Opettaja, miksi keskeytät vanhempainvapaasi kesän ajaksi?
Eikö edes yhtään hävetä olla "töissä" vain opetuksettomana aikana?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta opettajien työajat ja -ehdot pahemmin, enkä oikeastaan ikinä mieti niitä. Näitä keskusteluja lukiessa tulee aina kuitenkin sellainen olo, että opettajat ovat todella pihalla nykyajan työelämästä. Ihan kuin leikkaukset ja töiden lisääntyminen koskisi vain heitä, vaikka tosiasiassa ne koskevat ihan kaikkia. Silti kellään muulla ei ole niin älyttömän pitkää lomaa, johon palata kätevästi hoitovapaiden välissä, ei varaa pitää kerran annettuja ylitöitä jonain saavutettuna etuna, ei niin suurta mahdollisuutta järjestellä työaikojaan ja muutenkin vaikuttaa työhönsä. Tämä valitus on jotain ihan järjetöntä. Opettajilla on hyvät työehdot, ja te itse osoitatte sen selvimmin valittamalla asioista, jotka ovat muualla täysin itsestäänselviä.
Täysin samaa mieltä. Opettajien edut ovat jäänne sotien jälkeisestä Kepu-suomesta. Tuntuu kestämättömältä että ammattiryhmä kerrallaan joutuu tinkimään työsuhde-eduista, mutta opettajien loistoetuihin ei kajota edes kynsisaksilla (ja nämä kehtaavat vielä valittaa siitä, kuinka rankkaa heillä on).
Jotenkin ihmetyttää miten viran saaneet opettajat kehtaavat pitää kasvonsa.
Etenkin tälläisissä asioissa kuten tämä kesäloma.
Virat vittuun kirjoitti:
Jotenkin ihmetyttää miten viran saaneet opettajat kehtaavat pitää kasvonsa.
Etenkin tälläisissä asioissa kuten tämä kesäloma.
Olin juuri sanomassa että eikö heitä edes hävetä pätkääkään???
Jatkuvaa pätkätyötä monen sijaisten elämä onkin. Tosin paras ei aina saa töitä, vaan sijaisuuksissa ohi saattaa mennä vaikka rehtorin kummityttö. Vakiviran saaneilla työelämä kyllä on turvattua muihin ammatteihin verrattuna.