Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäristä piti tänään soittaa, ei oo vielä soitettu?

Vierailija
19.05.2016 |

Netistä näen, että työkkäri on merkinnyt tietoihini, että tänään 19.5 soittavat minulle.
Kello on nyt 13:30 eikä soittoa ole vielä tullut. Olen aamusta asti kulkenut puhelin lähes kädessäni,
jotta varmasti ehdin/pystyn puheluun vastaamaan.

Jos teillä on ollut samainen tilanne, monen aikoihin teille on soitettu?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taidettiin viimeksi soittaa joskus alkuvuodesta 2014 :D Tuskinpa siis aihetta huoleen.

Vierailija
22/46 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meiltä sitä kysyt? Ei tiedetä. Otsikkoosi viitaten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin helmikuun puolivälissä kyselyn sähköpostilla työkkärille parista asiasta. Tuli vastaus, että asiasi on lähetetty eteenpäin ja siihen vastataan mahdollisimman pian. Tuosta on nyt aboutirallaa 3 kk, ei oo vielä vastauksia kuulunut.

Ja onneksi en ole työtön.. hiukka hidasta palvelua..

Vierailija
24/46 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näin hyvin työkkäri hoitaa tehtävänsä. Ihan oikeesti järkyttävää!! Mulla myös ilman soittoa suoraan vain uusivat työnhaun.

Vierailija
25/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitte oikeassa!Nyt oli nettiin tullut, että työkkäri ottaa yhteyttä marraskuussa seuraavan kerran  O.o

- ap

Vierailija
26/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään, kenelle oltaisiin oikeasti soitettu? 

Vierailija
27/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on asiakkaita joku 400. En millään ehdi ottaa niihin yhteyttä silloin kun joku päivämäärä on annettu. Teen vaan muistilistaa ja siirrään eteenpäin kaikki asiakkaat. Ihan liikaa tekemistä muutenkin että ehtisi mitään soittelemaan. 

Työkaveri siirtää kaikkien asiakkaiden uusimisen heinäkuulle. SIlloi on itse kesälomalla ja asiakkaatkin luulee ettei työkkäristä mitään keskikesällä kuulu. Sitten saakin aika moni yllätyksenä kotiin kirjeen että työnhaku on poikki ja rahan maksu katkaistu.

Todellakin on niin paljon asiakkaita tässä pyörimässä, että yritän vaan siirtää kaikki jonnekin mahdollisimman pitkälle ja toivon että seuraavan kerran kun ne nousee muistilistalle, se en ole minä joka sitä listaa perkaa. Vihaan koko hommaa.

Vierailija
28/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelä virkailijall on noin 1000 asiakasta. Ei ole yksinkertaisesti aikaa soittaa jokaiselle, vaikka haluaisi.

Vierailija
29/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on asiakkaita joku 400. En millään ehdi ottaa niihin yhteyttä silloin kun joku päivämäärä on annettu. Teen vaan muistilistaa ja siirrään eteenpäin kaikki asiakkaat. Ihan liikaa tekemistä muutenkin että ehtisi mitään soittelemaan. 

Työkaveri siirtää kaikkien asiakkaiden uusimisen heinäkuulle. SIlloi on itse kesälomalla ja asiakkaatkin luulee ettei työkkäristä mitään keskikesällä kuulu. Sitten saakin aika moni yllätyksenä kotiin kirjeen että työnhaku on poikki ja rahan maksu katkaistu.

Todellakin on niin paljon asiakkaita tässä pyörimässä, että yritän vaan siirtää kaikki jonnekin mahdollisimman pitkälle ja toivon että seuraavan kerran kun ne nousee muistilistalle, se en ole minä joka sitä listaa perkaa. Vihaan koko hommaa.

Miksi työnhaku olisi poikki ja maksu katkaistu? Jos työkkäri kertoo uusimispäivän ja lupaa ottaa yhteyttä, ei siinä mene työnhakijalta mitään työnhakua poikki.

