Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kirkkohäät loppuu, niin käykö kukaan enää rippikoulua?

Vierailija
17.05.2016 |

Ei varmaan ole riparille enää sitä vähääkään kiinnostusta, jos kirkkohääoptiokin poistuu.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä riparista mitään haittaakaan ole. Mukavia kokemuksia siellä syntyy ja voi ehkä tutustua uusiin kavereihin. Monelle se viikko on ollut upea kokemus. Enemmän se kasvattaa kuin se että paukauttaa kotona viikon jotain peliä... Tai notkuu jossain ostarin kulmalla toimettomana.

En tajua teitä jotka ette löydä mistään mitään hyvää. Jos te saisitte päättää asioista, niin riisuisitte varmaan kaikki instituutiot pois ja estäisitte ettei kukaan saa nauttia niistä. Te ette nauti mistään muustakaan. Ihan sama mitä teette.

On ihmisiä jotka käy läpi kouluja saamatta niistä yhtään mitään irti. Silloin vika on omassa päässä.

Vierailija
22/30 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se teinejä kiinnostaa, mutta itse kuulun kirkkoon vain siitä syystä, että haluan joskus kirkkohäät, mikäli menen naimisiin. Jos tämä ei ole mahdollista, eroan.

Riittää, jos toinen kuuluu kirkkoon. Puolituttu kirkkoon kuulumaton meni viime kesänä kirkossa naimisiin. Mies kuuluu kirkkoon tai kuului ainakin silloin. Itse tuon kertoi jossain yhteydessä. 

Ei riitä. Jotta kirkossa voitaisiin vihkiä, molempien on oltava konfirmoituja kristillisen kirkon jäseniä. Jos vain toinen kuuluu kirkkoon, avioliitto voidaan kirkollisesti siunata. Toimitus kyllä muistuttaa kovasti kirkkovihkimistä. Kaavan sanamuodossa on pieni ero eikä sormuksia yleensä vaihdeta, mutta luulen, että nykyisin maallistuneet suomalaiset eivät edes osaa etsiä eroa.

Joo niinpäs muuten olikin, näillä oli maistraattivihkiminen ollut lisäksi, eli olet ihan oikeassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käy, sillä teinien tarve saada lahjoja ei katoa. Eivät myöskään katoa Leena-tädit ja Eila-mummot, jotka kauhistuisivat hengiltä, jos suvun nuoriso ei ripille astuisi.

Saas nähdä miten käy meillä -kaikki ollaan erottu kirkosta ja nuo höpötykset eivät enää kuulu elämäämme.

Vierailija
24/30 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon kuuluvat käy sen kuten ennenkin. Luultavasti.

Vierailija
25/30 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-kesäisillä häät mielessä?

Itse halusin rippikoulun käydä että aikuisena saan kirkkohäät.

Vierailija
26/30 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin riparin ihan sen takia, ettei aikuisena tarvitse kuunnella "tuutsäkummiksi"-lässytystä.

Silloin joskus muuten suurin innostin riparin käymiseen sukulaisilta saatavat lahjat ja tytöillä ne kirkkohäät. Sen ajan mitä muut olivat riparilla, minä olin "patikalla" ja mökillä (jonne vaelsin 35 km) isoäiteen apuna. Kavereiden stoorien perusteella ei ainakaan huonompi vaihtoehto.

Vierailija
27/30 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan tajunnut meneväni joskus tulevaisuudessa naimisiin 15-vuotiaana. Halusin kaverien kans leirille.

Vierailija
28/30 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin,mutta useimmille syyt käydä rippikoulu on 1)Suvun painostus 2)Lahjat

Ehkä  myös mahdollisuus päästä kummiksi.Eli todennäköisesti rippikoulun käyminen ei lopu vaikka kirkkovihkiminen loppuisikin.

Vierailija
29/30 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks on protuleirejä jotta nuori voi mennä elämää pohtimaan ilman jumalan tyrkyttämistäkin.

Vierailija
30/30 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin,mutta useimmille syyt käydä rippikoulu on 1)Suvun painostus 2)Lahjat

Ehkä  myös mahdollisuus päästä kummiksi.Eli todennäköisesti rippikoulun käyminen ei lopu vaikka kirkkovihkiminen loppuisikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän