Tärkein syy sinkkuudellesi
Joo, tiedän. Tästä on nyt jauhettu pari päivää, mut osaatteko kertoa sitä yhtä tiettyä syytä nykyiseen parisuhdestatukseenne eli sinkkuuteen?
Mun syyni on työttömyys. Ilman työttömyyttä hyvin todennäköisesti seurustelisin tai ainakin treffailisin. Nyt en edes treffaile. Jonkun tovin on nyt sinkkuutta takana pitkästä parisuhteesta. Myös sen verran itseluottamusta löytyy, että voisin lähestyä naisia baarissa enkä nyt tarkoita p*llunkiilto silmissä vaan rennon jutustelun merkeissä. Samaan aikaan käyttäisin varmaankin Tinderiä. Sitä oon myös miettinyt viitsiikö esim. kirjastossa lähestyä ketään ja miten se ylipäänsä tehdään :D En harrasta yhden illan juttuja ja kun tuo työllisyystilanne tästä kohenee omalla kohdalla niin laitan haun päälle.
Ja kiitos niistä tulevista lassukka viesteistä, en ole.
Kommentit (68)
Omalla kohdalla oma valinta.
Suhteet ovat työläitä ja toisen ihmisen kypsymättömyys ja kuorma on monesti liikaa. Jostain syystä olen tavannut vain jollain tavalla ongelmaisia miehiä. Joka kerta on paljastunut joku sairas piirre, kuten mustasukkaisuus, narsismi, väkivalta, pettäminen/ naisilla pelaaminen, pakonomainen tarve valehdella, alkoholismi, läheisriippuvuus tms. Ei kiinnosta enää lähteä katselemaan millainen mielenhäiriö on seuraavalla tyypillä, vaikka treffipyyntöjä saan mielestäni aika usein. Mielelläni jätän väliin.
Elämä yksin on tasapainoista ja hyvää. Koen olevani onnellinen. Minulta ei puutu mitään. Lapsetkin ovat jo siunaantuneet ja jääneet minun kasvatettavaksi. On ihana koti. Lemmikkieläimiä. Olen saanut tehdä työtä jota rakastan. En lähtisi muuttamaan mitään.
Tärkein syy vanhapiikudelleni: en ole koskaan halunnut omia lapsia (...joten ei ole oikein tarvetta pitkälle parisuhteellekaan, varsinkin kun miesten taso on mitä on, piiaksi ja paskasankoksi en kellekään ole halunnut alkaa (oikeasti puistattaa nuo mustasukksiuus-ketjut, mihin kaikkeen ihmiset alistuukaan, kun pelkäävät olla yksin, huh))
T. Ikäneito, 53 v.
"Ottaisiko joku länsimaalainen nainen silikonit jos asuisi yksin autiolla saarella? Ei helvetissä. Voit ihan miettiä, että miksi itsetunto paranee kun hankkii silikonit. No siitä yksinkertaisesta syystä, että nainen muuttuu miesten silmissä haluttavammaksi ja suositummaksi. Onhan niitä parisuhteissa oleviakin, jotka silikonit hankkii ja useimmiten mies on vain tyytyväinen asiaan."
Herttaista, miten yksinkertaisina miehiä pidetään, jos ja kun ajatus on, että otan silikonit, niin miehet huomaa ja huomaa vielä myönteisessä valossa. -Myönteisesti huomioiduksi tuleminen varmaan sitten kasvattaa samalla itsetuntoa. - Myönteinen huomio on jotain niin yksinkertaista, kuin miesten oikeanlaiset katseet, vai mitä? - Ainakin minusta olisi kiusallista, jos joku vieras kommentosi rintamustani, saati, että haluaisi koskettaa, mutta tällainen käytös miestä kohtaan taitaa kulttuurissamme muutenkin olla harvinaista.
Mitähän miehellä pitäisi leikata tai muokata vastaavasti, että saisi samalla tavalla otaksuttavasti myönteistä huomiota? Itse miehenä varmaan tarvitsen pien tai suuremman aivoleikkauksen, koska en itse pysty antamaan tähän vastausta...
Olen sinkkuna, koska en ole halunnut tarpeeksi sitoutumista. Tuntuu myös, ettei sopivaa naista ole osunut kohdalle, mutta toisaalta enpä kauhean vastaanottavainen sellaiselle ole ollut enkä ole käynyt paikoissa, joissa sinkkuja olisi (kuten baarit) enkä mitään treffi-ilmoituksia netissä pitänyt. Nyt kun saa seksiäkin kaveritytöltä aina kun haluaa niin eipä tässä mikään kiirus sitoutua ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvuolosuhteet. Narsistinen ja hallitseva isä, seksuaalinen häpäisy kasvatuskeinona, koulukiusaus ja ikätoverien harjoittama syrjiminen.
Mikähän tässä on alapeukkujen arvoista? Pohjimmiltaan suurin syy ongelmiini on lapsuuden kokemukset. Huono itsetunto, kyvyttömyys luottaa keneenkään ym. ovat vain seurausta siitä.
Alapeukkujen syy - se, että ulkoistat syyt.
Ujous, pitkäaikaistyöttömyys ja sosiaalisten taitojen puute. Ajattelin kuitenkin kokeilla Tinderiä vielä tämän vuoden aikana, jos uskallan. Minusta Tinder on vaan vähän betatouhua, haluaisin ennemmin lähestyä naisia tosielämässä. No jospa hakee ensin rohkeutta parilta Tinder-treffeiltä.
M34
Tärkein syy on etten koskaan tapaa ikäisiäni vapaita miehiä missään. Oikeastaan aina on ollut enemmän tai vähemmän sama tilanne.
Nautin liikaa siitä päivän hetkestä kun pääsen kotiin omaan rauhaani töiden ja harrastusten jälkeen. Jos siihen tarvitsisi ottaa joku jakamaan tilaa ja tekemään kompromisseja illan ajankäytöstä, en ole varma kauanko jaksaisin sitä katsella. Joutuisin rajoittamaan harrastuksia yhteiselle ajalle. Olen lapsuuteni kasvanut monilapsisessa perheessä, jossa usein tuntui että omaa tilaa ei ollut lainkaan (fyysisesti tai henkisesti). Jo lapsuudessa ihannoin lapsettoman tätini elämäntapaa ja halusin samanlaisen elämän kuin hänellä oli. Tarvitaan aika vahva ihastus, jotta näkisin saavani seurustelusuhteelta jotain parempaa kuin minulla nyt on.