Vierailija
30/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei soitettu, mutta työttömyys katkaistiin viikin päästä

Vierailija
31/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmuuden vuoksi soita itse ja kirjaa puhelu. Ei ole liioiteltua nauhoittakaan. 

Kaverilleni kävi niin, että joutui sotkuihin, kun ei muka ollut vastannut puheluun. Totuus on, että puhelua ei koskaan tullut. 

Uskon häntä, on todella tunnollinen ja rehellinen tyyppi. Sai loppujen lopuksi asian kääntymään edukseen, mutta voimavaroja vei. Ehti jo karenssi puskea päälle. 

Rakastan näitä valheita!

Jos asiakas ei vastaa työkkärin puheluun, saa hän tekstiviestin, jossa kerrotaan, että hei, soitan huomenna, muista vastata. Jos ei asiakas siihenkään vastaa, tulee pyyntö käydä te-toimistossa. Karenssin saa vasta sitten, jos ei sitä käyntipyyntöä noudata.

Vierailija
32/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi kuinka hän toimii?

Vierailija
33/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on soitettu kerran. Kaksi ensimmäistä soittopäivää meni ohi eikä mitään kuulunut, netistä oma asioinnista näki että yhteydenottopäivää oli siirretty pari kuukautta eteenpäin. Kolmannella kerralla sitten soittivat, mutta vasta seuraavana päivänä kuin piti.

Viimeksi sain tekstiviestin te-toimistolta muutama päivä ennen soittopäivää, ja aikaa oli taas siirretty eteenpäin muutama kuukausi. 

Vierailija
34/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnhaku katkaistaan? Nyt en ymmärtäny? Siirtää heinäkuulle ja työttömät luulee ettei silloin oteta yhteyttä ja PAM, työnhaku katkaistaan. Selitäs tarkemmin!

Vierailija
35/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sieltä annetaan soittopäivä, jos ei ole aikomuskaan soittaa? Mitä järkeä tuossa on?

Vierailija
36/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sieltä annetaan soittopäivä, jos ei ole aikomuskaan soittaa? Mitä järkeä tuossa on?

Koska laki määrää ottamaan yhteyttä, mutta laki ei määrää, että työkkärissä tulisi olla tarpeeksi väkeä töihin. Olisikin helppoa vain soitella, mutta kun täytyy varmistaa erilaisia asioita, tarkistaa asiakkaan antamia ilmoituksia, etsiä kopioita milloin mistäkin työtodistuksesta, neuvoa kädestä pitäen, miten töitä haetaan jne. ja siihen päälle vielä vastata puheluihin, joissa maristaa työtarjouksista. Ei ole yksinkertaisesti aikaa kuin soitella niitä alkukartoituksia läpi ja toivoa, että asiakkaat saa töitä.

Vierailija
37/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle soitettiin juuri viime viikolla kaksi tai kolme viikkoa ilmoitettua soittoaikaa myöhemmin. Tiesin etukäteen, että todennäköisesti eivät soita ilmoitettuna päivänä niin en siitä stressannut. Ole ap asiasta ihan rauhassa. Soittavat jos soittavat.

Vierailija
38/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä ne sieltä soittelisivat? "Mitä kuuluu? -Hyvää. Onko töitä haettu? -Joo. No hyvä. Jatketaan näillä. -Joo. Moi."

Vierailija
39/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työkkäriin oteta harjoittelijoita soittelemaan? Tai siis anteeksi näitä työnäytteen antajia. Pakottaisivat asiakkaat soittelemaan toisillensa. Tarkoituksenahan on varmaan vaan kysellä että mitäs sulle kuuluu, ooksä töissä, joo soitellaan puolen vuoden päästä taas sitten. Moikka!

Vierailija
40/46 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sain uuden soittoajan marraskuulle, niin he kuitenkin saattavat tässä parin viikon sisällä kuitenkin soittaa? Niinkö? Pitää siis pitää puhelin lähellä, ettei vaan tule sen uhalla karenssia? Ompas yksinkertaisesta asiasta tehty hankala!

-ap