Kehtaatko mennä töihisi ilman meikkiä? Mitä työtä teet?
Mä ite oon siivooja. Ja tottakai kehtaan, menen aina ilman meikkiä töihin.
Kommentit (66)
Taasko se sama v-tun lipeäkalanaama paukuttaa alapeukkua kaikille jotka kauniita ja meikattuja!???
Kehtaan, käytän meikkiä äärimmäisen harvoin muutenkin. Lähinnä juhlissa... Pysyypähän akneen taipuvainen ihoni puhtaana turhista lisärasitteista, mulla kun pco:n takia akne on lievänä nyt vielä aikuisenakin. En edes peitevoiteita laita ellei iho oikeasti pahana ole, pikkupunotus niin väliä...
Eipä sillä, tän hetkisiin töihin ei olisi muutenkaan varsinaiset kunnon pakkelit päässä asiaa, aika turhia olisivat kun tuolla linjastolla pakkaamattomien elintarvikkeiden parissa touhuaa, vaikka joillain joku neutraali meikki varmasti onkin.
Olen kaupassa(ei ruokakauppa) kassalla ja teen toimistojuttuja ja kyllä kehtaisin mennä meikittä töihin ja oon mennytkin. En koe, että saan edes meikillä peitettyä mun silmänalusia ja suuria huokosia/mustapäitä, joten minkäs teet :D
Asiantuntija. Nytkin ilman meikkiä syön lounassämpylää. Tomistopäivinä en monesti viitsi, asiakastapaamisissa ja ulkomaan reissuilla meikkaan kyllä. Tietokoneen ruutu ei ole meikittömyydestä valittanut ;)
Olen niin nuori ja nätti että en meikkaa edes juhliin, saatikka töihin. Iho on niin hyvässä kunnossa, joten en näe tarvetta tukkia ihohuokosia millään myrkyillä muutenkaan, ripset on valmiiksi tummat ja tuuheat eikä kulmiillekkaan tarvitse tehdä muuta kuin nyppiä silloin tällöin. Olen asiakaspalvelijana italialaisessa ravintolassa
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan ulkomailla noin 75% työssäkäyvistä naisista meikkaa, 25% ei. Nyt tarkoitan lähinnä Eurooppaa, Pohjois-Amerikkaa ja Kaukoitää.
Suomessa tuntuu siltä että vain noin 25% työssäkäyvistä meikkaa ja loput 75% ei ja siitä valtaosasta noin puolet sellaisia yleishomssuisen näköisiä päästä varpaisiin jotka näyttää siltä etteivät välitä omasta hyvinvoinnistaan.
Sen kyllä huomaa sillä tänne tulee viimeisenä maailmassa kaikki kosmetiikan uutuustuotteet, uusimmat tuotemerkit ja kansainväliset kosmetiikkaliikeketjut kuten Sephora jolla taitaa olla liikkeet kaikissa muissa maissa jo paitsi Suomessa. Ruotsissakin useita jo.
On aloja (asiakaspalvelu) joissa meikki saattaa vaikutta työtehtävissä, aika monissa työtä tehdään enemmän aivoilla (tai duunarihommissa keholla) kuin ulkonäöllä. Suomessa onneksi voi valita miltä näyttää, muslimaissa pitää käyttää huntua, vanhakantaisissa länsimaisissa meikkiä ja korkeita korkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole töissä ilman meikkiä.
Lentoemäntä
Eli siis et kehtaa? Ap
Lentoemännällä on tietyt ulkonäkövaatimukset mielestäni, siisti ulkonäkö, hiukset laitettuna ja naama nättinä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Et ole siis siistin näköinen ilman meikkiä? Mä nimittäin omasta mielestäni olen ihan tarpeeksi siistin näköinen meikittömänäkin. Ap
Hei sä oot joku siivooja! Ihan eri asia kuin lentoemäntä tai myyjä. Ei sun naamaa kukaan tuijottele tai ihmettele vaikka näyttäisitkin seinästä repäistyltä.
Kehtaan. Toimistotöissä ja oma huone, itsenäinen työ. Puuteria laitan toisinaan ja ripset ja kulmat luonnostaan tummat. Mutta esim. kesällä helteillä vanha talo varastoi lämpöä kiviseiniinsä ja sisällä on todella kuuma, ja mikään meikki ei sitä kestä.
Kehtaan, ja joka päivä niin teen. Joskus harvoin, jos menoa heti töiden jälkeen, olen meikannut töihin.
Rakennusmestari.
Tutkijana yliopistossa. Opetuspäivinä saatan panostaa pukeutumiseen astetta enemmän, muina päivinä en juurikaan, ellei ole palavereja tiedossa. Kestoväri ripsissä riittää pääosin, monina aamuina häivytän mustia silmänalusia meikkivoiteella. Kulmat pidän siistinä, hiukset leikkuutan kuukausittain ja pesen ja laitan päivittäin. En ole vielä reiluun kolmeenkymmeneen vuoteen tajunnut, miten meikkaaminen itsessään tekee naisesta siistin ja huolitellun - kaunis ja taidolla tehty meikki toki, mutta meikki meikkaamisen vuoksi ei todellakaan.
Voin mennä kyllä, toimistotyössä olen. Mutta haluan olla huoliteltu, joten ihan vain äärimmäisessä kiireessä jää meikkaus joskus. Etenkin sellaisina päivinä, kun ei ole tärkeitä kokouksia ja asiakastapaamisia. Ihan sama kuin pukeutumisen kanssa - joskus voi pukeutua rennommin ja sitten kun on jokin tärkeä esiintyminen, on minulle tärkeää olla huoliteltu ja tilanteen vaatimalla tavalla pukeutunut. Mietitty & luonteva ulkoasu tuo itselle myös hitusen itsevarmuutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole töissä ilman meikkiä.
Lentoemäntä
Eli siis et kehtaa? Ap
Lentoemännällä on tietyt ulkonäkövaatimukset mielestäni, siisti ulkonäkö, hiukset laitettuna ja naama nättinä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Et ole siis siistin näköinen ilman meikkiä? Mä nimittäin omasta mielestäni olen ihan tarpeeksi siistin näköinen meikittömänäkin. Ap
Ylläolevaa kommenttia en ole kirjoittanut minä, mutta lentoemännällä on tosiaan tietyt ulkonäkövaatimukset. En pidä itseäni epäsiistin näköisenä ilman meikkiä, mutta työhöni vaan kuuluu laitettu ulkonäkö, johon itse sisällytän kevyen ehostuksen. Kehtaan monia asioita, kuten esimerkiksi kulkea ihmisten ilmoilla ilman meikkiä, mutta työpaikallani en näin tee.
Toisaalta, olen sitä mieltä, että ilman meikkiä kulkeminen ei ole mikään meriitti, joka tekee ihmisestä paremman, rohkeamman ja aidomman. Suosittelen katsomaan vaikkapa oheisen videon, niin ehkä sinäkin ymmärrät, miksi joku ei välttämättä kehtaa tavata edes ystäviään ilman meikkiä, saati mennä työpaikalleen ehostamatta. https://www.youtube.com/watch?v=9XPlEylOP6g
En. Jopa ollessani siivooja ilman meikkiä tuntemattomat miespuoliset työntekijät pysäyttelivät kesken työpäivän ja kysyivät, että olenko kunnossa "kun en näytä hyvinvoivalta".
meikittömyys >< kamalat pakkelit
On myös jotain sieltä väliltä. Harva meistä, joka töihin meikkaa, meikkaa sinne samalla tavalla kuin jonnekin burleskikeikalle. Itse käytän ihon mattapintaiseksi tekevää ihmevoidetta, ohutta silmänrajausta, huulikiiltoa ja ripsiväriä. Erittäin luonnollinen lopputulos, mutta ehdottomasti kauniimpi kuin ilman mitään meikkiä.
Kehtaisin kyllä, mutta en halua. Olen luonnostani niin kertakaikkisen laimeanvärinen ja kuitenkin minulla on erittäin tumma silmien väri että näytän ilman kevyttä meikkiä ihan sairaalta. Mulla on hyvin vaalea iho ja vieläpä jotenkin epätasainen, täysin värittömät ripset ja kulmakarvat. Meikittömänä naamani näyttää soikiolta, johon on piirretty kaksi mustaa ympyrää. Joten todellakin meikkaan, mutta kuitenkin melko kevyesti ja luonnollisilla sävyillä. Kevyt meikkivoide tasoittamaan vaaleaa ja epätasaista ihoa, ohut silmien rajaus, ripsiväri, vaalea luomiväri ja kulmiin aavistus kulmakynää luonnollisen näköisesti, ei siis mitään viivakulmia eikä sellaisia paksuja ikään kuin siveltimellä vedettyjä. Siinä se. teen näin joka päivä, aikaa kuluu kymmenisen minuuttia korkeintaan. Ja olo on sellainen että olen oma itseni enkä mikään kävelevä haamu. Olen asiakaspalvelutyössä ja tässä eräänä päivänä mua ihan nauratti kun yksi asiakas sanoi mua leikkisästi tähtisilmäksi, ilman sen suurempia iskuyrityksiä, sillä olen jo keski-ikäinen enkä mitenkään oleta olevani hohdokas, vaan niin tavis kuin mahdollista. Jotenkin kuitenkin ilostuin että tällaista vanhenevaa täti-ihmistäkin vielä kehulla hemmotellaan!
Joo. Suunnitteluinssi, pienessä toimistossa. Tosin vähän käyn missään työpaikan ulkopuolella ja jos käynkin ne ovat jotain työmaita. Pomo haluaa hoitaa palaverit kaikki itse, mulla niitä on yksi tai kaksi vuodessa.
Kokemukseni mukaan ulkomailla noin 75% työssäkäyvistä naisista meikkaa, 25% ei. Nyt tarkoitan lähinnä Eurooppaa, Pohjois-Amerikkaa ja Kaukoitää.
Suomessa tuntuu siltä että vain noin 25% työssäkäyvistä meikkaa ja loput 75% ei ja siitä valtaosasta noin puolet sellaisia yleishomssuisen näköisiä päästä varpaisiin jotka näyttää siltä etteivät välitä omasta hyvinvoinnistaan.
Sen kyllä huomaa sillä tänne tulee viimeisenä maailmassa kaikki kosmetiikan uutuustuotteet, uusimmat tuotemerkit ja kansainväliset kosmetiikkaliikeketjut kuten Sephora jolla taitaa olla liikkeet kaikissa muissa maissa jo paitsi Suomessa. Ruotsissakin useita jo.