Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tällänen voi maksaa 680 tuhatta? :D

Vierailija
17.05.2016 |

http://www.etuovi.com/kohde/7680759

Olen järkyttynyt lievästi sanottuna! Mutta eipä tuo kai ihme, Helsinki kun kyseessä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas landepaukut taas kateellisia :D:D:D

Miksi ihmeessä joku olisi kateellinen siitä, että voi ostaa vastaavan asunnon noin 400 tonnia halvemmalla :D??? Mä ainakin olen siitä hiton iloinen!

Vierailija
22/42 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka ihmetteli, miten tuollaisiin hintoihin on varaa, kerron oman tarinani. Ostin pienen yksiön Hermannista vanhempien takauksella kesken opiskelujen. Tein töitä viikonloppuisin ja loma-aikoihin ja lyhentelin vähän lainaa. Kun valmistuin ja sain vakipaikan, tiivistin lyhennystahtia.

Sitten tapasin tulevan mieheni. Hänellä oli myös yksiö Helsingissä, velkaa kyllä, mutta kun möimme asuntomme, oli meillä varaa ostaa kolmio Ruskeasuolta lisäämällä vähän lainamäärää. Sitten siirryimme vähän isompaan kolmioon Lauttasaareen

Nyt yli 10 vuotta myöhemmin, ostimme Töölöstä asunnon, jonka hinta on noin 700.000 euroa. Lainamäärä on meillä pysynyt koko ajan suurinpiirtein samana, nyt sitä on noin 180.000 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisivu- ja lvi-remontit tulossa, hinta niille todennäköisesti vähintään luokkaa 50 tonnia tuohon vielä päälle...

Meidän taloyhtiön putkiremppa maksaa noin 800 eur neliö, mutta olen nähnyt melkein kaksinkertaisiakin summia. Parinsadan neliön asunnossa se tekee 160 000+ euroa.

Vierailija
24/42 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21: Toki, mutta vakipaikan saaminen heti opiskelujen jälkeen ei ole helppoa tällä hetkellä. Ei se tietysti ollut läpihuutojuttu 10 vuotta sittenkään, mutta nyt vielä vähemmän.

Vierailija
25/42 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisivu- ja lvi-remontit tulossa, hinta niille todennäköisesti vähintään luokkaa 50 tonnia tuohon vielä päälle...

Meidän taloyhtiön putkiremppa maksaa noin 800 eur neliö, mutta olen nähnyt melkein kaksinkertaisiakin summia. Parinsadan neliön asunnossa se tekee 160 000+ euroa.

Asut kerrostalossa? Rivitalon putkiremontti on huomattavasti halvempi.

Vierailija
26/42 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

24: Ok, niinhän se varmasti onkin.

Vierailija
27/42 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Etelä-Haaga ja neliöt (3 kerrosta) :D Mutta järkky kämppä..

Vierailija
28/42 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksisin takuuvarmasti parempaakin käyttöä seitsemällesadalle tonnille. Mutta ei se hullu ole, joka pyytää, se vasta hullu on, joka maksaa...

Vierailija
29/42 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siellä maalla ei ole sitä sijaintia. Tuon asunnon arvo pysyy. Ja neliötäkin on 200. Remppaa se minunkin silmissäni vaatii. Mutta hinnassa on mun mielestä jo remppatarve huomioitu.

Ja minä en ikinä koskaan milloinkaan muuttaisi täältä pois. Kun en edes mökille halua kesäisin.

Sinä olet outo monen suomalaisen mielestä. Mutta eipä tuo minulta ole pois, jos joku on outo. Minä olen mielelläni se viisas. :)

Vierailija
30/42 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä lähtis sanoo tota Etelä-Haagaks, Etelä-Haaga on Vihdintien pohjoispuolella. Toi on enemmän Pikku-Huopalahtee

Vierailija
31/42 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Huopalahti on eri asia kuin Huopalahti. Huopalahti on Etelä-Haagan vieressä, Pikku-Huopalahti lähempänä keskustaa Ruskeasuon, Meilahden ja Munkkiniemen vieressä.

Silti tossa hinnassa on varmasti ilmaa ainakin sata tonnia. Myllypurosta saa jo parin sadan neliön remontin omakotitalon 500 000.

Vierailija
32/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi helsinkiläiset joutuvat maksamaan 3 kertaisen hinnan joka tavarasta minkä siellä ostavat.Kaikki muut maksavat asuinpaikallaan helsingin ulkopuolella 3 kertaa halvemman hinnan ostamistaan tuotteista.

Vierailija
33/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitättömän näköinen talo, niin ulkoa kuin sisältä. Täältä P-Pohjanmaalta sais tuolla hinnalla monta ok-taloa.

siel ei ehkä ole töitä, jos puoli miljoonaa stadilaista tulisi ostelemaan taloja.

Vierailija
34/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätävä hinta remppakuntoisesta kämpästä! :O

Mikä tuosta tekee remppakuntoisen? Mielestäni ihan hyvässä kunnossa näyttää olevan.

no jos ei 70-80-lukujen taitteen lookki mäntykeittiöineen haittaa, niin sittenhän tämä on ihan passeli. Pihalla ei kukaan ole koskaan tehnyt mitään muuta kuin kantanut sinne terassikalusteet. Hirveä!

Vierailija
35/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tarina. Eli eka kiinni 25 v 2000 alussa kaksioon, siitä kolmioon jne. Asuntojen hinnat noussut täällä paljon ja nyt 700 000 hintaista etsimme

Vierailija
36/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaaressa 50-60 neliön kaksio maksaa yli 300000 euroa, joten suhteutettuna siihen ei tuon asunnon pyyntihinta ole mikään mahdoton.

Vierailija
37/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sw maksakaan niin paljon, ennen kuin kaupat syntyvät. Eli pitää katsoa toteutuneita hintoja, saahan sitä pyytää vaikka yksiöstä 2 miljoonaa, mutta se ei tarkoita, että se on sen hinta...

Vierailija
38/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 neliötä ja oma piha ei onnistu enää kovin paljon lähempänä keskustaa

tontti maksaa, sillä ollaan reilusti kehäykkösen sisäpuolella, taloyhtiössä tehty paljon isoja remontteja - asunnon kunnolla on näihin verrattuna pieni merkitys.

Jos kämppä olisi remontoitu, hintaa olis 100.000 enemmän

Vierailija
39/42 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaaressa 50-60 neliön kaksio maksaa yli 300000 euroa, joten suhteutettuna siihen ei tuon asunnon pyyntihinta ole mikään mahdoton.

meillä täällä "landella"helsingin ulkopuolella asuvilla yli 300 000 eurolla saa noin 100 neliöisen omakoti asunnon.

Vierailija
40/42 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me täällä Helsingissä asuvat joudutaan rahoittaa muu Suomi. Jotta rakennuttajan kannattaa rakentaa, se rakentaa saman asunnon tänne ja sinne syrjemmälle. Samat materiaalit, samat työmiehet. Hinta täällä 500 000 ja syrjemmälle 200 000. Sitten se rakennuttaja laittaa asunnon vuokralle. Vuokra Helsingissä 1000e ja syrjemmälle 300e.

Ei oo kivaa. Mut kyllä sen asian kanssa tulee toimeen. Mut jos asuisin jossain muualla en hirveesti jeesustelis Helsingin hintoja. Muuten me kieltäydytään maksamasta muiden laskuja...