Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemallani miehellä akne

Vierailija
18.05.2016 |

Tämä on uusi asia minulle, en ole aiemmin ollut miehen kanssa jolla olisi.
Hänellä on naama kyllä melko finnitön mutta kaulasta lähtien alkaa olemaan enemmän ja enemmän.
Rintakehässä enemmän ehkä arpia mutta selkä ja hartiat.. Voi apua! Aivan hurjan näköinen ja myös tuntuinen. Isoja ja pieniä patteja, näyttää kuin olisi vesirokko x 1000.
Emme ole puhuneet asiasta kamalasti (milloin alkanut, onko hän syönyt lääkkeitä, käynyt lääkärissä)
Olen googlettanut paljon asiasta viime päivinä koska en uskalla sanoa/kysyä tästä häneltä.
Olen hieman hämmentynyt, tottakai koskeminen selkään tuntuu hieman ällöttävältä mutta mies on muuten ihana ja hyvännäköinen.
Miten tähän pitäisi suhtautua? Kyllä tuollainen on iso järkytys jos ei ennen ole edes nähnyt yhtä pahaa aknea.
Onko kokemuksia samanlaisesta tilanteesta?
Kiinnostaisi kyllä tietää, että onko hän käynyt lääkärissä tai harkinnut esim roa-kuuria jotta iho parantuisi. Miten ottaa asia puheeksi?
Ikää hänellä 21 (aikuisiän akne siis kai?)
Yritän myös välttää hänen ihon ja selän tuijottamista ettei hän koe oloa vaivaantuneeksi.. Hän ei itse kyllä piilottele tai näytä häpeilevän ihoaan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa taas. Vaihda niin pääset ONGELMISTASI! Ajattele jos seuraavalta puuttuu vaikka jalka 😱

Vierailija
2/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa niitä finnejä. Tuo ikäkään ei tuo helpotusta, sillä itse olen 27 vuotias ja silti uutta finniä pukkaa.

Roa on kallis ja rankka kuuri ja kesällä sitä ei ainakaan kannata syödä!

Vierailija
4/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse olekaan siitä, että mietin miehen lemppaamista aknen takia.

Mutta onhan tämä nyt ihan uusi asia minulle ja hieman shokki myös että toisella onkin iho noin hurjana.

Kyllä haluaisin asiasta jutella mutta miten ottaa esille ystävällisesti?

Ap

Vierailija
5/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No outoa ettei mies ole ollut auringossa. Itse poltin ne auringolla pois selästä joskus 25v, nyt on enää arpia.

Vierailija
6/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roa on vaaraksi terveydelle, siinä vaiheessa voi jo miettiä haluaako vaarantaa esim. maksansa vai pitää sen aknen.

Vierailija
7/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuvittelee että roa on joku ihmelääke jolla kaikki paranee. No ei todellakaan ole. Se voi pilata elämän. Miltä tuntuisi loppuelämän kuivat silmät? Tai niin kuiva iho että on rasvattava kahdesti päivässä kauttaaltaan, loppuelämän. Itsekästä ajattelua jos haluaisit miehen syömään roaa. Et edes tiedä onko hän sitä jo syönyt. Osa saa siitä pelkät haitat eikä mitään hyötyä.

Vierailija
8/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse olekaan siitä, että mietin miehen lemppaamista aknen takia.

Mutta onhan tämä nyt ihan uusi asia minulle ja hieman shokki myös että toisella onkin iho noin hurjana.

Kyllä haluaisin asiasta jutella mutta miten ottaa esille ystävällisesti?

Ap

Älä puhu asiasta. voit ehkä kysyä sattuuko finnit, mutta ei muuta.

Vierailija
9/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ehdottaa tuota aurinkohoitoa yhdessä :) 5

Vierailija
10/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 40v ja aknea pukkaa edelleen kasvoihin, rintaan ja selkään. Roa on s*atanasta seuraava ja selvästikin joku Mengelen kaltaisen henkilön aivopierun tuotosta.

Se akne voi olla siis parantumatontakin laatua. Nimim. kaikki keinot kokeiltu.

Vierailija
11/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaako bodausta? Selkäfinnit on varma merkki roinaamisesta.

Vierailija
12/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi saliharrastaja? Vaikeahoitoinen akne on steroidien käyttäjien keskuudessa yleinen vaiva ja pahimmillaan johtaa kystisen aknen kehittymiseen ja edelleen syvien arpien muodostumiseen. Muutokset ihossa johtuvat rasva-aineenvaihdunnan häiriöstä sekä talirauhasten suurenemisesta.

Vierailija
13/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aion asiasta puhua.

Tahdon tietää aikooko/yrittääkö mies edes parantua vai antaako vain olla.

Kyllä kiinnostus lopahtaa jos ei ole edes koskaan käynyt lääkärillä asiasta tai selvillä millä keinoilla voisi omansa parantaa.

Ja treenaa kyllä mutta ei todellakaan vedä sterkkaa.

Ap

Ps. En tosiaankaan kuvittele roan olevan ihmeparannus ja käske sitä syömään, sen vain sain yhdeksi vaihtoehdoksi netistä.

Vierailija
14/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No outoa ettei mies ole ollut auringossa. Itse poltin ne auringolla pois selästä joskus 25v, nyt on enää arpia.

Eivät ne minnekään auringossa makailemalla häviä. Monella häviää vain iän myötä, joillain ei koskaan.

Mä olen 33 ja kyllä tässä aika pirun monta kesää on tullut loikoiltua rannoilla tuntikaudet kerrallaan.

Vierailija
15/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiinnostus lopahtaa jos ei ole edes koskaan käynyt lääkärillä asiasta tai selvillä millä keinoilla voisi omansa parantaa.

Ap

Ps. En tosiaankaan kuvittele roan olevan ihmeparannus ja käske sitä syömään, sen vain sain yhdeksi vaihtoehdoksi netistä.

Roa on se ainoa "parannus". Muut keinot onkin sitten oireiden lieventämistä, jotka toimivat vain niin kauan kuin niiden kuurit jatkuvat, oli se sitten ruokavalio/antibiootit/antioksidantit.

On näitä joitain helpottavia asioita, jotka eivät kuitenkaan poista ongelmasta kuin 2/3, kuten niasiini (B3-vitamiini), pantoteenihappo (B5), sinkki, seleeni, sekä useimmat (ellei kaikki) antioksidantit. Seleeniä nyt on ainakin helppo lisätä ruokavalioon jo sillä, että syö yhden ainoan parapähkinän päivässä, tuon teho perustunee antioksidanttivaikutukseen.

Itselläni on matala-annoksinen doksisykliini käytössä (ei aiheuta suolisto-ongelmia), joka pitää ongelman kurissa 95 %:sesti niin kauan kuin näitä syön aamuin illoin.

Vierailija
16/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei niistä finneistä siltikään eroon pääse.

Se on tuo ikä. Pari vuotta niin lähtee, oli syönyt roaa tai ei.

Vierailija
17/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö Ap että jos puhut finneistä miehelle, se vastaa samaa kuin mies kysyy miksi sun nenä on tuon näköinen, voiko sille tehdä jotain.

Vierailija
18/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne minnekään auringossa makailemalla häviä. Monella häviää vain iän myötä, joillain ei koskaan.

Mä olen 33 ja kyllä tässä aika pirun monta kesää on tullut loikoiltua rannoilla tuntikaudet kerrallaan.

Lähtee kun iho palaa ja parina kolmena kesänä. Ei terveellisin mahdollisin keino, mutta täällä auttoi.

Vierailija
19/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtee kun iho palaa ja parina kolmena kesänä. Ei terveellisin mahdollisin keino, mutta täällä auttoi.

Eiköhän ne sulla lähteneet ihan vain iän myötä. On tässä aikas monta kertaa palanut iho jo vuosien saatossa, eikä se ole noihin millään tavalla vaikuttanut.

Vierailija
20/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne sulla lähteneet ihan vain iän myötä. On tässä aikas monta kertaa palanut iho jo vuosien saatossa, eikä se ole noihin millään tavalla vaikuttanut.

Huomasin eron heti finnien kuivumisena ja ihon hilseilynä. Aika ei ollut kohdallani ratkaisu. Minulle tulee yhä yksittäisiä finnejä aina joskus ja esim. rintakehässäni on pari kolme pysyvän tuntuista finniä näin monia vuosia myöhemminkin. Sama juttu olkapäässä joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan