistanu tehneeni aborttia ennen tätä ketjua.

Vierailija
53/232 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Vaihtakaa työpaikkaa jos ette kestä tehdä abortteja. Alkuviikoilla tehty abortti on täysin eriasia kuin yli 20vk tehty abortti. Yli 20 vk abortteja ei sitäpaitsi kovin heppoisin syin tehdä. Kyllä se minunkin mielestä väärin on, että toisella puolella syntyy samanikäinen vauva jota yritetään pelastaa ja toisella puolella abortoidaan ja odotetaan että elämisen yritys lakkaa. Mutta jos joku vaikeasti vammainen vauva abortoidaan, niin se on monesti oikein vauvankin kannalta. Voi olla kipuja, kuolla ensimmäisten päivien aikana, elää parikymmentä vuotta täysin riippuvaisena muista ihmisistä....

Jos luit tämän ketjun niin huomaat että myöhäisen viikon aborttiin on huomattavasti ristiriitaisempiakin syitä. Osa porukkaa nyt vaan ei kestä ajatella totuutta, niin pitää yrittää vaimentaa ajatukset omassa päässä tuolla "vauvat on vakavasti vammaisia ja kuolisivat muutenkin". Alkuviikkojen raskauden keskeytyksiä tässä nyt ei niin kauhisteltukkaan.

Vierailija
54/232 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin monta kymmentä vuotta sitten, kun hoitaja tai kätilö tai mikä nyt olikaan kertoi. Nuori tyttö tuli aborttiin ja synnytti sikiön. Sikiö oli elänyt aika kauan. Muistaakseni tunnin. Tapahtui ulkomailla ja aikaa tuosta tosiaan on. Ei ollut minun korvilleni tarkoitettu. On jäänyt mieleen miten tyttö oli huutanut kivuissaan ja sikiö ei suostunut heti kuolemaan.

Joku kertoi joskus vuosia sitten, että jossain ulkomailla oli jotain tapahtunut vissiin jollekulle ja ssemmoista.

Just näitä kuulin kerran että.. -juttuja. Hyvä, että joku parikuukautinen sikiö on sinnitellyt elossa, ilman kykyä hengittää, kun taas esim vaikka 6-kuulla syntynyt keskonen tarvitsee keskoskaapin ym. pysyäkseen elossa. Nämä pro-life tyypit voisivat edes vähän panostaa näihin keksittyihin juttuihinsa.

Vierailija
55/232 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se solumöykky tipahti vessanpönttöön ja hoitaja kävi sen sieltä keräilemässä hanskoillaan.

Niitä ei siis vedetä viemäriin eikä viedä biojäteastiaan, vaan tuhkataan.

Munkin käsityksen mukaan, kun annetaan se eka pilleri pari päivää ennen aborttia ja sanotaan, että tämän jälkeen sitä ei voi enää perua, niin kyseessä on lääke, joka tappaa sen sikiön/alkion. Siitä ei voi enää kehittyä mitään.

No eikä tuhkata. Roskii ne menee tai patologisiksi näytteiksi, kivaa tietty olis elää lalalaa-maassa mutta todellisuus nyt vaan on jotakin muuta

T:abortteja tehnyt sh

Alapeukuttakaa minkä tahdotte, ei totuus siitä muutu. Tää on mun arkipäivää, joten tiedän mistä puhun, valitettavasti.

T:sh

Sairaanhoitaja sinun luulisi tietävän, että sairaaloissa roskat yms. lajitellaan aika tarkasti. Leikkaus yms. "jäte" lajitellaan ja lähetetään poltettavaksi. Ei niitä minnekään kaatikselle kipata.

-laitoshuoltaja, joka on noita hommia tehnyt-

Vierailija
56/232 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo sikiöt, jotka Suomessa saa abortoida (myös vammaiset sikiöt, jotka astetta pidemmälle kehittyneitä) ovat sen ikäisiä, että eivät pysyisi hengissä edes parhaalla hoidolla. Kyse on max 4-kuulle ehtineestä raskaudesta ja tuon ikäiset kuolevat pelastusyrityksistä huolimatta. Muistaakseni yksi/pari tällaista on onnistuttu pitämään briteissä hengissä ja tuloksena oli erittäin vaikeavammaiset lapset, joiden aivotoiminta käsittää lähinnä näläntunteen ja pelon. Liikkumiskyvyttömiä ja mitään käsitystä itsestä ei ole.

Vierailija
57/232 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhäisillä viikoilla abortti tehdään käsittääkseni kaapimalla? Ja muutenkin kyse on lääkkeellisesti tehtäessä siitä, että sikiä tulee niin nopeasti ulos, ettei ole ehtinyt vielä kuolla aborttiin/verentulon katkeamiseen. Ei tällaista sikiötä edes pystyisi "pelastamaan" liian kehittymätön aivoista ja keuhkoista.

Vierailija
58/232 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan passiivinen eutanasia jo nyt sallittua, eikä sitä elävänä syntyvää sikiötä tapettu noissa linkitetyissä jutuissa, vaan annettiin vain kuolla, koska noilla viikoilla lapsi ei todennäköisesti selviä ilman intensiivistä hoitoa.

Vierailija
59/232 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111718842601_uu.shtml

Tässä onkin se tapaus.

Vittu mitä paskaa. Vakaumus ja vakaumus... Buuhuu.

Kyllä tuollainen tilanne voisi koetella ihan ilman mitään vakaumustakin. Ehkä olisi parempi puhua eutanasiasta kun viikkoja alkaa olemaan niin paljon, että jonkunlaiset selviytymismahdollisuudet on jo keskosenakin. Abortti aikaisilla viikoilla on mielestäni aika eri asia.

Kerrohan meille kaikille millaiset selviytymismahdollisuudet abortoidulla sikiöllä olisi? Niillä ei ole aivot ja keuhkot kehittyneet läheskään riittävästi, jotta millään hoitokeinoilla saataisiin terve lapsi aikaiseksi.

Vierailija
60/232 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli esim abortti tehdään niillä viikoilla että sikiö saattaa selvitä avulla kehon ulkopuolella se sikiö kitisee ja liikkuu kunnes kuolee. Hoitohenkilökunta ei saa tehdä mitään auttaakseen tätä lasta.

Voihan höpöhöpö! Millä se max 4kk kestäneen raskauden sikiö kitisee kun keuhkot eivät vielä toimi? Googlaapa minkä kokoisesta ja näköisestä veijarista on kyse ja googlaa sen jälkeen esim 6 kuukaudella syntyneiden keskosten keuhkojen toiminnasta (monella ei vielä tässäkään vaiheessa toimi kunnolla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä