Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei saa viettää 1v synttäreitään itsekkään ukon takia.

Vierailija
18.05.2016 |

Aloin eilen suunnitella synttäreitä ja olin ihan innoissani järjestämässä hauskaa päivää pikkuiselle. Suunnittelin kunnon siivouspäivät ja leipomispäivät. Katsoin kakun ja muiden ohjeet netistä ja tein pitkän listan puuttuvista aineksista. Näytin sitä miehelle ja keskusteltiin siitä. Minun rahat on menneet jo kuun alussa vuokraan ja ruokaan joten miehen piti ostaa ainekset ja lupasin ne sille maksaa ens kuussa takaisin, mutta mitä tekee hän? Menee ja tuhlaa kaikki rahansa samana iltana kun asiasta sovittiin. Mies on siis lapsen biologinen isä. Veikatkaa oonko vihainen ja surullinen lapsen puolesta? Nyt sitten täytyy alkaa perumaan kutsuja.

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä tulee ensiviikolla.

Ihan vaan uteliaisuuttani: mitä mies osti/mihin tuhlasi?

Ei riitä aika. Voisihan niitä synttäreitä ehkä siirtää, mutta tuskin raha edes riittäisi kaikkeen, kun sillä pitää myös ruokaa saada ja kela vähentää siitä jotain vanhaa ylimääräistä opintotukea niin rahaa tulee vain 60€

En kerro mitä mies osti, kun oon siitä ennenkin täällä avautunut.

Vierailija
22/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostaa pari napakymppi kääretorttua, vähän kermavaahtoa päälle + irtiksiä. Kympillä selviät. Sen saat vaikka pulloja keräämällä. Tiedätpähän nyt, että luotat jatkossa pelkästään omaan lomppakkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta paljon suurempi ongelma kuin se, että yksivuotias ei saa synttärikemuja on se, että miehesi ei osallistu yhteisiin menoihin.

Miten tässä tulee ilmi, että mies ei osallistu yhteisiin menoihin? Jos perustarpeet tulee tyydytettyä niistä yhteisistä varoista niin kyllä näistä koreimmista arvoista pitäisi vähintään neuvotella ennen suunnittelua mihin perheellä on varaa ja mihin ei.

No esim. siitä, että ap on maksanut vuokran ja ostanut alkukuun ajan ruokaa omilla rahoillaan. Ja siitä, että ap:n mies aloituksen mukaan LUPASI ostaa synttäritarjottavat, mutta tärsäsikin saman tien rahansa johonkin muuhun.

Koko vuokran vai oman osuutensa siitä? Kaikki ruuat vai oman osuutensa siitä? Entä vakuutukset, puheliment jne. Eihän ap puhu mitään siitä, miten he ovat nämä asiat sopineet...

Vierailija
24/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko asiasta voinut puhua ennen suunnittelua? Miehen tekoa ei voi mitenkään puolustaa, mutta ei se ihan oikein ole, että sinä suunnittelet jotain mihin sinulla ei ole varaa vaan sitä miehenkin apua tarvitset.

Luulisi, että olisit jaksanut sentään aika lyhyen aloituksen lukea, mutta sitä se adhd teettää...

Ap:han KERTOO sopineensa miehensä kanssa, että mies ostaa ja ap maksaa hänelle.

Tosin en ymmärrä, miksi ap:n pitää korvata miehelle yhteisen lapsen synttäritarjoomusten raaka-aineet, kun ap vielää maksaa heidän vuokransa ja ruokansakin isoilta osin. Mutta asiasta siis oli puhuttu ja sovittu.

Minkä jälkeen miesmeni ja tärsäsi rahansa.

Millä muuten tuo perhe aikoo elää ylipäätään viikon ajan, jos ap:n sekä miehen molempien rahat ovat finaalissa?

Aika lailla alkaa vaikuttaa tyhmältä trollilta tämä.

Vierailija
25/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies osallistunut vuokran maksuun, vaatteiden ja ruuan ostoon?

No siinäpä se onkin kun ei ole. Ruokaa ostaa kynsin hampain vain kun on pakko, eli mun rahat on jo meneet.

Vierailija
26/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta paljon suurempi ongelma kuin se, että yksivuotias ei saa synttärikemuja on se, että miehesi ei osallistu yhteisiin menoihin.

Miten tässä tulee ilmi, että mies ei osallistu yhteisiin menoihin? Jos perustarpeet tulee tyydytettyä niistä yhteisistä varoista niin kyllä näistä koreimmista arvoista pitäisi vähintään neuvotella ennen suunnittelua mihin perheellä on varaa ja mihin ei.

No esim. siitä, että ap on maksanut vuokran ja ostanut alkukuun ajan ruokaa omilla rahoillaan. Ja siitä, että ap:n mies aloituksen mukaan LUPASI ostaa synttäritarjottavat, mutta tärsäsikin saman tien rahansa johonkin muuhun.

Koko vuokran vai oman osuutensa siitä? Kaikki ruuat vai oman osuutensa siitä? Entä vakuutukset, puheliment jne. Eihän ap puhu mitään siitä, miten he ovat nämä asiat sopineet...

Sanoo maksaneensa vuokraN, ei vuokraa. Ja joka tapauksessa mies siis jo lupasi ostaa tarjoomusten ainekset, mutta sitten "unohti" asian.

Vierailija
27/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on nyt isompikin ongelma kuin nuo 1v synttärit, ne kyllä hoituu parilla keksipaketilla ja mehukatilla lapsilisästä tai vaikka pulloja keräämällä, ehkä ukollaskin on jotain tölkkejä... Mutta perheen raha-asiat pitäisi nyt sopia ihan erilaiseen järjestykseen.

Vierailija
28/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap, miten mies osallistuu teidän yhteisiin menoihin? Jos lapsilisätkin menee ruokaan ja sinä olet jo tässä kuussa maksanut vuokran ja ruuan. Joudutko useinkin lainaamaan mieheltä rahaa lapsen menoihin?

Siinä oon kyllä samaa mieltä, että 1v synttäreitä ei tarvi niin isosti juhlia.

Vierailija
29/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki. On tästä asiasta riidelty ja tapeltu. Parempi olla vaan riitelemättä, kun on pieni lapsi talossa.

Vierailija
30/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan sinullekin ja valitsemallesi parisuhteelle... turha valittaa!

Vierailija
31/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mies asiansa pedannut, ei mulla muuta!

Vierailija
32/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko asiasta voinut puhua ennen suunnittelua? Miehen tekoa ei voi mitenkään puolustaa, mutta ei se ihan oikein ole, että sinä suunnittelet jotain mihin sinulla ei ole varaa vaan sitä miehenkin apua tarvitset.

No ehkä mulla ei ole rahaa, kun kaikki meni myös miehen osuuteen vuokrasta ja ruoasta. Kyllä olen jo kolmisen viikkoa muistutellut, että leipomiseen tarvin aineksia.

Vierailija
33/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elät tuollaisessa parisuhteessa?

Vierailija
34/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ukko pihalle.

Eihän tuommoisesta miehestä ole kuin haittaa.

Vierailija
35/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä mulla ei ole rahaa, kun kaikki meni myös miehen osuuteen vuokrasta ja ruoasta. Kyllä olen jo kolmisen viikkoa muistutellut, että leipomiseen tarvin aineksia.

Ja tällaisen kultakimpaleen kanssa ainoa murheesi on, ettei ole leipomusaineksia.

Vierailija
36/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsi olisi niistä juhlista mitään ymmärtänyt. Itsellesihän sinä niitä aloit suunnitella.

Lapsi tykkää hirveästi muista lapsista ja nyt olisi tullut kaverini lapset. Pieni näkee niin harvoin toisia lapsia. Mut joo kai ne voi kutsua muutenkin. Olisi ollut mukava katsella kuvia ja muistella ensimmäisiä synttäreitä.

Mikseivät voisi tulla? 

Siirrät tosiaan vähän synttäreitä ja leipaiset jonkun helpon ja edullisen kakun ja kylken vaikka halvimpia keksejä. Aikuisille kahvia ja lapsille mehua.

Lahjojakaan ei vielä niin tarvitse miettiä, lapsesi todennäköisesti ihastuu enemmän käärepaperiin kuin lahjaan.

Vierailija
37/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että teillä on suurempiakin ongelmia kuin nuo juhlat.

Jospa järjestät kutsut vasta viikon päästä niin lapsilisä ehtii tulla. Sanot vieraille vaikka että lapsi on sairas ja sen takia siirrät.

Tosin täytekakun ainekset esim ei mlontaa euroa maksa, keksipaketti siihen lisäksi niin avot. Ei tarvi aina olla sen seitsemää sorttia vaan nirmaali kahvitus riittää.

Sanon kyllä juuri niinkuin asia on. Kolmea sorttia olin ajatellut leipoa jotain pientä suolaista, dippijuureksia ja karkkia. Leipominen on varmaan ainoa asia missä olen ihan hyvä ja olisihan se kiva vieraille olla jotain, kun varmaan jotain lahjaakin tuovat.

Vierailija
38/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulla rupesi soimaan päässä apulannan pahempi toistaan?!

Vierailija
39/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä kaatunutta maitoa on surra ja jättää juhlat järjestämästä kun ihan oikeasti ne pystyy järjestään tosi halvalla jos on luova ja viitseliäs. Ei kakkuaineetkaan oikeasti paljoa maksa, kympillä saa leivottua jo ihan peruskakun ja yli jää jauhoja ym. mistä voi leipoo vaikka pullaa tarjottavaks. Parikin kymppiä jos saat irtoon niin pystyy ihan hyvin leipoon itse kaiken tarpeellisen. Älä ny kosta lapselle miehen mokailua vaan järjestä edes jotain ja siirrä niitä juhlia jos ei muuten. Ja mies voi olla sitten syömättä jos kerran tuhlannut rahansa johonkin muuhun, niin voit ihan hyvin ruokarahoista irrottaa leipomisiin.

Vierailija
40/127 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että teillä on suurempiakin ongelmia kuin nuo juhlat.

Jospa järjestät kutsut vasta viikon päästä niin lapsilisä ehtii tulla. Sanot vieraille vaikka että lapsi on sairas ja sen takia siirrät.

Tosin täytekakun ainekset esim ei mlontaa euroa maksa, keksipaketti siihen lisäksi niin avot. Ei tarvi aina olla sen seitsemää sorttia vaan nirmaali kahvitus riittää.

Sanon kyllä juuri niinkuin asia on. Kolmea sorttia olin ajatellut leipoa jotain pientä suolaista, dippijuureksia ja karkkia. Leipominen on varmaan ainoa asia missä olen ihan hyvä ja olisihan se kiva vieraille olla jotain, kun varmaan jotain lahjaakin tuovat.

Mitäs te noin muuten aiotte syödä viikon ajan ennen lapsilisää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan