Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei saa viettää 1v synttäreitään itsekkään ukon takia.

Vierailija
18.05.2016 |

Aloin eilen suunnitella synttäreitä ja olin ihan innoissani järjestämässä hauskaa päivää pikkuiselle. Suunnittelin kunnon siivouspäivät ja leipomispäivät. Katsoin kakun ja muiden ohjeet netistä ja tein pitkän listan puuttuvista aineksista. Näytin sitä miehelle ja keskusteltiin siitä. Minun rahat on menneet jo kuun alussa vuokraan ja ruokaan joten miehen piti ostaa ainekset ja lupasin ne sille maksaa ens kuussa takaisin, mutta mitä tekee hän? Menee ja tuhlaa kaikki rahansa samana iltana kun asiasta sovittiin. Mies on siis lapsen biologinen isä. Veikatkaa oonko vihainen ja surullinen lapsen puolesta? Nyt sitten täytyy alkaa perumaan kutsuja.

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sitten jännäisä?

Vierailija
102/127 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi ollut varaa. En mä aikonut leipo, kun kakun, mokkapaloja ja kinkku ja lohirullia. Dippijuureksia ja karkkia. Ei noi nyt olis niin paljon maksaneet.

Kerro meillekin, miksi sinä noin ihanaa miestä elätät? Kai sinä olet huomannut, että tulisit paljon paremmin toimeen ilman miestä, kun saisit elatustuen.

Oletko sinä muutenkin marttyyri? Se olisi sinun oma valintasi, että tärväsit omat rahasi jo alkukuusta etkä vaadi miestä maksamaan edes omaa osuuttaan vuokrasta, vaikka tiedät miten hän toimii.

Tiedätkö - siivoaminen on ihan ilmaista! Kuumaa vettä teille varmaan tulee, ja se riittää jos ei ole varaa ostaa pesuainetta. Saat hyvin juhlan tuntua sillä, että siivoat kodin ja laitat kaiken hienoksi. Tässä on hyvänä apuna mm. pöytäliinat ja "paremmat" astiat, joita käytetään vain juhlissa. Niitä et nyt osta, mutta pöytäliinan voi taikoa vaikka verhosta tai lakanasta. Ulkoa löytynee jo kukkia koristeeksi, ehkä sinulla on tallessa servettejä ja kynttilöitä, mutta eivät nekään vauvan synttäreillä ole niin tärkeät.

Nuo mainitsemasi leipomukset eivät tule paljon maksamaan, kun jätät lohirullat ja dipit pois. Tavallinen sokerikakkupohjalla tehty täytekakku ei tule monta euroa maksamaan, kun laitat täytteeksi sitä, mitä löydät kaapeista, pakastimesta ja kaupan poistokorista.

Ainakin läheisimmille voisit vihjata, että karkkia voisivat tuoda "lahjaksi" nimenomaan tarjolle laitettavaksi, vaikka 1-vuotias tuskin itse niitä syö.

Tärkeintä tässä on kai ne ihmiset, joita juhliin tulee ja mieti aineellisen panostuksen sijasta sitä, miten saat vauvavieraatkin viihtymään.

Ton miehen kanssa raha-asioista ei voi keskustella (eipä juuri mistään muustakaan) vain riidellä, joten yritän vain olla sovussa lapsen takia. Meillä on ostettuna kertakäyttölautasia, servettejä ja mukeja kuvioilla ja kahvikupit ihan omasta takaa. on olemassa pöytäliinojakin. Ja kukkia vielä äitienpäivästä.

Niin no parempia kahvikuppeja meillä ei ole, mutta tavalliset saa kelvata, koska niitä on tarpeeksi. Ihan sama, vaikka eivät sovi yhteen, en voi nyt alkaa mitään settejä ostelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä se, joka mietti niitä housuja ja ambulansseja? 

Vierailija
104/127 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ei todellakaan ole huonoja tekosyitä. Kaikki syyt miksi en ole jo lähtenyt lapsen kanssa liittyy nimenomaan lapseen. Tiedän että lapsella ja mulla olisi helpompaa kahdestaan, mutta tiedän myös, että niin ei tulisi tapahtumaan, vaan lapsi joutuisi kokonaan pois vanhempiensa luota täysin rakkaudettomaan ympäristöön.

Oletko keskustellut kenenkään kanssa tästä ongelmasta? Jos uskot, että et saisi itse huolehtia lapsesta jonkun sairauden, vamman, huumeiden tai muun syyn vuoksi vaan lapsi joutuisi laitokseen, sinä voit hakea jonkinlaista tukiasuntoa, tai vähintään tukiperhettä ja muuta apua, jotta voisit asua lapsesi kanssa.

Uskotko sinä nyt tänä päivänä tällä järjellä, että jonakin kauniina päivänä miehesi lunastaa lupauksensa lapsen pyöränhankinnasta, vaikka juuri nyt et saa järjestettyä synttäreitä suunnitelman mukaan, vaikka miehesi lupasi?

En voi keskustella kenenkään kanssa tästä ongelmasta. Ei mulla ole sairauksia, vammoja, huumeiden käyttöä tai muutakaan, mikä vaikeuttaisi lapsen hoitamista. Laitokseen joutuminen olisi lapselle hyvin traumatisoivaa, tiedän itse kokemuksesta. Olen hoitanut lasta yksin koko ajan. Tukiperhe voisi olla ihan jees sitten isompana, jos lapsi haluaisi itse. Itselläni on hyviä kokemuksia tukiperheestä. Kyllä lapsi pyörän saa vaikka käytettynä, kunhan toimii. 

Vierailija
105/127 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota asia puheeksi esim. neuvolassa. Miehesi ei todellakaan ole ensimmäinen kusipää joka osaa pelotella lapsensa äidin pysymään yhdessä. Huostaanotto on äärimmäinen keino suojella lasta, eikä tyttöäsi varmasti oteta sinulta pois jos olet tähänkin mennessä pitänyt hänestä hyvää huolta. Miehesi on suuri riski lapsesi (ja sinun!) hyvinvoinnille. Tulet saamaan yksinhuoltajuuden helposti. Ota yhteyttä neuvolaan tai sosiaalitoimeen. He osaavat auttaa sinua eteenpäin.

En voi täysin luottaa sosiaalitoimeen, enkä neuvolaan. Kyllä olen jo todistanut lastensuojelulle pystyväni hoitamaan lapsen hyvin, mutta se ei tarkoita, että siellä uskottaisiin, että en juo, kun mieheni muuta väittää. Meillä on yhteishuoltajuus ja mies ei tule allekirjoittamaan, minun yksinhuoltajuutta ikinä. Mulla on syytä pelätä muutakin kun huostaanottoa, jos lähden lapsen kanssa.

Vierailija
106/127 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsi ei joudu mihinkään laitokseen! Sun mies on ilkeä pomottaja, kiusaaja ja valehtelija, joka sanoo mitä vaan pitääkseen sut kotona hoitamassa kaiken. Sulla on vastuu lapsen hyvinvoinnista. Kukaan ammatti-ihminen ei tule uskomaan sun miestä.

Vierailija
107/127 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lapsi ei joudu mihinkään laitokseen! Sun mies on ilkeä pomottaja, kiusaaja ja valehtelija, joka sanoo mitä vaan pitääkseen sut kotona hoitamassa kaiken. Sulla on vastuu lapsen hyvinvoinnista. Kukaan ammatti-ihminen ei tule uskomaan sun miestä.

Mutta miksipä ne uskoisivat muakaan, entistä rikollista alkoholistia? Mun pitäis hankkia piilokameroita ympäri kämppää, niin voisin todistaa, että olen ihan hyvä äiti ja mieheni on huono isä.

Vierailija
108/127 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksipä ne uskoisivat muakaan, entistä rikollista alkoholistia? Mun pitäis hankkia piilokameroita ympäri kämppää, niin voisin todistaa, että olen ihan hyvä äiti ja mieheni on huono isä.

Koska ne on ammattilaisia! Sun mies on selkeästi aivopessyt sut uskomaan että se voi selittää niille ihan mitä tahansa. Ammattilaiset on koulutettu just tällaisia tilanteita varten. Kerrot niille rehellisesti teidän tilanteesta ja saat aivan varmasti apua. Lastensuojelun tehtävä ei ole ensisijaisesti viedä lapsia pois, vaan tukea sun vanhemmuutta ja varmistaa että lapsella on kaikki hyvin. Älä usko miestäsi.

Vierailija
109/127 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
110/127 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä se, joka mietti niitä housuja ja ambulansseja? 

Samalta vaikuttaa. Mikä se toinen keskustelu oli samalta henkilöltä?

Vierailija
111/127 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakoti olisi nyt meidän paikka, mies kun on uhannut tappaa minut, jos lähden lapsen kanssa, mulla on miehen taustan ja väkivaltaisuuden mua kohtaan huomioon ottaen syytä epäillä, että hän toteuttaisi uhkauksensa. Miehellä ei ole mitään positiivisia tunteita mua kohtaan, se on hullu narsisti joka on istunut tapon yrityksestä, lopulta uhri kuoli maattuaan pari vuotta sairaalassa. En tule vastaamaan kysymykseen "miksi teit lapsen tuollaisen kanssa" vaikka hyvä kysymys onkin. Voisiko joku kertoa konkreettisesti mitä tapahtuisi jos menisimme turvakotiin ja mitä vaatii yhteishuoltajuuden muuttaminen yksinhuoltajuudeksi, miten se tässä tapauksessa onnistuisi?En vsin tiedä, miten voisin pakata ja päästä lähtemään, mun oitäisi saada mukaani astianpesukone ja pyykikone. Mies on kokoajan kotona.

Vierailija
112/127 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen piti lähteä suljetulle osastolle vuoden alussa, mutta ei lähtenyt, koska arvasi, että olisimme "karanneet".

Vierailija
113/127 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta luin ketjun, ja haluan vain toivottaa ap:lle tsemppiä! Mä en osaa neuvoa noissa käytännön asioissa mutta sitä aavistelen, että miehesi yrittää vain pelotella sua!! Kyllähän neuvolat, lastensuojelut ym. tahot näkevät esim. sun ja lapsen vuorovaikutuksesta millainen suhde teillä on. Toivon sulle rohkeutta hakea apua, jotta saat lapsen kanssa elämänne kuntoon! Jonkun noita kusipäitäkin vastaan on noustava...

Vierailija
114/127 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP Tiedätkö missä on lähin turvakoti/naistentalo? Tai onko sulla kontakti esim. perhetyöntekijään? He osaavat auttaa sua eteenpäin.

http://www.apuaeroon.fi/index.php/auttavat-puhelimet/ voisit soittaa johonkin näistä aluksi?

Vierailija
115/127 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhä ja heikompi aines lisääntyy?

Vierailija
116/127 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP Tiedätkö missä on lähin turvakoti/naistentalo? Tai onko sulla kontakti esim. perhetyöntekijään? He osaavat auttaa sua eteenpäin.

http://www.apuaeroon.fi/index.php/auttavat-puhelimet/ voisit soittaa johonkin näistä aluksi?

Tiedän kyllä missä kaupungissa lähin turvakoti on, mutta en sen enempää. Voiko noihin soittaa anonyyminä? Kiitos.

Vierailija
117/127 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi soittaa anonyyminä, ainakin 2 numeroa näyttää olevan auki tälläkin hetkellä. Voit myös googlata lähimmän turvakotisi numeron, saat luultavasti sieltäkin apua puhelimitse. Jos haluat lähteä turvakotiin heti, voit tilata taksin ja lähteä pelkän lapsen kanssa.

Vierailija
118/127 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitä kuuluu?

Vierailija
119/127 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, soitan joskus jos tuo paska ei ole kuulemassa. En mä voi noin vain lähteä, koska mun pitäis saada pakattua paljon tavaraa, koska ukko on sen verran hullu, että tuhoaa kaiken mun omaisuuden, jos lähden lapsen kanssa. Mun pitäisi saada pyykki ja astianpesukone jonnekin muualle, koska pyykkikoneen olen aikoinaan itse ostanut ja astianpesukonetta tarvin lapsen kanssa paljon enemmän. Olen maksanut tietokoneesta ja yhdestä soittimesta puolet n 600e, mutta se on pieni hinta, jos pääsisin tuosta eroon. En tiedä miten ja milloin pääsisin lähtemään. Haluan selvittää miten se huoltajuus asia käytännössä tapahtuu, en todellakaan halua käräjille, mutta se ilmeisesti on ainoa vaihtoehto? 

Vierailija
120/127 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mitä kuuluu?

Kiitos kysymästä. Ei mitenkään erityisen hyvin mene. Olen nyt kolmena viime päivänä ottanut iskuja vastaan. Eilen tilanne eskaloitui, kun mies alkoi syyttelemään minua ja jopa lastakin siivelläeläjiksi, koska joutuu ostamaan meille ruokaa. Sanoin, että "mä maksan sunkin osuuden vuokrasta" ja lopuilla rahoilla ruokaa, niin siksi mulla ei riitä rahat, kun vähän aikaa. paska tuli lyömään mua. Sit sanoin, että "vittu kukahan se siivelläeläjä on", koska olin niin helvetin raivostunut. Se otti sellaisen nuijan ja tuli hakkaamaan mua sillä. Myöhemmin se taas löi mua. Itkin pitkään (en kivusta. Olin surullinen lapsen puolesta.)

Sitten tuli suunnaton viha ja ajattelin jo, että helpoiten kai pääsisin, jos hoitaisin ukon pois päiväjärjestyksestä (jos tiedät mitä tarkoitan). Mutta en halua vankilaan. Lapseni on tärkein.