???????? Paljonko valtio saisi rahaa, jos työttömät komennettaisiin marjametsään kesäksi? ????????
Jos kaikki Suomen 360 000 työtöntä työnhakijaa laitettaisiin kesäksi marjametsään poimimaan 3 000 kg marjoja, saataisiin marjoja yhteensä 1 080 000 000 kg eli noin 4 miljardilla eurolla.
Poiminta voisi olla sosiaalietuuksien edellytyksenä. Työttömät saisivat sitä työnantajien kovasti kaipaamaa työkokemusta ja valtio rahaa kassaansa.
Ps. Hyvä mustikanpoimija kerää 230 € päivässä laillisesti verovapaana suoraan tilille! :) Viikossa siis 1 610 € ja kuukaudessa 7245 € netto. :)
Kommentit (48)
Valtion pitäisi palkata näitä työttömiä keksimään uusia innovaatiota, näistä perustettais uusia yrityksiä ja saataisiin uusia työpaikkoja. Marjanpoiminta olisi vaan näennäistyötä.
Hyvännäköiset nuoret naiset voisi pakottaa valtion prostituutioon. Toimisi hyvin.
Voitasko vielä vähän jalostaa näitä ideoita. Laitetaan kaikki valtion ja kuntien työntekijät pois. Työttömät voidaan sitten ottaa takaisin omiin hommiinsa pelkästään työttömyyskorvauksen vastineeksi. Säästöä kertyy n.2000e/ per työntekijä. Jos ei laskelma täsmää, niin sori siitä. Paljonkos valtiolla ja kunnilla olis työntekijöitä... vaikka miljoonan verran, eihän se niin justiinsa ole nää laskelmat korkeemmallakaan taholla.
Sit vois valtio antaa luvan yksityisille firmoille laittaa työntekijät pihalle. Valtio sit rupeis välittämään työttömiä 1500e korvauksella per työntekijä. Miettikää mikä tulo valtiolle! Ja firmojenkin menot pienenee järjettömästi, mikä tuottavuusloikka!
Sovittas vaikka, että jatkossa työttömät saa kaikki 1000e käteen per kk. Melkein kaikilla olis sitten tuo sama tonnin työttömyyskorvaus ja korvauksena tästä ilmaisesta rahasta pitäs sitten tehdä tuota valtion osoittamaa hommaa. Ei voida työksi sitä enää kutsua, kun henkilö on kuitenkin työtön.
Oikeiston unelma kuulostaa jotenkin kommunistiselta.. Mut miettikää mitkä säästöt! Ja mikä tuottavuusloikka!
Vierailija kirjoitti:
Ei metsässä kesällä edes ole marjoja, niitä tulee syksymmällä.
Ei tuo ole mikään ongelma. Sipilä märää pakkolain, jonka mukaan mustikoiden täytyy olla kypsiä vappuna.
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi jakaa työttömille isoja määriä viinaa ja pillereitä niin säästöjä tulisi luonnollisen poistumisen kautta.
okei.. mitä mä niillä tekisin kun en tykkää juoda ja mulle opetettiin jo lapsena ettei mitään epämääräisiä pillereitä saa syödä :o
Mulla on araknofobia. Marjojen poimiminen olisi järjettömän hidasta, kun minun pitäisi hysteerisenä tutkia koko se alue, jossa kävelen ja johon meinaan käteni lykätä. Todennäköisesti jossain vaiheessa alkaisin rääkymään paniikissa, koska siellä metsissä todellakin on niitä hämähäkkejä kaikkien muiden ötököiden lisäksi. Noh, kaipa siihen saisi lääkäriltä todistuksen.
Niinhän se aina on, että työttömät sanovat haluavansa työtä, mutta tosi paikan tullen ovat karvat pystyssä. :D
Jees ja näitä fillareita voisi polkea kotona etätöissä. Siinä voisi työtön polkea ipana kainalossa, ei tarvittais päivähoitopaikkaa. Ja työn saa suorittaa mihin aikaan vrk:sta tahansa, voi vaikka polkea öisin kun lapset nukkuu!
Ja jos kaikki polkis kotonansa, niin ei tarvittais mitään polkemishalleja.