Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

24-vuotias nainen kuoli synnytykseen

Vierailija
17.05.2016 |

Luin jutun ilta-sanomista ja olen järkyttynyt :( mitä ajatuksia herättää? Miten vauvakin on voinut kuolla!

En osaa kännykällä linkata uutista. Löytyy kuitenkin etusivulta.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja kas, sektiokammo sai vahvistusta.

Jutussa kerrottiin kuitenkin pieleen menneestä alatiesynnytyksestä ja sen aikaisesta sydämenpysähdyksestä, jonka jälkeisessä sektiossa varmasti omat riskinsä.

Suunnitellulla sektiolla nuokin kuolemat (ehkä tosiaan molemmat) olisi voitu välttää, uskallan väittää.

Jos ei väkisin olisi pakotettu synnyttämään alakautta ja sitten tuntikausien ponnistusten jälkeen todettu, että "hups, no eihän se mahdukaan, vauva kärsii hapenpuutteesta", ja rynnätty hätäsektioon, ei tilanne välttämättä olisi tämä.

Mitä enemmän sektioita, sitä enemmän leikkauskomplikaatioita, noin niin kuin faktana. Tässä murheellisessa tapauksessa kyse oli nimenomaan sektion komplikaatiosta.

Tavanomainen komplikaatio on aivan eri asia kuin tuottamuksellinen hoitovirhe.

Vierailija
42/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuossa että sentään vauva oli terve mutta sitten tuo miesraukka menetti myös hänet :( Kauhea kohtalo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja kas, sektiokammo sai vahvistusta.

Jutussa kerrottiin kuitenkin pieleen menneestä alatiesynnytyksestä ja sen aikaisesta sydämenpysähdyksestä, jonka jälkeisessä sektiossa varmasti omat riskinsä.

Suunnitellulla sektiolla nuokin kuolemat (ehkä tosiaan molemmat) olisi voitu välttää, uskallan väittää.

Jos ei väkisin olisi pakotettu synnyttämään alakautta ja sitten tuntikausien ponnistusten jälkeen todettu, että "hups, no eihän se mahdukaan, vauva kärsii hapenpuutteesta", ja rynnätty hätäsektioon, ei tilanne välttämättä olisi tämä.

Mitä enemmän sektioita, sitä enemmän leikkauskomplikaatioita, noin niin kuin faktana. Tässä murheellisessa tapauksessa kyse oli nimenomaan sektion komplikaatiosta.

Tavanomainen komplikaatio on aivan eri asia kuin tuottamuksellinen hoitovirhe.

Totta. Mutta silti todella kummallista, että joku käyttää tällaista surullista tapausta keppihevosena kannustaakseen kaikkia sektioon.

Vierailija
44/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä tapaus ! Miten voi vuotaa vatsaonteloon ? Onko sektiossa mennyt jo jotain pieleen ?

Sektio on todella iso leikkaus jossa juuri tuo vatsaontelo avataan jotta päästään viiltää kohtua auki. Totta kai verta pääsee vuotaa, joskus jopa kuolemaksi. Olen huomannut että sektiota halutaan kevyin perustein nykyään koska ei ymmärretä tai ei välitetä tutustua riskeihin. Leikkaus on myös riski vauvalle, äidistä puhumattakaan.

Tässä tapauksessahan sektioon oli lääketieteellinen peruste koska synnytys ei edennyt ja vauvan happitasot laskivat. Hoitovirhe ei ole tapahtunut sektiossa vaan sen jälkeen. Alateitse syntyen tämä äiti ja lapsikin olisivat jääneet eloon.

Olen tutustunut muutamaan tapaukseen jossa vauva kätkytkuolee muutaman kuukauden kuluessa siitä kun äiti on kuollut synnytyksessä tai lapsivuodeaikana. Selittämättömiä kuolemia terveillä ja hyvin hoidetuilla vauvoilla.

Vierailija
45/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää tässä fiaskossa myös se, että kuinka tämän tapauksen tutkiminen on kestänyt NELJÄ VUOTTA! Neljä vuotta ennen kuin päästään oikeuteen. Hirveä aika omaisille odotella, suorastaan epäinhimillinen. Oikeuslaitoksen toimimattomuuskin sai ihan uudet ulottovuudet tässä sydäntäsärkevässä tapauksessa.

Vierailija
46/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää tässä fiaskossa myös se, että kuinka tämän tapauksen tutkiminen on kestänyt NELJÄ VUOTTA! Neljä vuotta ennen kuin päästään oikeuteen. Hirveä aika omaisille odotella, suorastaan epäinhimillinen. Oikeuslaitoksen toimimattomuuskin sai ihan uudet ulottovuudet tässä sydäntäsärkevässä tapauksessa.

Oon niiiiin samaa mieltä😥

Vierailija
47/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuosta selvitä pelkästään huomautuksella kuten on tapana :/

Vierailija
48/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä tapaus ! Miten voi vuotaa vatsaonteloon ? Onko sektiossa mennyt jo jotain pieleen ?

Sektio on todella iso leikkaus jossa juuri tuo vatsaontelo avataan jotta päästään viiltää kohtua auki. Totta kai verta pääsee vuotaa, joskus jopa kuolemaksi. Olen huomannut että sektiota halutaan kevyin perustein nykyään koska ei ymmärretä tai ei välitetä tutustua riskeihin. Leikkaus on myös riski vauvalle, äidistä puhumattakaan.

Tässä tapauksessahan sektioon oli lääketieteellinen peruste koska synnytys ei edennyt ja vauvan happitasot laskivat. Hoitovirhe ei ole tapahtunut sektiossa vaan sen jälkeen. Alateitse syntyen tämä äiti ja lapsikin olisivat jääneet eloon.

Olen tutustunut muutamaan tapaukseen jossa vauva kätkytkuolee muutaman kuukauden kuluessa siitä kun äiti on kuollut synnytyksessä tai lapsivuodeaikana. Selittämättömiä kuolemia terveillä ja hyvin hoidetuilla vauvoilla.

Jos on päädytty HÄTÄsektioon, niin tuskinpa lapsi kuitenkaan olisi jäänyt henkiin alateitse synnyttämällä?

Vierailija
49/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on todella rankka kokemus kropalle, ja itse h-hetkellä voi kaikki mennä pieleen. Tämä on totuus. Itse en uskalla lapsia hankkia ollenkaan siksi että pelkään minun tai lapseni kuolevan :(

Vierailija
50/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas haukutaan sektiota vaikka tuo oli _hätä_sektio eli tehny nimenomaan siksi että alatiesynnytys EI olisi onnistunut! Suunnitteltu sektio on aivan eri asia kuin hätäsektio! Hätäsektiossa onkin jo aivan valtavat riskit.

Vierailija
51/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäpätevä henkilökunta! 

Vierailija
52/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kuolee ilman syytä noin 180 vuodessa. Sektio on iso riski siinä missä mikä tahansa leikkaus. Voi käydä kuin Sipilän pojalle, joka kuoli rutiinileikkauksessa.

Vierailija
53/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty hätäsektio ja suunniteltu sektio molemmat. Oli kyllä valtavat erot tilanteissa, vaikka itse leikkaus nyt sama onkin. Hätäsektiossa oli ihan hullunmyllyä ja hoitajat ja lääkäritki juoksi paineiden alla ku päättömät kanat. Suunnitellussa sektiossa oli todella rauhallinen ja mukava tunnelma, käytiin viimeisiä juttuja läpi ja sitten lähdettiin, oli rauhallista ja mukavaa.

Kaksi sektiota joita ei voi verratakaan toisiinsa.

Vierailija
54/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kättärillä on kyllä ihme-vipeltäjiä lääkäreinä. Ulkomaalaisia hoonosoomi-lääkäreitä kaikki, jotka mua ovat hoitaneet. Pahimpia ovat virolaiset ja venäläiset tylyt lääkärit. Poikkeuksena se tälläkin palstalla moneen kertaan haukuttu suomalainen "jätskitötterö", joka on varmaankin kaikista pahin näistä kättärin lääkäreistä.

Vierailija
55/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys on todella rankka kokemus kropalle, ja itse h-hetkellä voi kaikki mennä pieleen. Tämä on totuus. Itse en uskalla lapsia hankkia ollenkaan siksi että pelkään minun tai lapseni kuolevan :(

Suomessa todennäköisyys kuolla synnytyksessä on kuitenkin samaa luokkaa kuin jäädä meteoriitin jyräämäksi. Eli ei mitään järkeä jättää tästä syystä lapsia tekemättä. Uskallatko esim. mennä töihin pyörällä, bussilla tai autolla?

Vierailija
56/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten verenvuoto vatsaontelossa on jäänyt huomaamatta????!!!! Kuolikohan vauva äidin puutteeseen? Hyvinhän lapset ilman äitiä selviää, mutta noihin ihan ekoihin kuukausiin se äiti tarvitaan :/

Vierailija
57/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättäri on hirveä paikka. Töykeä henkilökunta etenkin raskauden keskeytys potilaita kohtaan. Naistenklinikka ja jorvi paljon parempia paikkoja, etenkin Naistenklinikka. Minä en enää astu jalallani kättärille, ikinä!

Vierailija
58/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yli 4 vuotta vanhaa asiaa käsitellään nyt?

Vierailija
59/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea tapaus mutta turha lähteä lietsomaan mitään. Kaikessa on aina riskinsä ja joskus sattuu ikäviä asioita. Hyvä että tämä tapaus setvitään perinpohjin mutta kyllä Suomessa terveydenhuollon taso on yhä korkea.

Leskeys ja lapsen menettäminen ei nekään ole mitään ainutlaatuisia asioita. Ihmiset selviää yllättävänkin hyvin t: Nuorena leskeksi jäänyt

Vierailija
60/129 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kättärillä on kyllä ihme-vipeltäjiä lääkäreinä. Ulkomaalaisia hoonosoomi-lääkäreitä kaikki, jotka mua ovat hoitaneet. Pahimpia ovat virolaiset ja venäläiset tylyt lääkärit. Poikkeuksena se tälläkin palstalla moneen kertaan haukuttu suomalainen "jätskitötterö", joka on varmaankin kaikista pahin näistä kättärin lääkäreistä.

Mulle hoitaja totesi Kättärin päivystyksessä että mun pitää kertoa lääkärille aiemmat diagnoosit latinaksi, kun se ei suomea osannut niin hyvin. Siinähän sitten olikin mukava miettiä mitä on latinaksi mikäkin diagnoosi. Oletin, että se sairaanhoitaja sentään olisi osannut mun sairaudet latinaksi kääntää. Oli väärä oletus se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi