Voiko työkkärin osoittamiin työpaikkoihin laittaa palkaksi mitä vain?
Olen ollut työttömänä nyt hetken aikaa ja työkkäriltä tuli nyt ensimmäinen osoitus kirjanpitäjän paikasta?! Voinko laittaa palkkatoiveeksi 4500 euroa?
Kommentit (17)
Onko 4500 euroa liikaa pääkaupunkiseudulla? Koulutus Ktm. Mielestäni tuo on kohtuullinen palkkatoive.
Ap
Onkohan joku 2300e normi palkka kirjanpitäjillä ?
0 /5. Mitä näillä työttömien mollausketjuilla oikein haetaan? Nää työttömien mollaukset ovat kyllä jo ihan rasismiin verrattavissa. En ole itse - enää -työtön.
Palkka tulee työn vaativuuden mukaan, ei koulutuksen mukaan. 4500 ei ole liikaa koulutusta vastaavastasi työstä jos sulla on kokemustakin esim. talouspäällikön hommista. Kirjanpitäjän palkka on alle 3000
Olen tehnyt vain controllerin töitä thän asti ja palkkana juurikin tuo 4500 €. Eli kyllähän minä saan tuon mukaan laittaa palkkatoiveen enkä sen mukaan mitä kirjanpitäjille maksetaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt vain controllerin töitä thän asti ja palkkana juurikin tuo 4500 €. Eli kyllähän minä saan tuon mukaan laittaa palkkatoiveen enkä sen mukaan mitä kirjanpitäjille maksetaan?
Ap
Voi rakas ap, sä taidat olla tyhmä. Jos sä haet kaupan kassalle niin se on ihan se ja sama mitä olet tehnyt sitä ennen ja millä hinnalla.
En ihmettele yhtään että et enää toimi controllerina.
4500€ voit laittaa palkaksi jos sinulla on kokemusta konsernien tilinpäätöksistä, vuosi(kymment)en työkokemus ja paikka on esimiestasoa (controller). Peruskirjanpitäjä saa n 2500€/kk
Täältä löytyy tietoa palkoista
https://www.erto.fi/tietoa-ertosta/tiedostopankki?dir=15-taloushallinto…
Samaa mieltä kuin muutkin, voihan sitä laittaa vaikka kymppitonnin palkkatoiveen mutta siinähän vain osoittaa oman tyhmyytensä kun ei edes palkkatasoa tiedä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi rakas ap, sä taidat olla tyhmä. Jos sä haet kaupan kassalle niin se on ihan se ja sama mitä olet tehnyt sitä ennen ja millä hinnalla.
En ihmettele yhtään että et enää toimi controllerina.
No tämä kommentti nyt kertoo enemmän sinusta kuin minusta. En todellakaan halua kirjanpitäjän paikkaa, sen vuoksi laitan korkean palkkatoiveen.
Ap
Toki voit laittaa, ei sinua kukaan estä. Eri asia miten suurta huvittuneisuutta pyyntösi aiheuttaa. Pyynnölläsi torppaat työnsaantimahdollisuuden tuohon tehtävään.
Ymmärrän sinua täysin, olet tottunut tiettyyn tulotasoon ja kukaan meistä ei halua palkkansa pienenemistä.
Olen ammatillinen opettaja, jos menisin opettamani alan töihin niin palkka putoaisi puoleen. En voisi pyytää opettajana saamaani palkkaa, eikä kukaan sitä maksaisi jos menisin alan "oikeisiin töihin".
Vierailija kirjoitti:
4500€ voit laittaa palkaksi jos sinulla on kokemusta konsernien tilinpäätöksistä, vuosi(kymment)en työkokemus ja paikka on esimiestasoa (controller). Peruskirjanpitäjä saa n 2500€/kk
Samaa mieltä kuin muutkin, voihan sitä laittaa vaikka kymppitonnin palkkatoiveen mutta siinähän vain osoittaa oman tyhmyytensä kun ei edes palkkatasoa tiedä...
Kyllä, n 15 vuotta (business) controller tason töitä pörssiyrityksissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toki voit laittaa, ei sinua kukaan estä. Eri asia miten suurta huvittuneisuutta pyyntösi aiheuttaa. Pyynnölläsi torppaat työnsaantimahdollisuuden tuohon tehtävään.
Ymmärrän sinua täysin, olet tottunut tiettyyn tulotasoon ja kukaan meistä ei halua palkkansa pienenemistä.
Olen ammatillinen opettaja, jos menisin opettamani alan töihin niin palkka putoaisi puoleen. En voisi pyytää opettajana saamaani palkkaa, eikä kukaan sitä maksaisi jos menisin alan "oikeisiin töihin".
Näin juuri, tarkoitus onkin juuri torpata etten saa tuota paikkaa. Olisi kyllä tilit aika sekaisin meikäläisen jälkeen kun en osaa kirjanpitäjän töitä edes tehdä 😅
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi ihmeessä olet työttämänä? Tuommoisella kokemuksella töitä pitäisi kyllä löytyä. Vai onko sana kiirinyt sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri, tarkoitus onkin juuri torpata etten saa tuota paikkaa. Olisi kyllä tilit aika sekaisin meikäläisen jälkeen kun en osaa kirjanpitäjän töitä edes tehdä 😅
Ap
Kuule, pelkkä sinun kanssasi keskustelu varmistaa sen että et todellakaan pääse mihinkään semmoisiin hommiin joissa vaaditaan oikeita tuloksia. Ihan siis se ja sama mitä pyydät, riski siitä että sinua valittaisiin on olematon.
Ehkä on parempi että otat yhteyttä siihen verkostoosi jonka jokainen ktm on toki tajunnut luoda pitkän työuransa aikana ja menet jonkun kaverisi suhteilla loisimaan johonkin tyhjäntoimittajavirkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten hemmetissä sä voit olla toiminut controllerina jos et osaa kirjanpitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei uskoisi;) Siinä tapauksessa sun pitäisi todella tietää mitä alaisesi tienaavat.
En tosin usko että saisit tuota paikkaa vaikka laittaisit oikean palkkatoiveen (esim 2800€/kk), omalla kohdalla työnhaussa kävi niin että vaikka olisin halunnut vähemmän vastuullista ja vaativaa työtä en sitä saanut kun olin liian pätevä ja kokenut.
Mutta liian isolla palkkatoiveella tosiaan vain nolaat itsesi. Palkkatoive on tehtävän mukaan, ei sinun entisten tulojesi mukaan.
Ylimitoitettu palkkatoive ei todellakaan ole työstäkieltäytyminen ja karenssiperuste.
Sehän on vain TOIVE, ei vaatimus tai työn vastaanottamisen edellytys.
Vai onko aloittaja jo valittu siihen paikkaan ja nyt neuvotellaan palkasta?
Jos on ilmeistä että et hae tosissasi eli esim. palkkatoive on täysin naurettava niin karenssia paukkuu. Joten vastauksena voi sanoa että toki voit mutta sillä mitä teet voi olla seurauksia.
Nuo tietty tarkistavat herkemmin noita työhänosoitus hakuja.