Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri kutsui kahville: ei sitten vaivautunut tarjoamaan mitään.

Vierailija
16.05.2016 |

Ei olla nähty vähään aikaan, joten olin ihan innoissani kyläilystä. Muutama kaveri koolla.

Ihan kivaa nähdä kaveria, mutta kun tarjolla oli kitkerää reilun kaupan kahvia ja gluteenittomia-luomu-fairtrade-inkiväärikeksejä.

Emännän kommentti: "Nää on niin hyvii ja näistä tulee niin hyvä mieli".

Mun oli pakko sanoo, et joku ihana kermamunkki olis ollut parempi tai rasvainen lihis.

Mantelimaitoa kahvissa - yöks!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinä et pitänyt tarjottavista ei tarkoita sitä ettei kaveri tarjonnut mitään.

Vierailija
22/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollenkaan ymmärrä teidän kommentteja? Missä pellossa te olette kasvaneet?

Yksi vanhasta nuoruuden tyttöporukasta kutsuu muut luokseen kahville sunnuntaina klo 14. Kutsut lähetetty fasessa viikkoa ennen ja pyydetty ilmoittamaan jos ei pääse. Ei siis ihan vaan joku ohimennen keittiössä kahvit. Kutsussa nimenomaan sanottiin että kahvittelemaan ja herkuttelemaan kutsutaan. Ja sitten kitkerää kahvia ja joku korppu. No mentiin sitten muut terassille ja pitsalle jälkeenpäin. Kiva oli kyllä nähdä vanhoja kavereita! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pyydetään kahville, niin silloin tarjolla voi hyvinkin olla vain kahvia. Ja minusta on outoa, jos ette kerran ole nähnyt pitkään aikaan, niin miksi et itse viennyt mitään? Johan on, että hän pyytää sinut kotiinsa, keittää kahvit ja vielä pitäisi hienot tarjoomukset olla. Tarjoiluja voi oikeastaan odottaa vain, jos kyseessä on jokin juhla tai muu tilaisuus.

Kävin tässä just vanhaa ystävää tapaamassa, siis menin kahveille, kuten kutsu kuului. Oli ostanut bebe-leivoksia, lausahti, että ostin näitä, kun muistin sun näistä pitävän. Juteltiin ja oli mukavaa. Erityisesti pitää mainita, että oli koko kahvittelun ajan mukava normaali fiilis, ei sellainen AV-olo ...

Vierailija
24/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mamma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kutsuu kahville, niin sehän ne pulkat tarjoo. Ei kukaan vie kylään kahvileipää!

Tapoja on monenlaisia. Itse olen tottunut pienestä saakka, että nisuista kerrotaan etukäteen, jos niitä on tarjolla ja muuten kahvittelu on vain seurustelua kahvikupin äärellä. Voi vieras itse sitten päättää, että tekeekö vaikka keksejä kahvin kanssa mieli vai ei, jos pullasta ei ole mitään ilmoitettu. Joskus vien ja joskus en, ei siinä ole sen kummenpaa. Sama käy toisinkin päin.

Ai, ihme tapoja teillä?! Mä olen tottunut siihen, että kun pyydetään sunnuntaina kahvittelemaan niin jotain keksiä parempaa toki on tarjolla. Piirakoita, voi leipiä, pullaa, kakkuja, pikkuleipiä. Ja näin on aina ollut tässä meidän ystäväporukassa. Paitsi tämä maailmanparantaja aina tekee jotain kummaa koska erikoinen! Ap

Tiesit että kaveri on vähän erikoinen, silti vaivaudut päivittelemään ja kauhistelemaan? Mantelimaito on muuten aika paljon lehmänmaitoa kalliimpaa, samoin reilun kaupan tuotteet kalliimpia kuin ei-reilut. Eli ehkäpä tarjoilut olivat sitä mihin hänen varansa riittivät.

Vierailija
25/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap värittää tarinaa matkan varrella, koska saanut mammayhteisöä mukaan lynkkaukseen.

Vierailija
26/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä olla kiitollinen jo siitäkin, että joku jaksaa koota kaveriporukan yhteen, siivota kotinsa ja järjestää jotain tarjottavaa. Tai sitten voi valittaa, kun ei ollut tarpeeksi maistuvaa mässytettävää. Kukin luonteensa mukaan.

Vierailija
27/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilut oli niukat, mutta ei tuossa niin paljon kummasteltavaa ole, että tarina tarvitsisi täällä jakaa.

Vierailija
28/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mamma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kutsuu kahville, niin sehän ne pulkat tarjoo. Ei kukaan vie kylään kahvileipää!

Tapoja on monenlaisia. Itse olen tottunut pienestä saakka, että nisuista kerrotaan etukäteen, jos niitä on tarjolla ja muuten kahvittelu on vain seurustelua kahvikupin äärellä. Voi vieras itse sitten päättää, että tekeekö vaikka keksejä kahvin kanssa mieli vai ei, jos pullasta ei ole mitään ilmoitettu. Joskus vien ja joskus en, ei siinä ole sen kummenpaa. Sama käy toisinkin päin.

Ai, ihme tapoja teillä?! Mä olen tottunut siihen, että kun pyydetään sunnuntaina kahvittelemaan niin jotain keksiä parempaa toki on tarjolla. Piirakoita, voi leipiä, pullaa, kakkuja, pikkuleipiä. Ja näin on aina ollut tässä meidän ystäväporukassa. Paitsi tämä maailmanparantaja aina tekee jotain kummaa koska erikoinen! Ap

Jos kerta etukäteen tiesit, että jotain tämmöistä tulee käymään, niin miksi ostit rehuja, etkä pullaa 😄

Vierailija
29/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, minun lapsuudessani monta vuosikymmentä sitten pöytä pantiin koreaksi, jos kutsuttiin esim. sunnuntaina päiväkahville, arkisin tarjoilut olivat vaatimattomammat. Mutta jo siinä vaiheessa kun minä aikuistuin ja aloin kutsua (opiskelu)kavereita kahville, niin tarjoomukset olivat muuttuneet tosi niukoiksi tyyliin kanelikorppuja ja ehkä Marie-keksejä. Tai sitten oli vain hapankorppua tai näkkäriä. Kermasta ei tietoakaan, hyvä jos maitoa. Pari kaveria keitti pahuksen laihaa kahvia. Heillä oli molemmilla noita ruskeita Ruska-astioita. Niissähän ei näkynyt, miten laihaa luirua kahvi oli. Nämä samaiset kaverit sitten valittivat aina, että minä keitän niin vahvaa kahvia! Olin tottunut kotona kunnon kahviin enkä siitä luistanut opiskeluaikanakaan.

Mutta ap, oliko niin, että kaverisi on keliaakikko ja siksi tarjosi gluteenittomia keksejä ja mantelimaitoa? Ja onko hän ns. tiedostava yksilö, joka sen takia käyttää reilun kaupan tuotteita. Ei hän ainakaan pihi ole, sillä reilun kaupan kahvi on kalliimpaa kuin "epäreilun" kaupan tuotteet. Meitä ihmisiä on niin monenlaisia: jollekin herkuttelua on muutama keksi silloin tällöin kahvikupposen kanssa, kun taas toinen vaatii kuohukermaa ja äklömakeaa kakkua. Osta ja syö bernareita kotonasi niin että napa ritisee ja rasva tihkuu suupielistä, mutta älä tule valittamaan, että ei toimittu sinun mielihalujesi mukaan. Kai olet kuullut sanonnan Annettu, mikä tarjottu, jolla tarkoitetaan, että ota tai jätä. Jos ei kelpaa, niin ei sitten.

Vierailija
30/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella täällä on todella vaikea ja monimutkainen elämä. Onneksi mulla on helppo elämä jos kahvittelun perusteella mitataan.

Vierailija
31/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistän paremmaks! Matkustin kaverin luo viimesilläni raskaana, kutsuessaan kaveri oli sanonut että "tuu kahville niin pistän kahvit ja kakut pöytään" ja mulla oli myös viemisinä kahvipaketti ja erilaisia viinereitä. :) kuitenkaan en saanu kuin vaan kahvia (siitäkin kaveri kysyi että haluutko sä nyt kahvia ja alko vastahakoisesti keittämään), ees niitä mun tuomia viinereitä ei tarjottu:D

Vierailija
32/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä nyt ennenkaikkea alkoi kiinnostaa av-palstalaisten ajatusmaailma :D Siis täällä ihan kaikki pitää ihan tavallisena, että joku kutsuu vanhimmat kaverinsa viikkoa aikaisemmin kylään kahville ja sitten tarjoaa vain pahaa kahvia ja jotain korppuja? Kaikki oletimme, että jotain hyvää saadaa, kun herkuista oli kutsussa puhetta. Pitempimatkalaiset odottivat jopa jotain ruokaakin, tai ainakin suolapalaa, kun tullaan kauempaa. Tämä emäntä kävi yllätysvierailulla yhden meistä luona pari viikkoa sitten ja ihan selvää oli, että laitetaan piirakkaa ja kakkua pöytään.

Ja emännällä ei ole mitään keliakiaa tai laktoosi-intokeranssia ja on syö myös lihaa oikein mielellään. Siksi vähän ihmeteltiin mikä tempaus tämä oli. Kutsus kaverit kylään katsomaan kun olen ostanut fairtradea?

Erittäin kummallista!

Ap

Vierailija
33/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tarjoaisi ap:n tapaiselle selän takana haukkujalle edes kahvia. Lapsellista länkytystä.

Vierailija
34/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverisi juo sitä kahvia, se on hänen mielestään varmaan hyvää eikä kitkerää. Vastaavasti varmaan pitäisi sun keittämääsi kahvia laihana litkuna.

Sama pätee kekseihin. Inkiväärikeksit ovat joidenkin mielestä herkkua, jotkut haluavat kermamunkin mielummin. Makuasia.

Siitä olen samaa mieltä, että tarjoilut kuulostivat vähän laihalta, jos on etukäteen luvattu herkkuja. Jos pöydässä olisi ollut vaikka sit tyylille uskollisena raakakakku ja kasvispiirakoita, tää olisi ollut musta täysin ok.

Kannattaa ens kerralla keskittyä olennaiseen, mun tekee avausta niin ei tarvitse vängätä. Jos olisit heti sanonut, että piti tulla herkuttelukahvikutsut, mutta tuli vaan kahvia ja keksejä, tää ois ollut selvä keissi.

Nyt tuli ensin tämä väite, että kaveri ei tarjonnut "mitään", koska ei tarjonnut sinun lempiherkkujasi ja lapsellinen väninä siitä, että tarjottavat eivät maistuneet. Sit vasta toit esille sen, että oli luvattu enemmän ja petyit siksi.

Vierailija
35/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut oli kerran kutsuttu viisikymppisille, vein sankarille lahjankin. Minulle vain ei tarjottu siellä mitään, ei kerrassaan yhtään mitään.

Vierailija
36/36 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä aloittajan kanssa samaa mieltä, että lässyttävät ituhipit ovan helvetin ärsyttäviä. Heidät saisi pistää johonkin työssäoppimiseen teurastamolle, missä oppisivat sen, että miten ihmisen oikeasti pitää elää!