Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista aborttien teko sairaalassa raadollisimmillaan on?

Vierailija
19.05.2016 |

Miten joku hoitaja pystyy viemään pienen sikiön biojätteisiin?

Kommentit (232)

Vierailija
21/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin monta kymmentä vuotta sitten, kun hoitaja tai kätilö tai mikä nyt olikaan kertoi. Nuori tyttö tuli aborttiin ja synnytti sikiön. Sikiö oli elänyt aika kauan. Muistaakseni tunnin. Tapahtui ulkomailla ja aikaa tuosta tosiaan on. Ei ollut minun korvilleni tarkoitettu. On jäänyt mieleen miten tyttö oli huutanut kivuissaan ja sikiö ei suostunut heti kuolemaan.

Miksi alapeukut? Minkäs sille voi, että näin oli tapahtunut. Tuskin tuo hoitaja valehteli, kun tuosta puhui. 

Kuka puhui ja kelle puhui, missä puhui? MIKSI puhui? Milloin puhui? Ei tälläset asiat oikeen kuuluis työpaikan ulkopuolelle.

Vierailija
22/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli esim abortti tehdään niillä viikoilla että sikiö saattaa selvitä avulla kehon ulkopuolella se sikiö kitisee ja liikkuu kunnes kuolee. Hoitohenkilökunta ei saa tehdä mitään auttaakseen tätä lasta.

Ne lääkkeet mitä otetaan ennen aborttia lopettaa myös istukan toiminnan, joten tuollaiset urbaanilegendat voisi lopettaa. Naistentaudeilla olen ollut töissä eikä tasan ollut elossa yksikään sikiö syntyessään.

Näitä kuitenkin sattuu vuosittain useampia. Ei vaan ole sinun kohdallesi sattunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin monta kymmentä vuotta sitten, kun hoitaja tai kätilö tai mikä nyt olikaan kertoi. Nuori tyttö tuli aborttiin ja synnytti sikiön. Sikiö oli elänyt aika kauan. Muistaakseni tunnin. Tapahtui ulkomailla ja aikaa tuosta tosiaan on. Ei ollut minun korvilleni tarkoitettu. On jäänyt mieleen miten tyttö oli huutanut kivuissaan ja sikiö ei suostunut heti kuolemaan.

Miksi alapeukut? Minkäs sille voi, että näin oli tapahtunut. Tuskin tuo hoitaja valehteli, kun tuosta puhui. 

Kuka puhui ja kelle puhui, missä puhui? MIKSI puhui? Milloin puhui? Ei tälläset asiat oikeen kuuluis työpaikan ulkopuolelle.

Ei tosiaan kuulukkaan. Puhui yksityiskodissa ystävälleen. Aikaa tuosta tosiaan on jo kymmeniä vuosia eikä tapahtunut Suomessa.

Vierailija
24/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

''KUULIN monta kymmentä vuotta sitten'', ''hoitaja tai kätilö tai mikä nyt olikaan'' :DDDDD jepjep. Kerro nyt edes vähän selvemmin.

Näin pitkän ajan kuluttua on vaikea kovin selvästi ja tarkasti kertoa. En muista millä viikoilla tyttö oli ollut, mutta ilmeisesti pitkällä, koska sikiö eli abortin jälkeen. En tiedä mikä tämä nainen oli ammatiltaan. 

Vierailija
25/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan kuulukkaan. Puhui yksityiskodissa ystävälleen. Aikaa tuosta tosiaan on jo kymmeniä vuosia eikä tapahtunut Suomessa.

No jossain tuolla maailmalla voi ne abortintekotavatkin olla vähän toista kuin täällä Suomessa...

Vierailija
26/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiellätte ettekä reagoi jonkun laittamaan Iltalehden lähdelinkkiin mitenkään? Tuo on mahdollista. Luulen kuitenkin olevan harvinaista. En ole abortin vastustaja, mutta vastustan siinä vaiheessa jos raskaus on edennyt niin pitkälle että tuollainen on mahdollista.

Vierailija
27/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jossain tuolla maailmalla voi ne abortintekotavatkin olla vähän toista kuin täällä Suomessa...

Niinpä kyllä ja nykyaikana erilaiset kuin tuolloin kauan sitten. Mutta kyn nyt kysyttiin raadollisia juttuja.

Vierailija
28/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiellätte ettekä reagoi jonkun laittamaan Iltalehden lähdelinkkiin mitenkään? Tuo on mahdollista. Luulen kuitenkin olevan harvinaista. En ole abortin vastustaja, mutta vastustan siinä vaiheessa jos raskaus on edennyt niin pitkälle että tuollainen on mahdollista.

Helpompi olla ajattelematta. Liian vaikeaa monelle. Itsekkin kannatan aborttia, mutta tuo millä viikoilla sen vielä voi saada terveellekkin sikiölle esimerkiksi äidin nuoren iän takia, se on vaan aika raadollista. Täytyy oikeasti pystyä myöntämään se että kyllä tässä ihan oikeita vauvoja tapetaan. Ehkä syyt on hyvät, mutta silti.

Vierailija
29/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se solumöykky tipahti vessanpönttöön ja hoitaja kävi sen sieltä keräilemässä hanskoillaan.

Niitä ei siis vedetä viemäriin eikä viedä biojäteastiaan, vaan tuhkataan.

Munkin käsityksen mukaan, kun annetaan se eka pilleri pari päivää ennen aborttia ja sanotaan, että tämän jälkeen sitä ei voi enää perua, niin kyseessä on lääke, joka tappaa sen sikiön/alkion. Siitä ei voi enää kehittyä mitään.

Vierailija
30/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala, luulin että tuollainen ei ole mahdollista.

Vierailija
31/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minun oli tosi vaikea alkaa antaa lääkkeitä, koska tiesin, että ne johtavat lapsen kuolemaan. Se oli minun vakaumustani ja omaatuntoani vastaan. Tiesin kuitenkin, ettei minulla ole lakisääteistä oikeutta kieltäytyä tehtävästä. Toivoin, ettei sikiö ala syntyä työvuoroni aikana. Ettei minun tarvitsisi nähdä tekojeni seurauksia.

Miian toive ei toteutunut. Lapsi syntyi pian ja vieläpä elävänä.

- Yleensä sikiöt menehtyvät lääkkeisiin tai viimeistään synnytyksessä. Joskus käy niin, että ne syntyvätkin elävänä.

Raskaus oli jo niin pitkällä, yli puolenvälin, että sikiö oli pienen keskosen kokoinen ja muistutti elävää lasta.

....

Noin myöhäisessä raskaudenkeskeytyksessä on kyse sikiön vakavasta vammasta tai äidin turvallisuudesta.

Vierailija
32/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minun oli tosi vaikea alkaa antaa lääkkeitä, koska tiesin, että ne johtavat lapsen kuolemaan. Se oli minun vakaumustani ja omaatuntoani vastaan. Tiesin kuitenkin, ettei minulla ole lakisääteistä oikeutta kieltäytyä tehtävästä. Toivoin, ettei sikiö ala syntyä työvuoroni aikana. Ettei minun tarvitsisi nähdä tekojeni seurauksia.

- Yleensä sikiöt menehtyvät lääkkeisiin tai viimeistään synnytyksessä. Joskus käy niin, että ne syntyvätkin elävänä.

Raskaus oli jo niin pitkällä, yli puolenvälin, että sikiö oli pienen keskosen kokoinen ja muistutti elävää lasta.

....

Olisi kai sille vaikeasti vammaisellekin armollisempaa kuolla lämpimässä ja turvallisessa paikassa. Mikä ihmeen syy se vamma on repiä väkisin kohdusta. Enemmän kai siinä kärsii.

Noin myöhäisessä raskaudenkeskeytyksessä on kyse sikiön vakavasta vammasta tai äidin turvallisuudesta.

Vierailija
33/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....

Eikö sitä saa aiemmin tietoon, jotta myös abortin voi tehdä aiemmin? Hirvittävää että tuollainen tilanne on mahdollinen, luulisi että nykyajan ihmelaitteiden kanssa ei olisi.

Vierailija
34/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....

Eikö sitä saa aiemmin tietoon, jotta myös abortin voi tehdä aiemmin? Hirvittävää että tuollainen tilanne on mahdollinen, luulisi että nykyajan ihmelaitteiden kanssa ei olisi.

Ei noin myöhään pitäisi sallia aborttia vammankaan takia.

Vierailija
35/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten abortinvastanen hakeutuu töihin esimerkiksi vaikka kättärille... niinku c*moon! Ihan omaa tyhmyyttä, niitä abortteja tehdään siellä ja se on tämä ihminen itse joka painelee pellolle vakaumuksineen sitten mikäli ei kykene!

Vittumaista duuniahan se silti on, vaikka vastuu ja päätös kuinka olisi (ei)vanhempien. Siinä vaiheessa kun abortti on neljäs kahden vuoden sisään tai perustelut on tyyliin "petin miestäni" tai "lapsesta tulisi vesimies jos laskettu aika on tammikuussa, mut jousi iehen voisin synnyttää". Sitä alkaa ihmetellä että... Loppu sensuroitu :(

Vierailija
36/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se solumöykky tipahti vessanpönttöön ja hoitaja kävi sen sieltä keräilemässä hanskoillaan.

Munkin käsityksen mukaan, kun annetaan se eka pilleri pari päivää ennen aborttia ja sanotaan, että tämän jälkeen sitä ei voi enää perua, niin kyseessä on lääke, joka tappaa sen sikiön/alkion. Siitä ei voi enää kehittyä mitään.

No eikä tuhkata. Roskii ne menee tai patologisiksi näytteiksi, kivaa tietty olis elää lalalaa-maassa mutta todellisuus nyt vaan on jotakin muuta

T:abortteja tehnyt sh

Vierailija
37/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhuleiden pitäisi ymmärtää olla opiskelematta alalle jolla eivät halua työskennellä.

Vierailija
38/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä tuhkata. Roskii ne menee tai patologisiksi näytteiksi, kivaa tietty olis elää lalalaa-maassa mutta todellisuus nyt vaan on jotakin muuta

Ja kotiaborteissakin ja keskenmenoissakin menee ihan vaan vessanpöntöstä alas. Turha noita on niin romantisoida.

Vierailija
39/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että abortti ei ole murha, mutta olen kuitenkin vakavasti sitä mieltä että se rv 12 on semmonen viimeinen raja. Silloinkin mielestäni ollaan jo vähän liian pitkällä. Mielestäni voisi laskea rajan rv9 yleiseksi abortin rajaksi ja lääkärin luvalla rv12.

Vierailija
40/232 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalajätettä (mm. abortoituja sikiöitä) poltetaan ja tuhkat lasketaan hautausmaalle tiettyyn paikkaan. Kaupungeittain käytäntö voi vaihdella, mutta ei niitä vain heitetä roskiin.