Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemallani miehellä akne

Vierailija
18.05.2016 |

Tämä on uusi asia minulle, en ole aiemmin ollut miehen kanssa jolla olisi.
Hänellä on naama kyllä melko finnitön mutta kaulasta lähtien alkaa olemaan enemmän ja enemmän.
Rintakehässä enemmän ehkä arpia mutta selkä ja hartiat.. Voi apua! Aivan hurjan näköinen ja myös tuntuinen. Isoja ja pieniä patteja, näyttää kuin olisi vesirokko x 1000.
Emme ole puhuneet asiasta kamalasti (milloin alkanut, onko hän syönyt lääkkeitä, käynyt lääkärissä)
Olen googlettanut paljon asiasta viime päivinä koska en uskalla sanoa/kysyä tästä häneltä.
Olen hieman hämmentynyt, tottakai koskeminen selkään tuntuu hieman ällöttävältä mutta mies on muuten ihana ja hyvännäköinen.
Miten tähän pitäisi suhtautua? Kyllä tuollainen on iso järkytys jos ei ennen ole edes nähnyt yhtä pahaa aknea.
Onko kokemuksia samanlaisesta tilanteesta?
Kiinnostaisi kyllä tietää, että onko hän käynyt lääkärissä tai harkinnut esim roa-kuuria jotta iho parantuisi. Miten ottaa asia puheeksi?
Ikää hänellä 21 (aikuisiän akne siis kai?)
Yritän myös välttää hänen ihon ja selän tuijottamista ettei hän koe oloa vaivaantuneeksi.. Hän ei itse kyllä piilottele tai näytä häpeilevän ihoaan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap:lla on oikeus järkyttyä, jos hänestä tuntuu järkyttyneeltä? Ei hän mielestäni ole puhunut miehestä mitenkään "pahaan sävyyn", vaan ennemminkin tekstistä paistaa hänen oma hämmentyneisyytensä ja se, ettei hän oikein tiedä kuinka toimia asian suhteen.

Kerron tarinan, hieman ehkä asian vierestä:

Kun aloitin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, oli ihollani todella paha allergia. Iho oli kauttaaltaan isojen punaisten & hilseilevien alueiden peitossa ja kasvot turposivat. Normaalia ihoa oli huomattavasti vähemmän kuin tuota allergiaa, ja koska syytä ei aluksi tiedetty ei niitä oikein voinut hoitaakaan. Hurjaltahan se näytti. Oli todella vaikea olla miehen kanssa, kun itse näytti "rumalta". eri asia olisi ollut, jos olisimme tunteneet tuolloin jo pitkään, mutta allergia alkoi jo ennen kuin aloitimme seurustelun. Minusta ainakin oli ihan kiva, kun mies kyseli mistä asia johtuu, oletko koittanut hoitaa sillä ja tällä, voisiko se johtua siitä ja tästä... Olisi ollut todella outoa, jos mies olisi täysin ignoorannut sen, että ihoni näytti todella ällöttävältä ja epänormaalilta.

Jos olisin sinä, niin varmaan ihan rohkeasti kysyisin häneltä asiasta: millä tavoin hän on koittanut akneaan hoitaa, onko hänellä ollut jo nuorena paljon finnejä vai ovatko tulleet vasta aikuisena....

Vierailija
22/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

#21 jatkaa...

Itselläni oli nuorena akne. Silti oli suuri kynnys käydä ihotautilääkärillä hakemassa reseptit sen hoitoon. Jotenkin tuntui siltä, että ei tämä oma akne nyt niin paha ole, että sille jotain pitäisi tehdä. Äitini sitten raahasi minut ihotautilääkärille - ja hyvä niin, elämä oli paljon mukavampaa, kun ei ollut kipeitä finnejä. Tietysti kaikille eivät ihotautilääkärin mömmötkään auta.  Ehkä tapailemasi mieskään ei vielä jostain syystä edes käynyt ihotautilääkärillä juttelemassa asiasta?

Jos kynnys ihotautilääkärille menoon on korkea, niin ainakin itselläni suolasaippua on auttanut selän finneihin (kannattaa googlailla kokemuksia, en tiedä voiko suolasaippua joissain tapauksissa pahentaa tilannetta tms).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 25 vuotias ja kärsin aknesta 17 vuotiaasta lähtien. Muutamat antibiootti-kuurit ja muut poppakonstit tuli kokeiltua kunnes äiti sanoi että hän maksaa mulle käynnin yksityiselle ihotautilääkärille. En edes itse siinä vaiheessa ajatellut koko asiaa, kai olin jotenkin tottunut akneen ja kuvittelin että se lähtee iän myötä.

Ihotautilääkäri määräsi roa- kuurin aluksi pienellä annostuksella koska pelkäsin niitä sivuvaikutuksia yms. Kyselin tutuilta ja yllättävän monet ovat syöneet kyseisen kuurin. Jotain 8 kk söin ja ramppasin verikokeissa ja raskaustesteissä, eikä maksa-arvot nousseet ollenkaan.

Eron huomasi kun rupesin ottamaan viikottain valokuvia naamastani ja loppua kohden kaikki finnit kadonneet. Kuurista jo yli vuosi eikä akne ole palannut vieläkään.

Pakko sanoa, mutta roa ei ole läheskään niin kamala mitä sanotaan.... Harmittaa vain etten tajunnut aikaisemmin aloittaa kuuria sillä ne paiseet ovat jättäneet kamalat arvet.

Toki kaikki ovat yksilöitä ja kaikille ei toimi samat keinot.

Vierailija
24/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla avokilla on selässä, tosin parantuu aina hetkellisesti lääkkeiden avulla.

Mutta huumoriin ja luonteeseen mä rakastuinkin.

Vierailija
25/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ap:lla on oikeus järkyttyä, jos hänestä tuntuu järkyttyneeltä? Ei hän mielestäni ole puhunut miehestä mitenkään "pahaan sävyyn", vaan ennemminkin tekstistä paistaa hänen oma hämmentyneisyytensä ja se, ettei hän oikein tiedä kuinka toimia asian suhteen.

Kerron tarinan, hieman ehkä asian vierestä:

Kun aloitin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, oli ihollani todella paha allergia. Iho oli kauttaaltaan isojen punaisten & hilseilevien alueiden peitossa ja kasvot turposivat. Normaalia ihoa oli huomattavasti vähemmän kuin tuota allergiaa, ja koska syytä ei aluksi tiedetty ei niitä oikein voinut hoitaakaan. Hurjaltahan se näytti. Oli todella vaikea olla miehen kanssa, kun itse näytti "rumalta". eri asia olisi ollut, jos olisimme tunteneet tuolloin jo pitkään, mutta allergia alkoi jo ennen kuin aloitimme seurustelun. Minusta ainakin oli ihan kiva, kun mies kyseli mistä asia johtuu, oletko koittanut hoitaa sillä ja tällä, voisiko se johtua siitä ja tästä... Olisi ollut todella outoa, jos mies olisi täysin ignoorannut sen, että ihoni näytti todella ällöttävältä ja epänormaalilta.

Jos olisin sinä, niin varmaan ihan rohkeasti kysyisin häneltä asiasta: millä tavoin hän on koittanut akneaan hoitaa, onko hänellä ollut jo nuorena paljon finnejä vai ovatko tulleet vasta aikuisena....

Juuri tätä hain!

En tosiaan mollaa miestä asiasta tai sano hänelle ilkeästi.

Faktahan se on, että iho tuntuu ja näyttää pahalta/ilkeältä.

Kyllä varmasti jossakin vaiheessa asiasta puhumme mutta häiritsee kyllä aikalailla tuo.

Mielestäni aiheellista olla hämmentynyt ja vähän kysymysmerkkinä koska en ole livenä tuollaista nähnyt ja olen tottunut itsellä hyvään ihoon ja miehillä sileään myös.

Kiitos ymmärryksestä :)

Ap

Vierailija
26/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi vetää sterkkaa vaikka tuntuu uskomattomalta. Ei puhdas testo/bolit/whatever kuitenkaan mitään ihmeainetta ole, että samantien kuurittelemalla kasvaa kaapiksi. Finnit kyllä tulee. 

Kyll mun mielestä varsinkin jostain selän finneistä voi puhua. Siis ei välttämättä se jätkä edes tajua miltä se selkä näyttää. 

Vierailija
27/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän käy salilla ja käyttää heraproteiinia paljon, voi se pahentaa/ aiheuttaa näppyjä. Näin monella salipiireissä ja myös itselläni. Jos käyttää heraa niin suosittelen kokeilla jättää pois se vähäksi aikaa ja katsoa onko vaikutusta.

Vierailija
28/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö Ap että jos puhut finneistä miehelle, se vastaa samaa kuin mies kysyy miksi sun nenä on tuon näköinen, voiko sille tehdä jotain.

Tämä. Eli voit puhua, mutta ymmärrät lähestyä asiaa varovasti.

Vierailija
29/41 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onko kokeillut mies roaa?

Vierailija
30/41 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastaako bodausta? Selkäfinnit on varma merkki roinaamisesta.

Ei oo kyllä varma merkki =D

Vierailija
31/41 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤢

Vierailija
32/41 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat miehelle saippuan. Finnit on aina merkki huonosta hygieniasta

Vierailija
33/41 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hänen kanssaan vaikka selkään koskeminen tuntuu ällöttävältä? Onnea vaan...

Vierailija
34/41 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan akneen lääkkeitä mutta niitä ei kaikki voi edes syödä, sivuoireita ja ensin otetaan verikoe ja katsotaan voiko lääkäri määrätä edes. Ei se niin yksinkertaista ole ja ei ne aina auta edes 

Vierailija
35/41 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kuvittelee että roa on joku ihmelääke jolla kaikki paranee. No ei todellakaan ole. Se voi pilata elämän. Miltä tuntuisi loppuelämän kuivat silmät? Tai niin kuiva iho että on rasvattava kahdesti päivässä kauttaaltaan, loppuelämän. Itsekästä ajattelua jos haluaisit miehen syömään roaa. Et edes tiedä onko hän sitä jo syönyt. Osa saa siitä pelkät haitat eikä mitään hyötyä.

Ai kauhea MIEHEN terveys. Haisevat finnitkö parempi?

Vierailija
36/41 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roa on hienoa ainetta, kuivuu limakalvot ja verta tulee nenästä joka toinen päivä ja lopulta paskot vertakin, kun peräsuolikin on ihan paperia ja siihen onkin sitten hyvä lääkärin käskystä lopettaa kuuri ja viedä loput lääkkeet takas apteekkiin.

Vierailija
37/41 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 25 vuotias ja kärsin aknesta 17 vuotiaasta lähtien. Muutamat antibiootti-kuurit ja muut poppakonstit tuli kokeiltua kunnes äiti sanoi että hän maksaa mulle käynnin yksityiselle ihotautilääkärille. En edes itse siinä vaiheessa ajatellut koko asiaa, kai olin jotenkin tottunut akneen ja kuvittelin että se lähtee iän myötä.

Ihotautilääkäri määräsi roa- kuurin aluksi pienellä annostuksella koska pelkäsin niitä sivuvaikutuksia yms. Kyselin tutuilta ja yllättävän monet ovat syöneet kyseisen kuurin. Jotain 8 kk söin ja ramppasin verikokeissa ja raskaustesteissä, eikä maksa-arvot nousseet ollenkaan.

Eron huomasi kun rupesin ottamaan viikottain valokuvia naamastani ja loppua kohden kaikki finnit kadonneet. Kuurista jo yli vuosi eikä akne ole palannut vieläkään.

Pakko sanoa, mutta roa ei ole läheskään niin kamala mitä sanotaan.... Harmittaa vain etten tajunnut aikaisemmin aloittaa kuuria sillä ne paiseet ovat jättän

Ei ole Lasik-silmäleikkaus paha niillä joilla se onnistuu, mutta ne kellä se ei onnistu joita on muuten paljon ei suosittele sitä kenellekään.

Vierailija
38/41 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roinaaville salimakeille tuota tulee kans.

Vierailija
39/41 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei.

Vierailija
40/41 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollisekopää nostelee taas ikivanhoja ketjuja 🤣 Pikkusenko l u u s e r i pitää olla että tuosta saa jotain kiksejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän