Kävelin 10km 1h 25 min ajassa, oliko kävely reipasta?
Kävelin siis 10km matkan aikaan 1h 25min eli noin 7km tunnissa. Oliko kävely reipasta? Entä paljonko noin suurin piirtein kului kaloreita? Painan tällä hetkellä 90kg.
Kommentit (93)
Kaloreista en osaa sanoa, mutta minusta tuo kuulostaa aika reippaalta kävelyvauhdilta.
No et todellakaan kävellyt tuota vauhtia. Huvittaa aina nämä tän palstan lesoilijat, "normaali kävelyvauhti on 20 km/h paitsi minulla jolla se on 50 km/h".
Se, paljonko kuluttaa, riippuu sukupuolesta, iästä ja kunnosta.
No on tosi reipas. Mä meen reippaimmillani 5,5km tunnissa (koiran kanssa)
Reipas, mutta realistinen, jos olet hyväkuntoinen.
On reipasta. Mä painan saman ja kävelen 5 km / tunnissa ja kulutan noin 500 kcal. Kannattaa ladata joku sport-tracker puhelimeen. Sä kävelet niin nopeasti, että mikset juokse? Mä juoksen juoksumatolla 7 km / h ja se on mulle hyvä vauhti.
Miten ihmeessä tuollainen kävelytahti on edes mahdollinen?
Hänellä on varmaan tosi pitkät jalat ja on puoliksi juossut.
Ei tietenkään ole mahdollista että hän valhetelisi tai olisi mitannut matkan väärin.
Kyllä mäkin kävelen alle 160 cm pätkän tappijaloillani samaa vauhtia, gpsmittarin mukaan. Juoksen vain vähän kovempaa, joku 9.5 km/ h. Meen kyllä niin kovaa että yleensä ohotan kaikki kävelijät. Kalorinkulutus mulla olis joku 500 tuolla matkalla kai.
Ja kävelen muuten siksi että juoksusta saa penikkataudin ja kävellen maltan myös pitää sykkeet pk-alueella. Aika hitaalta kuulostaa 7 km/ h hölkkä korviini, itse taas miettisin et miks ei vähemmin vammoin kävelisi.
Vierailija kirjoitti:
Ja kävelen muuten siksi että juoksusta saa penikkataudin ja kävellen maltan myös pitää sykkeet pk-alueella. Aika hitaalta kuulostaa 7 km/ h hölkkä korviini, itse taas miettisin et miks ei vähemmin vammoin kävelisi.
Penikoihin on mulla auttanut kompressiosäärystimet, omaan askellukseen sopivat tukevat kengät ja kevyt lämmittely ennen juoksua. Oletko kokeillut hölklttelyä kävelyn aikana, alkaako silloinkin sattua? Mua kyllä toisaalta myös kävely saattaa sattua penikoihin, silloin en toisaalta käytä säärystimiä.
On se aika reipas vauhti kävelyyn. Ihan käy mielessä että olisko nyt tullut joku laskuvihre kumminkin... vai oliko sulla sporttrackeri käytössä (joka mittaa matkan ja vauhdin)?
Itse kävelen yleensä noin 6 km/h, mutta jos kävelen maastossa tai on liukkaita paikkoja, irtokiviä tiellä tai mitä tahansa jonka vuoksi pitää katsoa jalkoihinsa, vauhti väkisinkin vähän hidastuu. Pitkäkoipisempi mieheni kyllä kävelee nopeammin halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
No et todellakaan kävellyt tuota vauhtia. Huvittaa aina nämä tän palstan lesoilijat, "normaali kävelyvauhti on 20 km/h paitsi minulla jolla se on 50 km/h".
No kyllä kävelin.
ap
Vierailija kirjoitti:
On reipasta. Mä painan saman ja kävelen 5 km / tunnissa ja kulutan noin 500 kcal. Kannattaa ladata joku sport-tracker puhelimeen. Sä kävelet niin nopeasti, että mikset juokse? Mä juoksen juoksumatolla 7 km / h ja se on mulle hyvä vauhti.
Mä en saa juosta tällä hetkellä. Polvi on leikattu ja sitä tärähtelyä, joka mm. juostessa tulee niin on vuoden verran vältettävä. Aikasemmin oon juossut, mutta lasten takia on tullut kolmen vuoden tauko liikunnan harrastamiseen, oon käyny vaan lenkillä koiran kanssa, mut muuten liikunnan harrastaminen on ollut nollassa, jos ei hyötyliikuntaa lasketa.
ap
Vierailija kirjoitti:
On se aika reipas vauhti kävelyyn. Ihan käy mielessä että olisko nyt tullut joku laskuvihre kumminkin... vai oliko sulla sporttrackeri käytössä (joka mittaa matkan ja vauhdin)?
Itse kävelen yleensä noin 6 km/h, mutta jos kävelen maastossa tai on liukkaita paikkoja, irtokiviä tiellä tai mitä tahansa jonka vuoksi pitää katsoa jalkoihinsa, vauhti väkisinkin vähän hidastuu. Pitkäkoipisempi mieheni kyllä kävelee nopeammin halutessaan.
No ei ole tullut laskuvirhettä. Matkan pituus on katsottu kartasta ja aika kellosta. Mutta todettakoon, että "pohjalla" mulla on hyvä kunto, joskin nyt kolmisen vuotta on lasten takia jäänyt liikunnan harrastaminen, jos ei hyötyliikuntaa ja koiran kanssa lenkkeilyä lasketa.
ap
Tahti on reipas mutta ihan mahdollinen – ei ole mitään syytä epäillä, että ap valehtelisi. Itse kävelen työmatkat 6,5–7 kilometrin tuntivauhdilla (talvella vähän hitaammin, kun pitää varoa liukastumista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Penikoihin on mulla auttanut kompressiosäärystimet, omaan askellukseen sopivat tukevat kengät ja kevyt lämmittely ennen juoksua. Oletko kokeillut hölklttelyä kävelyn aikana, alkaako silloinkin sattua? Mua kyllä toisaalta myös kävely saattaa sattua penikoihin, silloin en toisaalta käytä säärystimiä.
Mulla on monta virheasentoa jaloissa eli kipeytyminen hyvin herkässä lämmittelystä huolimatta, mutta testaan varmasti nuo kompressiosäärystimet, en ollut kuullutkaan niistä, kiitos :)!
Mä kävelen 10 km 1,5 tuntiin ja pidän tahtiani tosi reippaana. Kaloreita en ole mittaillut, laskureitahan tuohon löytyy netistä. Niinkuin joku sanoikin jo niin riippuu sukupuolesta ja iästä, myös paino vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin kävelen alle 160 cm pätkän tappijaloillani samaa vauhtia, gpsmittarin mukaan.
Ja minä taas samanpituisena tappina kävelen maksimissaan 6 km/h vauhtia (ihan mitattu Polarin gps-sykemittarilla), siihen saa mennä jo todella reippaasti. Että veikkaan kyllä ettet sinäkään mitään 7 km/h vauhtia mene niillä tappijaloillasi vaikka muuta väitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä kävelin.
ap
Ja sitten heräsit uneastasi.
Etsi Googlella kalorinkulutuslaskuri.