Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei saa viettää 1v synttäreitään itsekkään ukon takia.

Vierailija
18.05.2016 |

Aloin eilen suunnitella synttäreitä ja olin ihan innoissani järjestämässä hauskaa päivää pikkuiselle. Suunnittelin kunnon siivouspäivät ja leipomispäivät. Katsoin kakun ja muiden ohjeet netistä ja tein pitkän listan puuttuvista aineksista. Näytin sitä miehelle ja keskusteltiin siitä. Minun rahat on menneet jo kuun alussa vuokraan ja ruokaan joten miehen piti ostaa ainekset ja lupasin ne sille maksaa ens kuussa takaisin, mutta mitä tekee hän? Menee ja tuhlaa kaikki rahansa samana iltana kun asiasta sovittiin. Mies on siis lapsen biologinen isä. Veikatkaa oonko vihainen ja surullinen lapsen puolesta? Nyt sitten täytyy alkaa perumaan kutsuja.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta alkaa kuulostaa vähän provolta.

Itse ajatteli lapsen 1v. synttäreille leipoa yhden kakun ja vauvelin lähisuku (isovanhemmat, tädit ja pari serkkua) tulevat sitten kakkukahveelle. Ei sen kummempaa ainakaan omasta mielestäni vielä tarvitse.

Vierailija
62/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näppylä kirjoitti:

Eikö kannattaisi aukaista yhteinen tili jonne siirrätte rahaa ja josta hoituu yhteiset kulut , vuokra, ruoka , sähkö , netti ja ehkä puhelinlaskut. Mikäli omalle tilille sit jää jotain niin tuhlaa sit oman mielen mukaan .

Ihmettelen että olet tuollaiseen suostunut ? Toki mullekin sopisi tuollainen et toinen maksaa kaikki ja mä tekisin omalla rahalla mitä haluaisin. En vaan usko et pidemmän päälle tämä sopisi puolisolle.

Olen ehdottanut, mutta mies suuttuu. En mielelläni suo

stukaan, mut en halua tapella. Erota haluaisin, mutta se ei ol

e mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näppylä kirjoitti:

Eikö kannattaisi aukaista yhteinen tili jonne siirrätte rahaa ja josta hoituu yhteiset kulut , vuokra, ruoka , sähkö , netti ja ehkä puhelinlaskut. Mikäli omalle tilille sit jää jotain niin tuhlaa sit oman mielen mukaan .

Ihmettelen että olet tuollaiseen suostunut ? Toki mullekin sopisi tuollainen et toinen maksaa kaikki ja mä tekisin omalla rahalla mitä haluaisin. En vaan usko et pidemmän päälle tämä sopisi puolisolle.

e mahdollista.

Miksei muka olisi mahdollista? Senkun vaan eroatte.

Vierailija
64/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta paljon suurempi ongelma kuin se, että yksivuotias ei saa synttärikemuja on se, että miehesi ei osallistu yhteisiin menoihin.

Miten tässä tulee ilmi, että mies ei osallistu yhteisiin menoihin? Jos perustarpeet tulee tyydytettyä niistä yhteisistä varoista niin kyllä näistä koreimmista arvoista pitäisi vähintään neuvotella ennen suunnittelua mihin perheellä on varaa ja mihin ei.

No esim. siitä, että ap on maksanut vuokran ja ostanut alkukuun ajan ruokaa omilla rahoillaan. Ja siitä, että ap:n mies aloituksen mukaan LUPASI ostaa synttäritarjottavat, mutta tärsäsikin saman tien rahansa johonkin muuhun.

Koko vuokran vai oman osuutensa siitä? Kaikki ruuat vai oman osuutensa siitä? Entä vakuutukset, puheliment jne. Eihän ap puhu mitään siitä, miten he ovat nämä asiat sopineet...

Koko vuokran ja ruoat. Ei ole vakuutuksia. Prepaid liittymät. Mies on sopinut keskenään, että pistää rahansa itseensä.

MIKSI olet yhdessä tuommoisen miehen kanssa?

Ajattele edes lastasi ja vie hänet pois tuommoisesta sairaasta kuviosta.

Vierailija
65/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ole mahdollista erota? Ajattelisit pienen tyttösi parasta. Tuollainen isä ei ole isä ollenkaan, vaan pelkkä itsekäs surkimus joka ei ansaitse perhettä. Kaksin voisitte paljon paremmin, eikä tarvitsisi elää pelossa ja köyhyydessä.

Vierailija
66/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä tuntuu olevan paljon suurempia ongelmia kuin yhdet vuosikkaan synttärit. Outo perhe olette, kun jyvitätte ostamiset ja makselette toisillenne ostamisista. Miksei teidän perheellä ole yhteisiä rahoja? Yhteistä taloustiliä, josta yhteiset kulut maksetaan. Sitten kun perheen talous on hallinnassa, voitte alkaa suunnitella lapsen synttäreitä.

Vierailija
67/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta alkaa kuulostaa vähän provolta.

Itse ajatteli lapsen 1v. synttäreille leipoa yhden kakun ja vauvelin lähisuku (isovanhemmat, tädit ja pari serkkua) tulevat sitten kakkukahveelle. Ei sen kummempaa ainakaan omasta mielestäni vielä tarvitse.

No ei meillekään tulis kun kummit, isovanhemmat, kaks kaveria lapsineen ja mun mummo, mut on siinäkin jo.

Vierailija
68/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näppylä kirjoitti:

e mahdollista.

No en nyt enää sitä ala erittelemään tässä, kun on niin monimutkaista.

Vierailija
69/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, ettei joillain ole rahaa edes parinkympin verran? Missä teidän luottokortit ovat, nehän ovat juurikin tarkoitettu tasaamaan kuluja.

Entä jos lapsi yhtäkkiä sairastuu ja pitää mennä taksilla lääkäriin ja ostaa lääkkeet?

Jotenkin täysin käsittämätöntä, miten ihmiset voivat elää ilam päätä ja häntää taloudellisten asioiden suhteen. Nyt haette luottokortit ja alatte säästää säästötilille, jotta vastaavaa ei enää jatkossa tulisi.

Ihan taatusti naapuri tai ystävä pystyisi lainaamaan sen parikymppiä teille, jos vaan kysyisitte. Valtaosa kuitenkin hoitaa raha-asiansa ihan asiallisesti.

Vierailija
70/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on vaan hyvä että ap:lla ja miehellään ei ole luottokortteja. Ei kaikki osaa niitä käyttää.

Vierailija
71/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näppylä kirjoitti:

e mahdollista.

Ja nämä syyt poistuu, kun haukut miestäsi täällä? Sinun pitää sitten vaan oppia elämään asian kanssa ja otat tämä elävänä oppimateriaalina, jota sinun ei kannata ohittaa. Hyväksyt sen, että teillä ei sitten paljon syntymäpäiviä ja jouluja järjestetä. Eikä lapsi harrasta, ei polkypyörää, jne... aika tympeä lapsuus lapsellasi edessä.

Vierailija
72/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, ettei joillain ole rahaa edes parinkympin verran? Missä teidän luottokortit ovat, nehän ovat juurikin tarkoitettu tasaamaan kuluja.

Entä jos lapsi yhtäkkiä sairastuu ja pitää mennä taksilla lääkäriin ja ostaa lääkkeet?

Jotenkin täysin käsittämätöntä, miten ihmiset voivat elää ilam päätä ja häntää taloudellisten asioiden suhteen. Nyt haette luottokortit ja alatte säästää säästötilille, jotta vastaavaa ei enää jatkossa tulisi.

Ihan taatusti naapuri tai ystävä pystyisi lainaamaan sen parikymppiä teille, jos vaan kysyisitte. Valtaosa kuitenkin hoitaa raha-asiansa ihan asiallisesti.

Herranjumala! Missä kuplassa elätkään, kun luulet, että kaikilla on luottokortit. Me saadaan kyyti sairaalaan, jos tarvitaan ja  meillä on maksusitomus apteekkiin, joten reseptilääkkeet sieltä kyllä ulos saadaan. Luottokortit luottotiedottomille, ihan varmasti. Säästötiliillä ei voi olla rahaa, koska emme saisi toimeenulotukea. Minusta ei ole oikein, että emme voi säästää edes lapsellemme. En tunne yhtään naapuria, korkeintaan päätä nyökätään jos nähdään. Ei mulla oikein ole ystäviä ja kavereilta en viitsi edes pyytää. Leipomia aineksiin menisi varmaan n. 50e ja tarvisin vatkauskulhon, kun vanhaan on tullut reikä.

Vierailija
73/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on vaan hyvä että ap:lla ja miehellään ei ole luottokortteja. Ei kaikki osaa niitä käyttää.

Niin ei mies ainakaan osaisi.

Vierailija
74/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näppylä kirjoitti:

e mahdollista.

Ja nämä syyt poistuu, kun haukut miestäsi täällä? Sinun pitää sitten vaan oppia elämään asian kanssa ja otat tämä elävänä oppimateriaalina, jota sinun ei kannata ohittaa. Hyväksyt sen, että teillä ei sitten paljon syntymäpäiviä ja jouluja järjestetä. Eikä lapsi harrasta, ei polkypyörää, jne... aika tympeä lapsuus lapsellasi edessä.

Kyllä järjestetään, tulen pitämään huolen. Lapsi voi harrastaa esim liikuntaa muutenkin, kuin jossain seurassa ja ollaan jo puhuttu pyörän ostosta. Hyvä lapsuus mullakin oli vaikka köyhiä oltiin.

Vierailija
75/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala! Missä kuplassa elätkään, kun luulet, että kaikilla on luottokortit. Me saadaan kyyti sairaalaan, jos tarvitaan ja  meillä on maksusitomus apteekkiin, joten reseptilääkkeet sieltä kyllä ulos saadaan. Luottokortit luottotiedottomille, ihan varmasti. Säästötiliillä ei voi olla rahaa, koska emme saisi toimeenulotukea. Minusta ei ole oikein, että emme voi säästää edes lapsellemme. En tunne yhtään naapuria, korkeintaan päätä nyökätään jos nähdään. Ei mulla oikein ole ystäviä ja kavereilta en viitsi edes pyytää. Leipomia aineksiin menisi varmaan n. 50e ja tarvisin vatkauskulhon, kun vanhaan on tullut reikä.

Laitat nyt sukanvarteen aina muutaman euron kun se on mahdollista niin lapsesi saa 2v. synttärit, kun niistä jo jotain ymmärtääkin.

Vierailija
76/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näppylä kirjoitti:

e mahdollista.

Kyllä järjestetään, tulen pitämään huolen. Lapsi voi harrastaa esim liikuntaa muutenkin, kuin jossain seurassa ja ollaan jo puhuttu pyörän ostosta. Hyvä lapsuus mullakin oli vaikka köyhiä oltiin.

Pidät yhtä hyvän huolen kun nytkin 1v. synttäreiden kohdalla? :D Lapsuus on nyt niin kovin erilaista, kun sinun lapsuudessa. Liikuntaa voi toki harrastaa, mutta entä harrastuksiin liittyvät sosiaalisetsuhteet ja yhdessä tekemisen riemu? Puhuminen ei sitä pyörää siihen pihaan tuo, kuten ei tuonut sopiminenkaan niitän synttäreitä...

Vierailija
77/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näppylä kirjoitti:

e mahdollista.

Lapsuutesi oli varmasti hyvää, mutta entä aikuisuus? Lapsuus voi olla hyvää köyhälläkin, mutta...Lapsi ei nyt paljon ymmärtänyt isän tuottamasta pettymyksestä, mutta tulevaisuudessa jatkuvat pettymykset syö lasta. Etkä sinäkään tunnu olevan lapsen puolella, kun löydät niitä pirun huonoja tekosyitä olla eroamatta ihan monimutkaisuuteen asti. Ero, kun hoituisi ihan oman asunnon hankkimisella. Ei se mitään amerikantiedettä ole.

Vierailija
78/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän hyvä lapsuus tarkoittaa mun mielestä sitä, että koko perhe puhaltaa yhteen hiileen. Eikä sitä, että toinen vanhemmista on vapaamatkustaja, joka jatkuvasti tuottaa pettymyksen lapsille ja puolisolleen. Hyvä lapsuus voi olla myös yhden vanhemman perheessä.

Ap on joko hyvin nuori tai provo, mutta kyllä mulla käy sääliksi lapsen tulevaisuus. Onhan se nyt vähän outoa, jos täällä haukut miestäsi, mutta et ilmeisesti halua edes ottaa neuvoja vastaan. Itse nuorena lapsen tuollaisen vapaamatkustajan kans tehneenä olisin ollut iloinen jos joku viisampi olisi kertonut vähän elämän realiteetteja. Itse piti kantapään kautta oppia, kun kukaan ei suutansa aukaissut, vaikka neuvoja kyselin.

Vierailija
79/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mies joutaisi ulkoruokintaan-itsekäs ja sydämetön.

Vierailija
80/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen on onneksi vähään tyytyväinen! Monella on pointtia siinä, että miehesi itsekkyys tuskin väistyy ja lapsen tarvitsemat asiat/tavaramäärä lisääntyy. Onko sinulla työpaikkaa? Koulutusta? Millä jatkossa ruokit kasvavan lapsen? Meillä urheileva 8 v ja 11 v syövät yhdellä aterialla jo paljon enemmän kuin 1 v päivässä. Vertailukohtana mulla on myös 2 v lapsi. Myös vaatteiden kulutus on eri luokkaa. Harrastusvälineet maksaa jne.

Hanki tarhapaikka lapselle ja itsellesi koulutus/työpaikka, jotta pärjäät ilman itsekästä miestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi